Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik was benieuwd of er nog Guns n' Roses fans aanwezig zijn onder de tweakers. Ik heb na een search gezien dat er jaren geleden nog wel topics over gemaakt zijn maar al heel wat jaren niet meer. Ikzelf ben 34 en vanaf mijn 10e al helemaal fan van Guns n' Roses. Ik was dan ook verheugd toen afgelopen vrijdag de tickets van de reünie in verkoop gingen. Zijn er nog meer tweakers die in juli volgend jaar naar het Goffert park gaan? Voor welk type kaartje zijn jullie gegaan en welke nummers hopen jullie absoluut te horen?

Ikzelf ben voor de reguliere staanplaats gegaan. Vond de overige kaarten wel erg prijzig met als top een kaartje over de 1000 euro. Nummers die ik hoop te horen: Estranged, Welcome to the jungle, Mr Brownstone, My Michelle, Sweet Child o' mine.

Setlist
It's So Easy
Mr. Brownstone
Chinese Democracy
Welcome to the Jungle
Double Talkin' Jive
Better
Estranged
Live and Let Die (Wings cover)
Rocket Queen
You Could Be Mine
New Rose (The Damned cover) (with "You Can't Put Your Arms… more )
This I Love
Civil War (with "Voodoo Child" outro)
Whole Lotta Rosie (AC/DC cover) (with Angus Young)
Riff Raff (AC/DC cover) (with Angus Young)
Coma (with band introductions)
Slash Guitar Solo
Speak Softly Love (Love Theme From The Godfather) (Nino Rota cover)
Sweet Child O' Mine
Used to Love Her
Yesterdays
Out Ta Get Me
Wish You Were Here (Pink Floyd cover) (Slash & Richard Fortus guitar duet)
November Rain (with "Layla" piano exit intro… more )
Black Hole Sun (Soundgarden cover)
Knockin' on Heaven's Door (Bob Dylan cover) (with "Only Women Bleed" intro)
Nightrain

Encore:
Sorry
Patience
My Michelle
The Seeker (The Who cover)
Paradise City

[ Voor 57% gewijzigd door Teknix1982 op 13-07-2017 22:09 . Reden: Setlist toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik denk dat het een BBQ wordt bij een vriend die daar vlak naast woont. Dan hoor je het ook prima.

Heb ze in 1993 al op de Goffert gezien en heb het al helemaal niet op dit soort reünies puur voor de cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
sambalbaj schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:17:
Ik denk dat het een BBQ wordt bij een vriend die daar vlak naast woont. Dan hoor je het ook prima.

Heb ze in 1993 al op de Goffert gezien en heb het al helemaal niet op dit soort reünies puur voor de cash.
Dat kan natuurlijk ook ;) Mijn broer en vader zijn er in 93 ook bij geweest. Ze vonden mij helaas toen te jong. Ik wilde toen al graag heen maar 10 jaar was te jong voor dat concert vonden ze :p

Of ze het alleen voor het geld doen zou me nog niet zoveel uitmaken als de show maar goed is. Ik heb wat op you tube gekeken hoe de eerste concerten geweest zijn en ik vond het goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 21:00
Ik had er wel interesse voor, tot ik de prijzen zag. Kom op zeg, 100 Euro (incl reservering) en dan sta je op zijn best halverwege het veld. Dit omdat Golden Circle en andere vip onzin uiteraard voorrang heeft.
Ik ben het met de bovenstaande reacties eens, dit is puur een cashcow voor Axl en Slash.
Je zou bijna denken dat ze gevraagd is hoeveel geld ze wilden om de ruzie te beslechten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 12:18
Heb ook een reguliere kaart, ben de laatste keer ook in ahoy geweest. Vette show, hoop op weer zoiets alleen dan met originele bezetting.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
AcidBurn schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:32:
Ik had er wel interesse voor, tot ik de prijzen zag. Kom op zeg, 100 Euro (incl reservering) en dan sta je op zijn best halverwege het veld. Dit omdat Golden Circle en andere vip onzin uiteraard voorrang heeft.
Ik ben het met de bovenstaande reacties eens, dit is puur een cashcow voor Axl en Slash.
Je zou bijna denken dat ze gevraagd is hoeveel geld ze wilden om de ruzie te beslechten....
Ik heb een interview met Slash gezien een paar jaar geleden waar Slash aangaf dat er daadwerkelijk wel is geld geboden is met 7 getallen. Neemt niet weg dat de eerste reacties op de reünie wel positief waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Met uitzondering van de duurdere tickets zijn de staanplaatsen volgens mij inmiddels wel uitverkocht. Ik ben zelf ook van de partij. Samen met een vriend was ik bereid om voor de Golden Circle staanplaats te gaan. Helaas lukte het met meerdere apparaten niet om tijdig door de wachtrij heen te komen.

Het fijne van de Ticketmaster website was dan ook dat ik tot twee keer toe uit de wachtrij gegooid ben, waarna de wachttijd gewoon weer opnieuw aanving. Helaas geen Golden Circle, maar wel van de partij.

Qua originele bezetting zijn de belangrijkste drie aanwezig (Axl, Slash en Duff). Ik denk dat dit een van de weinige kansen wordt om ze live aan het werk te zien. Daarom heb ik toch besloten deze dure tickets te kopen.

Je kan natuurlijk ook gokken op goedkopere tickets via Ticketswap in de laatste dagen, uren voor het concert, maar daar zullen waarschijnlijk wel meer kapers op de kust zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Anoniem: 406530 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:16:
Met uitzondering van de duurdere tickets zijn de staanplaatsen volgens mij inmiddels wel uitverkocht. Ik ben zelf ook van de partij. Samen met een vriend was ik bereid om voor de Golden Circle staanplaats te gaan. Helaas lukte het met meerdere apparaten niet om tijdig door de wachtrij heen te komen.

Het fijne van de Ticketmaster website was dan ook dat ik tot twee keer toe uit de wachtrij gegooid ben, waarna de wachttijd gewoon weer opnieuw aanving. Helaas geen Golden Circle, maar wel van de partij.

