Je iCloud-opslag is bijna vol?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Onder hetzelfde account en creditcard heb ik onderstaande apparaten gekoppeld.
Helaas betekent dit echter dat mijn beschikbare 5GB onvoldoende is en ik bij een volgende aankoop van een Apple apparaat meer ruimte nodig zal hebben.

Waarom is de gratis 5GB iCloud ruimte als backup niet aan het apparaat zelf gekoppeld?
In dit geval had ik met 5 apparaten een tegoed aan 25GB ruimte gehad, toch?

- iPhone
- iMac
- Mac Mini
- iPad
- Apple TV4

Je iCloud-opslag is bijna vol. Je hebt nog 461,803 MB over van 5 GB totale opslagruimte.
Upgrade naar 50 GB voor 0,99 € per maand.

Het is nu niet dat het hier om zeer grote bedragen gaat, maar deze prijzenpolitiek lijkt me aan de gekoppelde apparaten toch wel een beetje vreemd?
Wie 1 Apple apparaat heeft zal met de resterende ruimte best wel toekomen. Wie echter meerdere Apple producten heeft aangekocht mag hier voor de magere 5GB aan de bovenstaande gekoppelde apparaten extra investeren in meer ruimte…. ik snap het even niet hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 12:40
Moris schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:58:
Onder hetzelfde account en creditcard heb ik onderstaande apparaten gekoppeld.
Helaas betekent dit echter dat mijn beschikbare 5GB onvoldoende is en ik bij een volgende aankoop van een Apple apparaat meer ruimte nodig zal hebben.

Waarom is de gratis 5GB iCloud ruimte als backup niet aan het apparaat zelf gekoppeld?
In dit geval had ik met 5 apparaten een tegoed aan 25GB ruimte gehad, toch?

- iPhone
- iMac
- Mac Mini
- iPad
- Apple TV4

Je iCloud-opslag is bijna vol. Je hebt nog 461,803 MB over van 5 GB totale opslagruimte.
Upgrade naar 50 GB voor 0,99 € per maand.

Het is nu niet dat het hier om zeer grote bedragen gaat, maar deze prijzenpolitiek lijkt me aan de gekoppelde apparaten toch wel een beetje vreemd?
Wie 1 Apple apparaat heeft zal met de resterende ruimte best wel toekomen. Wie echter meerdere Apple producten heeft aangekocht mag hier voor de magere 5GB aan de bovenstaande gekoppelde apparaten extra investeren in meer ruimte…. ik snap het even niet hoor 8)7
Je iCloud opslag is toch gekoppeld aan je iCloud account? Jij gebruikt dus 1 account wat 5GB opslag heeft op al je apparaten?
Waarom gebruik je dan niet voor elk apparaat een eigen iCloud? Dan heb je zo die x aantal devices * 5GB.

Ik snap niet wat je hier vreemd aan vind? Jij gebruikt 1 account met 5GB aan cloud opslag voor al je apparaten..
Ja ik zou het vreemd vinden indien Apple de enige was, maar geen enkel ander bedrijf geeft je het dubbele aan opslag indien je met datzelfde account op een ander apparaat inlogt, dat is wat men noemt: cloud opslag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:22
Waarom? Dat is een verdienmodel van Apple.

Je kan natuurlijk in je instellingen ook selectief Back-uppen. Moet je elke app in je iCloud gooien? Het interesseert mij bijvoorbeeld niet dat m'n google translate gebackupt wordt, terwijl het anders 300 MB qua ruimte in beslag zou nemen. Moeten je foto's in je cloud blijven staan?

Het alternatief is een andere clouddienst gebruiken, maar die is natuurlijk lang niet zo geintegreerd in iOS.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesulac
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Je redeneert verkeerd om.
Je hebt een Apple account, met daaraan een iCloud account gekoppeld. Alle devices welke jij hebt, heb je aan dit account gekoppeld, en kunnen dus je data uit je iCloud account gebruiken.

Je krijgt dus ook niet 5Gb per device, maar per Apple/iCloud account.
Hiermee heb je in principe genoeg voor je huis/tuin/keuken devices van Apple (denk aan foto's in de cloud).

Wil je het ook voor andere zaken gebruiken, dan zul je inderdaad geld moeten neertellen, maar dit is dan ook het business model van de dienst. Die 5Gb is een soort "trial", en als het bevalt zul je de dienst moeten afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Nat-Water schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:06:
Waarom? Dat is een verdienmodel van Apple.

