Slechte service Apple na reparatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 852349

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag voor de 5e keer langs de Apple Store geweest omdat ik problemen heb met mijn batterij.

De 1e afspraak wilden ze niet toegeven dat er iets met mijn mobiel aan de hand was.

De 2e afspraak volgde nadat in het nieuws was uitgelekt dat er een bepaalde series Iphone 6s mobielen waaronder mijn mobiel viel problemen hebben met korte accuduur en uitvallen van de mobiel. Ik was helemaal vanuit Delft naar Haarlem afgereisd nadat ik netjes een afspraak had gemaakt en mijn serienummer etc. had doorgegeven. Vervolgens kreeg ik daar te horen dat ze hem voor mij willen repareren maar dat er geen batterijen op voorraad lagen. Hadden ze dat niet even door kunnen geven voordat ik helemaal naar Haarlem ben afgereisd en er speciaal een middag voor vrij had genomen?? Dus werd mij verteld dat ik moest wachten op een nieuwe batterij. Heb netjes gewacht, bij afspraak 3 hebben ze mijn batterij na ongeveer een week kosteloos vervangen. Na deze reparatie bleven echter dezelfde symptomen zich voordoen! Ben dus na een week teruggegaan en mijn telefoon is hierbij gereset naar fabrieksinstellingen. Werd mij verteld om het een week aan te kijken of het heeft geholpen en anders moest ik terugkomen en dan zouden ze mij verder helpen, maar nee. Ben vandaag dus voor de 5e keer teruggeweest, en de manager is erbij geroepen en deze zei tegen mij dat er niet is vast te stellen wat er mis is met mijn mobiel, maar dat mijn één jaar garantie, 3 dagen was verstreken na de 1e afspraak. Hoe kunnen ze zeggen of het onder garantie valt of niet als ze niet kunnen vaststellen wat er met de telefoon aan de hand is? Ze beweren dat het niet aan de batterij ligt omdat deze net is vervangen en dat het ergens in de hardware moet zitten, alleen hebben ze geen idee waar. Waardeloze service.. Weet alleen niet zo goed wat ik nu moet doen. Iemand een idee waar ik precies recht op heb? Ik heb mijn telefoon bij de phonehouse gekocht maar die hebben nog slechtere service. Ik zou mijn telefoon 4 weken kwijt zijn zonder leentoestel en dat is geen mogelijkheid voor mij.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:10

SuBBaSS

-has Ryzen

Als het inderdaad net een aantal dagen na verlopen van de fabrieksgarantie is geweest is het zuur maar dan kun je alleen op basis van het consumentenrecht garantie claimen bij het punt van aankoop.
Over het algemeen wordt er niet op een aantal dagen gekeken, maar dat is niet vastgelegd en valt onder coulance. Dat krijg je lang niet altijd, maar een normale benadering helpt altijd. Omstandigheden zoals in dit geval: geen voorraad batterijen door de terugroepactie is ook zuur maar wat er niet is, is er niet.
Dat apple niet iedere gedupeerde pro-actief contacteert is wellicht wat veelgevraagd en bovendien heeft schijnbaar niet iedereen er last van. Bij velen is het ook na de installatie van ios 10 pas "opgedoken" wat toch ergens op een softwarefout als oorzaak zou kunnen duiden.
Waar het eigenlijk op neerkomt is dat apple je zelf als het goed is de kans gegeven heeft dit voor je te fixen maar dat je dit afgewezen hebt omdat je niet een x aantal dagen zonder toestel kunt. Sorry, maar da's toch niet echt apple's probleem. Als wat hij doet zo belangrijk voor je is zorg je op z'n minst voor een "backup".
Dat hij nou via the phonehouse opgestuurd moet worden is je enige optie nog. Wellicht de moeite waard om daar te vragen of ze eventueel een tijdelijk leentoestel voor je hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door SuBBaSS op 11-12-2016 23:03 . Reden: Over leentoestel-opmerking heen gelezen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even héél lomp: Heb je serieus een probleem met je iPhone 6S óf dénk je een probleem te hebben naar aanleiding van de berichten aangaande de accu van de 6S op diverse sites?
Anoniem: 852349 schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:38:
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag voor de 5e keer langs de Apple Store geweest omdat ik problemen heb met mijn batterij.

De 1e afspraak wilden ze niet toegeven dat er iets met mijn mobiel aan de hand was.

De 2e afspraak volgde nadat in het nieuws was uitgelekt dat er een bepaalde series Iphone 6s mobielen waaronder mijn mobiel viel problemen hebben met korte accuduur en uitvallen van de mobiel. Ik was helemaal vanuit Delft naar Haarlem afgereisd nadat ik netjes een afspraak had gemaakt en mijn serienummer etc. had doorgegeven. Vervolgens kreeg ik daar te horen dat ze hem voor mij willen repareren maar dat er geen batterijen op voorraad lagen. Hadden ze dat niet even door kunnen geven voordat ik helemaal naar Haarlem ben afgereisd en er speciaal een middag voor vrij had genomen?? Dus werd mij verteld dat ik moest wachten op een nieuwe batterij. Heb netjes gewacht, bij afspraak 3 hebben ze mijn batterij na ongeveer een week kosteloos vervangen. Na deze reparatie bleven echter dezelfde symptomen zich voordoen! Ben dus na een week teruggegaan en mijn telefoon is hierbij gereset naar fabrieksinstellingen. Werd mij verteld om het een week aan te kijken of het heeft geholpen en anders moest ik terugkomen en dan zouden ze mij verder helpen, maar nee. Ben vandaag dus voor de 5e keer teruggeweest, en de manager is erbij geroepen en deze zei tegen mij dat er niet is vast te stellen wat er mis is met mijn mobiel, maar dat mijn één jaar garantie, 3 dagen was verstreken na de 1e afspraak. Hoe kunnen ze zeggen of het onder garantie valt of niet als ze niet kunnen vaststellen wat er met de telefoon aan de hand is? Ze beweren dat het niet aan de batterij ligt omdat deze net is vervangen en dat het ergens in de hardware moet zitten, alleen hebben ze geen idee waar. Waardeloze service.. Weet alleen niet zo goed wat ik nu moet doen. Iemand een idee waar ik precies recht op heb? Ik heb mijn telefoon bij de phonehouse gekocht maar die hebben nog slechtere service. Ik zou mijn telefoon 4 weken kwijt zijn zonder leentoestel en dat is geen mogelijkheid voor mij.