Qua originele bezetting zijn de belangrijkste drie aanwezig (Axl, Slash en Duff). Ik denk dat dit een van de weinige kansen wordt om ze live aan het werk te zien. Daarom heb ik toch besloten deze dure tickets te kopen.
Wat ik idd begreep zijn beide drummers Matt Sorum en Steven Adler niet aanwezig. Wel jammer maar ik vind Axl, Slash en Duff toch de belangrijksten. Wat ik van een interview met Axl en Duff begreep is dat ze Izzy Stradlin wel gevraagd hebben maar dat Izzy Izzy is zei Axl. Toen ze vroegen wat hij daarmee bedoelde gaf hij aan dat Izzy het ene moment a kan denken en dan ineens b. Volgens mij kan Axl daar zelf ook wel wat van. Ik ben ook benieuwd of de problemen die ze vroeger hadden niet opnieuw opduiken. Zelfde als een relatie, werkt ook lang niet altijd als exen weer samenkomen.
Anoniem: 406530 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:16:
Je kan natuurlijk ook gokken op goedkopere tickets via Ticketswap in de laatste dagen, uren voor het concert, maar daar zullen waarschijnlijk wel meer kapers op de kust zitten.
Ik denk het ook dat dat wel een gok zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:41

Metalfreak

Hoije woh!

Hier ook iemand van 34 met kaarten, maar we hebben wel gekozen voor de golden circle. Het was óf 95 euro voor kustplaatsen, óf 135 Euro voor plaatsen waar je wél iets ziet... Doet maar 1x pijn ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Hier ook kaarten gehaald. Mijn verloofde en ik (29) zijn groot fan en hebben opnames van oude concerten regelmatig op staan, maar hebben de formatie met Axl én Slash vanwege onze leeftijd nooit live kunnen zien. De afgelopen jaren zijn we telkens naar Slash met Myles Kennedy & The Conspirators geweest en ergens is het jammer dat dat nu is afgelopen, maar hopelijk kan deze reünie een beetje van de magie van vroeger naar voren laten komen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:07

Jaymz

Keep on moving !

Ik zal zeker wel een rondje om het park lopen; als de wind goed staat hoor ik ze in de tuin een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:54

Bergie

Lekker belangrijk...

Yep; hier ook een kaartje gekocht. Niet dat ik er nog heel veel van verwacht maar ik ben ermee opgegroeid en altijd wel soort van fan gebleven. Dus wil ze gewoon een keer live gezien hebben.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ram0n schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:25:
Hier ook kaarten gehaald. Mijn verloofde en ik (29) zijn groot fan en hebben opnames van oude concerten regelmatig op staan, maar hebben de formatie met Axl én Slash vanwege onze leeftijd nooit live kunnen zien. De afgelopen jaren zijn we telkens naar Slash met Myles Kennedy & The Conspirators geweest en ergens is het jammer dat dat nu is afgelopen, maar hopelijk kan deze reünie een beetje van de magie van vroeger naar voren laten komen.
Zo sta ik er ook in, was te jong om de originele samenstelling destijds te zien en ben altijd al fan geweest. Hoop je nog op bepaalde nummers dat ze die gaan spelen?
Bergie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:06:
Yep; hier ook een kaartje gekocht. Niet dat ik er nog heel veel van verwacht maar ik ben ermee opgegroeid en altijd wel soort van fan gebleven. Dus wil ze gewoon een keer live gezien hebben.
Je verwacht er niet zoveel van? Bedoel je qua show of dat ze het niet meer kunnen? De eerste dingen die ik over de optredens in Amerika gelezen heb zijn wel positief.

[ Voor 43% gewijzigd door Teknix1982 op 13-12-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ben vroeger in '92 geweest toen ze in de kuip speelden.
Lekker faith no more en soundgarden in het voorprogramma en toen een uur wachten tot ze axl uit een koffieshop hadden getrokken.
Kan nooit zo goed worden als toen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door chucky666 op 13-12-2016 21:32 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:04

Sharky

Skamn Dippy!

Hier ook een kaart, ga met 2 vrienden waarvan er eentje best wel fan is. Ik vind het een prima band maar ken lang niet alle nummers. Heb er wel veel zin in, zo'n kans krijg je niet vaak :)
Golden circle was helaas te snel uitverkocht, ondanks dat we om 10u al meteen op meerdere computers een bestelscherm open hadden staan.

[ Voor 26% gewijzigd door Sharky op 13-12-2016 21:31 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 624035

Ik heb ook kaarten gehaald! Hoopte al sinds dat Slash en Axl het bijgelegd hadden dat ze naar Europa zouden komen. Wij hebben de gewone staanplaatsen. VIP toch een beetje te duur, en helemaal vooraan staan heeft mij nooit echt helemaal getrokken, sta liever ergens waar ik lekker uit mijn dak kan gaan zonder dat ik plat gedrukt word:) Natuurlijk hoop ik op Sweet child o mine, en voor de rest wil ik gewoon lekker genieten van slash zijn gitaarkunsten. 2 jaar terug was hij op pinkpop en heb genoten! Ik kan niet wachten:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Teknix1982 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:17:
[...]
Zo sta ik er ook in, was te jong om de originele samenstelling destijds te zien en ben altijd al fan geweest. Hoop je nog op bepaalde nummers dat ze die gaan spelen?
Rocket Queen :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-06 16:04

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hier als oud Gn'R fan nu eindelijk de mogelijkheid ze te kunnen zien. In 1993 was ik met 13 jaar nog net te jong.

Ik heb normale plaatsen, maar dat mag de pret niet drukken. :)

Hopen dat de heren niet opnieuw ruzie krijgen de komende 7 maanden. ;)

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24

Standeman

Prutser 1e klasse

chucky666 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:28:
Ben vroeger in '92 geweest toen ze in de kuip speelden.
Lekker faith no more en soundgarden in het voorprogramma en toen een uur wachten tot ze axl uit een koffieshop hadden getrokken.
Kan nooit zo goed worden als toen ;)
Haha, daar was ik ook bij. Ik vond het voorprogramma eigenlijk een stuk beter :')

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Standeman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:17:
[...]

