Hoi allemaal,
Deze pc is mijn eerste eigen build (en eerste post op het tweakers-forum). Ik heb zelf een heleboel research gedaan en heb nu wel enig verstand van de onderdelen en waar ik op moet letten. Toch hoop ik dat alle Tweakers hier wat feedback kunnen geven op mijn build en de hieronder gespecificeerde vragen kunnen beantwoorden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een aantal jaren lang de nieuwste games kunnen spelen met goede grafisch instellingen en 60fps. Dan heb ik het dus over games als BF1, Watch Dogs 2, Dishonored 2 en GTA Online.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer €1000,- maar minder mag natuurlijk altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik de Intel Core i5-6500 al gekocht omdat ik sowieso niet wil overclocken en deze mij daarom op alle gebieden de beste keus leek.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur voor MSI producten, vooral omdat ik de gebruikte kleuren mooi vindt. Dit staat voor mij echter ver onder prestatie en prijs dus een product wat beter presteert voor dezelfde prijs of gelijk presteert voor minder is altijd beter. Wel heb ik liever Nvidia dan AMD, die voorkeur komt voort uit verhalen van anderen.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Algemene feedback mag altijd, maar ik heb wel een aantal vragen.
Edit: Zou iemand mij nog specifiek kunnen vertellen of de 450 Watt PSU voldoende is voor deze build?
Edit 2: Een case met een raam is ook een must, de looks van onderdelen maakt dus wel een klein beetje uit
Deze pc is mijn eerste eigen build (en eerste post op het tweakers-forum). Ik heb zelf een heleboel research gedaan en heb nu wel enig verstand van de onderdelen en waar ik op moet letten. Toch hoop ik dat alle Tweakers hier wat feedback kunnen geven op mijn build en de hieronder gespecificeerde vragen kunnen beantwoorden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een aantal jaren lang de nieuwste games kunnen spelen met goede grafisch instellingen en 60fps. Dan heb ik het dus over games als BF1, Watch Dogs 2, Dishonored 2 en GTA Online.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer €1000,- maar minder mag natuurlijk altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment heb ik de Intel Core i5-6500 al gekocht omdat ik sowieso niet wil overclocken en deze mij daarom op alle gebieden de beste keus leek.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur voor MSI producten, vooral omdat ik de gebruikte kleuren mooi vindt. Dit staat voor mij echter ver onder prestatie en prijs dus een product wat beter presteert voor dezelfde prijs of gelijk presteert voor minder is altijd beter. Wel heb ik liever Nvidia dan AMD, die voorkeur komt voort uit verhalen van anderen.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Algemene feedback mag altijd, maar ik heb wel een aantal vragen.
- Is de PSU voldoende?
- Zijn er nog betere opties qua RAM?
- Is de CPU-cooler een goede keus?
- Op dit moment heb ik een 240GB SSD, is 120GB ook voldoende? Ik download niet veel, en hoef niet al mijn games vanaf de SSD te laden
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 214,50 | € 214,50 |
| 1 | MSI B150 GAMING M3 | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 GAMING 6G | € 328,50 | € 328,50 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Corsair Carbide Spec-Alpha Wit/Rood | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 105,50 | € 105,50 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 240GB | € 75,74 | € 75,74 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.034,84 | |
Edit: Zou iemand mij nog specifiek kunnen vertellen of de 450 Watt PSU voldoende is voor deze build?
Edit 2: Een case met een raam is ook een must, de looks van onderdelen maakt dus wel een klein beetje uit