Sinds een update van Windows 10 (ergens deze zomer) heeft mijn laptop last met het afsluiten. Klikken op afsluiten reageert pas na een minuutje of wat en dan gaat hij naar de "tablet-afsluit-functie", maar ook daar blijft hij tot urenlang staan. Eigenlijk werkt alleen de fysieke powerknop vasthouden maar om de pc uit te zetten, echter lijkt hij dan soms nog aan te blijven, wat resulteert in een lege accu.
Als ik de laptop slechts een paar minuutjes gebruik dan sluit hij wel juist af. Het is een tablet-laptop hybride, dus ik doe er slecht basis-werkzaamheden als browsen en office op.
Wat ik al heb gedaan::
Urenlang het internet afgezocht.
bios bootpriority naar default gezet.(tip internet)
Snel opstarten uitgezet (tip internet)
Tablet-functies uitgezet (helpt duidelijk niks)
Alle updates gedaan
drivers gecontroleerd of die up to date waren.
Nog niks heeft geholpen vandaar dat ik jullie hulp inschakel. Veel mensen hebben dit probleem op het internet maar er lijkt geen duidelijk antwoordt te zijn.
Hardware
Mijn laptop: HP Elite x2 1011 G1 (L5G44EA) Zilver
pricewatch: HP Elite x2 1011 G1 (L5G44EA) Zilver
Concrete vraag:
Hoe los ik dit afsluit probleem op. Ik wil gewoon dat hij uit zonder het te forceren door lang op de powerbutton te hoeven drukken afsluit.
Tot dus ver altijd op jullie kunnen rekenen. Ben benieuwd hoever we dit keer komen:)
Als ik de laptop slechts een paar minuutjes gebruik dan sluit hij wel juist af. Het is een tablet-laptop hybride, dus ik doe er slecht basis-werkzaamheden als browsen en office op.
Wat ik al heb gedaan::
Urenlang het internet afgezocht.
bios bootpriority naar default gezet.(tip internet)
Snel opstarten uitgezet (tip internet)
Tablet-functies uitgezet (helpt duidelijk niks)
Alle updates gedaan
drivers gecontroleerd of die up to date waren.
Nog niks heeft geholpen vandaar dat ik jullie hulp inschakel. Veel mensen hebben dit probleem op het internet maar er lijkt geen duidelijk antwoordt te zijn.
Hardware
Mijn laptop: HP Elite x2 1011 G1 (L5G44EA) Zilver
pricewatch: HP Elite x2 1011 G1 (L5G44EA) Zilver
Concrete vraag:
Hoe los ik dit afsluit probleem op. Ik wil gewoon dat hij uit zonder het te forceren door lang op de powerbutton te hoeven drukken afsluit.
Tot dus ver altijd op jullie kunnen rekenen. Ben benieuwd hoever we dit keer komen:)