Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zuinige thuisserver, max 305 excl. verz., laptop of desktop

Pagina: 1
Acties:

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 19:29
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een zuinige thuisserver bouwen, waar op GNU Linux op draait.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs is €305,- exclusief verzendkosten, assemblage doe ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Western Digital 3.0TB Green, toetsenbord, muis, monitor niet nodig (ik sluit hem aan op mn tv via HDMI. Sharkoon met 2 bays is al aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]1 interne HDD is acceptabel, liever 2 bays voor RAID-1, ik gebruik een externe HDD voor backups[i]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, Gigabyte heb ik goede ervaringen mee. AMD heb ik een mindere ervaring mee (ze reageerden niet op een twitter bericht).
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 55,95€ 55,95
1Gigabyte GA-H110M-H€ 56,49€ 56,49
1LC-Power LC-1400mi€ 38,75€ 38,75
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 48,95€ 48,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 200,14
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]Geluidsnivo is initieel minder van belang, wellicht dat ik later een andere koeler koop. Stroomverbruik is zeker van belang, voeding zit in de behuizing, max. 200 Watt[i]

Ga je overklokken?
[i]Nee[i]

Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu een Raspberry Pi 3B. Echter, ik wil Debian of Ubuntu gaan draaien. Performance is belangrijk, aangezien ik er ook Java software op wil draaien en dit > 1 GB geheugen vraagt, is een NAS is uitgesloten.
Hoe de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen qua componenten en electriciteitsverbruik? Op zich is het nog niet eens zon gek idee om een goedkope laptop te kopen zoals http://www.dell.com/nl/p/...px?c=nl&l=nl&s=dhs&~ck=mn Graag jullie advies, qua stroomverbruik en indien een desktop, welke componenten jullie adviseren. Alvast fijne feestdagen :)

Edit: behuizing en processor aangepast. Ik wil er YACY http://yacy.net/en/index.html op gaan gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door Roel911 op 12-12-2016 02:35 ]

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Als je met Java software een minecraft servertje oid. bedoelt kun je qua processor best eens beginnen met een pricewatch: Intel Pentium G4400 Boxed

Daar zit stiekem veel meer pit in dan op het eerste gezicht lijkt en dan hoef je gelijk wat minder te besparen op andere onderdelen.

Overigens: Je uATX mobo zal niet in die (ITX) kast passen.

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 19:29
svenvv2 schreef op maandag 12 december 2016 @ 02:08:
Als je met Java software een minecraft servertje oid. bedoelt kun je qua processor best eens beginnen met een pricewatch: Intel Pentium G4400 Boxed

Daar zit stiekem veel meer pit in dan op het eerste gezicht lijkt en dan hoef je gelijk wat minder te besparen op andere onderdelen.

Overigens: Je uATX mobo zal niet in die (ITX) kast passen.
Dank voor je feedback! Ik heb de topicstart aangepast.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
YaCy is written in Java. As such its resource usage can be high. System resource monitoring is integrated into YaCy, and the amount of resources that is uses is highly configurable, such that YaCy can be configured to run unobtrusively on low spec servers yet still effectively index websites. YaCy's system requirements are low, and it has been demonstrated successfully indexing and performing web-searches on smartphones and less than 600mhz devices.
Als ik dat zo lees zit je met een pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed ook nog wel goed.

Van die CPU uitgaande kom ik met €300 budget al snel op zoiets uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3900 Boxed€ 37,50€ 37,50
1ASRock H110M-ITX€ 70,50€ 70,50
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 75,95€ 75,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 44,95€ 44,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 292,85

Iets toekomstvaster aangezien hier totaal 4 schijven in kunnen, Efficiente voeding en een kast die nog fatsoenlijk in een meterkast te verstoppen is.