Haha, daar was ik ook bij. Ik vond het voorprogramma eigenlijk een stuk beter :')
Inderdaad.
Alleen de meeste mensen lagen van het zonnetje te genieten tijdens het voorprogramma |:(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Teknix1982
  • Niet online
MrJ schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:12:
Hier als oud Gn'R fan nu eindelijk de mogelijkheid ze te kunnen zien. In 1993 was ik met 13 jaar nog net te jong.

Ik heb normale plaatsen, maar dat mag de pret niet drukken. :)

Hopen dat de heren niet opnieuw ruzie krijgen de komende 7 maanden. ;)
Dat hoop ik ook niet. Het blijft wel Axl Rose en dat zal niet de makkelijkste zijn. Ik zag een interview met Duff en Axl van dit jaar en elke vraag die er aan Duff gesteld werd sprong Axl er toch tussen. Hij blijft het altijd als zijn band zien, terwijl de band eigenlijk zijn echte charme met in ieder geval Slash, Duff en Axl heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal er deze keer ook een voorprogramma bij komen? Verder hoop ik gewoon op alle oude bekende nummers met een fraaie uitvoering van November Rain (evt. met orkest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Even een kickje, het concert is a.s. woensdag!

Het schema van het concert is zojuist aangepast (aanvang GnR van 20.15 is nu al 19.30).

15.30u - Terrein open
17.30u - Tyler Bryant & The Shakedown
18.00u - Pauze/Changeover
18.15u - Biffy Clyro
19.00u - Pauze/changeover
19.30u - Guns N' Roses
23.00u - Verwacht einde

4 juli was er een concert van Robbie Williams, en daar las ik niet al te positieve geluiden over de logistiek van zowel OV als auto. (bleek dat station Nijmegen Goffert voor einde concert af werd gesloten, zonder medeweten van de NS, is nu voor dit concert duidelijk aangegeven)

Meeste mensen zullen wel na 17u die kant op komen, dus het zal wel een giga chaos worden..
Iemand tips wat handig is?

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-07-2017 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:42
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:59:
Even een kickje, het concert is a.s. woensdag!

Het schema van het concert is zojuist aangepast (aanvang GnR van 20.15 is nu al 19.30).
Grote bands kennende.. zal die 19:30 wel uitlopen naar 20:25. en de 23:00u eindtijd naar 0:00+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

nachtnet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:05:
[...]

Grote bands kennende.. zal die 19:30 wel uitlopen naar 20:25. en de 23:00u eindtijd naar 0:00+
Is ook mijn ervaring, maar ik denk dat ze om chaos te voorkomen (65.000 bezoekers, merendeel met het OV) niet teveel uitloop willen hebben. Misschien dat ze daarom de band naar voren hebben geschoven? (zal alsnog wel 20.15 echt beginnen, maar anders zouden ze 21u pas beginnen waarschijnlijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Station De Goffert moet je ook helemaal niet willen, is veel te klein en je moet daarna sowieso weer overstappen. Vanaf Station Nijmegen rijden pendelbussen af en aan.

* sambalbaj zit met 15 mensen bij een BBQ bij iemand in de tuin aan de rand van het park te luisteren.

[ Voor 25% gewijzigd door sambalbaj op 10-07-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 21:37
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:59:

Meeste mensen zullen wel na 17u die kant op komen, dus het zal wel een giga chaos worden..
Iemand tips wat handig is?
Ik weet niet van welke kant je komt, maar mocht je vanuit het zuiden (eindhoven/limburg) komen kun je wellicht proberen om via Malden binnendoor te rijden (over de weg die door de grasvelden loopt) en in hatert/grootstal te parkeren (gelieve niet in mijn straat ;) ) en van daar richting de Goffert te lopen.

Terugweg kun je dan hetzelfde rijden, dan kom je of bij Malden weer de A73 op of (indien je richting Eindhoven moet) bij Uden de A50

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:07
Is dat een beetje te doen qua verkeer en drukte, in Hatert parkeren (niet bij jou in de straat natuurlijk ;) ). Wij komen vanuit Amsterdam, heen met OV zal prima gaan, maar vooral terug gaat het denk ik erg lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Vanuit Amsterdam kom je eigenlijk net de verkeerde kant van Nijmegen hiervoor binnen en zul je alsnog langs de Goffert (en ws. de drukte) moeten.

Evt. kun je in Wijchen parkeren, de stoptrein die kant op gaat iig 4x per uur. (verder richting ravenstein maar 2x)

Dan moet je waarschijnlijk nog steeds in de drukte de snelweg op, maar ben je iig de chaos in Nijmegen kwijt.

Qua parkeren was het iig vorige week redelijk te doen, niet echt veel meer/minder dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Puc van S. schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:35:
Vanuit Amsterdam kom je eigenlijk net de verkeerde kant van Nijmegen hiervoor binnen en zul je alsnog langs de Goffert (en ws. de drukte) moeten.
Zat er aan te denken over de A73 te rijden, dan de S104 (Van Boetbergweg/Hatertseweg) en dan ergens een plekje te zoeken. Ken Nijmegen absoluut niet, maar dan zou je toch om de meeste drukte heen moeten kunnen rijden? Alhoewel anderen die daar niet bekend zijn dat waarschijnlijk ook denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Het wordt wel enorm kutweer komende woensdag :/

Ik moet ook met de auto komen, kan helaas niet eerder dan 14:30 weg op mijn werk en het is ongeveer een uurtje rijden. Ik moet vanuit het zuiden komen, dus ik ga de optie via Malden maar proberen denk ik.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18
Metalfreak schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:13:
Het wordt wel enorm kutweer komende woensdag :/
Valt wel mee toch? Tot 14:00 regen, daarna minder. Het veld zal er kut bijliggen, maar fuck dat: GnR :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

DiedX schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:13:
[...]

Valt wel mee toch? Tot 14:00 regen, daarna minder. Het veld zal er kut bijliggen, maar fuck dat: GnR :)
Weeronline gaf straks nog aan dat het zeker tot 18u zou regenen en dat er meer dan 30mm zou vallen over de dag :/ Slechtste dag van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18
Interessant. Buienradar geeft 100% kans op 0mm vanaf 15:00..

