Spraak geluid in Netflix dolby 5.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 02:38
Bij populaire series op Netflix geeft spraak geluid heel ander geluid bij dd5.1 als het niet-dd5.1 audio kanaal. Probeer maar eens een serie als Arrow of Marco Polo.

Bij het dd5.1 audio kanaal is de spraak nep en niet zoals in het orgineel....

Het lijkt alsof dd5.1 kanaal nagesproken is door een andere stem? Vaak is er ook een duits 5.1 kanaal welke in duits is nagesynchroniseerd.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:02
Dat kom waarschijnlijk door de compressie die ze toepassen, er zijn idd series die erg slecht te verstaan zijn in 5.1.
Laatst Gilmore girls gekeken, en dat klonk echt slecht in 5.1.

Maar niet alle netflix series hebben dat raar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
Lijkt me niet de compressie te zijn het geluid is zuiver en verder prima, de stemmen klinken echter heel anders alsof ze opnieuw ingesproken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
iemand die dit met zijn eigen oren ervaren heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
Komt dit niet door de 5.1 opstelling zelf? Stemgeluid wordt voornamelijk via de center speaker volgens mij uitgezonden. Meestal wordt hij daardoor overstemt door de overige speakers.

Zie ook dit: https://www.neowin.net/fo...ice-loud-everything-else/

Een maat heeft zelf een 5.0 set gemaakt en heeft daardoor bewust gekozen voor een grote center speaker om ervoor te zorgen dat de stemmen beter hoorbaar zijn. Maar misschien dat je met wat aanpassingen in je equalizer op je versterker nog wat kan corrigeren.

Ben zelf overigens echt een complete geluidsn00b dus heb geen idee welke frequenties je harder moet zetten en eventueel andere tonen die zachter moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Robkazoe schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:12:
Komt dit niet door de 5.1 opstelling zelf? Stemgeluid wordt voornamelijk via de center speaker volgens mij uitgezonden. Meestal wordt hij daardoor overstemt door de overige speakers.

Zie ook dit: https://www.neowin.net/fo...ice-loud-everything-else/

Een maat heeft zelf een 5.0 set gemaakt en heeft daardoor bewust gekozen voor een grote center speaker om ervoor te zorgen dat de stemmen beter hoorbaar zijn. Maar misschien dat je met wat aanpassingen in je equalizer op je versterker nog wat kan corrigeren.

Ben zelf overigens echt een complete geluidsn00b dus heb geen idee welke frequenties je harder moet zetten en eventueel andere tonen die zachter moeten.
Je wilt niet met frequenties spelen, je kunt dan veel beter het centerkanaal op je receiver harder zetten, daar komt als het goed is de spraak dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:49
ToFast schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:19:
[...]

Je wilt niet met frequenties spelen, je kunt dan veel beter het centerkanaal op je receiver harder zetten, daar komt als het goed is de spraak dan uit.
Klinkt als een mooiere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:25
Ik heb die ervaring in ieder geval totaal niet. Arrow en Marco Polo heb ik toevallig niet (via Netflix) gekeken, maar wel veel andere Netflix Originals in 5.1 (Daredevil, Jessica Jones, Luke Cage, BoJack Horseman, Master of None, ...) en nooit dit probleem ervaren.

Dus wat anderen zeggen, dat het aan je center-speaker ligt, klinkt waarschijnlijker. Wat zijn je ervaringen met andere (echte) 5.1 content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
nee, het ligt echt aan de netflix audio stream, ik kijk veel films en series ook via mijn media speler en nooit dit probleem ondervonden.

Ik zou graag iemand horen die een van de genoemde series (Arrow, marco polo, breaking bad) kijkt op zijn eigen netflix installatie en ook het dolby dd5.1 audio kanaal selecteerd via het netflix player menu'tje (waar je ook ondertitels selecteerd).

Het gewone english audio kanaal zijn de stemmen prima, als je english 5.1 of duits 5.1 selecteerd zijn de stemmen heel vreemd en laag donker klinkend. Het geluid (effecten) verder van de serie is prima en echt dd5.1....alleen de stemmen klinken vreemd.

Het duitse 5.1 (en frans 5.1 is er ook) kanaal lijkt me door Netflix nagesynchroniseerd? het lijkt alsof ze dat met dezelfde vreemde stem ook voor het engelse 5.1 kanaal gedaan hebben.

Iemand die dit eens echt even kan testen zelf?

[ Voor 24% gewijzigd door HE1 op 20-12-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
HE1 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:28:
nee, het ligt echt aan de netflix audio stream, ik kijk veel films en series ook via mijn media speler en nooit dit probleem ondervonden.