[ Voor 88% gewijzigd door Will_M op 11-12-2016 23:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:02:
Als het inderdaad net een aantal dagen na verlopen van de fabrieksgarantie is geweest is het zuur maar dan kun je alleen op basis van het consumentenrecht garantie claimen bij het punt van aankoop.
Over het algemeen wordt er niet op een aantal dagen gekeken, maar dat is niet vastgelegd en valt onder coulance. Dat krijg je lang niet altijd, maar een normale benadering helpt altijd. Omstandigheden zoals in dit geval: geen voorraad batterijen door de terugroepactie is ook zuur maar wat er niet is, is er niet.
Dat apple niet iedere gedupeerde pro-actief contacteert is wellicht wat veelgevraagd en bovendien heeft schijnbaar niet iedereen er last van. Bij velen is het ook na de installatie van ios 10 pas "opgedoken" wat toch ergens op een softwarefout als oorzaak zou kunnen duiden.
Waar het eigenlijk op neerkomt is dat apple je zelf als het goed is de kans gegeven heeft dit voor je te fixen maar dat je dit afgewezen hebt omdat je niet een x aantal dagen zonder toestel kunt. Sorry, maar da's toch niet echt apple's probleem. Als wat hij doet zo belangrijk voor je is zorg je op z'n minst voor een "backup".
Dat hij nou via the phonehouse opgestuurd moet worden is je enige optie nog. Wellicht de moeite waard om daar te vragen of ze eventueel een tijdelijk leentoestel voor je hebben?
Zo ver kwam ik dus ook al. En ze hebben mij aangeboden om te repareren (aka vervangen), want ze kunnen hem niet repareren aangezien ze niet weten wat er mee aan de hand is, maar dit zou wel tegen betaling plaats moeten vinden.

Ik heb bij het maken van de afspraak mijn serienummer doorgegeven en precies gezegd wat er mee aan de hand is, dus lijkt me niet al te lastig om dan even 1 minuutje een belletje te geven om te zeggen dat ze mij niet kunnen helpen.

Ik vind het inderdaad ook gek dat ze zeggen dat het een hardware probleem is, want ze hadden een week ervoor voorgesteld om de telefoon te resetten. Hierbij zeiden ze stellig dat het op een software fout betreft omdat de batterij niet ongebruikelijk snel omlaag gaat als hij standby is, maar wel bij gebruik.

Ik heb inderdaad geen recht op fabrieksgarantie hier beroepen ze zich ook op, maar 3 dagen vind ik inderdaad erg sneu om daar moeilijk over te doen. Desondanks hebben zij erkend dat er een probleem is, en hebben zij aangeboden dit te verhelpen door de batterij te vervangen, dit bleek niet te helpen, maar ik heb toch ook 90 dagen garantie op reparaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:06:
Even héél lomp: Heb je serieus een probleem met je iPhone 6S óf dénk je een probleem te hebben naar aanleiding van de berichten aangaande de accu van de 6S op diverse sites?

Ik heb wel echt problemen. Het uitvallen van de telefoon is verholpen met het vervangen van de batterij. Echter gaat mijn batterij nog steeds heel snel leeg. Vandaag bijvoorbeeld werd ik om 11 uur wakker, heb ik even 5 minuten mail en berichtjes gekeken. Daarna gedoucht en aangekleed om vervolgens om 12 uur de trein in te stappen. Heb een half uur in de trein gezeten met oortjes in wat muziek geluisterd zonder de telefoon zelf te gebruiken, en bij de tijd dat ik bij de applestore was (ongeveer 13;00) was de batterij van 100% naar 43% gedaald. Ik doe niet veel op mijn mobiel.. ik luister alleen wat muziek en app en lees nieuws/mail, maar mijn mobiel is binnen max. 4 uurtjes leeg. Heel vervelend als je gewoon een hele dag van huis bent.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoezo heb je geen recht op "fabriieks garantie"? De 6S is hooguit een jaar oud en alleen daarom heb je gewoon recht op "consumenten recht" (en ook een Apple iPhone 6S hoort langer dan 1 jaar te voldoen aan ....)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties is meer iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Anoniem: 852349 schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:25:
[...]

Zo ver kwam ik dus ook al. En ze hebben mij aangeboden om te repareren (aka vervangen), want ze kunnen hem niet repareren aangezien ze niet weten wat er mee aan de hand is, maar dit zou wel tegen betaling plaats moeten vinden.

Ik heb bij het maken van de afspraak mijn serienummer doorgegeven en precies gezegd wat er mee aan de hand is, dus lijkt me niet al te lastig om dan even 1 minuutje een belletje te geven om te zeggen dat ze mij niet kunnen helpen.

Ik vind het inderdaad ook gek dat ze zeggen dat het een hardware probleem is, want ze hadden een week ervoor voorgesteld om de telefoon te resetten. Hierbij zeiden ze stellig dat het op een software fout betreft omdat de batterij niet ongebruikelijk snel omlaag gaat als hij standby is, maar wel bij gebruik.

Ik heb inderdaad geen recht op fabrieksgarantie hier beroepen ze zich ook op, maar 3 dagen vind ik inderdaad erg sneu om daar moeilijk over te doen. Desondanks hebben zij erkend dat er een probleem is, en hebben zij aangeboden dit te verhelpen door de batterij te vervangen, dit bleek niet te helpen, maar ik heb toch ook 90 dagen garantie op reparaties?
Tja, kunnen we allemaal veel van vinden maar het staat gewoon vast dat het eerste jaar bij apple en het tweede bij het punt van aankoop service aangevraagd moet worden. Was je in ieder geval 3 dagen eerder geweest dan had je dit probleem niet gehad.

Dat het ondertussen qua status veranderde heeft er mee te maken dat het probleem enige tijd in onderzoek is geweest en met de terugroepactie als resultaat. Dat gebeurt niet in een paar weken.

Die garantie op reparatie klopt voor zover ik weet, helemaal als het een betaalde reparatie betrof. Ik zou je aanraden even telefonisch contact met ze op te nemen en het verhaal voor te leggen. Dit is blijkbaar geen oplossing geweest en als je dat bij hen aangeeft kunnen ze wellicht wat voor je betekenen. Zeg dat je het niet eens bent met de geboden oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:53

Moofnor

King of my castle

2e tip, als je volgende keer weer naar een apple store wil, pak die in Den Haag. Is toch een stuk korter dan Delft-Haarlem ;)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SuBBaSS schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:34:
[...]

Tja, kunnen we allemaal veel van vinden maar het staat gewoon vast dat het eerste jaar bij apple en het tweede bij het punt van aankoop service aangevraagd moet worden. Was je in ieder geval 3 dagen eerder geweest dan had je dit probleem niet gehad.

