Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorssW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 21:40
Ik heb een HP EliteBook 8560w met een AMD FirePro m5950. Tijdens het spelen van een zwaar spel (FSX) werd de laptop erg heet en is het scherm op zwart gegaan. Tijdens het opnieuw opstarten zag ik het BIOS scherm wel, maar met horizontale blauwe lijnen, Windows startte niet meer op. In veilig modus echter, lukte het wel, en na het uitschakelen van de FirePro videokaart via apparaatbeheer start Windows wel weer op (nog steeds met ~ 20 horizontale (transparante) balken.

Ik heb een nieuwe AMD FirePro m5950 besteld, vandaag ingebouwd maar exact hetzelfde probleem. Na het inschakelen van de videokaart via apparaatbeheer wordt het scherm direct compleet zwart.

Ik heb dan ook het idee dat het probleem zich buiten de videokaart bevind. Omdat én het probleem zich nu met een nieuwe videokaart opnieuw voordoet. En omdat ik de blauwe balken blijf zien ondanks dat ik de videokaart uitschakel.

Kunnen jullie mij verder helpen, hebben jullie enig idee waar het probleem wel kan liggen en/of hoe ik hier achter kan komen?

Alvast hartelijk bedankt!

1 x Marstek 5.12 kWh (v153) / CT003 (v117) / LilyGo RS485 / Hoymiles 2x HMS-1600-4T, HMS-800-2T / OpenDTU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Afgelopen twee keer dat jij een vraag stelt, ben je daarna in geen velden of wegen meer te bekennen. Dat is natuurlijk niet echt cool, richting de mensen die jou proberen te helpen. Waarom zouden we je nu dan wel helpen? We zitten hier niet voor jou maar voor onszelf. Ik bedoel, het moet wel een beetje van twee kanten komen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 11-12-2016 23:14 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 11:30
Als je exact hetzelfde probleem hebt met een werkende kaart lijkt het me dat het probleem ergens anders ligt. Als iets te warm wordt dan is de beveiliging inderdaad dat de pc uit gaat ter voorkoming van schade. Heb je de processor en het RAM geheugen al gecheckt of daar misschien iets mee is? De aansluiting van de videokaart?

Heb je errors in het logboek die misschien relevant kunnen zijn?

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 17:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan sowieso geen kwaad gelijk even je CPU koeler schoon te maken en de pasta te vervangen. Helpt dat niets dan schat ik het zo in dat je de volgende defecten kan hebben:

1. Twee defecte videokaarten
2. Een semi-defect scherm of een component ervan
3. Een defect moederbord

Sluit de laptop eens aan op een extern scherm en kijk wat-ie dan doet.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,
Ik denk dat het een losgekomen connectie is tussen de grafische chip en het moederbord zelf ! Het kan zijn dat naast de grafische kaart er nog een extra grafische chip op het moederbord vast zit met een paar honderdtal bolletjes tin !

Ik heb gisterenavond nog maar een grafische chip opgewarmd tot 205°C op een moederbord van een laptop (Compaq) omdat er geen beeld was. Eenmaal terug in elkaar gezet was het beeld terug en is deze klaar om terug te geven aan de eigenaar !

Indien nodig doe ik de procedure op jouw laptop ook ! Ik heb er met mijn methode al een 20tal PC's gerepareerd !

Laat maar weten als je er helemaal niet uitkomt, ik woon regio Gent / Belgie.
Mvg, ER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorssW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 21:40
Hartstikke bedankt voor het meedenken! Ik denk niet dat ook de 2e videokaart kapot is (ik denk eigenlijk helemaal niet dat het aan de videokaart ligt). De CPU + GPU heb ik direct schoongemaakt en van nieuwe koelpasta voorzien (maarja beetje te laat).

Het aansluiten van een 2e beeldscherm (via VGA) heeft zowel bij het in-, als uitschakelen van de videokaart geen effect.Het beeldscherm is sowieso niet de boosdoener, bij de BIOS is er een andere balkjes patroon dan in Windows (op andere plekken) waarbij ze elkaar niet overlappen en elke pixel dus nog wel goed werkt.

Als ik het zo hoor zou het dus aan het (connectie van) moederbord moeten liggen. Dat wordt een duur geintje. Zou ik hier iets terug van vinden in een logboek ergens? Ik heb deze nergens kunnen vinden.

@Radegonda, bedankt voor je reactie! België is nu even geen optie om heen te rijden. Maar dit is volgens jou dus een reële optie? Hoe heb je dit toegepast?

1 x Marstek 5.12 kWh (v153) / CT003 (v117) / LilyGo RS485 / Hoymiles 2x HMS-1600-4T, HMS-800-2T / OpenDTU

Pagina: 1