Vraag

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Platenspeler en een versterker of receiver

Wat is je budget?
Laten we zeggen zo'n 750 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil weer gaan genieten van het luisteren naar vinyl, het zoeken naar leuke albums maar tevens is mijn vorige receiver (Onkyo) onlangs kapot gegaan en dus wil ik de zoektocht combineren.

Als randapparatuur welke aangesloten dient te worden heb ik een Sharp Aquos tv, binnenkort te vervangen door waarschijnlijk een Sony. Tevens een Xbox One en een KPN STBox. Als speakers: Tannoy Mercury M1

Ik heb de spullen nodig om een appartement in te richten wat ik onlangs gekocht heb, het hoeft geen multi-room systeem te worden feitelijk. Alle activiteiten zullen zich voornamelijk in de woonkamer afspelen.

Tevens vind ik het prettig, geen must, om soms met een draadloze koptelefoon (Bluetooth) rond te lopen in huis. Het geheel hoeft geen knalharde muziek af te kunnen spelen en belangrijk om te weten, ik heb aan 1 oor flinke gehoorschade en tinnitus, oftewel ik ben zeker geen audiofiel, ik zoek een warm geluid en thats it.

Dus kortom wat wil ik:
- TV aansluiten
- Platenspeler aansluiten
- Console aansluiten
- Spotify streamen indien mogelijk
- Bluetooth koptelefoon aansluiten

Wat heb je zelf al gevonden?
Na een tijdje rond gekeken te hebben is mijn keuze qua platenspeler gevallen op de Denon DP300-F. Een degelijke volautomatische speler welke momenteel voor de prettige prijs van 229 euro te krijgen is en waarbij op termijn, mits nodig, het element simpel kan worden vervangen.

Het 2e beestje daar zit hem de twijfel. Ik had eerst de Denon AVRX1300W in gedachten, al zaten daar naar mijn gevoel wel wat te veel toeters en bellen op (7.2 ipv 2.0/2.1 en veel ingangen voor wat ik nodig heb) maar de prijs kwaliteit leek me redelijk.

Nu heb ik ook het advies gekregen voor een NAD D3020. Veel minder toeters en bellen maar ongeveer hetzelfde bedrag. De verkoper, bij Klubben hifi in Utecht, vertelde me dat het geluid veel beter zou zijn dan bij de Denon receiver. Hij had hierbij geen direct belang, want ze verkopen beide apparaten en de prijs is nagenoeg gelijk.

Ik heb zelf echter moeite, als audio leek, om te zien wat nou precies de voordelen en nadelen zijn in verhouding tot mijn bovenstaand wensenlijstje.

Bedankt voor jullie eventuele input!

Cause all I want is the moon upon a stick, Just to see what if, Just to see what is.`

Alle reacties

• Ngangatar
  • Niet online
Hoi nogmaals, heb ik misschien mijn vraag niet goed gesteld of is het wellicht een moeilijk te adviseren onderwerp?

Groetjes Wim

Cause all I want is the moon upon a stick, Just to see what if, Just to see what is.`

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
De enige juiste manier om die twee te vergelijken is om je speakers mee te nemen en beide receivers te testen. Ik heb zelf geen ervaring met de klanken van verschillende receivers, maar de meesten hier zijn sceptisch. Zolang een receiver doet wat ie beloofd en de aansluitingen en functies heeft die je wilt, zit je meestal gewoon goed. Dat betekent niet dat een receiver van €150,- net zo goed is als een van €1500,- wanneer de specs gelijk zouden zijn. De specs zijn te manipuleren en veel fabrikanten maken daar misbruik van.

Denon en Nad zijn beiden goede receivers, waarbij de Nad mogelijk wat degelijker is (materiaalgebruik, opbouw/componenten). Dat laatste is mijn aanname, ik heb er nooit een in handen gehad.

Overigens zal de marge voor een winkel niet uit de consumentenprijs te herleiden zijn. Het kan zomaar dat de denon voor €400,- wordt ingekocht en de Nad voor €300,-

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Wat hij zegt. Als de aansluitingen naar wens zijn en het opgegeven vermogen voldoende is, dan zal de sound het pleit moeten beslechten.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Ngangatar
  • Niet online
LA-384 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 06:15:
De enige juiste manier om die twee te vergelijken is om je speakers mee te nemen en beide receivers te testen. Ik heb zelf geen ervaring met de klanken van verschillende receivers, maar de meesten hier zijn sceptisch. Zolang een receiver doet wat ie beloofd en de aansluitingen en functies heeft die je wilt, zit je meestal gewoon goed. Dat betekent niet dat een receiver van €150,- net zo goed is als een van €1500,- wanneer de specs gelijk zouden zijn. De specs zijn te manipuleren en veel fabrikanten maken daar misbruik van.