Dat het ondertussen qua status veranderde heeft er mee te maken dat het probleem enige tijd in onderzoek is geweest en met de terugroepactie als resultaat. Dat gebeurt niet in een paar weken.

Die garantie op reparatie klopt voor zover ik weet, helemaal als het een betaalde reparatie betrof. Ik zou je aanraden even telefonisch contact met ze op te nemen en het verhaal voor te leggen. Dit is blijkbaar geen oplossing geweest en als je dat bij hen aangeeft kunnen ze wellicht wat voor je betekenen. Zeg dat je het niet eens bent met de geboden oplossing.
Apple kan z'n handen er vanaf trekken als het apparaat "elders" gerepareerd is geweest.... Maar: TS is nog steeds een beetje "onduidelijk". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:43
wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:31:
Hoezo heb je geen recht op "fabriieks garantie"? De 6S is hooguit een jaar oud alleen daarom heb je gewoon recht op "consumenten recht" (en ook een Apple iPhone 6S hoort langer dan 1 jaar te voldoen aan ....)..
Fabrieksgarantie is in Nederland geen consumenten recht, maar een gunst van de fabrikant, waar de ze eigen voorwaarden aan mogen hangen en daardoor mag fabrieksgarantie best beperkt worden tot 1 jaar na aankoop bijvoorbeeld.

Dit staat volledig los van het recht op een deugdelijk product dat je wettelijk hebt in Nederland via de verkoper. TS kan beter de verkoper aanspreken dan Apple (tenzij Apple ook de verkoper is, maar dat lijkt hier niet het geval), wanneer Apple heeft erkent dat het een hardware probleem is, en TS dit kan aantonen richting de verkoper zou het niet lastig moeten zijn voor TS om bij de verkoper het probleem opgelost te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:15
De telefoon snel leeg hoeft niet altijd een probleem met het OS of de hardware te zijn. Kijk eens bij de batterij indicatie welke app je batterij leeg slurpt, verwijder die en kijk of het nog optreed.

Er zijn genoeg apps die stiekem op de achtergrond blijven draaien en veel van je telefoon vergen. Vandaar waarschijnlijk ook dat ze de telefoon hebben gereset. Als je echter dezelfde app weer opnieuw installeert na de reset heb je uiteraard hetzelfde probleem weer.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:37:
[...]

Apple kan z'n handen er vanaf trekken als het apparaat "elders" gerepareerd is geweest.... Maar: TS is nog steeds een beetje "onduidelijk". ;)
True, dat is belangrijke info indien van toepassing. Als dat bijv. bij ali op de hoek is geweest, dan blijven er bij apple en andere servicepunten alleen betaalde reparaties over.
Deze vervangingsactie is in dit geval een uitzondering op "eerste jaar fabrieksgarantie bij apple, daarna bij punt van aankoop (wat alsnog apple kan zijn dus).

Wat vooral even belangrijk is: is die batterij nu bij de apple store vervangen? Dan moet ie daar die 90 garantie op reparaties claimen.
Lijkt me toch wel dat ze daar graag dingen op lossen ipv. ts en hun medewerkers meerdere afspraken bezig te houden met iets dat normaal gesproken met 1 afspraak opgelost zou moeten kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SuBBaSS schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:34:
[...]
Nee, dat klopt niet. Garantie claims dienen ten alle tijden via de leverancier te lopen of in ieder geval in overleg met de leverancier. Wanneer in een garantie claim gedaan wordt direct bij de fabrikant, zonder dat de leverancier hiervan op de hoogte is gebracht en hier komen problemen uit voort, dan is de leverancier niet meer verplicht hier actie op te ondernemen.

Dit alles is gewoon wettelijk vastgelegd. Dus wat jij aangeeft dat vaststaat, staat helemaal nergens vast of verankerd. Het kan alleen maar problemen opleveren als je buiten de leverancier direct contact legt met de fabrikant. Het kan goed gaan, maar wanneer het fout gaat ben je nergens meer.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 11-12-2016 23:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 852349 schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:38:
Ik zou mijn telefoon 4 weken kwijt zijn zonder leentoestel en dat is geen mogelijkheid voor mij.
En wat zou je doen als het toestal valt en niet meer aangaat? Hoe lullig het ook moge wezen, dit is een slecht argument. Zorg gewoon dat je een telefoon kunt lenen of een backuptelefoon hebt, dan maar even niet een topmodel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28
_Dune_ schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:46:
[...]

Nee, dat klopt niet. Garantie claims dienen ten alle tijden via de leverancier te lopen of in ieder geval in overleg met de leverancier. Wanneer in een garantie claim gedaan wordt direct bij de fabrikant, zonder dat de leverancier hiervan op de hoogte is gebracht en hier komen problemen uit voort, dan is de leverancier niet meer verplicht hier actie op te ondernemen.

Dit alles is gewoon wettelijk vastgelegd. Dus wat jij aangeeft dat vaststaat, staat helemaal nergens vast of verankerd. Het kan alleen maar problemen opleveren als je buiten de leverancier direct contact legt met de fabrikant. Het kan goed gaan, maar wanneer het fout gaat ben je nergens meer.
Het is in dit geval ook een 'gunst' welke Apple je geeft het eerste jaar, reparaties kunnen bijvoorbeeld direct uitgevoerd worden in de store zonder dat de leverancier het toestel op moet sturen e.d. wat enkele weken duurt.
De TS moet met dit probleem gewoon naar de Phonehouse en zorgen dat het opgelost gaat worden, Apple hoeft je in deze gewoon niet te helpen, wil je dat wel kun je hem laten onderzoeken en repareren of laten vervangen maar daar moet je dan voor betalen.
Room42 schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:54:
[...]

Dat is altijd zo makkelijk gezegd...
Er is toch altijd wel iemand in je omgeving die nog een 'oudje' heeft liggen? En anders moet de TS het goed met de Phonehouse regelen of er misschien toch een leen toestel gebruikt kan worden, zijn genoeg winkels / leveranciers die dat wel hebben namelijk.

Tevens ook een les voor de volgende keer waar je je goederen aanschaft, nu gedaan bij Phonehouse maar dan had je kunnen weten dat de service eventueel zo belabberd zou kunnen zijn. Ik vermijd ook sommige winkels / webshops vanwege slechte service.

[ Voor 21% gewijzigd door SgtElPotato op 12-12-2016 00:15 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:53:
[...]

