Ik ben voor een hobbyprojectje/kerst wenslijst item op zoek naar een microcontroller met ondersteuning voor 5Ghz WiFi of Bluetooth en ben niet super bekend met alle beschikbare microcontrollers en wil graag jullie advies vragen.
Ik heb ervaring met de arduino uno kit en heb ook in C met de registers op de atmega chip die er op zit zelf functionaliteiten aangestuurd wat ik echt geweldig vond om te doen en uit te zoeken in de datasheet. Ik heb al even zitten zoeken op een aantal websites maar heb niet echt iets kunnen vinden wat me aan staat.
Wat ik wil gaan doen is de RGB led strips die ik aan m'n plafon heb hangen zelf gaan besturen met een app via de telefoon en/of pc waar ik dan bijv ook schema's op kan instellen van aan/uit gaan en kan laten aanpassen op het omgevingslicht. (daar komt dan nog wss een drietal transistors tussen te zitten die meer dan een paar mA aankunnen voor de LEDs en een 12v naar 5v geval voor de controller, maar wat ik daar voor nodig heb moet ik nog gaan uitzoeken)
Specifiek zoek ik iets
Als ik in het verkeerde forum zit excuses, mij leek het hier het beste te passen
Ik heb ervaring met de arduino uno kit en heb ook in C met de registers op de atmega chip die er op zit zelf functionaliteiten aangestuurd wat ik echt geweldig vond om te doen en uit te zoeken in de datasheet. Ik heb al even zitten zoeken op een aantal websites maar heb niet echt iets kunnen vinden wat me aan staat.
Wat ik wil gaan doen is de RGB led strips die ik aan m'n plafon heb hangen zelf gaan besturen met een app via de telefoon en/of pc waar ik dan bijv ook schema's op kan instellen van aan/uit gaan en kan laten aanpassen op het omgevingslicht. (daar komt dan nog wss een drietal transistors tussen te zitten die meer dan een paar mA aankunnen voor de LEDs en een 12v naar 5v geval voor de controller, maar wat ik daar voor nodig heb moet ik nog gaan uitzoeken)
Specifiek zoek ik iets
- dat minder dan €25~€30 kost
- mogelijk met registers op low level te programmeren valt (Al weet ik niet hoe goed dat te doen valt met wifi/bt)gaat 'm wss niet worden
- op USB kan worden aangesloten voor code upload
- code updatebaar over de draadloze verbinding zou awesome zijn
- 3 high frequency output pins heeft (zat te denken aan 1+MHz, en daarbij minimaal 3 timer compare registers heeft van 10 of meer bits) voor smooth pwm
- 1 of meer analog input pins
- wifi op 5Ghz of bluetooth
- I/O poorten waar ik een IR receiver op zou kunnen aansluiten zou leuk zijn.
- liefst een chip die los te halen valt of op een bordje zit waardoor ik niet op de chip zelf hoef te solderen
- niet lomp groot is (bij voorkeur het formaat van een arduino nano)
Als ik in het verkeerde forum zit excuses, mij leek het hier het beste te passen
PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition