Toon posts:

Welke universele afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort ben ik eigenaar van een Sony HT-CT180 soundbar, deze heb ik zonder problemen kunnen aansluiten op de tv ontvanger van kpn. Het enigste waar ik nu mee zit is dat ik een extra afstandsbediening heb voor enkel alleen het geluid.

Zover ik weet is dit op te lossen door een universele afstandsbediening, alleen zou ik zo niet weten welke ik moet hebben. Hij moet namelijk om kunnen gaan met de Sony soundbar, kpn tv ontvanger en de Philips tv.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-12-2016 21:11)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Alle Harmony modellen doen in de basis hetzelfde. Prijsverschil tussen de diverse modellen zit hem voornamelijk in Touchscreens en andere leuke hebbedingetjes.
Zoek je een 'domme' afstandsbediening die alle apparaten aan kan sturen dan is de 350 het model voor jou!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heeft dat ding (en natuurlijk jouw tv) geen HDMI CEC?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:33
Logitech harmony

serie: Harmony

[ Voor 68% gewijzigd door Tinman op 11-12-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:40:
Heeft dat ding (en natuurlijk jouw tv) geen HDMI CEC?
Ik heb het even bij de tv ontvanger (arcadyan hmb2260) nagekeken en volgens mij heeft die geen HDMI CEC.
Zou deze dan al goed zijn?
pricewatch: Logitech Harmony 350 Control

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Alle Harmony modellen doen in de basis hetzelfde. Prijsverschil tussen de diverse modellen zit hem voornamelijk in Touchscreens en andere leuke hebbedingetjes.
Zoek je een 'domme' afstandsbediening die alle apparaten aan kan sturen dan is de 350 het model voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:31:
op te lossen door een universele afstandsbediening, alleen zou ik zo niet weten welke ik moet hebben. Hij moet namelijk om kunnen gaan met de Sony soundbar, kpn tv ontvanger en de Philips tv.
De Silvercrest (Lidl) is "In staat te leren - opslaan van functies van andere afstandsbedieningen". Voor mijn Squeezebox en HTPC, door de originele AB er voor te leggen en de gewenste toetsen te leren. Voor nog geen 11 euro incl. bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:27
Ik heb de Logitech Harmony Elite en de Logitech Harmony Companion. Beide zijn remotes met Hub zodat je ook vanaf je telefoon kan besturen. Ik gebruik zelf de Hub om met mijn Domotica systeem te koppelen, maar vanaf de iPhone bedienen gaat ook prima. Ook kan je (beperkt) de Philips Hue lampen bedienen.

Het voordeel van deze afstandsbediening vind ik dat je activities heb. Je kan dus kiezen voor TV kijken en dan zet hij (in mijn geval) de horizon box aan, tv op HDMI1 en versterker op een HDMI ingang. Ik kan de knoppen dan zo instellen dat volume op de versterker gaat en het "zappen" op de horizon box.
Het grote nadeel van dit speelgoed is dat het vrij duur is voor een universele afstandsbediening. Maar mocht je er meer mee willen doen (en het geld er voor over hebben) is dit wel een erg leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

Een harmony is erg makkelijk met de pc te configureren.
De goedkoopste zou ik niet meer nemen want dan werken de meest gebruikte knoppen op den duur niet meer, ook niet na schoonmaken. De iets duurdere variant heeft daarvoor andere knoppen onder die toetsen.
Nu heb ik een oneforall maar da's een draak van een ding om te programmeren... Zou ik ondanks zijn looks nooit meer kopen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:32

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ursamajor schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:49:
Een harmony is erg makkelijk met de pc te configureren.
De goedkoopste zou ik niet meer nemen want dan werken de meest gebruikte knoppen op den duur niet meer, ook niet na schoonmaken. De iets duurdere variant heeft daarvoor andere knoppen onder die toetsen.
Nu heb ik een oneforall maar da's een draak van een ding om te programmeren... Zou ik ondanks zijn looks nooit meer kopen.
Ik heb een One-for-all URC-7962, ooit voor 17 euro op de kop getikt, en die bevalt me beter dan de harmony van 70,- die ik ervoor had. Welke One-for-all heb je? Ze hebben er 100-en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:32

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

W1LL3M schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:04:
[...]

Ik heb een One-for-all URC-7962, ooit voor 17 euro op de kop getikt, en die bevalt me beter dan de harmony van 70,- die ik ervoor had. Welke One-for-all heb je? Ze hebben er 100-en...
Heb een 7980

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx iedereen! Ik ga me even verder verdiepen in de Harmony afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 16:57

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

En als je de soundbar via de optische kabel rechtstreeks in de tv doet?
Dan bedien je hem toch met de ab van je tv?

Je sluit soundbars aan op de volgende volgorde:

Hdmi arc van de tv (kan met deze soundbar niet volgens specs)
Optical (kan deze soundbar wel)
Op de bron (kpn ontvanger)

Welke tv heb je?

Kortom:
Kpn op hdmi aansluiting
Soundbar met optical in de tv
Tv instellen op externe audio bron of iets.
Mijn tv geeft aan dat audiosysteem actief is.
Hierdoor kan ik dus met afstandsbediening waarmee ik zap,tv volume bedien, ook dus de soundbar als deze aanstaat bedienen lijkt me.

Werkt bijna hetzelfde als versterker

[ Voor 34% gewijzigd door ApC_IcE op 13-12-2016 21:24 ]

Pagina: 1