Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-09-2022
Hallo! Sinds ik erg veel moeite heb met het wakker worden van wekkers (heb diversen geprobeerd, zitten tientallen euro's in), zat ik eraan te denken om mijn wekker via externe speakers op mijn kamer af te laten gaan. Dit gaat over een 5.1 home cinema set.

Nu heb ik de juiste aansluiting en doet normale muziek het goed over de speakers, maar mijn wekker speelt zich ondanks de juiste aansluiting alsnog af op mij telefoon. Frustrerend.

Ik heb een s6 edge zonder root en de nieuwste software. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan veranderen? Heb ook al meerdere wekker apps geprobeerd. Werkte niet tot nu toe.

Alvast bedankt! Groetjes Darcey :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 08:37
Wekker zou toch wel over bluetooth moeten gaan?
Maar succes met welke speaker dan ook de hele nacht aan te laten.

En anders niet in wekker apps zoeken maar ander timer apps. Dat er op bepaald tijdstip gewoon liedje X wordt afgespeeld.

Anders deze:
http://www.myxlshop.nl/j-...Fc45aq897cBP-hRoCI4Tw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Hey, bedankt voor je reactie. Het gaat echter puur om het wakker worden. Zodra de wekker afgaat, de melodie afgespeeld kan worden via de speakers ipv telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Probeer Sleep for Android, die kan je zo instellen dat ie je op het juiste moment wakker maakt. Deze kan je ook laten afspelen via de koptelefoon uitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Megamind schreef op maandag 12 december 2016 @ 03:33:
Probeer Sleep for Android, die kan je zo instellen dat ie je op het juiste moment wakker maakt.
Is dat niet gewoon de basisfunctie (en wellicht enige functie) van een wekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
NeutraleTeun schreef op maandag 12 december 2016 @ 04:34:
[...]

Is dat niet gewoon de basisfunctie (en wellicht enige functie) van een wekker?
Een goede wekker die "meet" in welke slaapcycle je zit, wakker worden in je REM slaap of niet kan best bepalend zijn voor de eerste paar uur van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Los van dat dat hier volgens mij niet van toepassing is, en dat niks heeft te maken met hoe ik mijn reactie bedoelde, denk ik niet dat TS hier iets aan heeft.
Hij moet juist hard en abrupt gewekt worden.

Sowieso snap ik niet hoe zo'n app, en je telefoon die gewoon plat ligt, kan meteen hoeveel jij beweegt. Dat zal dus enkel op geluid kunnen. Los van dit topic dus heb ik wel mijn twijfels bij de correcte werking van zo'n app.
Spelen veels te veel variabelen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
NeutraleTeun schreef op maandag 12 december 2016 @ 04:59:
Los van dat dat hier volgens mij niet van toepassing is, en dat niks heeft te maken met hoe ik mijn reactie bedoelde, denk ik niet dat TS hier iets aan heeft.
Hij moet juist hard en abrupt gewekt worden.

Sowieso snap ik niet hoe zo'n app, en je telefoon die gewoon plat ligt, kan meteen hoeveel jij beweegt. Dat zal dus enkel op geluid kunnen. Los van dit topic dus heb ik wel mijn twijfels bij de correcte werking van zo'n app.
Spelen veels te veel variabelen mee.
Dan was je antwoord niet helemaal duidelijk.

Een telefoon kan dit prima meten dmv de sensoren, gebruik het zelf al een tijd en het werkt opzich prima. Wekker staat ingesteld tussen 5:30 en 6:00 en gaat zelf bepalen waarneer die afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
"op het juiste moment" = voor mij gewoon de tijd die je ingeeft in/aan je wekker.
Dus zeg ik, dat is de basisfunctie van een wekker.
Echter doel jij op iets anders.

Maar, welke sensoren dan?
Wat kan mijn telefoon weten over hoe ik slaap als dat ding gewoon op mijn nachtkastje ligt? Volgens mij alleen geluid detecteren.

