Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 09:59
Waar koop ik best een vervang LCD scherm voor mijn Galaxy S4. Het toestel is al redelijk oud, maar ik vind de prijzen die herstellingsdiensten vragen absurd hoog. Sommige tot 120 EUR of meer om het toestel te laten herstellen.

Daarom ben ik zelf aan de slag gegaan om het toestel uit elkaar te halen, op zich is alles gelukt zonder schade, maar nu ben ik dus op zoek naar een vervangend LCD scherm. Waar kan ik deze het goedkoopste vinden? Hoeft in principe geen original samsung te zijn, telefoon zou enkel als backup gebruikt worden of voor spelletjes voor de kindjes.

Ik heb al even gekeken op Alixpress (china), maar als het pakket tegen gehouden wordt door de douane, dan komt er sowieso 21% + 15 EUR bij.. Zijn er binnen de EU geen goedkopere alternatieven ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Beste antwoord (via Cuball op 15-12-2016 09:54)

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 11:04

Hegeman

Weet van alles wat

L0we schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:35:
heb je ebay al bekeken?

even een heel snelle zoekactie: *klik*
Thanks voor je snelle zoekactie, let alleen wel op! Dit is een scherm voor de I9525(oftewel de S4 active).

Tevens zou je op marktplaats kunnen kijken naar toestellen waarbij alleen het glas is gebroken. Verder heb ik wel wat ervaring met het vervangen van onderdelen van de S4 en kan je vertellen dat dit echt makkelijk is(sim card tray en Micro-usb aansluiting). Let wel op, had de micro-usb aansluiting ook via ebay laten komen en deze haalde bij lange na niet de laad voltages/ampères die de standaard aansluiting haalt!

Kijk hier eens, pagina's vol! Allemaal voor de I9505(ga er vanuit dat je deze hebt): http://www.ebay.com/sch/i...galaxy+i9505+LCD&_sacat=0

[ Voor 13% gewijzigd door Hegeman op 12-12-2016 08:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Ik denk niet dat je binnen de EU iets goedkopers gaat vinden, ook al komen er douanekosten bij. Kan je niet beter dat geld gebruiken om te investeren in een niet al te dure Chinaphone?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
ja misschien wel, maar lijkt me ze zonde om z'n mooi toestel te laten liggen.. Ook kriebelt het toch wel om eens zelf een toestel te fixen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
heb je ebay al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Invoerheffing blijft dan nog een issue.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
enigmafan schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:37:
[...]

Invoerheffing blijft dan nog een issue.
Niet perse.

1. Je kan zoeken naar verkopers binnen de eu.
2. Kan zijn dat je hem daar goedkoper kan vinden, waardoor de totale kosten kosten alsnog lager zijn dan elders.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

L0we schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:35:
heb je ebay al bekeken?

Thanks voor je snelle zoekactie, let alleen wel op! Dit is een scherm voor de I9525(oftewel de S4 active).

Tevens zou je op marktplaats kunnen kijken naar toestellen waarbij alleen het glas is gebroken. Verder heb ik wel wat ervaring met het vervangen van onderdelen van de S4 en kan je vertellen dat dit echt makkelijk is(sim card tray en Micro-usb aansluiting). Let wel op, had de micro-usb aansluiting ook via ebay laten komen en deze haalde bij lange na niet de laad voltages/ampères die de standaard aansluiting haalt!

Kijk hier eens, pagina's vol! Allemaal voor de I9505(ga er vanuit dat je deze hebt): http://www.ebay.com/sch/i...galaxy+i9505+LCD&_sacat=0

[ Voor 13% gewijzigd door Hegeman op 12-12-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
Thx for the info!

Ik heb op dit moment het toestel zo uit elkaar dat ik eigenlijk een LCD+Digitizer+Frame nodig heb. Enkel LCD+Digitizer heb ik nog niet losgemaakt van het frame.

LCD Losmaken van frame lijkt toch nog stukje complexer niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
hegemanjelle schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:43:
[...]

oh, zag wel wat verschillende, alsnog verkeerd gelinkt :).
Cuball schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:55:
Thx for the info!

Ik heb op dit moment het toestel zo uit elkaar dat ik eigenlijk een LCD+Digitizer+Frame nodig heb. Enkel LCD+Digitizer heb ik nog niet losgemaakt van het frame.

Is het niet een idee om een tweedehandsje te kopen waarvan het scherm nog goed is (met een ander defect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Thx for the info!

Klopt, ifixit geeft ook aan dat dit een reparatie is met de hoogste moeilijkheidsgraad. Dit komt vooral omdat het lijmsel tussen het glas en de digitizer een pain in the ass is om volledig te verwijderen zonder onderdelen te beschadigen. Als het mogelijk is dan zou ik gaan voor het complete pakket dus; glas, frame en digitizer in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat LCD breekt sowieso als je die los wilt maken van het frame. Is flinterdun.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

warhamstr schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:02:
Dat LCD breekt sowieso als je die los wilt maken van het frame. Is flinterdun.
Klopt, maar dat maakt eigenlijk in dit geval niet uit. Dit is juist het probleem dat de TS heeft, z'n LCD is kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Thx for the info!

Ik zie ze voor nog geen 5 tientjes op AliExpress. Als je dit met je standard shipping laat komen, is de kans op importkosten bijzonder klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit accessoires betreft even een schopje AND > WAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Laatst online: 07-09 07:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo008
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 18:21
*knip*. Het bespreken hoe importkosten te omzeilen is niet toegestaan.

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 14-02-2017 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik verwacht dat de TS na 2 maanden wel een scherm heeft gevonden.
Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.