Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
Graag wat suggesties om een Lenovo Flex 2-14D een beetje vlotter te maken.

Paar jaar heeft mijn vrouw deze gekocht, maar inmiddels is ze over op een Yoga 500 en gebruik ik af en toe de Flex als laptop die wat draagbaarder is dan mijn 17 inch Sony Vaio en wat meer kan dan mijn iPad2.Soms is dat handig en we hebben hem toch in huis.

De Flex draait op Windows 10 en ik kom er achter dat ie retetraag is. Niet gek, wat dit exemplaar heeft een AMD E1-2100 CPU, 4 GB RAM en een 500 Gb HDD. Windows 10 gaat met horten en stoten. Soms zit er zelfs een wachttijd voordat je weer je muis kunt gebruiken. Onwerkbaar en ik vind eigenlijk dat Lenovo deze versie niet uit had mogen brengen. Ik heb er nu Ubuntu naast geïnstalleerd en dat werkt al een stuk prettiger. Kodi en Netflix werken hier bijvoorbeeld prima. Toch wil ik ook af en toe van Windows gebruik kunnen maken.

Beste optie zou een andere laptop zijn. Maar zoals gezegd, hij is echt voor af en toe gebruik en als ik hem verkoop krijg ik er denk ik weinig voor. Idee is daarom om hem redelijk low budget iets vlotter te maken. Voor meer dan tekstverwerken en browsen zal hij niet gebruikt worden, maar zelfs dat is onder Windows 10 nu niet prettig. Het apparaat heeft op zich een prima scherm, een redelijke accuduur en is niet al te zwaar.

Ik wil max. 100 euro aan de upgrade uitgeven, meer zou gezien het niet-intensieve gebruik een desinvestering zijn. Opties zijn dan geheugen uitbreiden van 4 naar 8 GB (DDR3 ). Voor zover ik weet zijn er twee slots, dus dat betekent 4 GB bij prikken. En andere optie is de HDD vervangen door een 256 GB SSD, die zou ik dan tweedehands op de kop moeten tikken.

Vraag: welke optie zou me de meeste winst opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
SSD inbouwen.
Dat haal je misschien wel voor 100 euro via V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Verkopen en een andere laptop halen bijvoorbeeld ?
Uit de AMD E1-2100 ga je geen fatsoenlijke prestaties halen.
Maar anders haal je 2de hands een 120Gb (genoeg?) SSD, dat zal wel iets verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
2e hands is een veel betere optie.
Hier op het forum 2e hands laptop,
of hier http://www.estunt.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
Ik denk dat ik dan inderdaad ga kijken voor die SSD. Aangezien het een apparaat voor 'erbij' is, is 120 gb wel genoeg. Ik ben me er terdege van bewust dat er geen topprestaties uit die AMD E2-2100 gaan komen. Een andere laptop betekent tevens dat ik deze moet verkopen. En ik wil dat eigenlijk een ander niet aandoen.

Dank voor de reacties.

<edit>
Ben voor een Samsung 850 evo 250 GB gegaan. Was 99,95 bij Mediamarkt. Inmiddels het idee dat de 500 GB die erin zat corrupt is. SSD kan ik eventueel later meenemen naar een volgende laptop.

</edit>

[ Voor 23% gewijzigd door coenox op 14-12-2016 21:55 ]