Ook twijfel ik aan het nut van die spreiding in het laatste half uur.
Als ik toch al op tijd in bed lig, en mijn 6-8 uur slaap haal, en het laatste half uur rustig lig.
Hoe bepaald mijn telefoon dan dat het prettiger ontwaken is om 05:07 dan om 05:22.
Ik weet het niet hoor.

Daarbij. Je moet toch gewekt worden.
Wat als er in die hele 30min eigenlijk geen geschikt moment is?

[ Voor 37% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-12-2016 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05 21:20
Je telefoon dient dan ook op je bed te liggen, bij of onder je kussen of iets dergelijks, dan wordt met de accelerometers gemeten hoeveel je beweegt.
Er zit een simpele werking achter de app, maar zoals je zelf al zegt: daar gaat dit topic niet over.

Ik vond via Google een post dat deze wekker een instelling heeft om het geluid te forceren over externe speakers, mogelijk werkt dat dus ook via Bluetooth:
Google Play: Xtreme gratis wekker + Timer
Die zal je vast wel geprobeerd hebben, maar misschien heb je niet alle settings goed bekeken?

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:02
Biedt je home cinema set niet toevallig de mogelijkheid om op een vooraf ingestelde tijd aan te gaan?

Toen ik nog puber was gebruikte ik m'n stereo om wakker te worden, naast een wekker. Ik kon zelfs het volume vooraf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 13:29
Als je Home Cinema set ondersteuning heeft voor DLNA or UPnP hifi: Google Play: Music Alarm Clock Sleep Timer

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
Maar gebruik je dan de radio om wakker te worden of zo'n "vreselijke pieptoon"?
Ik gebruik altijd de "vreselijke pieptoon" en wordt daar altijd nog goed wakker van.
(Vrolijk wakker worden is anders).

Voor de duidelijkheid, ik gebruik nog zo'n fysieke wekkerradio die op je nachtkastje staat.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaosstorm op 12-12-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22
Ach bekend probleem. Ik heb een wake up light. Dat ding gaat aan, dan gaan daarnaast doormiddel van het domotica systeem mn spots in mn kamer aan, vervolgens gaat die wake up light herrie maken en mn miband gaat trillen. Tegenwoordig zet ik daarnaast ook nog de wekker van mn telefoon. Want door het geluid van die wake up light slaap ik gewoon heen. Terwijl de rest van het huis wel wakker is.

Ik ben momenteel met een raspberrypi bezig om een idiote wekker te maken. Deel een van het project is af. Dat hield in dat ik doormiddel van het uitsturen van een IR signaal mn denon versterker aan wilde zetten.
De volgende stap is om een webinterface te maken waar ik de tijd in kan stellen. Vervolgens wil ik een trilmotor aan mn bed maken en een touchscreen waarop ik een som moet maken voordat het systeem uit kan. Hoofdrekenen ben ik niet heel goed in dus ik zal goed wakker moeten zijn eer dat ik het uit kan schakelen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarceyE
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ben nog zo laat wakker, want kiespijn. Morgen afspraak bij de tandarts :P. Maargoed, ik heb sleep as android gedownload. Morgen even proberen, kan nu namelijk niet testen ivm vriendin die slaapt.

Wakeup light werkt ook niet. Slaap soms zelfs met gordijnen open (heb 3m bij 1m grote raam recht voor m`n bed) en word niet wakker van het licht. Ben zelfs naar de dokter en het ziekenhuis geweest voor dit probleem, geen oorzaak te vinden. Niks, nada noppes. Daarom heb ik er aan zitten denken om een soort vibratie in m`n kussen te maken of zelfs speakers in m`n kussen. Dat laat ik nog even voor wat het is, probeer eerst via externe speakers te doen.

@Clifdon, als je je project af hebt, zal ik het fijn vinden als je je plan kan doorsturen :D Heb ook nog een Raspberry liggen dus kan er ook wel mee kloten :P

Voor de rest: Ja, ik heb een bellenwekker, radiowekker, vervelende piep en wakeup light geprobeerd. De bellenwekker zelfs op een dienblad met los servies. Niks werkt.

In ieder geval bedankt en laat morgen de resultaten weten!
Pagina: 1