Mijn vraag
Wanneer ik GTA 5 speel, haal ik normaal rond de 50fps (gewoon door de stad rijden, beetje kloten). Af en toe dropt de fps naar 30 en blijft hier hangen, valt af en toe weer terug naar 50 fps (niet hoger, heb max 60 fps.). Het rare is dat een paar weken er niks aan de hand was en gewoon constant 60 fps haalde met veel hogere graphics instellingen. Ook in Cities Skylines is de fps naarmate de stad groter word dramatisch, maar dit probleem speelt al langer.
Wanneer ik GTA speel wordt de cpu voor ongeveer 70% gebruikt, de gpu 30%. Misschien bottleneckt de cpu de gpu?
Hierbij ook nog de graphics instellingen van GTA 5:
Totaal gebruikt VRAM: 1377mb van 2048mb
Fxaa on
Msaa of
Vsync on
Pause game on focus loss on
Population density 100%
Population variety 75%
Distance Scaling 100%
Textures normal
Shaders high
Shadows high
Reflection very high
Water quality high
Particles high
Grass normal
Soft shadows soft
Post fx very high
Depth of field effects on
Ambient occlusion high
Tessellation high
Alle geavanceerde graphics instellingen staan uit
PC Specs:
CPU: AMD FX 8350
GPU: AMD Radeon R9 270x
RAM: 8GB
Moederbord: gigabyte ga-78lmt-usb3
SSD: Crucial MX300 525GB
Overigens heb ik ook last van een wegvallende verbinding met ethernetkabels (verschillende). Met een Speedtest zie je hem stijgen en dalen. Met een wifi stick geen problemen?
Maar dit is een ander probleem en hoort hier denk ik niet thuis.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, GTA 5, Cities Skylines
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows reset, bios/cmos reset, herinstallatie games, graphics instellingen lager gezet.
Kan iemand mij helpen/iemand tips?
Wanneer ik GTA 5 speel, haal ik normaal rond de 50fps (gewoon door de stad rijden, beetje kloten). Af en toe dropt de fps naar 30 en blijft hier hangen, valt af en toe weer terug naar 50 fps (niet hoger, heb max 60 fps.). Het rare is dat een paar weken er niks aan de hand was en gewoon constant 60 fps haalde met veel hogere graphics instellingen. Ook in Cities Skylines is de fps naarmate de stad groter word dramatisch, maar dit probleem speelt al langer.
Wanneer ik GTA speel wordt de cpu voor ongeveer 70% gebruikt, de gpu 30%. Misschien bottleneckt de cpu de gpu?
Hierbij ook nog de graphics instellingen van GTA 5:
Totaal gebruikt VRAM: 1377mb van 2048mb
Fxaa on
Msaa of
Vsync on
Pause game on focus loss on
Population density 100%
Population variety 75%
Distance Scaling 100%
Textures normal
Shaders high
Shadows high
Reflection very high
Water quality high
Particles high
Grass normal
Soft shadows soft
Post fx very high
Depth of field effects on
Ambient occlusion high
Tessellation high
Alle geavanceerde graphics instellingen staan uit
PC Specs:
CPU: AMD FX 8350
GPU: AMD Radeon R9 270x
RAM: 8GB
Moederbord: gigabyte ga-78lmt-usb3
SSD: Crucial MX300 525GB
Overigens heb ik ook last van een wegvallende verbinding met ethernetkabels (verschillende). Met een Speedtest zie je hem stijgen en dalen. Met een wifi stick geen problemen?
Maar dit is een ander probleem en hoort hier denk ik niet thuis.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, GTA 5, Cities Skylines
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows reset, bios/cmos reset, herinstallatie games, graphics instellingen lager gezet.
Kan iemand mij helpen/iemand tips?