En wat zou je doen als het toestal valt en niet meer aangaat? Hoe lullig het ook moge wezen, dit is een slecht argument. Zorg gewoon dat je een telefoon kunt lenen of een backuptelefoon hebt, dan maar even niet een topmodel.
Dat is altijd zo makkelijk gezegd... Het is gewoon erg naar als je je apparaat, waar je de hele dag mee werkt, opeens een tijd kwijt bent. Ongelukjes daargelaten, maar voor garantie...

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 11-12-2016 23:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

_Dune_ schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:46:
[...]

Nee, dat klopt niet. Garantie claims dienen ten alle tijden via de leverancier te lopen of in ieder geval in overleg met de leverancier. Wanneer in een garantie claim gedaan wordt direct bij de fabrikant, zonder dat de leverancier hiervan op de hoogte is gebracht en hier komen problemen uit voort, dan hoeft de leverancier niet meer hier niet meer op in te spelen of actie te ondernemen. Dit alles is gewoon wettelijk geregeld. Dus wat jij aangeeft dat vaststaat, staat helemaal nergens vast of verankerd.
Zoals jij waarschijnlijk ook wel weet biedt apple 1 jaar fabrieksgarantie. Ook al is het toestel via phonehouse aangeschaft, koper kan ook voor garantie bij apple terecht. Daarna alleen via leverancier of (betaald-) via apple. In dit geval dus een "extraatje" (het is maar net hoe je het verkoopt).

Kun jij uitleggen hoe je dat bij Apple regelt dan anders dan wat ik adviseerde om telefonisch contact op te nemen en het voor te leggen?

Je edit mistte ik maar da's gewoon niet waar: als een reparatie door apple is uitgevoerd en die blijkt het probleem niet verholpen te hebben, dat heeft hij recht op reparatie. Dan houdt het niet ineens op ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door SuBBaSS op 11-12-2016 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Room42 schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:54:
Dat is altijd zo makkelijk gezegd... Het is gewoon erg naar als je je apparaat, waar je de hele dag mee werkt, opeens een tijd kwijt bent. Ongelukjes daargelaten, maar voor garantie...
V&A staat vol met dergelijke reservetelefoons :) . Het is lullig maar 1 telefoon hebben is een single point of failure, of het nu garantie of defect is. Ik zie nog steeds geen echt defect, meer klachten over batterijduur (vaker subjectief).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een kleine titelchange uitgevoerd, zodat de titel de lading wat meer dekt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 02:43

fynrd1

Fooled by Randomness

Je hebt toch sowieso nog 90 dagen garantie op je reparatie?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar is de reparatie wel slecht uitgevoerd? Het probleem is dat de TS bij de verkeerde aanklopt vanwege de verkeerde reden, met een nogal vage klacht. Gewoon naar de winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
SuBBaSS schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:54:
[...]

Zoals jij waarschijnlijk ook wel weet biedt apple 1 jaar fabrieksgarantie. Ook al is het toestel via phonehouse aangeschaft, koper kan ook voor garantie bij apple terecht. Daarna alleen via leverancier of (betaald-) via apple. In dit geval dus een "extraatje" (het is maar net hoe je het verkoopt).

Kun jij uitleggen hoe je dat bij Apple regelt dan anders dan wat ik adviseerde om telefonisch contact op te nemen en het voor te leggen?

Je edit mistte ik maar da's gewoon niet waar: als een reparatie door apple is uitgevoerd en die blijkt het probleem niet verholpen te hebben, dat heeft hij recht op reparatie. Dan houdt het niet ineens op ofzo.
Wat je nu zegt is al anders dan eerst, en inderdaad fabrieksgarantie moet je inderdaad zien als een extra optie waar je gebruik van kan maken wanneer de fabrikant het aanbied, maar dit blijft altijd een keuze, er kan nooit een verplichting zijn om van fabrieksgarantie gebruik te maken.

Voorleggen bij Apple kan altijd, maar in mijn ervaring is Apple vrij streng bij fabrieksgarantie qua data e.d., coulance is in mijn ervaring niet iets dat je snel voor elkaar krijgt bij Apple. De mogelijkheid is er, maar ik zou er niet al te veel verwachten. Garantie op de eerdere reparatie zou nog kunnen, maar ik zie eigenlijk niet in het relaas van TS dat er bij die reparatie iets mis gegaan is. Het probleem is niet opgelost, waardoor het logisch lijkt dat het probleem niet in de batterij zit. Nu kan Apple mogelijk wel garantie geven op de eerdere reparatie door nogmaals de batterij te swappen, maar de kans is aanwezig (en zo te zien vrij aannemelijk) dat dit geen oplossing gaat zijn in deze.

Naar mijn mening kan TS zich beter richten op de verkoper, waar hij veel verder gaande rechten heeft dan bij Apple dan in een mogelijk "wellus, nietus" verhaal te belanden met Apple wat mogelijk alleen maar tijd en ergernis te weeg brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Om e.e.a. te verduidelijken..

Er waren schijnbaar twee problemen die parallel aan elkaar liepen volgens Apple. Dit hebben ze pas vastgesteld nadat hij was gerepareerd. De diagnose die in eerste instantie was gesteld was dat de batterij heel snel leegloopt en dat de telefoon regelmatig uitvalt. Ze hebben mij aangeboden hem kosteloos te repareren omdat dit onder een zogeheten kwaliteitsprogramma viel. Na de reparatie (het vervangen van de batterij) is het uitvallen van de telefoon verholpen, maar loopt de batterij nog steeds snel leeg. Dit hebben zij ook erkend.
Zij zeggen dat dit een andere oorzaak heeft dan de batterij omdat deze net is vervangen. Ik heb meermaals erop aangedrongen om op zwart op wit te krijgen wat het probleem is maar zij zeggen dat ze dat niet kunnen aantonen en zeggen dat het in de hardware moet zitten.

Dat de batterij leegloopt is inderdaad subjectief. Voor de een loopt hij naar zijn mening sneller leeg dan de ander, maar bij gebruik loopt hij ca. 1% per minuut leeg en soms zelfs meer.

Bedankt voor de tip met de apps, maar hier was ik ook al opgekomen. Ik gebruik spotify, safari, Whatsapp en soms speel ik social Chess (onschuldige schaak app die ze bij de Apple store ook veel spelen heb ik meegekregen). Verder heb ik absoluut geen rare apps. Ik heb na het resetten slechts deze apps gedownload omdat ik wou aankijken of het probleem dan nog steeds standhield.

Ik zal morgen denk ik even de apple support bellen wie weet kunnen zij wat voor mij betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

Ik mis wederom een belangrijk punt in dit verhaal: Hoe zijn de instellingen gereset? Op de iphone zelf of via iTunes?