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik kom uit de richting van Amersfoort en kan in principe 's middags als aankomen in Nijmegen. Heb eigenlijk geen idee wat precies handig is... Kan de fietsendrager achterop de auto gooien maar zeker 's middags zal het nog wel regenen, dus dat is ook niet heel handig. Heb ook niet echt zin om uren rond te moeten slenteren voor het concert begint.

Anders toch maar de trein en gewoon zien hoe het gaat? Wat zouden jullie doen?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Wij gaan toch met de trein hoogstwaarschijnlijk. Gaan er maar vanuit dat alles enigszins goed geregeld is. Zijn rond 17:30 op Nijmegen Centraal en dan zien we het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weerplaza geeft nu aan dat het na 14:00 uur zo goed als droog is, maar de regenprognose laat ook wel zien dat het veld een plens water te verwerken krijgt, de komende 24 uur.

Ik heb er desondanks wel zin in morgen. Ook al geeft het kaartje recht op een plaatsje aan de kust.

Btw, er is trouwens ook weer genoeg aanbod van kaartjes overal (Facebook/Ticketswap). Dus, voor wie nog een kaartje zoekt, zoekt en gij zult vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 406530 op 11-07-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Laatst online: 09:14
Ik rij vanuit Arnhem rond een uur of 3 richting Nijmegen. Ik twijfel nog of ik nog een paar goedkope regenlaarzen ga kopen. Wegwerp poncho's heb ik in ieder geval al voor het geval dat. Ik kijk er wel naar uit. Een jaar of 25 geleden ook Guns 'n Roses gezien in het Goffertpark en vanuit nostalgisch oogpunt besloten om nu ook weer te gaan.

Overigens is Biffy Clyro ook een erg leuke band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:30
Vanuit iets zuidelijker met de trein naar Nijmegen. Twijfel nog of: de drukte op te zoeken op centraal, of via Nijmegen Heijendaal, een wandeling van een half uurtje te maken....

Heel fijn we gingen eerst met z'n vieren. Blijf ik van over, kids en een gebutste knie, je zult ze maar hebben!
En ik zei nog wel ja voor de gezelligheid, niet voor de muziek.. ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Jabbah schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:13:
Ik rij vanuit Arnhem rond een uur of 3 richting Nijmegen.
Met de auto of de trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ik wens iedereen veel zwemplezier vanavond in Nijmegen B)

Zal zelf schitteren door afwezigheid. Enerzijds jammer maar goed was mij toch iets te duur voor GnR en dan is het nog de vraag of je uberhaupt iets ziet.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
Jazzy schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:55:
[...]
Met de auto of de trein?
Auto, en dan de bordjes volgen voor parkeren GnR, en vandaar de pendelbus. Misschien nog even kijken of we kunnen parkeren in een woonwijk in de buurt.

Verder bewapend met poncho en regenlaarzen. Ik blijf wel droog!

[ Voor 10% gewijzigd door Jabbah op 12-07-2017 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-06 16:53
Kwam net thuis lunchen, lagen er 2 tickets klaar voor GnR vanavond. Verrassing van m'n schatje. <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Geteisem schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:58:
Ik wens iedereen veel zwemplezier vanavond in Nijmegen B)

Zal zelf schitteren door afwezigheid. Enerzijds jammer maar goed was mij toch iets te duur voor GnR en dan is het nog de vraag of je uberhaupt iets ziet.
Nu voor 50 euro via Ticketswap.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Jabbah schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:42:
[...]

Auto, en dan de bordjes volgen voor parkeren GnR, en vandaar de pendelbus. Misschien nog even kijken of we kunnen parkeren in een woonwijk in de buurt.

Verder bewapend met poncho en regenlaarzen. Ik blijf wel droog!
's Avonds weer wegkomen zou dan wel lastig worden, of denk je dat dit wel meevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
't is nu net droog in Nijmegen na een hele dag regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:05:
[...]

Ja maar nee. Te druk en tsja ben nou ook niet echt een no 1 fan. Ga zaterdag wel naar Dynamo. :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:49

superwashandje

grofheid alom

CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:05:
[...]

moet je wel facebook hebben :o

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37
Ik hoop op tijd aanwezig te zijn. Ondanks dat we de tickets pas 7 maanden hebben :F heeft degene waar ik mee ga niets geregeld voor zijn kind en heeft ook zijn vriendin niet een uurtje vrij genomen ofzo waardoor we pas vrij laat kunnen vertrekken.

Lekker man. Ik heb zo'n hekel aan dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Wij zijn ook onderweg, ikzelf vanuit het hoge noorden. De rest vanuit Drenthe. ETA voor ons is rond 17.00 uur. We hebben er zin in! Ik wens allen veel plezier en hopelijk kunnen de mannen van GNR nog steeds een feestje bouwen!

[ Voor 6% gewijzigd door Teknix1982 op 20-10-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:02
Wij vertrekken rond een uur of 5 vanuit Eindhoven. Moet nog wel te doen zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Met auto zeker. Ik kom van Geldrop en heb daar om 17.13 de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jbqdhfxW6x76rbqPWiShVFfL/thumb.jpg

We zijn er. :) veel plezier mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
Jazzy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:16:
[...]
's Avonds weer wegkomen zou dan wel lastig worden, of denk je dat dit wel meevalt?
We hebben geparkeerd in een woonwijk op 5 minuten lopen van het goffertpark. Ben wel een beetje bekend in Nijmegen. Ja, het zal wel even druk zijn na afloop maar we zitten vrij snel weer in de auto.

Het weer valt reuze mee, biertje in de hand met Biffy Clyro. En dan wachten op guns n roses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

En maakte zij het waar gisteren? Baal toch stiekem wel een beetje dat ik niet ben gegaan. Dus ja bij twijfel altijd doen. Gelukkig nog zat mooie concerten in planning.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Was geweldig! Aan begin was het geluid (halverwege aan de zijkant) echt bagger, waarschijnlijk doordat de wind richting podium waaide. Later meer in het midden gaan staan en het werd steeds beter toen de wind ging liggen.
Genoten van alle nummers, 3,5u non stop! Nog wat AC/DC tussendoor was een leuke verrassing :)

Pendelbussen naar parkeerplaatsen waren ok, maar het wegrijden met de auto was een drama. Tot ver op de snelweg in de file gestaan. Misschien dat treinen toch sneller was achteraf gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Godverdomme dat was vet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Het was absoluut gaaf maar heeft er iemand het gevoel gehad dat Axl ehm, mogelijk niet alles live zong?

