Draadloze wandlamp

Pagina: 1
Acties:

• Kronowitz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07-2021
Hallo!

Ik ben een huis aan het verbouwen en zou van die wandlampen willen, bijvoorbeeld deze:
https://www.rietveldlicht.nl/fotos/groot/71066_10.jpg

MAAR: ziet er natuurlijk fraai uit zo zonder snoer, maar als je dat wil realiseren moet je in de betonnen muur een leiding fresen (kl*teklus) en stroompunt in de muur maken..kun je vervolgens ook nooit meer iets anders hangen dan een lamp op die plek...

Bestaan die lampen niet met een accu oid? Rechargeble via USB? Gewoon batterijen? LED verbruikt toch niet veel, en gewicht van de accu is maar minor issue (want tis niet draagbaar oid)

Iemand ooit zoiets gezien? Veel googlen levert niets op!
Groet!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een beetje zoeken op Google levert wel een paar resultaten op, zoals deze: https://nl.aliexpress.com...114.48010208.4.149.CqCYhI

Maar ik vermoed dat het design van de lamp ook meespeelt?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12 13:36
Misschien benader ik het te simpel, maar als je daadwerkelijk aan het verbouwen bent, dan kun je toch best een leiding frezen? Het is niet zo dat je daar niets anders meer mee kunt. Als je die plek niet gebruikt voor een lamp, maar er een schilderij voor hangt of een kast voor zet, dan kun je de doos gewoon afdichten.

Ja, als je op die plek geen lamp meer gebruikt en het punt wel in het zicht hebt zitten, dan is het wat onhandig.

* dreamscape heeft op zo'n manier zeven wandlampen in zijn huis opgehangen en die verhuizen straks mee naar zijn nieuwe huis waar we weer hetzelfde gaan doen.

Punctuality is the politeness of kings

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27

BCC

Je kan toch gewoon die lamp kopen en dan een led string op batterijen van de Action?
Of denk ik dan te simpel?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 17:41
Niet met accu's gaan werken. Wat een ellende is dat of heb je zin elke nacht al je accu's aan de lader te hangen? Gewoon even een sleuf naartoe (laten) frezen. Zo veel werk is dat ook weer niet en dan heb je het goed. Als je een lamp ophangt heb je sowieso al gaten in je muur, een aansluitpunt kan er dan ook nog wel bij. Als je wil kan het zelfs zonder inbouwdoos met alleen een 5/8" pvc buis waar het draad uit komt.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-12 09:02
Je hebt draad dat je mee kan stuccen in het stucwerk en zeer platte 'kabels' van een paar cm breed die je bijv achter het behang kan plakken (geschikt voor laag vermogen lampen, als speaker kabel, etc). Dit als alternatief voor frezen in beton.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Kronowitz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07-2021
Dank voor de reacties..

Uiteraard heb ik "frees gewoon ff in" ook overwogen heb en is idd niet moeilijk (heb ook stopcontacten verlaagd, zelfde idee) maar het punt is dat ik dan nu EXACT moet weten waar die lichtpunten moeten komen, qua hoogte, qua symmetrie met de bank, hoeveel uberhaupt etcetc... En dat is nu (voor mij) niet te doen.. dus zou die lampen liever pas ophangen als de inrichting er staat en dan daar op afstemmen, maar dat strookt (als je moet fresen) niet met de het stucen, vandaar de hoop op een draadloze oplossing..
Zou denken dat er meer mensen met deze issue zitten maar dat valt tegen!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 17:41
Zitten wel meer met dat probleem maar draadloze lampen is gewoon echt geen goede optie. Zelfs een zuinige led van 5 Watt verbruikt in 10 uur aan staan nog 50 Wh. Dat is al een redelijke laptop batterij. Veel meer kun je niet kwijt. Het is echt niet chill om meerdere keren per maand of zelfs per week al je batterijen te moeten verzamelen en op te laden. Daar heb je na de kortste keren geen zin meer in en dan gebruik je het niet meer.

Als je wandlampen wil zou ik gewoon heel goed nadenken nu waar je ze wil hebben. Heb zelf ook met de verbouwing van mijn huis van tevoren zo goed mogelijk bedacht hoe de uiteindelijke inrichting wordt. Dat moet ook wel anders kom je altijd ruk uit met dingen als stopcontacten en zo. Heb zelf nu de uiteindelijk de front luidsprekeraansluitingen te ver uit elkaar geplaatst, daar maak ik nu maar stopcontacten van. (De rears staan wel goed en die waren het belangrijkste)

Je hebt ook software waar je de inrichting van je huis (gratis) mee kunt bedenken en in 3d bekijken.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 08:48

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Kronowitz schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:16:
[...]
maar het punt is dat ik dan nu EXACT moet weten waar die lichtpunten moeten komen, qua hoogte, qua symmetrie met de bank, hoeveel uberhaupt etcetc... En dat is nu (voor mij) niet te doen..
[...]
Hang ze dan met kabel op de muur op en als ze dan op de juiste plek blijken te hangen, pak je de frees erbij om ze in de muur te verwerken.

[ Voor 4% gewijzigd door sopsop op 13-12-2016 11:59 ]

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-12 14:46
Kronowitz schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:16:
Dank voor de reacties..

Uiteraard heb ik "frees gewoon ff in" ook overwogen heb en is idd niet moeilijk (heb ook stopcontacten verlaagd, zelfde idee) maar het punt is dat ik dan nu EXACT moet weten waar die lichtpunten moeten komen, qua hoogte, qua symmetrie met de bank, hoeveel uberhaupt etcetc... En dat is nu (voor mij) niet te doen.. dus zou die lampen liever pas ophangen als de inrichting er staat en dan daar op afstemmen, maar dat strookt (als je moet fresen) niet met de het stucen, vandaar de hoop op een draadloze oplossing..
Zou denken dat er meer mensen met deze issue zitten maar dat valt tegen!
Zulke lampen moet je ophangen zodat je woning goed verlicht wordt. Niet afstemmen op waar je meubels zet (die kun je namelijk ook verplaatsen). Voordeel van wandlampen is dat ze in principe niet in de weg hangen vanwege hun omvang.
Uitrekenen, uittekenen, misschien zelf opstellen in een lege kamer. In die situatie moeten zo goed gesitueerd zijn.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:35
sopsop schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:58:
[...]

Hang ze dan met kabel op de muur op en als ze dan op de juiste plek blijken te hangen, pak je de frees erbij om ze in de muur te verwerken.
Ja joh...beste tip in tijden, doe het freeswerk als je alles hebt ingericht...

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Ik heb zelf (de vloer lag er nog niet in) in m'n huidige huurhuis alle meubels in een middagje met verf en/of tape op de betonnen vloer uitgezet. Nou heb ik geen sleuven in de muur voor wandlampen, maar je kunt wel door je kamer lopen en met de inrichting schuiven zonder dat er wat staat. Als je de maten een beetje netjes neemt en uitzet op de vloer is het wel te doen om de stroompunten op de muur daarmee te bepalen denk ik.

Insert vies grapje hier

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-12 09:02
Anders verschillende opstellingen bedenken met allemaal hun eigen lichtplan? Frees je gewoon op extra locaties leidingen en aansluitpunten in die je wegstuct. Als de boel staat en je hebt besloten welke punten je gaat gebruiken dan bik je de punten naar keuze weer open en hang je de lamp ervoor.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Pagina: 1