Heb je al eens een compleet herstel via iTunes gedaan dan? Want als de instellingen gewoon zijn teruggezet op het toestel zelf, kun je nog steeds last hebben van een flaw in het iOS, daar is immer niets aan veranderd dan.

Als je dat dus niet via iTunes gedaan hebt, raad ik je aan dat eerst eens te doen, scheelt je een onnodig belletje naar Apple Support, want je kan er gif op innemen dat je dat mooi eerst mag doen en dan een dag of wat mag testen.

Voor de rest deel ik wel de mening van velen dat het argument van "ik kan niet 4 weken zonder de telefoon" echt een probleem van de eigenaar is, net zoals "ik gebruik mijn telefoon zakelijk, kan niet zonder!", "Na de update werkt mijn printer uit 1998 niet meer", "waarom moet ik iTunes 12.X.X hebben voor iOS 10? Mijn Windows 98 PC kan dit niet aan!" en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.
Veel mensen klikken altijd vrolijk op "ik ga akoord" en dan begint de ellende...

Maar om je op weg te helpen:

Apple repareert geen separate dingen. Wanneer je batterij op is en je scherm ook gebarsten, zullen ze nooit een batterijservice uitvoeren zonder dat je ook het scherm laat maken. Is je behuizing flink ingedeukt of krom en ook je scherm, en je wil alleen het scherm gemaakt hebben, zullen ze dat ook niet doen.

Dat gezegd hebbende, zou ik het erop gooien dat Apple elk toestel na een reparatie grondig controleert, dit ook als beleid heeft en dit dus niet is gebeurt bij jou. Het feit dat de manager nu zegt dat het een andere oorzaak heeft dan de batterij, had men eerder moeten ontdekken en je de service moeten weigeren omdat je toen dus buiten de beperkte fabrieksgarantie zat.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 852349 schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:48:

Ik zal morgen denk ik even de apple support bellen wie weet kunnen zij wat voor mij betekenen.
Heb je hem bij Apple zelf gekocht? Anders moet je echt contact opnemen met de verkoper, niet met Apple.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:04
Anoniem: 852349 schreef op maandag 12 december 2016 @ 00:48:
Bedankt voor de tip met de apps, maar hier was ik ook al opgekomen. Ik gebruik spotify, safari, Whatsapp en soms speel ik social Chess (onschuldige schaak app die ze bij de Apple store ook veel spelen heb ik meegekregen). Verder heb ik absoluut geen rare apps. Ik heb na het resetten slechts deze apps gedownload omdat ik wou aankijken of het probleem dan nog steeds standhield.
Wat noem je rare apps?
Ik heb zelf (en in mijn omgeving hoor ik dat vaker) de ervaring dat de Facebook app je mobiel echt leegtrekt! Scheelde mij +/- 2 uur langer in het algemene gebruik (en mijn toestel wordt minder warm).

Net alsof de Facebook app continu op 'hoog energiemodes' draait :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:06
En spotify staat er ook wel beetje om bekend om een battery drain te geven:
https://community.spotify...Drain-iOS-10/td-p/1511637

Wat geeft je batterij info aan? Waar gaat de meeste stroom naar toe, etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-06 16:42
Precies hetzelfde euvel gehad met de iPhone van mijn vriendin (6S 64GB Silver). Dit was een week voor het nieuwsbericht uitkwam over het probleem.

Afspraak 1: Hier kunnen we niets mee, alleen een fabrieksinstallatie uitvoeren en dan mag je terugkomen als het probleem zich voor blijft doen
Afspraak 2: Probleem had zich ondertussen weer dagelijks voorgedaan (random uitvallen van telefoon, en niet meer aangaan zonder stroombron), 'nee meneer we kunnen niets zien in onze diagnose over het uitvallen van deze telefoon, we vervangen de batterij wel als 'coulance'.
Afspraak 3: Ik was er best wel klaar mee en heb nog maar een afspraak gemaakt, toen kreeg ik een medewerker welke iets meer verstand leek te hebben van de diagnoses en achterliggende problemen. Hij draaide een 'geavanceerde' test, duurde kwartiertje, maar hier kwam het echte probleem naar voren; het controllerboard van de batterij was defect en gaf hierdoor de telefoon te vroeg signaal dat deze leeg was.

Al met al 3 afspraken verder en het probleem gelukkig kunnen achterhalen. Telefoon is bij afspraak 3 omgeruild voor een vervangend exemplaar welke tot vandaag de dag prima werkt.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Als je je telefoon een week kwijt bent vanwege reparatie, dan word je garantie toch ook met een week verlengd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

M.l. schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:52:
Als je je telefoon een week kwijt bent vanwege reparatie, dan word je garantie toch ook met een week verlengd?
Niet zozeer verlengen, maar hij doet binnen garantietermijn aanspraak op de garantie, dat herstel/reparatie tot na de garantieperiode loopt, doet niets aan het punt dat hij wel binnen de garantietermijn aanspraak heeft gedaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 23:51

3DDude

I void warranty's

Moofnor schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:35:
2e tip, als je volgende keer weer naar een apple store wil, pak die in Den Haag. Is toch een stuk korter dan Delft-Haarlem ;)
Ik ben al 3 weken bezig daar een afspraak met de Genius bar te maken, voor hetzelfde euvel overigens :P
- M.a.w. dat lukt je niet.

Andere winkels sturen hem 'op' en dan ben je hem vrolijk 2 weken kwijt.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik zie hier enkele keren terug komen dat apple maar 1 jaar garantie geeft maar dit is niet waar.

http://www.pcmweb.nl/nieu...nederlandse-garantie.html

het europees recht geeft aan dat je minimaal 2 jaar garantie moet/kan verwachten op het product zelfs bij apple.

daarnaast is het zo geregeld dat als er een reparatie is uitgevoerd je 3 maanden garantie hebt op de uitgevoerde reparatie

https://kassa.vara.nl/vra...an-vervanging-moederboard

verder is het zo dat je alvast een dossier moet gaan aanmaken en proberen zoveel mogelijk te registreren zoals sms/mail en telefoon gesprekken noteren en ook winkel bezoeken.
zodat je in een later tijdstip kan aantonen dat het toestel gewoon ondeugdelijk is.

https://www.consuwijzer.n...-ik-geld-terug-mag-vragen

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
copywizard schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:55:
ik zie hier enkele keren terug komen dat apple maar 1 jaar garantie geeft maar dit is niet waar.

het europees recht geeft aan dat je minimaal 2 jaar garantie moet/kan verwachten op het product zelfs bij apple.

daarnaast is het zo geregeld dat als er een reparatie is uitgevoerd je 3 maanden garantie hebt op de uitgevoerde reparatie

https://kassa.vara.nl/vra...an-vervanging-moederboard

verder is het zo dat je alvast een dossier moet gaan aanmaken en proberen zoveel mogelijk te registreren zoals sms/mail en telefoon gesprekken noteren en ook winkel bezoeken.
zodat je in een later tijdstip kan aantonen dat het toestel gewoon ondeugdelijk is.

https://www.consuwijzer.n...-ik-geld-terug-mag-vragen
Hou er wel rekening mee dat er 2 vormen van "garantie" spelen namelijk de bepalingen in het Nederlands consumenten recht met betrekking tot Non-Conformiteit, hier is de verkoper verantwoordelijk voor en niet de fabrikant.

