Hoe aansluiten meerdere hubs...

Pagina: 1
Acties:

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56
Ik heb a.s. donderdag 8 vrienden uitgenodigd om te komen gamen voor 3 dagen. Een van hen zou een acht poorts hub meenemen. Maar nou vertelde iemand mij dat met zijn 8'en gamen, bijv Unrealtournament, via een zo'n hub niet gaat of heel traag wordt. NOu is dat niet zo heel erg omdat ik zelf ook nog een 5 poorts huppie heb. maar hoe ga ik dit nou het beste verdelen???

Het zij allemaal pruttech hupjes sitecom en merk ix dus daar kan je niks op instellen en ze zijn ook niet slim ofzo.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Hmm, ik denk niet dat je veel verschil merkt, omdat dan toch nog al het data-verkeer door die 8-ports hub gaat.

Anyway, als je twee hubs wil gebruiken:

1. Crosslink tussen de hubs met de kabel in de gewone porten (dus niet uplink)
2. Gewone kabel (die je ook voor verbinding hub > computer gebruikt) bij een van de hubs in de uplink douwen.

Happy gaming :P

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Dentist

Next patient please...

Hangt ervan af.

- Snelheid van de hub (10/100Mbit?)
- je hebt 8 poorten, waarvan 1 & 8 meestal gecrossed zijn oid, waardoor je er maar 7 tegelijk kan gebruiken volgens mij.

Je kan die hubs ook aan elkaar verbinden door de ene hub in de ander z'n uplink te steken (met een gewone utp kabel, anders een crosskabel in een gewone poort). Daar wordt het alleen niet sneller van.

Dentist

Verwijderd

ten eerste is het onzin dat ut trager zou worden qua networkperformance... daar zul je NIETS van merken (per UT-client wordt er hooguit 5 kilobyte per seconde doorheen gejaagd, dus dat kan een hub makkelijk hebben. Mocht je ze toch aan elkaar willen hangen (die hubs), dan moetje even kijken of ze een aparte 'uplink' poort hebben (staat er op). Als ze allebei een uplink poort hebben dan moet je een cross-cable tussen beide uplinks doen, als er 1 wel een uplink heeft en de andere niet, dan kan je een gewone kabel gebruiken van de uplink naar een willekeurige poort op de andere.

• Interstice
(O okee nee maar het zou kunnen dat je zeg maar omkomt door collisons. Als zeg maar de data via de hub vanaf 7 poorten naar 1 moet en weer terug.)

OOPs te laat

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Haal je van de week toch ff een 8 poorts switch? nog geen 250 piekkies :) lekker altijd 100Mbit :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Interstice
Er zitten op beide hubs een uplink poort. zijn allebei 10 mbs

• Interstice
Op zondag 01 juli 2001 11:32 schreef bjck het volgende:
Haal je van de week toch ff een 8 poorts switch? nog geen 250 piekkies :) lekker altijd 100Mbit :)
...Aan de deur...
Ja jongens sorry jullie wisten het nog niet maar het toegangsgeld is met ƒ80,- gestegen ik moest een hub kopen en een ticket naar hawai >:)

• Interstice
Op zondag 01 juli 2001 11:29 schreef Dentist het volgende:
Hangt ervan af.

- Snelheid van de hub (10/100Mbit?)
- je hebt 8 poorten, waarvan 1 & 8 meestal gecrossed zijn oid, waardoor je er maar 7 tegelijk kan gebruiken volgens mij.
Ja klopt idd 8 poorts hub waarvan je of poort 8 of de uplink kan gebruiken, en 5 poorts hub waarvan je of poort 5of uplink kan gebruiken. heeft het nog zin om eerlijk te verdelen? zeg maar een paar poorten 5 man op de 8 poorts hub en 4 op de 5poorts hub?

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Dentist

Next patient please...

Op zondag 01 juli 2001 11:39 schreef Interstice het volgende:

[..]

Ja klopt idd 8 poorts hub waarvan je of poort 8 of de uplink kan gebruiken, en 5 poorts hub waarvan je of poort 5of uplink kan gebruiken. heeft het nog zin om eerlijk te verdelen? zeg maar een paar poorten 5 man op de 8 poorts hub en 4 op de 5poorts hub?
Hmm, ik denk het niet, maar ik zou zoveel mogelijk spelers op 1 hub houden. Geen idee waarom. :)

Dentist

Verwijderd

Ik zou idd proberen alles in 1 hub te douwen. 10mbit hubje trekt dat makkelijk joh! Het wordt ook over inet gespeel hoor, met 36k6 modems....

• Interstice
Okee tnx people, ga alles in een hub proppen.

Verwijderd

Je krijg wel een bende collisions, maarja, dat heb je net zo goed als je er nog een hub aanhangt. Verdelen heeft dus geen zin.
En het is een hub dus tegelijk versturen en ontvangen gaat toch niet lukken. Daar zul je toch een switch voor moeten hebben.
Pagina: 1