Computer iedere x aantal uur opnieuw laten opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
Mijn vraag

Het volgende is het geval:
ik gebruik een pc voor opname van videobeelden. Ik gebruik hiervoor nu het programma iSpy (http://www.ispyconnect.com/) op een Windows 64 machine. Omdat iSpy om de zoveel uur vastloopt (en de camera stream dan dus niet meer wordt opgenomen), deze computer verder 'onbemand' is, dacht ik dat een soort van workaround scenario zou zijn om deze pc automatisch iedere x aantal uur (laten we zeggen 4 uur) opnieuw op te starten, het probleem omzeild kan worden.

Een aantal kanttekeningen:

* iSpy start automatisch op na een herstart, en kan dan 'weer een aantal uurtjes mee'. Dus met een reboot van de computer is er weer een aantal uren videoopname mogelijk (tot de volgende crash) .
* Soms is de crash al na een uurtje, soms na 3, soms gaat het 10 uur goed;
* Ik heb hierover uiteraard al geklaagd op het forum van iSpy zelf, maar tot nu toe geen echt goed werkende oplossing voor dit probleem gevonden (ben al gedowngrade naar voorlaatste versie maar verbetert niet de situatie niet).
* iSpy niet echt 'vastloopt' (vanuit Windows perspectief gezien: geen crash melding te zien of wat dan ook), dus echt te detecteren of iSpy is gecrasht wordt lastig (CPU gebruik is tijdens optreden niet bijzonder hoog);
* Ik dacht eerst een 'shutdown /r' commando in een batch bestandje te stoppen en dit te laten schedulen mbv Windows taskmanager, maar met Taskmanager kun je maar 1 keer per dag een taak uitvoeren, en 24 uur is een 'te groot tijdsraam'; Ik zou natuurlijk meerdere taken kunnen aanmaken en deze via op elkaar aansluitende schema's toch iets voor elkaar kunnen breien, maar iets zegt mij dat er wel elegantere oplossingen zijn;
* iSpy: het is op zich best een goed programma maar niet geheel stabiel, als er andere betere (stabielere) softwarepakketten zijn, waarmee ik hetzelfde kan doen, dan hoor ik dat uiteraard graag. Ik moet zeggen dat ik afgezien van het vastlopen van iSpy, ik verder wel tevreden ben.
* Ik heb al geprobeerd met iVMS-4200 software (die standaard bij de HIKVision camera werd geleverd) te werken, maar dat is gewoon bagger software (ongelooflijk dat zoiets op de markt gezet kan worden, zonder schaamrood op de kaken van HIKVision zelf); Omdat verdere toelichting hierover buiten de kern van deze thread gaat, ga ik hier niet verder op in.

* Mijn ideale oplossing zou zijn (heel simpel) een programmatje dat als achtergrond draait, en dat je kunt configureren dat de computer iedere x aantal uur moet worden gereboot. Ideaal biedt dit programma een instelling waarmee je het aantal uur (of minuten), op kunt geven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Software:
Windows 10 Pro 64 met Anniversary Update, volledig uptodate met alle patches;
Hardware:
oud pctje, jaar of 8 oud, met 2 GB Ram. Windows 10 draait redelijk dus moet genoeg zijn voor de job: het detecteren van beweging van beelden van 1 camera. Bij het detecteren van beweging dan min. 5 en max. 30 seconden opnemen. De beelden op de eigen (lokale harde schijf) opslaan en deze max 3 weken bewaren. (Dat dus niet kan met iVMS-4200, vandaar mijn negatieve houding);

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
* iSpyconnect.com forum gepolst, oplossing gevraagd. Geen reactie. Probleem is bekend (komt ook bij anderen voor), dus voorlopig maar afwachten tot er een stabielere versie beschikbaar komt);
* Omdat andere gebruikers vergelijkbare problemen hadden, ben ik op advies, gedowngrade naar voorlaatste versie. Bij anderen had dit verbetering tot gevolg, bij mij helaas niet.
* Windows Taskmanager opgestart, taak geprobeerd aan te maken en gezien dat een taak maar 1 keer per dag mag starten. Geen echt goede oplossing omdat 24 uur een te groot tijdsspanne is.
* iVMS-4200 (als alternatief) geprobeerd. Dit biedt (voor zover ik nu kan inzien), geen mogelijkheid om beelden lokaal op te slaan, nadat er een trigger als gevolg van bewegingsdetectie, is 'afgegaan'. Omdat ik geen aparte storage server, NAS, of andere 'externe opslag' gebruik, is iVMS-4200 software niet bruikbaar.

