Streamen vanaf een Seagate Personal Cloud naar LG 55LB630V

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozanneH
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-04-2022
Mijn vraag waarschijnlijk een ontzettend domme maar ik kom er maar niet achter of het mogelijk is om van een Seagate Personal Cloud te streamen naar mijn tv, een LG 55LB630V zonder een extra mediaspeler (van een hoger kaliber dan een chromecast/apple tv) er tussen. Ik lees hier dat het een redelijk simpel apparaat is voor de gemiddelde huis-tuin en keuken gebruiker wat mij wel goed omschrijft. Ik heb gevonden dat de Sychnology DS216PLAY dit wel kan (via een chromekast of apple tv, beide aanwezig trouwens) maar ik ben bang dat die wellicht iets meer kennis van me vraagt dan ik kan geven. Vandaar mijn voorkeur voor de Seagate.
Kan iemand me uit de brand helpen?

[ Voor 45% gewijzigd door RozanneH op 11-12-2016 23:33 ]

Beste antwoord (via RozanneH op 12-12-2016 14:38)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

RozanneH schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:57:
Ja het gaat voornamelijk om mp3 en mp4's inderdaad, dus dat moet wel lukken?
Grote kans dat jouw tv dat prima gaat slikken.
Als je het 100% zeker wilt weten kun je even wat bestanden op een usb stickje knallen en deze in de tv drukken. Als hij ze vanaf stick afspeelt kan hij het ook van een NAS.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Titel fix, zodat deze overeen komt met de inhoud van de posting. Daarnaast is het misschien handig eens de specificaties van beide eens door te nemen. Wat heb je daarin gevonden?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Zo'n domme vraag is het helemaal niet, het ligt eraan wat je wilt gaan streamen en hoe. Je zou bijvoorbeeld de Plex Media Server op de Seagate Personal Cloud kunnen zetten en Plex App op je LG TV (met webOS). Maar misschien zit er ook wel een ingebouwde mediaspeler op de LG? :) Zodat je gewoon vanaf een netwerkshare kunt afspelen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozanneH
Het gaat voornamelijk om media, video's en dergelijke. Ik ga kijken of ik de Plex app op de TV kan downloaden. Ik heb geprobeerd in de specificaties te vinden of het wel of niet kan maar ik weet niet waar ik naar moet kijken.. En.. hoe klopt de titel niet? Ik dacht dat ik daar wel accuraat mee was, niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Media is een containerbegrip. Er zit voor dit vraagstuk een behoorlijk verschil of je een .mp3 wilt streamen of een 4k blu ray film.
Het eerste kan jouw tv prima zelf decoden waarbij een "simpele" nas zal volstaan.

PS. De plex app voor jouw tv zal puur een "ontvangende" functie bieden. Je hebt dan alsnog een server nodig met de benodigde rekenkracht om het gewenste beeldmateriaal door te sturen

[ Voor 30% gewijzigd door Switchie op 11-12-2016 23:54 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozanneH

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

RozanneH schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:57:
Grote kans dat jouw tv dat prima gaat slikken.
Als je het 100% zeker wilt weten kun je even wat bestanden op een usb stickje knallen en deze in de tv drukken. Als hij ze vanaf stick afspeelt kan hij het ook van een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozanneH
Ja dat kan hij! Hij speelt inderdaad gewoon van een harde schijf af. Dan ga ik ervoor, dankjewel Switchie.
Pagina: 1