Ik zou graag iemand horen die een van de genoemde series (Arrow, marco polo, breaking bad) kijkt op zijn eigen netflix installatie en ook het dolby dd5.1 audio kanaal selecteerd via het netflix player menu'tje (waar je ook ondertitels selecteerd).

Het gewone english audio kanaal zijn de stemmen prima, als je english 5.1 of duits 5.1 selecteerd zijn de stemmen heel vreemd en laag donker klinkend. Het geluid (effecten) verder van de serie is prima en echt dd5.1....alleen de stemmen klinken vreemd.

Het duitse 5.1 (en frans 5.1 is er ook) kanaal lijkt me door Netflix nagesynchroniseerd? het lijkt alsof ze dat met dezelfde vreemde stem ook voor het engelse 5.1 kanaal gedaan hebben.

Iemand die dit eens echt even kan testen zelf?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
verhip, ik kom er net achter dat als ik via mijn apple tv 4 dezelfde serie kijk ik wel goed spraak geluid heb met dd5.1...

de post maakte ik omdat ik sinds mijn nieuwe 4k tv ik netflix kijk met de ingebouwde netflix app onder android tv....

vreemd....hoe kan de netflix app dan alleen het spraak geluid verkloten terwijl verder het omgevings geluid prima is in 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
Geen probleem van Netflix kom ik nu achter, het is de netflix app op mijn Philips TV een probleem geeft met een lage pitch in dd5.1, heb gelezen op een philips forum dat meer mensen daar last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dex074
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11-2019
IK ervaar met mij Philips Smart TV hetzelfde probleem. Waar heb je meer info kunnen vinden en mogelijk ook een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
Dex074 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:02:
IK ervaar met mij Philips Smart TV hetzelfde probleem. Waar heb je meer info kunnen vinden en mogelijk ook een oplossing?
http://www.supportforum.p...-apps&p=131354#post131354

zie mijn posts daar hoe ik het probleem omzeil op dit moment....

Bij het aanzetten van je tv (ook vanuit standby is goed) moet je zorgen dat er geen signaal staat op hdmi 1 en 2 (3 en 4 maakt niet uit), dan is het probleem van de lage pitch in de netflix app er niet.

[ Voor 21% gewijzigd door HE1 op 27-12-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dex074
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11-2019
Handig om gewoon Nederlands te typen he...haha.

Ik ga het morgen proberen, maar vind het een vreemd verschijnsel. Heb Philips gevraagd mee te lezen op het supportforum van Philips.

Ik werk met de Logitech Hub waardoor er een Preset wordt afgeroepen voor bv Netflix. De AVR gaat altijd aan, en zal dus ook altijd een signaal geven via HDMI 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
Dex074 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:09:
Handig om gewoon Nederlands te typen he...haha.

Ik ga het morgen proberen, maar vind het een vreemd verschijnsel. Heb Philips gevraagd mee te lezen op het supportforum van Philips.

Ik werk met de Logitech Hub waardoor er een Preset wordt afgeroepen voor bv Netflix. De AVR gaat altijd aan, en zal dus ook altijd een signaal geven via HDMI 1.
ik heb ook een logitech die altijd signaal zet op hdmi 1 , daarom heb ik de tv settop box op hdmi 3 gezet als workaround....in jouw geval als je de avr op hdmi 3 set heb je ook een workaround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 19:06

peternator

Shoop da whoop.

Ik ervaar ook die lage pitch van stemmen in Netflix 5.1 audiostreams. Ik heb een 43PUS6401.

Heeft een van jullie een permanentere oplossing gevonden? Mijn KPN settopbox stuurt ook altijd een signaal naar HDMI1, waardoor ik dus altijd Netflix in 2.0 moet kijken, wat ik bijzonder jammer vind. Overigens nu inderdaad m'n KPN kastje op HDMI 3 en dat lijkt het op te lossen voor nu. Wel jammer, want heb HDMI3 vaak in gebruik voor andere zaken die ik er af en toe even op aan wil sluiten.

Ik heb mijn TV qua audio overigens met optical aangesloten op m'n Harman Kardon versterker. Jullie?

Laatste update van TV (d.d 23 december) heeft het issue niet gefixed voor mij. Ik vraag mij af of contact opnemen met Philips zinvol is, aangezien ik op fora lees dat je alleen maar 'start je TV maar even opnieuw op' antwoorden krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door peternator op 04-03-2017 18:42 ]

Pagina: 1