Toon posts:

Ben op zoek naar een STILLE koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het is voor een Thunderbird 1,4
ik had NoiseControl Silverado op het oog... iemand ervaring:? of een suggestie?:) thnx

Verwijderd

heb zelf de kanie hedgehog silent. nog niet operationeel. volgens specs zo'n 28 db en houd een amd proc tussen de 40 en 50 celsius stressed. voor pentiums koelt ie dus super omdat deze nog iets minder warm worden.alles wat zo rond de 17-28 DB ligt is fluisterstil. alles wat er boven zit is te horen. laat staan die 46 DB voor de turbo koelers!

silverado is ook zwaar net als de kanie hedgehog. dus pas op met verplaatsen van je computer als ie is aangebracht op je proc!

Verwijderd

3 dB erbij = geluid 2 keer zo hard

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 12:01 schreef SiCnEsSs het volgende:
3 dB erbij = geluid 2 keer zo hard
Euuh nee....
bijv 1 fan = 37 dB, dan zijn 2 fans 40 dB
2 dezelfde geluidsbronnen = +3 dB

10dB is een verdubbeling van het geluid dat je hoort
dus 50dB klinkt voor je oren 2 keer zo hard als 40dB

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 12:34 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Euuh nee....
bijv 1 fan = 37 dB, dan zijn 2 fans 40 dB
2 dezelfde geluidsbronnen = +3 dB

10dB is een verdubbeling van het geluid dat je hoort
dus 50dB klinkt voor je oren 2 keer zo hard als 40dB
Als je uitgaat van dBA is +3 idd een verdubbeling

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
waterkoeling....

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 12:40 schreef rob van den broek het volgende:

Als je uitgaat van dBA is +3 idd een verdubbeling
dB(A) is afhankelijk van de frequentie :P

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Ik heb zelf de silveradoo en die is zeer stil. Het enige probleem is dat ik voor de airflow nog een paar extra fan's heb, en die maken de meeste herrie. Maar idd de silverado is perfect, doch erg zwaar. Die kurken dingetjes die ze erbij leveren moet je wel achter je socket doen, en als ie eenmaal zit vooral niet met je kast gaan slepen en doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor al de reacties :D
ik denk dat ik ook nog ff ga kijken voor die hedgehog silent.
waterkoeling? daar heb ik totaal geen ervaring mee, die dingen zijn toch vrij duur? kweet niet, houd niet zo van de gedachte dat er water naast m'n mobo zit..

Verwijderd

De ZalmanCNPS3100G misschien? Hij is in elk geval stil, maar of hij ook nog genoeg power heeft om een Tbird 1400 een beetje knap te koelen vraag ik me wel wat af... Volgens sommige reviews presteert hij maar een paar graden koeler dan de beste koelers die je tegenwoordig kunt vinden, volgens andere reviews is het een baggerding. Maar stil issie in elk geval wel :P

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Geluid hoeft niet hard te zijn om enorm te irriteren: een hoogtoerige koeler van 40dB kan veel meer storen dan een laagtoerige van 45dB, staar je dus niet blind op die dB's.
Ga er maar vanuit dat nagenoeg alle 5000-7000toeren koelers irritant zijn bij langdurig gebruik in je nabijheid. Sommigen zeggen dat ze er geen last van hebben, maar die zijn waarschijnlijk al doof ;)

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 13:16 schreef FalconM het volgende:
Geluid hoeft niet hard te zijn om enorm te irriteren: een hoogtoerige koeler van 40dB kan veel meer storen dan een laagtoerige van 45dB, staar je dus niet blind op die dB's.
Ga er maar vanuit dat nagenoeg alle 5000-7000toeren koelers irritant zijn bij langdurig gebruik in je nabijheid. Sommigen zeggen dat ze er geen last van hebben, maar die zijn waarschijnlijk al doof ;)
Dat komt dus door het aantal dB(A)
40 dB op een bepaalde frequntie kan veen storender zijn dan 40 dB op een andere frequentie, ik heb eigenlijk geen idee of bij een fan op het doosje staat hoeveel dB(A) het produceert

Verwijderd

Topicstarter
hmmm volgens mij zou dan een lage frequentie geluid het beste (minst irri) zijn.

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Of gewoon een stille fan op je cpu coolertje zetten.
ik heb op mijn tb 1000@1150 een alpha cooler met ipv een delta fan een eenvoudig fannetje van een coolermaster. Met een goede kast zoals de antec kan je met 1 extra case fan op 7volt al voor voldoende airflow zorgen.
Mijn cpu is zeker met dit weer aardig warm met het }:O 60graden maar 100% stabiel..

ik vind het beetje onzin om je cpu temp zo laag mogelijk te krijgen als die maar stabiel is vind ik het best.

Maar omdat het stiller kan heb ik ook een noice control silverado gekocht groot zwaar ding moet hem alleen nog ff monteren.
Denk dat de silverado wel goed werkt maar pc mee nemen naar een lan party is er dan niet meer bij :(

Verwijderd

je kan je kast ook plat leggen tijdens het vervoeren... dan zal ier er wel zeker niet van donderen

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 20:43 schreef DaVincy het volgende:
.
Dat is al de 2 post die ik zie waarin je onnutige zooi zet..je wilt zeker in de HK??
Post dan iets nuttigs ofzo shit..als je zo door gaat word je geband als je niet uitkijkt.

Verwijderd

Ik heb sinds een week een silverado, en die bevalt uitstekend. hij is fluisterstil en helemaal niet zo overdreven zwaar als wordt gezegd.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
met een silverado word het wel wat gevaarlijk, aangezien de cpu die jij wilt halen nogal heet word.

Ik ben zelf voor waterkoeling gegaan, moet allen nog een radiotor ergens kopen (komt wel een keer), en daar (waarschijnlijk) een 120mm 12@5volt van op.

Verwijderd

Als je niet veel geld uit wilt geven,ben je voor 25 piek klaar met een CoolerMaster EP5-6I11.
Heb em ook sinds een paar dagen in combinatie met een TB 1200@1400@1.85V,
zonder casefans 2 uur stressen 59 graden.
En nog eens redelijk stil ook nog.

Verwijderd

Stil? Neem dan maar een Silent Systems radial fin. Die heb ik zelf ook, en geloof me, ze heten niet voor niets Silent Systems...
Pagina: 1