Denon en Nad zijn beiden goede receivers, waarbij de Nad mogelijk wat degelijker is (materiaalgebruik, opbouw/componenten). Dat laatste is mijn aanname, ik heb er nooit een in handen gehad.

Overigens zal de marge voor een winkel niet uit de consumentenprijs te herleiden zijn. Het kan zomaar dat de denon voor €400,- wordt ingekocht en de Nad voor €300,-
Die marge heb je inderdaad volkomen gelijk in. Al zat dat op een prijs als dit tientjeswerk zijn :).

Ok, het zal dan voor een groot gedeelte afhangen of ik een receiver wil met veel hdmi poorten waarbij ik alles rechtstreeks aansluit, of de NAD waarbij ik alles door moet lussen via mijn TV.

Dat laatste geeft me een onbestemd gevoel, eentje welke ik niet kan staven maar ik ben nooit een groot fan van doorlussen. Ik heb altijd het idee dat ik dan ergens iets verlies.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 10:33
Let op dat zowel de NAD als Denon geen ingang hebben om je platenspeler rechtstreeks op aan te sluiten. Je hebt dus in beide situaties een phono pre-amp nodig.

Overigens weet ik niet of de NAD een bluetooth koptelefoon kan aansturen (dat weet ik ook niet van de Denon, daar niet van). Hij heeft wel een bluetooth ontvanger voor AptX.

Ik heb zelf o.a. de NAD D-7050, fijn ding, geen analoge input. Voor in de huiskamer heb ik een NAD C356BEE met media tuner ingebouwd en een NAD eindversterker.

Ik luister alleen maar via de PC of streaming via NAS of internet radio.

• Ngangatar
  • Niet online
PageFault schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:08:
Let op dat zowel de NAD als Denon geen ingang hebben om je platenspeler rechtstreeks op aan te sluiten. Je hebt dus in beide situaties een phono pre-amp nodig.

Overigens weet ik niet of de NAD een bluetooth koptelefoon kan aansturen (dat weet ik ook niet van de Denon, daar niet van). Hij heeft wel een bluetooth ontvanger voor AptX.

Ik heb zelf o.a. de NAD D-7050, fijn ding, geen analoge input. Voor in de huiskamer heb ik een NAD C356BEE met media tuner ingebouwd en een NAD eindversterker.

Ik luister alleen maar via de PC of streaming via NAS of internet radio.
Hoe kom je aan de info dat ik de platen speler niet rechtstreeks aan kan sluiten? Zowel de NAD als de Denon hebben deze, ik heb dit van de week nog gechecked in de winkel op de demo modellen met de verkoper. Daarom heb ik ook de keuze gemaakt voor de Denon DP300F omdat die al een ingebouwde amp heeft.

Betreffende bluetooth koptelefoon aansturen, ja daar zit ik dus ook mee, op zowel de Receiver als de NAD.

Ik ga eens kijken naar jouw devices, bedankt voor je input!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 10:33
Okay, ik wist alleen dat de versterkers geen pre-amp aan boord hadden. Ik ging er niet vanuit dat de Denon DP300F dat wel zou hebben. Excuses.

Wordt er met de koptelefoon niet gewoon een zender meegeleverd? Of is deze los verkrijgbaar wellicht!

De C356BEE is wellicht wat duur inclusief mediatuner. Dan heb je overigens ook nog geen bluetooth. Dan kun je beter kijken naar de nieuwe modellen zoals de C368 etc. Wel ee ander prijskaartje wellicht.

• Ngangatar
  • Niet online
Ok, besluit is genomen, het is de NAD D3020 geworden aangezien ik maximaal voor 2 speakers ga en niet voor surround. Een 7.2 receiver leek me dan toch te veel overkill en dus ben ik voor een puur 2.0(1) beestje gegaan. Dit kost net zo veel maar daarvoor toch een beter geluid zo leerde een winkelbezoekje me. Althans, voor mijn gehoor.

Dit icm een Cromecast Audio voor spotify connect.

De platenspeler is inderdaad een Denon DP300F geworden.

Bedankt voor jullie reacties.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee