Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmar_F
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn vraag
Ik ben in de markt voor een koptelefoon met ANC en heb de keuze beperkt tussen de Sony MDR 1000x en de Bose QC35.
De Bose QC35 is in meerdere winkels "live" te beluisteren en kan je vastpakken en voelen, heel belangrijk voelen of deze goed past en lekker zit. Maar de Sony is in de winkels die ik toe nu toe heb bezocht niet als luister-/pasexemplaar beschikbaar. Dan zou ik dus via internet de Sony moeten kopen en binnen 14 dagen moeten terugsturen mocht deze toch niet lekker zitten.
En dat vind ik een beetje gedoe; ik wil gewoon in een winkel rustig kunnen passen, voelen, luisteren en kunnen vergelijken met b.v. de Bose.

Heeft iemand een tip waar/bij welke winkel(keten) de Sony wil in het echt is te zien en te voelen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hi-Fi Klubben biedt deze aan, je zou kunnen kijken of je met een van de winkels contact kunt leggen:
https://www.hifiklubben.nl/winkels/

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmar_F
Hi-Fi Klubben zal ik zeker eens proberen, ligt ook mooi op de route woon-werk. Alvast bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helmar_F
Inmiddels goed geslaagd en de Sony MDR 1000x gekocht; bij de Mediamarkt in Utrecht waar ik voor iets anders moest zijn zag ik dat ze zowel een luisteropstelling van Bose alsook van Sony hadden staan. Uitgebreid kunnen passen en luisteren (ja, met mijn eigen muziek en muziekspeler, want die standaard muziek die er aan gekoppeld is niet altijd de muziek die ik zelf luister en zal wellicht "gekleurd" aangestuurd worden).

[ Voor 0% gewijzigd door Helmar_F op 13-12-2016 11:01 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViP_Frederick
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 14:34
Ah top wou u dit net suggereren.
Ik ben zelf namelijk ook in de markt voor een €400 BT, NC. koptelefoon.
Waarom heeft u de keus voor de Sony gemaakt?

The quickest way to happiness is learning to be selfless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badkamer
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-05 20:20
Ik heb zojuist ook de Sony MDR-1000x aangeschaft. Ik vond de Bose QC35 erg vergelijkbaar. Ik ben zeker geen audiofiel, maar ik vond de geluidskwaliteit en noise-cancelling dicht bij elkaar liggen. Het grootste punt voor mij zijn de features. Bij de sony MDR-1000x kan je de noise-cancelling uitzetten, wat het bruikbaar maakt op de fiets of in de auto. Ook de voice functie vind ik erg prettig; Ik kan mijn boodschappen afrekenen bij de cassiere zonder mijn muziek af te doen en supermarktruis toe te laten. Verder vind ik het touch-pad erg fijn. Werkt niet altijd perfect, maar ik vind het erg prettig dat ik niet hoef te drukken tegen de koptelefoon op mijn hoofd. En zo zijn er nog wat kleine prettige dingen. Verder vind ik ook het design mooier, maar dat heeft geen doorslag gemaakt. Helaas is hij momenteel voor €399 wel een slag duurder dan de Bose voor €320, wat al een groot bedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badkamer schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:13:
Ik heb zojuist ook de Sony MDR-1000x aangeschaft. Ik vond de Bose QC35 erg vergelijkbaar. Ik ben zeker geen audiofiel, maar ik vond de geluidskwaliteit en noise-cancelling dicht bij elkaar liggen. Het grootste punt voor mij zijn de features. Bij de sony MDR-1000x kan je de noise-cancelling uitzetten, wat het bruikbaar maakt op de fiets of in de auto. Ook de voice functie vind ik erg prettig; Ik kan mijn boodschappen afrekenen bij de cassiere zonder mijn muziek af te doen en supermarktruis toe te laten. Verder vind ik het touch-pad erg fijn. Werkt niet altijd perfect, maar ik vind het erg prettig dat ik niet hoef te drukken tegen de koptelefoon op mijn hoofd. En zo zijn er nog wat kleine prettige dingen. Verder vind ik ook het design mooier, maar dat heeft geen doorslag gemaakt. Helaas is hij momenteel voor €399 wel een slag duurder dan de Bose voor €320, wat al een groot bedrag is.
Ik weet niet of je er een speciale reden voor hebt, en het is niet vervelend bedoelt, maar het blijven dragen van een koptelefoon bij bijvoorbeeld het afrekenen aan de kassa, of andere situaties waarbij je met iemand in gesprek komt vind ik dan toch wel erg asociaal overkomen.. even de koptelefoon af, en misschien 1 of 2 minuutjes wat achtergrond geluid is toch niet zo erg?

