Woonkamer TV, budget 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
Ik zoek een?
Televisie ter vervanging van mijn KDL-32D3000. De D3000 is nog steeds een fantastisch scherm met 'soepel' beeld, echter hij is te klein naar mijn zin. Ik wil upgraden naar een TV tussen 43-49 inch, absoluut niet groter. Ik zoek geen TV in het goedkope segment, zo'n TV heb ik in mijn slaapkamer en dan valt het verschil in beeldkwaliteit snel op. 3D is niet van toepassing

Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het wordt de woonkamer TV, waarop een Humax 5200c op wordt aangesloten. CI+ heeft geen meerwaarde, gezien de PVR veel gebruikt wordt. Netflix app is een must, tevens in de toekomst Amazon Prime. Er wordt een PS4 op aangesloten en t.z.t. een PS4 Pro.

Ik twijfel vooral over de volgende features;
-50 vs 100hz, heeft het meerwaarde bij sport, of is de motionflow techniek voldoende? Bij films zet ik motionflow nu uit, vanwege het 'soap opera' effect.
-HDR, is het echt een meerwaarde wanneer je vooral lineaire TV en Netflix kijkt? In een electronica zaak ziet het er fantastisch uit, maar het zijn altijd demo's die draaien. Ik heb weinig media in bezit die HDR ondersteunen (een enkele game)
-4K, omdat ik geen groot scherm wil, vraag ik me af of 4k uberhaupt wel een meerwaarde is

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik sta open voor ieder merk, zolang het maar een kwalitatief goed scherm is. Het liefst wel dunne bezels en geen voeten bij de hoeken. Ik heb diverse Sony TV's gehad, en altijd tevreden geweest over de kwaliteit/kosten ratio. Daarom kijk ik vooralsnog naar Sony TV's:

categorie: Televisies

Voorkeur gaat uit naar 43 inch.

[ Voor 6% gewijzigd door MadDogMcCree op 11-12-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een TV is pas te klein/groot als we de kijkafstand weten. En het is misschien ook wel even nuttig om je kijkhoeken te meten/weten want dan heb je kans dat je 80% van de TV's al kan afschrijven als je schuin voor je TV zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10 20:18

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Coolblue heeft daar ook een wizard voor:

http://www.tvstore.nl/category/196764/kijkafstand-tv.html

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03
Als ik jou was zou ik de aanbiedingen afwachten en op het juiste moment een Sony TV met HDR10 ondersteuning en 100Hz aanschaffen. Dit gezien OLED buiten bereik is, ook HDR10 is nog niet wat het moet zijn op de huidige TV's, maar het is zeker wel goed zichtbaar op de Sony TV's die het ondersteunen, voor Samsung moet je dan bij een model vanaf de 7000 serie zijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Gemiddelde afstand is 2 meter, maximaal 3.3 meter. Kijkhoek is bij normale omstandigheden niet groter dan 45 graden. Maximaal 65-70 graden wanneer ik mijn visite op een stoel naast een bank plaats.

Maar goed, formaat is niet waar ik over twijfel, daar ben ik al over uit. Het is puur een kwestie of een TV niet een te lage voet heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door MadDogMcCree op 11-12-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:53
Ik zou ook overwegen om het smart-gedeelte (Netflix, Amazon ed) via een Chromecast te regelen en niet op de tv zelf. Met een tv wil je (waarschijnlijk) toch wel een aantal jaren doen, dan zit je dus ook jaren vast aan dezelfde, snel verouderende smart-mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
migchiell schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:28:
Ik zou ook overwegen om het smart-gedeelte (Netflix, Amazon ed) via een Chromecast te regelen en niet op de tv zelf. Met een tv wil je (waarschijnlijk) toch wel een aantal jaren doen, dan zit je dus ook jaren vast aan dezelfde, snel verouderende smart-mogelijkheden.
Ik heb een Chromecast, maar toch heb ik het liever verwerkt in de TV. Nu heeft vrijwel iedere smart TV Netflix, Amazon Prime is afwachten. De reden is omdat mijn huidige Chromecast niet goed functioneert wanneer mijn Humax aan staat.

Overigens is deze Sony TV de meest uitgebreide voor het budget: pricewatch: Sony Bravia KD-43XD8305 Zwart

Ik twijfel dus over het feit of ik 4K, HDR en 100 hz nodig heb. Nu moet de TV opnieuw een jaar of 10 meegaan, dus mja, twijfel. Bespaar 400 euro of allout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Heb zelf deze onlangs gekocht:

pricewatch: LG 65UH615V Zilver, Zwart

Iets boven budget maar wel een prima toestel. Was ter vervanging van mijn LG 50" plasma die naar de slaapkamer is gegaan.

Is veel groter dan je wens maar wat mij betreft kan een TV nooit te groot zijn :)

Ben eigenlijk heel tevreden van LG, misschien niet de beste mwaar wat prijs/kwaliteit vehouding krijg ej wel flink wat.