De 2de vorm is een eventuele fabrieksgarantie die een fabrikant mag aanbieden, maar dit niet wettelijk verplicht is. Apple biedt deze aan, dus hier is Apple verantwoordelijk voor. Wel mag Apple hier zelf de voorwaarden voor bepalen.

Apple geeft 1 jaar fabrieksgarantie op producten als iPhones e.d. of langer met een aanvullende verzekering als Apple Care.

In gevallen dat Apple naast Fabrikant ook de verkoper geven ze inderdaad langer garantie zoals bepaald is in de Nederlandse wet.

zie ook hier: https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/ waar je duidelijk kan zien dat je voor een beroep op de Nederlandse consumenten wetgeving bij de verkoper moet zijn.

Een forum topic op het Kassa forum met Posts van een verwijderde gebruiker lijkt mij trouwens niet echt bron waar je met stelligheid mee kan beweren dat er wettelijk minimaal 90 dagen garantie op een reparatie moet zitten.

Dat is in de basis net zo betrouwbaar als dat ik hier neer zou zetten "vergeet het maar, op een reparatie heb je 0 dagen garantie"

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 12-12-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:04:
[...]

Hou er wel rekening mee dat er 2 vormen van "garantie" spelen namelijk de bepalingen in het Nederlands consumenten recht met betrekking tot Non-Conformiteit, hier is de verkoper verantwoordelijk voor en niet de fabrikant.

De 2de vorm is een eventuele fabrieksgarantie die een fabrikant mag aanbieden, maar dit niet wettelijk verplicht is. Apple biedt deze aan, dus hier is Apple verantwoordelijk voor. Wel mag Apple hier zelf de voorwaarden voor bepalen.

Apple geeft 1 jaar fabrieksgarantie op producten als iPhones e.d. of langer met een aanvullende verzekering als Apple Care.

In gevallen dat Apple naast Fabrikant ook de verkoper geven ze inderdaad langer garantie zoals bepaald is in de Nederlandse wet.

zie ook hier: https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/ waar je duidelijk kan zien dat je voor een beroep op de Nederlandse consumenten wetgeving bij de verkoper moet zijn.
toch wel apart dan dat in dit stuk word vermeld dat apple wel degelijk 2 jaar garantie levert op zijn producten iets dat ik destijd mij ook kan herinneren dat hier veel om te doen was.

en anders naar de verkoper gaan ipv apple maar hoe dan ook ik zou me niet laten afschepen dat je een telefoon hebt met misschien wel een 2 jarig abo en maar 1 jaar fabrieks garantie hebt?

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
copywizard schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:09:
[...]

toch wel apart dan dat in dit stuk word vermeld dat apple wel degelijk 2 jaar garantie levert op zijn producten iets dat ik destijd mij ook kan herinneren dat hier veel om te doen was.

en anders naar de verkoper gaan ipv apple maar hoe dan ook ik zou me niet laten afschepen dat je een telefoon hebt met misschien wel een 2 jarig abo en maar 1 jaar fabrieks garantie hebt?
Dat stuk komt uit de tijd dat Apple ook klanten die direct bij Apple kochten wilde afschepen met 1 jaar garantie. Uit mijn hoofd hebben toen in ieder geval de Consumentenbond en de Franse, Italianse en Belgische tegenhangers daarvan destijds flink geprotesteerd hiertegen (er was zelfs sprake van rechtsgang, maar ik weet zo even niet of Apple voor die tijd al ingebonden heeft of dat ze dat na een rechtzaak gedaan hebben). Echt vreemd of Apart is dat artikel dus niet, het gaat alleen niet over producten die niet bij Apple zelf gekocht zijn.

In de basis is het vrij simpel:

Koop je een los toestel bij Apple heb je recht op garantie bij Apple volgens de bepalingen in de Nederlandse consumenten wetgeving. Dus zolang als de verwachte levensduur van het apparaat is, maar niet korter dan 2 jaar (want het mag minder zijn dan opgenomen in de EU richtlijn).

Koop je bijv. een Abo + Toestel bij The Phonehouse heb je recht op garantie bij The Phonehouse volgens de bepalingen in de Nederlandse consumenten wetgeving (in dit geval dus niet bij Apple want zij zijn geen verkoper). Dus zolang als de verwachte levensduur van het apparaat is, maar niet korter dan 2 jaar (want het mag minder zijn dan opgenomen in de EU richtlijn). Daarnaast geeft Apple dan als extra garantie een 1 jarige fabrieksgarantie vanaf de aankoop datum waarbij je eventueel bij Apple terecht kan.

Fabrieksgarantie is in Nederland een extratje dat aangeboden kan worden door de fabrikant met eigen voorwaarden. Maar staat in de basis volledig los van de wettelijke vastgelegde rechten die je hebt bij de verkoper. Het kan zelfs theoretisch voorkomen dat je een toestel koopt met 2 jarig Abo en geen enkele fabrieksgarantie, dat doet totaal niet af aan de wettelijke rechten die je hebt bij de verkoper.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 12-12-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Laatst online: 17-06 14:54
Dennism schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:04:
[...]

Een forum topic op het Kassa forum met Posts van een verwijderde gebruiker lijkt mij trouwens niet echt bron waar je met stelligheid mee kan beweren dat er wettelijk minimaal 90 dagen garantie op een reparatie moet zitten.