Beste antwoord (via pastafan op 13-12-2016 13:24)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ravefiend schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:35:
Met een tooltje zoals tskill kan je iSpy wel stoppen.

https://technet.microsoft...c753101%28v=ws.11%29.aspx

Simpel cmd script waar je misschien iets mee kan (niet getest):

code:
1
2
3
4
echo off
tskill "iSpy"
sleep 2
ispy.exe
Zonder tool ook wel ... taskkill ..
TASKKILL /IM notepad.exe
TASKKILL /PID 1230 /PID 1241 /PID 1253 /T
TASKKILL /F /IM cmd.exe /T
TASKKILL /F /FI "PID ge 1000" /FI "WINDOWTITLE ne untitle*"
TASKKILL /F /FI "GEBRUIKER = NT AUTHORITY\SYSTEM" /IM notepad.exe
TASKKILL /S computer /U domein\gebruiker /FI "GEBRUIKER <> NT*" /IM *
TASKKILL /S systeem /U gebruikersnaam /P wachtwoord /FI
Als dan niet met "/F" (forced)

Iperf

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pastafan schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:05:
* Mijn ideale oplossing zou zijn (heel simpel) een programmatje dat als achtergrond draait, en dat je kunt configureren dat de computer iedere x aantal uur moet worden gereboot. Ideaal biedt dit programma een instelling waarmee je het aantal uur (of minuten), op kunt geven.

* Windows Taskmanager opgestart, taak geprobeerd aan te maken en gezien dat een taak maar 1 keer per dag mag starten. Geen echt goede oplossing omdat 24 uur een te groot tijdsspanne is.
Meerdere taken maken met verschillende tijd triggers.

<edit>
Of de taak laten starten bij het "opstarten/aanmelden" en dan als parameter meegeven dat de taak (1 uur) uitgesteld moet worden, zo zal de computer elk x uur na het booten weer rebooten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Vreemd. iSpy is volgens mij open source. Zou het vreemd vinden dat meerdere mensen dit probleem hebben zonder dat daar snel een fix voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Simpel in te regelen.

Een taak aanmaken in de task sheduler die iedere x uur het volgende commando uitvoert:
shutdown -r -t 0 -f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:51
shutdown -r -t 14400 in een bat file in de map shell:startup?

Maar even serieus. Dit is een XY probleem. Je zoekt eigenlijk gewoon een beter stuk software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Squ1zZy schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:05:
Vreemd. iSpy is volgens mij open source. Zou het vreemd vinden dat meerdere mensen dit probleem hebben zonder dat daar snel een fix voor is.
Inderdaad wat teleurstellend van de support. Maar lees de forums er maar op na (bugs sectie). Er is al sinds juli geen nieuwe update, en er zijn diverse anderen die problemen mbt stabiliteit melden...

Vermoedelijk kan het te maken hebben dat iSpy support prioriteit geeft aan het fixen van support issues gemeld door betalende klanten (met een subscription). Dat ben ik niet, en vermoedelijk de overigen met stabiliteits issues, ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:12:
[...]

Meerdere taken maken met verschillende tijd triggers.

<edit>
Of de taak laten starten bij het "opstarten/aanmelden" en dan als parameter meegeven dat de taak (1 uur) uitgesteld moet worden, zo zal de computer elk x uur na het booten weer rebooten.
Dank je voor je reactie. Het is iets wat werkbaar zou kunnen zijn, maar hou niet zo van meerdere taken aanmaken voor hetzelfde want wordt al snel onbeheerbaar. En iedere uur rebooten vind ik wat te snel... (zoek een trigger dat iedere 3, 4 of 5 uur de computer reboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 15:58

Tijntje

Hello?!

pastafan schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:23:
[...]

Dank je voor je reactie. Het is iets wat werkbaar zou kunnen zijn, maar hou niet zo van meerdere taken aanmaken voor hetzelfde want wordt al snel onbeheerbaar. En iedere uur rebooten vind ik wat te snel... (zoek een trigger dat iedere 3, 4 of 5 uur de computer reboot)
Nee hoor, iedere 3 uur
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G26YQFw.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan ook met schtasks.exe een task aanmaken (na inloggen) die over 4 uur een reboot uitvoert. Of over 6 uur. Of whatever. Uiteindelijk is het "na elke reboot + x uur" wat je wil.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
jeroen3 schreef op maandag 12 december 2016 @ 07:45:
shutdown -r -t 14400 in een bat file in de map shell:startup?