Verder 25 minuten te laat en dankzij het negeren van wat "hierheen om te parkeren" borden uiteindelijk op pendel C uitgekomen waarna het redelijk rap ging. Op de terugweg met het 1-na-laatste nummer richting uitgang geschoven en de eerste pendelbus terug kunnen nemen, dus godzijdank op de terugweg niet *nog* een keer in de file. (De heenweg van 2.5 uur in plaats van 1 uur vonden we wel genoeg ellende. Moet vandaag ook nog gewoon werken.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
unezra schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:49:
Het was absoluut gaaf maar heeft er iemand het gevoel gehad dat Axl ehm, mogelijk niet alles live zong?
Ik heb het niet gemerkt. Alleen in het begin had ik even het idee dat het niet live was, maar toen was het geluid echt heel slecht. Althans op de plek waar wij stonden. We stonden net tussen 2 geluidsmasten in. Bij vlagen was het geluid heel hard en daarna heel zacht en net alsof er een deken overheen lag. De zang van Axl hoorde je bijna niet en de 2de stem juist wel. Na een nummertje of 4 zijn we een nieuw biertje gaan halen en ergens anders gaan staan en toen was het prima.

Ze begonnen met een aantal nummers die ik niet kende. Dus voor mij kwam het wat moeilijk op gang. Eigenlijk vanaf dat Angus op het podium was, werd het non-stop hits knallen, en heb ik echt genoten.

Wat betreft de organisatie: 65.000 man op dat terrein... Niet te doen. Pissen en een biertje halen kostte je gewoon een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hmmm, dat zou ook nog kunnen idd. Dat Axl compleet was weggemixt en vrijwel overal een 2e stem was. :) Het ziet er iig vrij debiel uit als Axl zijn mic een meter van zijn hoofd houd, zijn mond beweegt en zang gewoon door gaat.

Wij stonden overigens redelijk achteraan, schuin rechts achter het rolstoelpodium. Daar was het net even wat rustiger en redelijk dicht bij de toiletten waardoor we nooit echt lang hoefden te wachten voor een toiletbezoekje of wat te drinken.

Wel echt heel blij dat we iets voor 11 naar achteren zijn gelopen dus. Scheelde een hoop ellende op de terugreis.

Maar goed, het was tof om er bij te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
unezra schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:49:
Uhm nee, dat geloof ik niet hoor. Geluid was op de plek waar ik in het begin stond ook redelijk slecht en toen klonk het nogal wisselvallig. Stond toen net onder de speakers in het midden zodat dat geluid over ons heen ging waarschijnlijk en van het podium waaide het weg. Iets later ergens anders gaan staan en toen was het goed en de beleving ook meteen een stuk anders en leuker.

Ik vond het vet. Ook leuk dat ze wat bijzondere covers deden: stukje Layla van Clapton/Derick and the Dominos, stukje Pink Floyd(!), Black Hole Sun van Soundgarden als tribute voor Chris Cornell en Whole Lotta Rosie met de gitaris van AC/DC was een dik feest!

Ik heb vrij weinig files gehad op de heenweg en gek genoeg geen op de terugweg. Heb 100% eigenwijs gedaan en de bordjes en navigatie genegeerd en ergens in een woonwijk op 10 min. lopen geparkeerd. We reden na het concert zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
unezra schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:00:
Hmmm, dat zou ook nog kunnen idd. Dat Axl compleet was weggemixt en vrijwel overal een 2e stem was. :) Het ziet er iig vrij debiel uit als Axl zijn mic een meter van zijn hoofd houd, zijn mond beweegt en zang gewoon door gaat.
Volgens mij liep in het begin de video en audiofeed niet gelijk nee. Dat zag er nogal raar uit. Later viel me dat minder op. Misschien ook afhankelijk van waar je stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 01:00

Saffie_time

Why use this? 42!

Dat is meestal zo met buitenpodia.
Je kan niet op elke plek waar je staat het gelijk hebben lopen ;)

Hoe verder weg je staat hoe eerder dat het op zal vallen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Ik ga redelijk vaak naar buitenconcerten, maar zo ver als het hier uit elkaar liep heb ik nog niet eerder gezien. Maar stond misschien ook net op het verkeerde plekje in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
ik had niet verwacht dat Axl het 3,5 uur vol zou houden. Ik dacht dat hij na 2 nummers al uit elkaar ging klappen. Wel schattig trouwens dat hij voor elke setje nummers een nieuw setje kleding aan ging trekken. O+

[ Voor 30% gewijzigd door Rudolf op 13-07-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ik stond in de Golden Circle en daar was het geluid echt subliem van begin tot eind. Ook echt geweldig zicht gehad daar, vond dat het extra geld echt meer dan waard. Damn, wat was het goed! _O_ Ze hebben gewoon 3,5 uur lang op dat podium staan knallen, ken eigenlijk geen andere band die zoveel waar voor je geld geeft... En dan ook nog met Angus Young als gastoptreden erbij _O_ Ze kunnen het nog wel zeg...

Op de heen- en terugweg via Malden gereden, geparkeerd in een woonwijk in de buurt vlakbij waar de touringcars vertrokken en geen enkele file gehad godzijdank. Was net voor 1:00 thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Rudolf schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:09:
ik had niet verwacht dat Axl het 3,5 uur vol zou houden. Ik dacht dat hij na 2 nummers al uit elkaar ging klappen. Wel schattig trouwens dat hij voor elke setje nummers een nieuw setje kleding aan ging trekken. O+
Zo zag zijn bolle toet er wel uit hahaha :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Rudolf schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:09:
We vroegen ons al af of hij backstage aan de beademing ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Stiggy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:03:
[...]

Volgens mij liep in het begin de video en audiofeed niet gelijk nee. Dat zag er nogal raar uit. Later viel me dat minder op. Misschien ook afhankelijk van waar je stond?
Niet synchroon heb je wel vaker, maar wat ik heel raar vond was dat Axl zijn mic een meter van zijn mond hield, zijn mond nog bewoog en de zang gewoon door liep. :)

Dat kan idd 2e stem zijn, of het is playback.

