• Jobploeg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-12-2022
Beste tweakers,

Ik had een vraagje. Ik ga voor het eerst een pc bouwen. Ik ben van plan om het met tweedehands onderdelen te gaan doen. Alleen het moederbord wil ik nieuw kopen. Ik heb de processor al geregeld. Het is de intel core i5 650 tray. Die heb ik gekocht bij vraag en aanbod. Ik ging even rondkijken op internet. Ik kwam erachter dat je naar je socket moet kijken. Bij deze proseccor is de socket volgensmij 1156. Alleen kan ik daar geen moederbord van vinden.
Mijn vraag is dan ook, Zijn er wel moederborden met de socket 1156 of kan je bijvoorbeeld ook een moederbord hebben met een socket 1150. mijn budget is ongeveer honderd euro. twintig euro erover heen mag ook.

groetjes.

Verwijderd

Je hebt een moederbord met socket 1151 nodig. Zoek daarop in de pricewatch categorie: Moederborden en pak het eerste de beste B150 bord wat je tegen komt dan zit je goed. Het heeft geen nut om voor Z170 te kijken want die is bedoeld om de cpu over te klokken wat niet kan met een i5-6500.

Edit: ik zag een nul teveel :P Een i5-650 is idd socket 1156. Dergelijke borden zijn niet meer nieuw te krijgen. Daarvoor zal je in v&a op zoek moeten. categorie: Moederborden Zoals je ziet is het aanbod erg mager. Misschien MP? http://www.marktplaats.nl...=335&postcode=&distance=0

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2016 10:29 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
Socket 1156 is behoorlijk oud en mobo's van die socket zijn alleen op V&A te vinden.

Je weet dat de i5 650 een dual core met hyperthreading is ( heet tegenwoordig i3) ?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:23:
Je hebt een moederbord met socket 1151 nodig. Zoek daarop in de pricewatch categorie: Moederborden en pak het eerste de beste B150 bord wat je tegen komt dan zit je goed. Het heeft geen nut om voor Z170 te kijken want die is bedoeld om de cpu over te klokken wat niet kan met een i5-6500.
Socket 1151 met een i5 650? Succes daarmee

@TS: Je hebt idd een moederbord met socket 1156 nodig. Deze zijn tegenwoordig al lang niet meer nieuw te koop, en zal je waarschijnlijk tweedehands moeten kopen. Ook is je gekozen processor niet extreem snel, dus ik hoop niet dat je zware taken zoals bijvoorbeeld gamen van plan bent, want dan kan je beter opnieuw beginnen en je i5 650 verkopen.

• Jobploeg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-12-2022
Oke, bedankt voor alle informatie. Ik ben heel wat wijzer geworden. Ik denk dat ik maar van mijn koop ga afzien. Bedankt!!