Maar even serieus. Dit is een XY probleem. Je zoekt eigenlijk gewoon een beter stuk software.
Klopt. In de kern heb je gelijk. Ik zoek een beter stuk software (dan iSpy). Beter in de zin van stabieler (geen crashes), en functioneel hetzelfde doet. En voor dezelfde prijs (gratis in dit geval) :)

Maar omdat dat (die betere software) ik tot op heden nog niet heb kunnen vinden, zoek ik workarounds om met deze situaties (instabiliteit vd software) zo goed mogelijk mee om te gaan.

Maar, speaking of which: zijn er vergelijkbare (en/of betere (stabielere)) software producten in de markt die hetzelfde kunnen als iSpy, ook gratis te zijn gebruiken, dan hoor ik dat natuurlijk graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Dat is apart.
In mijn taskmanager kan ik max. 1 uur zetten:
Heb jij een andere versie van de TaskManager ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xU3cY5F.png

Edit: ik heb versie 1.0 van TaskManager

[ Voor 5% gewijzigd door pastafan op 12-12-2016 13:33 . Reden: versienummer TaskManager ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
Misschien een domme vraag, maar waarom de volledige PC herstarten als 1 enkel programma vast loopt? Kan niet gewoon enkel iSpy herstart worden om de x aantal tijd? Dit zal er ook voor zorgen dat je een veel kleiner stuk opname mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Hipska schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:30:
Misschien een domme vraag, maar waarom de volledige PC herstarten als 1 enkel programma vast loopt? Kan niet gewoon enkel iSpy herstart worden om de x aantal tijd? Dit zal er ook voor zorgen dat je een veel kleiner stuk opname mist.
Dacht ik later ook aan. En ja, dat zou een betere oplossing zijn. Dank je.
Dus eigenlijk iets van een 'proceskiller' dat om de x aantal uur alle ispy processen kilt, en weer opnieuw opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:08

Ravefiend

Carpe diem!

code:
1
2
3
4
echo off
tskill "iSpy"
sleep 2
ispy.exe

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ravefiend schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:35:

code:
1
2
3
4
echo off
tskill "iSpy"
sleep 2
ispy.exe
TASKKILL /IM notepad.exe
TASKKILL /PID 1230 /PID 1241 /PID 1253 /T
TASKKILL /F /IM cmd.exe /T
TASKKILL /F /FI "PID ge 1000" /FI "WINDOWTITLE ne untitle*"
TASKKILL /F /FI "GEBRUIKER = NT AUTHORITY\SYSTEM" /IM notepad.exe
TASKKILL /S computer /U domein\gebruiker /FI "GEBRUIKER <> NT*" /IM *
TASKKILL /S systeem /U gebruikersnaam /P wachtwoord /FI

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 15:58

Tijntje

Hello?!

pastafan schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:29:
[...]

Dat is apart.
In mijn taskmanager kan ik max. 1 uur zetten:
Heb jij een andere versie van de TaskManager ?

[afbeelding]

Edit: ik heb versie 1.0 van TaskManager
Je kan die 1 gewoon veranderen in 3 of 8 of wat je ook typt :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Tijntje schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:39:
[...]

Je kan die 1 gewoon veranderen in 3 of 8 of wat je ook typt :)
Dat is apart..! Nog nooit zoiets gezien in Windows.. Super bedankt :)
Is dit bij meer dropdown selectie schermpjes mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jup dat wel maar.niet atijd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Fish schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:38:
[...]

[...]

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Handig om te weten. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Aan allen die mij geholpen: erg bedankt, het heeft zeker zin gehad.
Ik heb 2 batch bestandjes gemaakt: één die mbv Taskkill alle iSpy processen killt, en vervolgens weer iSpy opstart. Dit batch bestand laat ik iedere 3 uur uitvoeren mbv Windows Taskmanager;
Het 2e batch bestand sluit iSpy af en doet met een shutdown /r de computer opnieuw opstarten, deze taak laat ik iedere 3 dagen uitvoeren ook mbv taskmanager.

Lijkt goed te werken, en ik heb weinig vastlopers meer van iSpy kunnen ontdekken (zo af en toe vind ik er nog een, voordat de Taskkill en restart zijn werk hebben kunnen doen.