Ontopic:
Er is ook een site waar de geluidskarakteristieken van vrijwel alle koptelefoons worden vergeleken, hier kun je in grafieken goed zien hoe het verloop is, veel of weinig pas, mooi vlak of juist gekleurd. Weet zo snel niet meer precies hoe die heet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badkamer
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-05 20:20
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:29:
[...]

... het blijven dragen van een koptelefoon bij bijvoorbeeld het afrekenen aan de kassa, of andere situaties waarbij je met iemand in gesprek komt vind ik dan toch wel erg asociaal overkomen.. even de koptelefoon af, en misschien 1 of 2 minuutjes wat achtergrond geluid is toch niet zo erg?
Het is inderdaad niet zo netjes, maar "erg asociaal" vind ik sterk overdreven. Wie ben jij om op een koptelefoon-topic de moraalridder uit hangen? Voor zo ver jij weet heb ik een gehoorziekte waardoor ik luid achtergrondgeluid als pijnlijk ervaar. Ik stel je voor je dit soort opmerkingen voortaan voor je houdt, en mensen niet negatief afschildert om 1 aspect die werd benoemd bij het reviewen van een feature van een koptelefoon op tweakers die jij niet zou toepassen in je eigen leven. Ongelofelijk |:(

Ontopic:
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:29:
[...]
Er is ook een site waar de geluidskarakteristieken van vrijwel alle koptelefoons worden vergeleken, hier kun je in grafieken goed zien hoe het verloop is, veel of weinig pas, mooi vlak of juist gekleurd. Weet zo snel niet meer precies hoe die heet..
Die zijn er zeker. Zou je de website wellicht kunnen linken wanneer je het je herinnert? Er is vast iemand die het nuttig vindt.
Ikzelf ben wellicht te subjectief ingesteld voor Tweakers, maar hoe goed een koptelefoon objectief is qua geluid vind ik niet echt relevant. Ik koop het omdat ik het mooi vind klinken, niet wat technisch het beste geluid zou moeten zijn. Wat ik schreef qua vergelijkbaar geluid was een test met mijn eigen muziek bij een vriendin van mij.
Wat objectief misschien wel relevant is, is dat de Sony MDR-1000x hogere kwaliteit muziek kan afspelen via bluetooth. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 20:24
Badkamer schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Het is inderdaad niet zo netjes, maar "erg asociaal" vind ik sterk overdreven. Wie ben jij om op een koptelefoon-topic de moraalridder uit hangen? Voor zo ver jij weet heb ik een gehoorziekte waardoor ik luid achtergrondgeluid als pijnlijk ervaar. Ik stel je voor je dit soort opmerkingen voortaan voor je houdt, en mensen niet negatief afschildert om 1 aspect die werd benoemd bij het reviewen van een feature van een koptelefoon op tweakers die jij niet zou toepassen in je eigen leven. Ongelofelijk |:(
Offtopic

Oh, wat ben je heerlijk selectief aan het quoten. Juist met de door jouw geschetste situatie houdt hij rekening. Maargoed, ik vind het ook ontzettend asociaal, net zoals bellen tijdens het afrekenen.

Maar ik ga hier gauw weer weg, heb niets ontopic te melden maar dit moest er wel even uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Badkamer schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:06:
[...]

ik heb duidelijk ergens een gevoelige snaar geraakt, want ik nuanceerde mijn opmerking al, en gaf al aan dat ik niet wist of je er een speciale reden voor had, misschien ben je wel zwaar autistisch en wordt je gek van achtergrond geluid, het kan, ik gaf alleen aan dat ik jouw voorbeeld erg asociaal vond overkomen, iets wat ik gewoon moet kunnen zeggen zonder dat ik meteen voor moraalridder wordt uitgemaakt en jij mij voor moet stellen dat ik dingen voortaan maar beter voor mij houd.

ik gaf het aan in vragende zin, rekening houdende met mogelijk een goede reden, ik schilder je nergens negatief af, ik gaf enkel MIJN mening aan, dat ik dat erg asociaal over vind komen.

maar je reactie hierop zegt eigenlijk al genoeg. verder zal ik dit topic maar niet vervuilen met offtopic praat ..

edit: en zoals hierboven aangegeven, je quote het er wel lekker selectief uit zodat je even kunt gaan zitten ranten...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2017 19:50 ]

Pagina: 1