Maar goed, zoals gezegd, het was een fijn concert. Lang, fijne oude bekende nummers en zeker de moeite waard om bij geweest te zijn. We gingen d'r zonder verwachtingen heen (nja, behalve dan verwachtingen over de setlist en die kwamen helemaal uit) en gingen blij naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Metalfreak schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:10:
Ik stond in de Golden Circle en daar was het geluid echt subliem van begin tot eind. Ook echt geweldig zicht gehad daar, vond dat het extra geld echt meer dan waard. Damn, wat was het goed! _O_ Ze hebben gewoon 3,5 uur lang op dat podium staan knallen, ken eigenlijk geen andere band die zoveel waar voor je geld geeft... En dan ook nog met Angus Young als gastoptreden erbij _O_ Ze kunnen het nog wel zeg...

Op de heen- en terugweg via Malden gereden, geparkeerd in een woonwijk in de buurt vlakbij waar de touringcars vertrokken en geen enkele file gehad godzijdank. Was net voor 1:00 thuis.
Ga eens naar een concert van Primus ;)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Geteisem schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:14:
[...]

Ga eens naar een concert van Primus ;)
Liever niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Heh, wij hebben Soundgarden mee mogen maken in Tivoli Vredenburg... (In Ronda, de rockgrot.)
"We're in a box, in a box, in a box!" en toen speelden ze nog een ehm, toegift van 3 kwartier ofzo.

Dat was ook best memorabel moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
... Ze hebben gewoon 3,5 uur lang op dat podium staan knallen, ken eigenlijk geen andere band die zoveel waar voor je geld geeft...
The Boss natuurlijk! (Springsteen dus). Die heeft nog steeds 3,5 - 4 uur als standaard concertlengte. En hoe goed en leuk in Guns n' Roses gisteren ook vond, een Springsteen concert is toch een hele andere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Stiggy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:22:
[...]

The Boss natuurlijk! (Springsteen dus). Die heeft nog steeds 3,5 - 4 uur als standaard concertlengte. En hoe goed en leuk in Guns n' Roses gisteren ook vond, een Springsteen concert is toch een hele andere ervaring.
Springsteen heb ik ook wel een keer gezien, maar het is niet helemaal mijn ding, ondanks dat hij wel echt goed is. Maar als ik Axl zo zie rennen en springen over dat podium terwijl hij zingt en Slash zie spelen op een tempo waarbij ik na 10 minuten al af zou haken, dan vind ik dat wel enorm indrukwekkend... Zeker als je ziet hoe Axl er een paar jaar geleden bij liep, ik had nooit gedacht dat dit voor hem fysiek mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/gnrpano.jpg

Het was mooi heren!

Van playback was volgens mij geen sprake.

Inderdaad werd het geluid beter toen de wind ging liggen.

Axl was verbazingwekkend goed, Slash heb ik nu zo vaak gezien dat ik er blindelings vanuit ga dat het goed is.

Vooraf niet verwacht dat ze de 3,5 uur zouden volmaken, maar chapeau!

Munten en drankvoorziening nog ruimschoots voor verbetering vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Wat een mierenhoop :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Tweakers, jullie kunnen mij misschien helpen.

Ik koop altijd de gewone kaarten (dus niet e-tickets) omdat ik die allemaal bewaar in wissellijsten.
Ik heb er inmiddels ruim 5 vol in A0 formaat.

Nu raadt je het al, uitgerekend van gisteren ben ik mijn ticket kwijtgeraakt :(

Mocht een lieve tweaker er 1 hebben en af willen staan dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Als ik dit topic eerder had gezien had ik niet de hele avond alleen hoeven door te brengen :/

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-05 23:13

Pablo

Rito pls

geweldig concert !

Alleen jammer dat onze pendelbus terug naar Noordwijk/Leiden nergens te bekennen was.
Chauf ze telefoon was leeg en de maatschappij van de bus gaf ook geen gehoor.
eindresultaat 200,- voor een taxi terug,......

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Ik vond het ook echt top. Vooral Axl was verrassend goed. Toch met de auto gegaan en geparkeerd in de Rentmeesterlaan. Heen duurde heel lang, maar meer door andere files dan door de drukte rond het concert. Terug was prima, wel wat drukte in Nijmegen, maar dat is niet zo gek natuurlijk.

@R.plas Waardeloos zeg. Kan je misschien nog op ze verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Lag het trouwens aan mij, of vonden jullie ook dat Slash en Axl elkaar nog geen blik waardig gunde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

@R.plas Waardeloos zeg. Kan je misschien nog op ze verhalen?
Vast :o

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Rudolf schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:50:
Lag het trouwens aan mij, of vonden jullie ook dat Slash en Axl elkaar nog geen blik waardig gunde?
Ze stonden sowieso allemaal ver van elkaar vandaan op dat enorme podium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:04

Sharky

Skamn Dippy!

Gisteren ook geweest. Ze knalden harder dan ik had verwacht. Lekkere afsluiter met Paradise City en een knettergekke Angus :D
Ben niet zo van de concerten maar hier heb ik geen spijt van!

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
R.plas schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:38:
geweldig concert !

Alleen jammer dat onze pendelbus terug naar Noordwijk/Leiden nergens te bekennen was.
Chauf ze telefoon was leeg en de maatschappij van de bus gaf ook geen gehoor.
eindresultaat 200,- voor een taxi terug,......
Toevallig dezelfde pendelbus die te laat aankwam bij het concert omdat zijn route ipv west naar oost, van oost naar west en weer terug ging? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:51
Ze hebben gewoon 3,5 uur lang op dat podium staan knallen, ken eigenlijk geen andere band die zoveel waar voor je geld geeft...
Transatlantic, voor een fractie van de prijs ook 3,5 uur spelen :)
En dan ook nog met Angus Young als gastoptreden erbij
Die heb je er bij Transatlantic dan niet bij :)

Ik lees voornamelijk positieve recensies. Mooi om te horen dat zo'n 'oude' band het gewoon nog goed kan. Beter dan jonge(re) artiesten die tapes hebben/playbacken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Pat911 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:05:
[...]