Dat is in de basis net zo betrouwbaar als dat ik hier neer zou zetten "vergeet het maar, op een reparatie heb je 0 dagen garantie"
Ik had in oktober 2012 een iphone 5 gekocht via Apple.nl, zonder Apple Care. Dus niet via een andere reseller of zo, echt bij Apple zelf en geen aanvullende garantie gekozen. In april 2014 (meer dan 1.5 jaar na aanschaf) kreeg ik dezelfde problemen als waar velen nu met de iPhone 6S tegen aan lopen. Ik heb een afspraak gemaakt bij de Apple Store in Haarlem. Daar voerde de genius bar medewerker een diagnose uit. Uit die diagnose konden zij het probleem niet achterhalen. Vervolgens gaf de medewerker aan dat ik in Nederland in totaal twee jaar garantie had op mijn telefoon als het om reparaties betrof en dat deze nog niet voorbij was. 5 minuten later stond ik buiten met een refurbished iPhone 5 in mijn handen welke mijn vrouw nog tot een maand geleden zonder problemen heeft gebruikt.

Ik heb mijn eigen iPhone 6S gechecked (oktober 2015 aangeschaf) en er wordt het volgende vermeld over reparaties:

Reparaties en servicedekking: Consumentenwetgeving mogelijk van toepassing
Dit product valt mogelijk onder de dekking van de consumentenwetgeving. De Beperkte garantie van Apple en de voordelen van het AppleCare Protection Plan of AppleCare+ komen boven op de rechten die de consumentenwetgeving biedt (meer informatie Wordt in een nieuw venster geopend).

Volgens mij heb je toch echt meer dan 1 jaar recht op een deugdelijk werkend apparaat in Nederland. En Apple moet zich hier aan houden. In mijn geval hielden ze zich er ook aan.

Je kunt de garantie voor jouw eigen apple apparaat via deze pagina checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
mustisen schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:29:
[...]

Ik had in oktober 2012 een iphone 5 gekocht via Apple.nl, zonder Apple Care. Dus niet via een andere reseller of zo, echt bij Apple zelf en geen aanvullende garantie gekozen. In april 2014 (meer dan 1.5 jaar na aanschaf) kreeg ik dezelfde problemen als waar velen nu met de iPhone 6S tegen aan lopen. Ik heb een afspraak gemaakt bij de Apple Store in Haarlem. Daar voerde de genius bar medewerker een diagnose uit. Uit die diagnose konden zij het probleem niet achterhalen. Vervolgens gaf de medewerker aan dat ik in Nederland in totaal twee jaar garantie had op mijn telefoon als het om reparaties betrof en dat deze nog niet voorbij was. 5 minuten later stond ik buiten met een refurbished iPhone 5 in mijn handen welke mijn vrouw nog tot een maand geleden zonder problemen heeft gebruikt.

Ik heb mijn eigen iPhone 6S gechecked (oktober 2015 aangeschaf) en er wordt het volgende vermeld over reparaties:

Reparaties en servicedekking: Consumentenwetgeving mogelijk van toepassing
Dit product valt mogelijk onder de dekking van de consumentenwetgeving. De Beperkte garantie van Apple en de voordelen van het AppleCare Protection Plan of AppleCare+ komen boven op de rechten die de consumentenwetgeving biedt (meer informatie Wordt in een nieuw venster geopend).

Volgens mij heb je toch echt meer dan 1 jaar recht op een deugdelijk werkend apparaat in Nederland. En Apple moet zich hier aan houden. In mijn geval hielden ze zich er ook aan.

Je kunt de garantie voor jouw eigen apple apparaat via deze pagina checken.
In jouw geval klopt dat ook volledig, want je hebt de telefoon bij Apple zelf gekocht. Er zit een verschil in rechten wanneer Apple zowel verkoper en fabrikant is, en wanneer Apple enkel de fabrikant is.

In het geval dat Apple verkoper en fabrikant is, is namelijk de Nederlandse consumenten wetgeving van toepassing op Apple, want deze wetgeving legt alle verantwoordelijkheden ten aanzien van conformiteit bij de verkoper.

In het geval dat Apple enkel Fabrikant zou zijn, bijv. omdat het toestel bij The Phonehouse gekocht is is namelijk de Nederlandse consumenten wetgeving van toepassing op The Phonehouse, en niet op Apple. Want The Phonehouse is de verkoper en niet Apple

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 12-12-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Laatst online: 17-06 14:54
Dennism schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:40:
[...]

In jouw geval klopt dat ook volledig, want je hebt de telefoon bij Apple zelf gekocht. Er zit een verschil in rechten wanneer Apple zowel verkoper en fabrikant is, en wanneer Apple enkel de fabrikant is.

In het geval dat Apple verkoper en fabrikant is, is namelijk de Nederlandse consumenten wetgeving van toepassing op Apple, want deze wetgeving legt alle verantwoordelijkheden ten aanzien van conformiteit bij de verkoper.

In het geval dat Apple enkel Fabrikant zou zijn, bijv. omdat het toestel bij The Phonehouse gekocht is is namelijk de Nederlandse consumenten wetgeving van toepassing op The Phonehouse, en niet op Apple. Want The Phonehouse is de verkoper en niet Apple
Ah, ik begrijp 't! Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:45:
[...]

True, dat is belangrijke info indien van toepassing. Als dat bijv. bij ali op de hoek is geweest, dan blijven er bij apple en andere servicepunten alleen betaalde reparaties over.
Deze vervangingsactie is in dit geval een uitzondering op "eerste jaar fabrieksgarantie bij apple, daarna bij punt van aankoop (wat alsnog apple kan zijn dus).

Wat vooral even belangrijk is: is die batterij nu bij de apple store vervangen? Dan moet ie daar die 90 garantie op reparaties claimen.
Lijkt me toch wel dat ze daar graag dingen op lossen ipv. ts en hun medewerkers meerdere afspraken bezig te houden met iets dat normaal gesproken met 1 afspraak opgelost zou moeten kunnen zijn.
Sorry wellicht een late reactie, maar Apple had aangeboden de batterij te vervangen. Ik ging ervanuit dat dit het probleem zou verhelpen, dus heb ik het geaccepteerd, maar het heeft niet geholpen. Dus achteraf gezien was het half werk dat Apple had geleverd.

Even een update: Ik heb inmiddels Apple klantenservice gebeld en hierbij het probleem voorgelegd en ook over de slechte service in de Apple Store. Via de telefoon werd ik geheel anders benaderd en hebben ze gezegd dat de manier waarop er met mij is omgegaan in de Apple Store niet door de beugel kan. Hoe dan ook, nu heb ik een logbestand doorgestuurd naar de desbettreffende medewerker zodat hij precies kan vaststellen wat er met de telefoon aan de hand is. Ik krijg binnen 3 werkdagen antwoord. Bedankt voor alle tips etc. En ik heb ook een tip voor mensen die problemen hebben met hun telefoon, gewoon even bellen naar de Klantenservice van Apple want die zijn toch wat vriendelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:15
Anoniem: 852349 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:51:
[...]