Je kan natuurlijk in je instellingen ook selectief Back-uppen. Moet je elke app in je iCloud gooien? Het interesseert mij bijvoorbeeld niet dat m'n google translate gebackupt wordt, terwijl het anders 300 MB qua ruimte in beslag zou nemen. Moeten je foto's in je cloud blijven staan?
Helaas nemen standaardzaken al behoorlijk wat ruimte in, zoals
Reservekopie = 2.1GB
Documenten = 511MB
E-mail = 2.3
Foto's en video = 179MB
Thesulac schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:06:
Je redeneert verkeerd om.
Je hebt een Apple account, met daaraan een iCloud account gekoppeld. Alle devices welke jij hebt, heb je aan dit account gekoppeld, en kunnen dus je data uit je iCloud account gebruiken.

Je krijgt dus ook niet 5Gb per device, maar per Apple/iCloud account.
Hiermee heb je in principe genoeg voor je huis/tuin/keuken devices van Apple (denk aan foto's in de cloud).
Hmmm, misschien moet ik eens bekijken of ik aan ieder apparaat een ander account met dezelfde betaalkaart kan koppelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Of je schaft voor 0.99 euro per maand een 50GB account aan..... ik kan het aanbevelen.
Deze kun je weer opzeggen als blijkt dat het niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Moris schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:02:
[...]

Hmmm, misschien moet ik eens bekijken of ik aan ieder apparaat een ander account met dezelfde betaalkaart kan koppelen :?
Hier kun je family sharing voor gebruiken :) Je hebt dan 1 hoofdaccount en dan kun je andere accounts uitnodigen. Deze kunnen dan aankopen met de betaalgegevens van het hoofdaccount, maar alle aankopen van ieder gekoppeld account zijn ook beschikbaar voor alle andere accounts. Dus je hoeft dan niks dubbel te kopen.

Ik gebruik dit zelf ook met mijn vriendin en dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier wat tips om je opslag te beheren

Indien je alles onder 1 account wilt houden, kun je voor €12,- per jaar (99ct p/mnd) uitbreiden naar 50gb

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 12-12-2016 13:15 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesulac
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Moris schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:02:

[...]

Dit zal wel gaan werken... Behalve dat je dan ook al je aankopen op elk account afzonderlijk zal moeten maken.. Mij ontgaat eigenlijk een beetje waarom je krampachtig wil vasthouden aan "Ik moet 5 Gb per apparaat aan backup hebben, en ik wil er niet voor betalen".

Het is een dienst, en je gebruikt het blijkbaar goed, dus waarom rechtvaardigd het zijn prijs (van 0,99 cent per maand nb.) niet?

Het alternatief is een opensource backup dienst (stack bijvoorbeeld), of niets in je iCloud opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
The_Ghost16 schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:08:
Hier kun je family sharing voor gebruiken :) Je hebt dan 1 hoofdaccount en dan kun je andere accounts uitnodigen. Deze kunnen dan aankopen met de betaalgegevens van het hoofdaccount, maar alle aankopen van ieder gekoppeld account zijn ook beschikbaar voor alle andere accounts. Dus je hoeft dan niks dubbel te kopen.

Ik gebruik dit zelf ook met mijn vriendin en dochter.
Hmmm. dit lijkt me de moeite waard om het binnenin een zelfde hoofdaccount eens te bekijken :)
Thesulac schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:24:
Mij ontgaat eigenlijk een beetje waarom je krampachtig wil vasthouden aan "Ik moet 5 Gb per apparaat aan backup hebben, en ik wil er niet voor betalen".
Het gaat me hier uiteraard niet puur om het luttele te betalen bedrag 0.99 euro/maand :)
Ik blijf het gewoon erg onlogisch vinden dat je geen ruimte extra krijgt, terwijl je toch meer apparaten hebt aangekocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:53
Moris schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:25:
[...]

Het gaat me hier uiteraard niet puur om het luttele te betalen bedrag 0.99 euro/maand :)
Ik blijf het gewoon erg onlogisch vinden dat je geen ruimte extra krijgt, terwijl je toch meer apparaten hebt aangekocht 8)7
En wat snapt gij niet aan het principe het is iCloud account gebonden is, in plaats van apparaat gebonden? Het heeft niks te maken met de apparaten die je er aan hangt, al hang je er een Windows pc aan, is het ook goed.

[ Voor 11% gewijzigd door livranca op 12-12-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 20:25
Ik vind het eerder zwaar irritant dat deze melding letterlijk elke dag naar voren komt, ook al gebruik ik iCloud niet intensief en zal de laatste 500MB nooit gevuld worden...
Pagina: 1