Ik lees voornamelijk positieve recensies. Mooi om te horen dat zo'n 'oude' band het gewoon nog goed kan. Beter dan jonge(re) artiesten die tapes hebben/playbacken etc.
Wil je een negatieve recensie, dan lees en huiver:
https://oor.nl/concerten/guns-n-roses-gered-angus-young/

Ik weet niet bij welk concert die kerel geweest is, maar niet bij hetzelfde waar ik was in elk geval :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu.nl heeft een paar recensies op een rijtje. Het was geen perfect concert, ik miste persoonlijk de interactie met het publiek (met zoveel hits) en Axl was in het begin lastig te volgen (geluid). MAAR: het was voor mij wel degelijk memorabel concert met het verrassingsoptreden van Angus Young en met Slash die toch echt de sterspeler is van deze groep. En bovenal, ik heb me zeer zeker vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Metalfreak schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:10:
[...]

Wil je een negatieve recensie, dan lees en huiver:
https://oor.nl/concerten/guns-n-roses-gered-angus-young/

Ik weet niet bij welk concert die kerel geweest is, maar niet bij hetzelfde waar ik was in elk geval :X
Zelfde gevoel heb ik bij het lezen van de meeste ervaringen hier. Los van het geluid, de matige zang en de start met onbekende nummers miste ik compleet de bezieling. Er was totaal geen contact met het publiek, ze stonden daar een beetje hun dingetje te doen. Toen de drummer met de basskicks de aanzet gaf tot het scanderen van de bandnaam was er maar een enkeling die die oppakte.

Als je naar Metallica gaat dan heeft James al wel tien keer gevaagd "are you alive?" en je welkom geheten bij de Metallica family. Die betrekken het publiek, zijn persoonlijk en maken er samen een succes van. Juist op dit vlak liet GnR het in Nijmegen liggen.

Ik heb me prima vermaakt hoor, lekker op zo'n bankje zitten of rondlopen en een beetje mensen kijken. :) Maar ben na die Soundgarden cover langzaam aan naar de auto gewandeld. Was leuk om mijn jeugdhelden een keer in het echt te zien, maar niet het concert wat ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jazzy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:05:
[...]
Zelfde gevoel heb ik bij het lezen van de meeste ervaringen hier. Los van het geluid, de matige zang en de start met onbekende nummers miste ik compleet de bezieling. Er was totaal geen contact met het publiek, ze stonden daar een beetje hun dingetje te doen. Toen de drummer met de basskicks de aanzet gaf tot het scanderen van de bandnaam was er maar een enkeling die die oppakte.
Het publiek was inderdaad wel erg mag ja en ik denk serieus dat Axl het halve, zo niet het hele concert stond te playbacken. Maakt het niet een slecht concert en 3.5 uur greatest hits is absoluut fijn, maar zelfs Rammstein heeft meer interactie met het publiek en die staan er nota bene om bekend dat de show weinig interactief is. (Wat ook niet kan, ze zitten met zo veel pyrotechniek en special fx dat die hele show maar een paar minuten echte interactie toe laat volgens mij.)

Yet, het laatste Rammstein concert waar ik was, was er wel meer bezieling dan gisteren bij Guns 'n Roses. :)

Maar goed, zoals gezegd, we kwamen voor 3.5 uur greatest hits en (los van het eerste gemiste half uur door file), kregen we dat ook. Wij zijn tevreden. (Maar niet kritiekloos.)
Als je naar Metallica gaat dan heeft James al wel tien keer gevaagd "are you alive?" en je welkom geheten bij de Metallica family. Die betrekken het publiek, zijn persoonlijk en maken er samen een succes van. Juist op dit vlak liet GnR het in Nijmegen liggen.
Yep.
Ik heb me prima vermaakt hoor, lekker op zo'n bankje zitten of rondlopen en een beetje mensen kijken. :) Maar ben na die Soundgarden cover langzaam aan naar de auto gewandeld. Was leuk om mijn jeugdhelden een keer in het echt te zien, maar niet het concert wat ik verwacht had.
Black Hole Sun. Tja, dat nummer had van mij niet per-se gehoeven. Laat dat aan Chris Cornell over en omdat dat niet meer kan, laat het nummer. (Of je moet Eddie Vedder heten, dan mag het wel. Maar met Vedder blijft ieder nummer overeind en word het vaak nog een beetje beter.)

Wat ik wat apart vond was dat ze om wat was het, 22:45u een cover speelden die zo rustig en lauw was, dat ik bijna in slaap viel. In plaats van dat ze op dat moment nog even flink vlamden (het is immers het Goffert Park, waar ze uit Rammstein om 23:00u stipt de stekker trekken), kiepte het hele spul zo vlak voor het einde in slaap.

Oh, trouwens, needless to say dat ik vooral wat matjes ben over het optreden van Axl zelf. Slash kan bij mij niets verkeerd doen. Wat is DIE man goed. :) En Angus Young, die man springt harder over het podium dan menig broekie van 20.

Ja, ik snap die Oor recentie wel een beetje.

[ Voor 5% gewijzigd door unezra op 13-07-2017 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnoxNL
Ik begrijp de kritiek op Axl niet zo erg goed.

Ik ben toch wel een redelijke fan en heb derhalve ook veel live materiaal van ze gekocht en in bezit, al vanaf de casettebandjes en VHS tapes.

Ja, Axl zingt vals en komt af en toe adem te kort en zingt bij tijd en wijlen vals, maar dat deed hij vroeger ook ZEER regelmatig. Sommige liveshows die ik heb (gewoon officiële releases!) zijn gewoon bar slecht.

Je kunt dan ook niet van iemand als Axl verwachten dat hij anno 2017 ineens loepzuiver klinkt, dat heeft hij nooit gedaan.

In mijn ogen hebben we gekregen wat we mochten verwachten, en was hij zelfs nog wat beter.

Ik kan me wel volledig vinden in de kritiek van gebrek aan interactie, dat zeiden wij op het veld ook al tegen elkaar. Van Slash is bekend dat hij nooit veel zegt, "Keep me away from te mic" zoals hij zelf altijd zegt, maar ja dat is dan ook de rol van de frontman en traditioneel gezien ook van Duff.

