Toon posts:

tualatin server uitvoering ook op sibgel mobo's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel geïnteresseerd in de nieuwe pentium 3 procs maar er komen geloof ik 2 versies van uit.die met 512 kb kunnen in sommige gevallen wel wat sneller zijn dan de 256 kb varianten. kun je zo'n server uitvoering (512 KB) ook op een singel mobo plaatsen en heeft die 512 kb dan nog wel nut of heb dan ook software nofig die dat ondersteunt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De extra cache van de 512KB versie (niet kb! de b (bit) vs B (byte) scheelt een factor 8!) wordt zonder meer gebruikt- dat regelt de CPU zelf, heb je geen sw voor nodig. In hoeverre bepaalde apps er baat bij hebben verschilt nogal, maar langzamer wordt het er zeker niet op.

Sowieso is de Tuluatin in single-config te gebruiken, en dan zal de vebetering tov Coppermine (of voor mijn part Athlon) des te duidelijker zijn. Bij dual loop je op tegen de FSB bandbreedteprobleem van een gedeelde bus. Maar goed, als iemand mij toevallig 2 Tuluatins wil doneren zeg ik natuurlijk geen nee >:)

Oslik blyat! Oslik!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Alleen de Tualatin met 512Kb is SMP ready, de andere uitvoeringen niet, dus daar moet je wel ff goed op letten voordat je dual Tualatin wilt gaan kopen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info en reacties!

groetjes.