Nogmaals allen bedankt.

Heb ik nog wel 1 vraag die nu bij me opkomt: is het mogelijk om op de Windows bureaublad een teller te laten zien (die aangeeft een 'countdown' (hoeveel min/uren/sec) het nog duurt voordat de taak wordt uitgevoerd> (in dit geval een van de 2 batch bestandjes). Ik vermoed dat ik het ergens in de opties van Taskmanager hoek moet gaan zoeken, maar daar vind ik zo niets (geen optie die dat mogelijk maakt). Misschien iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

anders doe je
"shutdown /r /t 120"

krijg je 2 minuten vantevoren een waarschuwing.

mocht je dan dan denkjen oooooooh neeee niet nu .. omg wtf nu

dan doe je een "shutdown /a" en an word de shutdown geanulleerd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Fish schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:44:
anders doe je
"shutdown /r /t 120"

krijg je 2 minuten vantevoren een waarschuwing.

mocht je dan dan denkjen oooooooh neeee niet nu .. omg wtf nu

dan doe je een "shutdown /a" en an word de shutdown geanulleerd
Dankje, maar dat zorgt wel voor een blokkerend systeem. Tijdens dat die melding wordt weergegeven kun je niet verder werken (iig niet voordat je op "sluiten" hebt geklikt). Ik zoek eigenlijk een countdowndat constant op het bureaublad (of in een apart klein windowtje), dat aftelt hoe lang nog tot taak 1, taak 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
pastafan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:27:
[...]

Dankje, maar dat zorgt wel voor een blokkerend systeem. Tijdens dat die melding wordt weergegeven kun je niet verder werken (iig niet voordat je op "sluiten" hebt geklikt). Ik zoek eigenlijk een countdowndat constant op het bureaublad (of in een apart klein windowtje), dat aftelt hoe lang nog tot taak 1, taak 2.
Waarom wil je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
informatie, zodat ik kan zien hoe lang die computer nog draait voordat hij opnieuw opstart, als ik er op inlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Ik weet niet hoe het in windows 10 zit, maar je kunt normaal in de taskmanager bij prestaties zien wat de uptime van windows is.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
pastafan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:14:
[...]

informatie, zodat ik kan zien hoe lang die computer nog draait voordat hij opnieuw opstart, als ik er op inlog.
Ik denk niet dat het kan in de manier zoals je nu reboot. De scripts van de task scheduler kan dat denk ik niet, omdat task scheduler taken op de achtergrond draaien, en je de niet zomaar dingen op je desktop kan laten zien (interactive)
Daarnaast wil je een echte mooie counter laten zien dat je zult iets moeten programmeren in PowerShell of C#/C++. En dan kun je het beste gaan naar een ander subforum op dit forum denk ik, namelijk Programming:
Programming

Dus verdiep je in programmeren en het maken van een GUI, en hoe je iets kan maken met Visual Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
shadowman12 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:32:
[...]

Ik denk niet dat het kan in de manier zoals je nu reboot. De scripts van de task scheduler kan dat denk ik niet, omdat task scheduler taken op de achtergrond draaien, en je de niet zomaar dingen op je desktop kan laten zien (interactive)
Daarnaast wil je een echte mooie counter laten zien dat je zult iets moeten programmeren in PowerShell of C#/C++. En dan kun je het beste gaan naar een ander subforum op dit forum denk ik, namelijk Programming:
Programming

Dus verdiep je in programmeren en het maken van een GUI, en hoe je iets kan maken met Visual Studio.
Dank voor de info. Ik heb wat gegoogled op alternatieven voor de standaard Windows taskscheduler. En er zijn wat alternatieve programmaatjes, die ik gevonden heb. Heb nu even navraag gedaan bij leveranciers/makers van 3 van hen, met de vraag of hun tooltje die functionaliteit wel biedt.
Ik ben nog in afwachting van reactie..

Mochten er geinteresseerden zijn, dan kan ik het hier wel laten weten zodra ik wat gehoord heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo als ik in de taskschedular die 1 uur handmatig vervang door 24 uur en ik sla de taak op wordt die 24 uur vervangen door 1 day. Dat is precies wat ik wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:21:
Hallo als ik in de taskschedular die 1 uur handmatig vervang door 24 uur en ik sla de taak op wordt die 24 uur vervangen door 1 day. Dat is precies wat ik wil doen.
1 dag == 24 uur.
Lijkt me dus geen vreemde vervanging...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1