Dat was inderdaad wel een beetje jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ram0n schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:25:
Oude quote dit, maar dat was voor mij ook de reden waarom ik er gisteren bij was. Wel lastminute besloten, via ticketswap was ik telkens achter het net aan het vissen. Dus via marktplaats een reguliere staanplaatsticket gekocht op het station voor 50 euro. Overgekocht omdat haar vriendin ziek thuis op de bank zat.En hoewel ik helemaal rechts tegenaan de barricade voor de golden cirkel stond heb ik mij prima vermaakt.

Ik had Slash al gezien in zijn tijd met Myles en co. Maar nog niet Duff en Axl en Slash bij elkaar. Gisteren was ook nog eens het langste concert in hun bestaan als GnR had ik later gelezen. Het was misschien op de nostalgiatour met de welbekende klassiekers. Maar de bonus van Young Angus op het podium met een paar nummers AC/DC, Pink Floyd en Black Hole Sun tribute gaven het toch een mooie touch. Kan ik na het kijken als kind naar al die tv optredens op videoband vroeger en het beluisteren van hun albums zeggen dat ik ze eens heb meegemaakt. Wellicht bij hun laatste tour? Want het is natuurlijk makkelijk cashen wat herhaald kan worden. Maar goed, ik wist niet dat er een apart topic voor aangemaakt was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
KnoxNL schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:55:
Tweakers, jullie kunnen mij misschien helpen.

Ik koop altijd de gewone kaarten (dus niet e-tickets) omdat ik die allemaal bewaar in wissellijsten.
Ik heb er inmiddels ruim 5 vol in A0 formaat.

Nu raadt je het al, uitgerekend van gisteren ben ik mijn ticket kwijtgeraakt :(

Mocht een lieve tweaker er 1 hebben en af willen staan dan hoor ik het graag!
Ben je al voorzien? Anders wil ik de mijne wel opsturen hoor, stuur me maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik geloof echt niet dat Axl Rose playbackt. Ik ben groot fan vanaf mijn 10e zo’n beetje en heb daar ook nog nooit over gehoord dat hij dat doet. Daar klinkt het op bepaalde momenten ook te vals voor ;) Ik kan me wel helemaal vinden in de kritiek dat ze geen interactie met publiek en elkaar hadden. Ze zitten aan het einde van hun tour dacht ik dus zullen er ook wel flauw van zijn. (Geen excuus). Hun primaire motivatie lijkt me geld geweest voor de reunie en dat hebben ze deze tour genoeg van verdiend. Ik begreep dat geld ook de reden was dat Izzy niet terug kwam. Het schijnt dat Axl en Duff het geld niet wilden delen. Ik heb als fan wel echt genoten van de reunie. Helaas was ik de vorige keer in Goffert er niet bij. Ik was toen 11 en mijn ouders vonden dat niet goed toen. Ik heb de nieuwe GNR van Axl wel een aantal keer gezien en dat was toch minder GNR dan dit. Ik vond de setlist ook top. Zelfs Coma live gehoord, had die nog nooit gehoord dat ze die live speelden. Al met al ben ik blij dat ik er bij was. Ik verwacht eerlijk gezegd geen nieuwe tour weer. En misschien maar beter ook. Deze band is niet meer de gevaarlijkste band ter wereld die ze vroeger waren. En zo herinner ik ze liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Stiggy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:28:
[...]

Ben je al voorzien? Anders wil ik de mijne wel opsturen hoor, stuur me maar een DM.
DM sent!

Tweakers O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-06 21:52
Axl playbackt niet, die man is zo'n perfectionist als het op muziek aankomt, die playbackt niet. Maar zijn stem heeft wel allerlei technische ondersteuning want gedurende het concert werd zijn stem alleen maar beter en beter tot aan Knocking on a Heaven's Door.

Dit was de 4e keer dat ik GnR in wat voor bezetting dan ook heb gezien sinds '93. Maar wat een setlist hadden ze dit keer! Superblij dat ze dit keer ook Coma hebben gespeeld. Dat is toch een episch nummer al blijft Estranged mijn favoriet. Enige dat ik nog miste waren wat exotische nummers of covers (It's Alright). En uiteraard dat nummer waar niet meer over gesproken mag worden (One in a Million) hoop ik toch ooit nog eens live te horen.

Wat betreft de reunie: ik vind het een grote sell-out, maar dat zou iedereen doen als het om dit soort bedragen gaat. Ik heb wel vrienden die geen enorme fan zijn afgeraden om te gaan omdat het juist een sellout is. Laat ze eerst maar eens met een nieuw album komen.

Verder las ik in de recensie van Oor ook weer voor de zoveelste keer kritiek op Chinese Democracy. Dat snap ik nog steeds niet. Het is niet het beste werk van Axl, maar er zit zó veel gelaagdheid in die muziek, het is echt een heel goed album. Het jammere is dat de muziek té complex is om live te brengen. Al verbaast het me dat ze afgelopen week het nummer "Sorry" speelden waarvan wordt gezegd dat het een keiharde sneer naar Slash is ("What were you thinking, Cause I don't forget. You don't know why, I won't give in. To hell with the pressure, I'm not cavin' in [...] Difference is nobody cares about you"). Axl had zelfs een zelfgenoegzaam lachje op zijn gezicht toen hij het zong.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KnoxNL
@Stiggy is een held!

Toen ik thuis kwam lag het kaartje al in de bus!

Portokosten wilde hij ook al niks van weten maar uiteindelijk is het zelfs persoonlijk langs gebracht, hij bleek in de buurt te wonen!

Mijn weekend is alweer goed. :D _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Denk dat de enorme latency tussen beeld en geluid vooral voor deze discussie zorgt. Zoals gezegd, op beeld gaat het hoofd bij de microfoon vandaag en over de speakers hoor je nog gewoon één twee seconden zang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mojo

Voor diegene die het concert hebben moeten missen of willen herbeleven. Je moet wel van koekjes houden. :9 Anders werkt de site niet zo lekker.
Pagina: 1