Sorry wellicht een late reactie, maar Apple had aangeboden de batterij te vervangen. Ik ging ervanuit dat dit het probleem zou verhelpen, dus heb ik het geaccepteerd, maar het heeft niet geholpen. Dus achteraf gezien was het half werk dat Apple had geleverd.

Even een update: Ik heb inmiddels Apple klantenservice gebeld en hierbij het probleem voorgelegd en ook over de slechte service in de Apple Store. Via de telefoon werd ik geheel anders benaderd en hebben ze gezegd dat de manier waarop er met mij is omgegaan in de Apple Store niet door de beugel kan. Hoe dan ook, nu heb ik een logbestand doorgestuurd naar de desbettreffende medewerker zodat hij precies kan vaststellen wat er met de telefoon aan de hand is. Ik krijg binnen 3 werkdagen antwoord. Bedankt voor alle tips etc. En ik heb ook een tip voor mensen die problemen hebben met hun telefoon, gewoon even bellen naar de Klantenservice van Apple want die zijn toch wat vriendelijker
Mag ik vragen wat precies voor jou bepaald heeft dat de service in de Apple Store slecht is? Misschien dat ik erover heen gelezen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volkan1984 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:26:
[...]

Mag ik vragen wat precies voor jou bepaald heeft dat de service in de Apple Store slecht is? Misschien dat ik erover heen gelezen heb?
Ik ben 5 keer langsgeweest.

1e afspraak had ik problemen met mijn batterij, maar ze wilden niet erkennen dat er een probleem was.

2e afspraak was nadat in het nieuws naar buiten was gekomen dat er een fabricagefout is met de batterijen van telefoons van Iphone 6s geproduceerd in een bepaalde periode.
Ik had netjes ruim een week van tevoren een afspraak gemaakt en ook netjes serienummer doorgegeven en vermeld wat het probleem is met mijn batterij. Dit werd mij N.B. gevraagd in te vullen zodat ze bij de Apple Store zich kunnen voorbereiden op mijn afspraak. Ben helemaal vanuit Delft naar Haarlem afgereisd. Trein betaald en hele middag voor vrijgenomen. Eenmaal aangekomen is mij verteld dat batterijen niet op voorraad liggen. Dit vind ik waardeloze service omdat ze mij even hadden kunnen opbellen dat er geen batterijen op voorraad liggen en ze mij dus niet kunnen helpen.

3e afspraak was na een week. Ik kreeg bij de 2e afspraak te horen dat wanneer er een batterij op voorraad lag ik zonder afspraak langs kon komen en meteen geholpen zou worden. Ik moest desondanks 2 uur lang wachten tot er iemand beschikbaar was om mij te helpen.

4e afspraak volgde nadat na een week bleek dat het probleem nog steeds standhield. Ik kwam dus weer terug en moest me wederom hardmaken om geholpen te worden en de manager werd erbij geroepen en die had na wat discussie nog een plekje over aan het eind van de dag. Dus moest weer 3 uur lang wachten om geholpen te worden. Na deze 3 uur de stad rondgelopen te hebben ben ik uiteindelijk geholpen en het enige wat er was gedaan was dat mijn telefoon naar fabrieksinstellingen is gezet, zodat het probleem wellicht verholpen zou worden. Je raadt het al, dat hielp ook niet.

Dus ben voor de 5e keer teruggekomen. Deze keer gelijk geholpen omdat ze mij inmiddels kenden en eindelijk inzagen hoe frustrerend het is om telkens terug te moeten komen en uren te wachten. Dus ik werd geholpen door een vriendelijke jongeman. Hij had het beste met mij voor en wilde mij ook graag helpen en ging ook voor mij overleggen wat hij voor mij kon doen. Even later kwam hij terug en zei hij dat ze hem niet gratis kunnen repareren omdat ik een paar dagen buiten de garantie val. Ik heb dus gevraagd wat er met mijn mobiel aan de hand is en waarom het probleem niet gerelateerd is aan het probleem van wat er in het nieuws naar buiten is gekomen. Ik kreeg een vaag antwoord dat ze niet weten wat het probleem is maar dat het zeker weten niet de batterij is maar dat ze vermoeden dat het te maken had met het logicboard ofzo? En dat het in ieder geval vrijwel zeker aan de hardware ligt. Dit is vreemd want de voorgaande week werd mij gezegd dat het 100% de software is, aangezien de mobiel in standby mode niet snel leegloopt en slechts snel leegloopt tijdens gebruik. Dus ik had hem gezegd dat ik graag zwart op wit wil hebben wat nou precies het probleem is met mijn telefoon. Hij beloofde mij dit en zei dat ze dat kunnen regelen. En na wat goede argumenten bleek al snel voor de jongeman dat hij de discussie niet kon winnen en riep hij de manager erbij. Daargelaten dat hij vreselijk uit zijn mond stonk, was hij ook nog eens vreselijk brutaal en liet hij mij geen enkele keer uitpraten. Hij was er duidelijk op uit om mij niet te helpen en wilde mij zo snel mogelijk met lege handen wegsturen. Hij zei dat hij een manager is maar geen technicus en dat het 100% zeker aan de hardware ligt, maar dat het niet relevant is aan welk deel. (Hardware = hulp tijdens garantie, Software = altijd hulp) dus hij gebruikte dat argument om mij af te wimpelen en stond helemaal niet open voor wat ik te zeggen had en telkens als ik iets kritisch zei was hij even stil en zei hij "ja dat weet ik eerlijk gezegd niet". Dus wat ik ook zei het had absoluut geen invloed op zijn beslissing en zijn beslissing stond dus ook al vast. Ik had ook gezegd dat de jongeman mij had beloofd uit te zoeken wat er met mijn telefoon aan de hand is, maar hij weigerde dit te doen omdat hij zei dat dit niet relevant is. Ik snap dat dit echt heel negatief klinkt allemaal, maar ik ben best voor rede vatbaar en heb mij altijd vriendelijk opgesteld. De mensen die om mij heen zaten aan de bar vonden het ook allemaal maar gek wat er gebeurde en zeiden ook dat dit eigenlijk helemaal niet kan zo. Gelukkig ben ik vooralsnog wel beter geholpen door de telefoon en ik wacht even het resultaat van het onderzoek af.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 852349 op 14-12-2016 20:49 . Reden: Typfoutje ]

Pagina: 1