65" inch, 4K UHD Led voor die prijs kan je weinig verkeerd mee doen. Daarbij heb ik die via een creatieve constructie kunnen kopen waardoor het me netto maar 500-600 euro heeft gekost.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik twijfel dus over het feit of ik 4K, HDR en 100 hz nodig heb. Nu moet de TV opnieuw een jaar of 10 meegaan, dus mja, twijfel. Bespaar 400 euro of allout gaan.
Koop wat je nu mooi vind. Als jij het verschil tussen 1080p en 4k niet waarneemt, lekker voor de 1080p gaan en het geld op zak houden.
Het is een utopie om te denken dat je met +400 euro extra investering, over 10 jaar nog bij de tijd bent. Heck, inmiddels worden er al 8k panelen gemaakt welke bij wijze van over 10 jaar ook al achterhaald zijn.

Wat dat betreft snap ik de tips omtrent het "uitbesteden" van de smart functies maar al te goed. Over 3 jaar hebben dergelijke oplossingen waarschijnlijk meer power dan de gemiddelde laptop van nu. Kun je voor een paar tientjes je tv weer semi up-to-date maken.

Ps. om bovenstaande wat "tastbaarder" te maken. Mensen die 10 jaar geleden geld teveel hadden konden voor een nuttele 7000 dollar het top model van Sony in huis halen;
1080p 60hz paneeltje met een whopping 2 hdmi inputs en nog wat analoge zooi. Ethernet en Wi-Fi kun je wel vergeten.
Moet je voor de gein eens kijken wat je nu voor een tiende van de prijs in huis haalt :)

In short dus nogmaals; gewoon kopen wat je nu mooi vind en zeker geen (flinke) premium betalen in de veronderstelling daardoor voorbereid te zijn op eventueel toekomstige wensen.

[ Voor 26% gewijzigd door Switchie op 12-12-2016 00:57 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Moet je voor de gein eens kijken wat je nu voor een tiende van de prijs in huis haalt :)
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Op papier is bijvoorbeeld mijn slaapkamer TV, een 32W650A, een veel betere TV dan de 32D3000. Deze is 6 jaar nieuwer, maar kan toch echt niet tippen aan de D3000 op het gebied van beeldflow en geluid. Ondanks dat de W650A er nieuwer en gelikter uitziet, merk je toch dat er concessies zijn gedaan.

Het probleem bij huidige 1080p schermen is dat ze vrijwel allemaal in het 'budget' segment vallen of overdreven groot zijn. Deze TV's bieden hooguit 5-10 Watt frontspeaker vermogen of hebben slechts enkele HDMI aansluitingen. Het enige wat deze TV's interessant maakt is de prijs.

@skimovic, 65 inch is echt geen optie, ik kan geen scherm van anderhalve meter kwijt, tevens zit ik daarvoor veel te dicht op het scherm. Ideaal zal wellicht 49 inch, maar dat is erg krap met mijn TV meubel, welke ruimte heeft voor een TV van maximaal 112 centimeter breed. Dat is erg krap met 49 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Op papier is bijvoorbeeld mijn slaapkamer TV, een 32W650A, een veel betere TV dan de 32D3000. Deze is 6 jaar nieuwer, maar kan toch echt niet tippen aan de D3000 op het gebied van beeldflow en geluid. Ondanks dat de W650A er nieuwer en gelikter uitziet, merk je toch dat er concessies zijn gedaan.
Ik lees dat je in de woonkamer een humax kastje gebruikt. Gebruik je eenzelfde kastje ook op de slaapkamer? Anders is het natuurlijk appels met peren. Mbt geluid moet ik je gelijk geven. Tv's worden platter en smaller waardoor er geen ruimte is voor fatsoenlijke speakers.
Overigens wel grappig dat je nu zelf aangeeft dat specs niet alles zeggen daar een tv met "mindere" papieren jou een betere beleving biedt. Laat dat nou net mijn punt zijn toen ik reageerde op jouw 4k 100hz hdr eis ;)
Het probleem bij huidige 1080p schermen is dat ze vrijwel allemaal in het 'budget' segment vallen of overdreven groot zijn. Deze TV's bieden hooguit 5-10 Watt frontspeaker vermogen of hebben slechts enkele HDMI aansluitingen. Het enige wat deze TV's interessant maakt is de prijs.
Aantal Watt zegt niets over de kwaliteit van de speakers. Dergelijke claims kun je altijd met een korrel zout nemen. Hoeveel hdmi aansluitingen denk je overigens nodig te hebben?

Mbt de prijs. Dit lijkt mij toch behoorlijk relevant? Als een model van 500 euro jou vrijwel hetzelfde kan bieden als een tv van 1000 zou de prijs normaalgesproken redelijk doorslaggevend moeten zijn.
Overigens ook even benieuwd naar jouw referentiekader voor de "budget-claim"
Zijn namelijk legio redenen te noemen waarom Fhd tv's gunstig geprijsd zijn maar dit wil niet direct zeggen dat het "budget" (als in slechte kwaliteit) producten zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Switchie op 12-12-2016 02:57 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1