Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-04 21:37
Hi, de telefoon van mijn dochter blijft hangen tijdens het opstarten. Alles al geprobeerd. Fabrieksinstellingen terugzetten werkt niet. Ik wil nu proberen de software op een sd kaart te zetten en dan de telefoon op te starten / software te installeren via de sd kaart. Die mogelijkheid biedt het recovery scherm dacht ik.

2 vragen: waar vind ik de software? Bij samsung zien ik dit model type niet staan. Zou dat uberhaupt wel lukken om op deze wijze de software opnieuw te plaatsen?

Andere tips om de tel opgestart te krijgen?

Thanx (mede namens mijn dochter die natuurlijk wanhopig is)

Alphons

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:56
Via odin de oorspronkelijke ROM flashen. Op sammobile kan je de ROM downloaden. http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-I9300/PHN/ Tip zoek op samfirm om de trage download te omzeilen YouTube:  How to Flash any Official/Custom ROM on any Samsung Android...

[ Voor 7% gewijzigd door fredgroes op 11-12-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Hoi, dank voor je reactie. Helaas ben ik een relatieve leek, en bij het downloaden van ODIN loop ik al vast. Welke versie moet ik hebben. En mijn pc herkent de telefoon niet, ook niet nadat de juiste drivers zijn geinstalleerd. Dat is wel een probleem. Kan ik die software niet op de sd kaart zetten en dan rechtstreels via de telefoon installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:56
Op de volgende pagina kun je wat meer info lezen bij de instructions. http://www.sammobile.com/...XXUGNJ2_I9300PHNGNJ1_PHN/ Maar als de pc de telefoon niet herkent zou ik het ook niet weten

YouTube: How to Install Update Samsung Galaxy S3 GT-I9300 Android 4.3 Jelly B... laat je zien hoe het moet

[ Voor 39% gewijzigd door fredgroes op 11-12-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Ok dank. Ik ga eerst eens even kijken hoe ik hem herkend krijg. Wellicht andere laptop of ander oplaadsnoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-04 11:02
heb je de batterij er al uit gehad of vervongen. het kan zijn dat de batterij stuk is. het geeft wel stroom voor korte tijd en gaat dan weer uit. als je niet kan linken met je computer is er iets anders aan de hand. heeft de s3 een val gehad? niet gelijk van nu maar kan ook eerder zijn geweest. na een val kan er nog niks aan de hand zijn, maar door de val kan er al wel schade zijn die kan uitlopen na een bepaalde tijd

update: spelling verbetering ( wou te snel) :)

[ Voor 9% gewijzigd door androidfreaker op 12-12-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Om te beginnen, welke S3 ? De I9300 (de originele, 4 jaar oud ondertussen), de I9305 (de 4G variant, tot 2 jaar geleden nog verkocht) of de Neo (I9301, tot vorig jaar verkocht) .

Aan de hand daarvan zal je de juiste software moeten vinden. De goedbedoelde links hierboven kunnen het toestel nog verder in de war brengen als dat het al is.

De suggestie dat er schade aan het toestel kan zijn sta ik achter, echter het kan ook door een slecht vastzittende USB connector komen dat je PC het niet ziet. Odin is in principe de enige officiële manier om het toestel opnieuw te programmeren.

Het feit dat je hardnekkig volhoudt aan "het kan toch via SD via recovery" geeft mij het vermoeden dat het toestel al eens is voorzien van een zogenaamde "custom rom" , met een bijhorende recovery.
Als je het toestel in de recovery stand zet (via volume omhoog, home en powertoets gelijktijdig indrukken en starten, zodra toestel aangaat powertoets los laten) , wat zie je dan exact ? Foto zou perfect zijn, een adequate omschrijving zou ook moeten volstaan.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
Naar winkel gebracht, het moederbord bleek kaduuk. Andere gekocht, de S4. 2e hands . Deze telefoon start echter regelmatig opnieuw op, met melding dat simkaart niet wordt gededecteerd. Zucht. Internet staat er vol mee, maar nergens echt een sluitende oplossing. Is die er? Betreft een S4 Black edition met de nieuwste software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Alphons schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:55:
Is die er? Betreft een S4 Black edition met de nieuwste software.
Topic kaping is niet toegestaan en dit topic gaat over de SIII, maak dus even een nieuw topic aan.
Pagina: 1