Microsoft SQL Server 2008 R2 Setup error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 08:46
voor het programma ATSDownloader moet ik Microsoft Server 2008 R2 installeren, maar telkens krijg ik de error Attempted to perform an unauthorized operation.

ik heb de files op mijn C schijf staan en heb volledig beheer er over, ook heb ik het uitgevoerd als admin.

wie kan mij op weg helpen om dit toch aan de praat te krijgen. Ik werk op een normale PC met legale windows 10

edit, moet SQL express 2008 zijn

[ Voor 4% gewijzigd door HendrikT op 11-12-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alleen SQL2012SP2 en hoger werken op Windows 10.

https://support.microsoft.com/en-us/kb/2681562

[ Voor 34% gewijzigd door MAX3400 op 11-12-2016 15:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
bedankt, ik ga het direct uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
krijg nu het volgende

TITLE: Microsoft SQL Server 2012 Service Pack 1 Setup
------------------------------

The following error has occurred:

Attempted to perform an unauthorized operation.

Click 'Retry' to retry the failed action, or click 'Cancel' to cancel this action and continue setup.

For help, click: http://go.microsoft.com/f...0x48BB60BC%25400xBB814387

BUTTONS:

&Retry
Cancel

Als ik kies voor annuleer gaat de installatie wel verder en eindigt met
Database Engine Services Failed
SQL Server Replication Failed

met een rood kruisje er voor

[ Voor 13% gewijzigd door HendrikT op 11-12-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zie post van MAX3400
De minimale versie die je kan installeren op Windows 10 is SQL Server 2012 servicepack 2.

Je kan proberen de setup te starten met de optie /configurationfile= waarin je de locatie met updates meegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
oh, ik dacht dat je eerste server 2012 moet installeren en daarna servicepack 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

HendrikT schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:11:
oh, ik dacht dat je eerste server 2012 moet installeren en daarna servicepack 2
Ik denk dat je gewoon helemaal geen MSSQL moet gebruiken; vind het opvallend dat je in de startpost benadrukt wel een legale Windows zegt te hebben en nu in 1 uur ff loopt te goochelen met licenties van (mogelijk) ettelijke duizenden Euro's en geen idee hebt wat je ermee kan/moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
nou sorry, maar dat vind ik toch wel weer een hele rare conclusie, ik heb dat vervelende programma nou eenmaal nodig zoals ik in mijn startpost zet voor het programma ATS Downloader, dat ik nodig heb voor mijn beveiligings installatie. Ik heb de software wel hier op mijn pc incl. server 2008 maar die wordt niet geaccepteerd blijkbaar door windows 10. En mocht je het niet vertrouwen, kom dan gerust even langs, ik heb hier 2 pc's en een laptop met allemaal keurig gekochte licenties van windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jouw SQL licentie mag je niet zomaar op een andere machine installeren.

Wisselen van 2008 naar 2012 mag ook niet zomaar.

Nieuwe installaties van SQL zijn recentelijk ook van licentiemodel veranderd.

Je snapt hopelijk nu wel dat ik mijn vraagtekens stel bij het "testen/ insyalleren/ wisselen" van verschillende SQL licenties en zeker op een zondag; mijn corporate reseller neemt echt niet op als ik nu een nieuwe licentie SQL nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MAX3400 schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:31:
[...]

Ik denk dat je gewoon helemaal geen MSSQL moet gebruiken; vind het opvallend dat je in de startpost benadrukt wel een legale Windows zegt te hebben en nu in 1 uur ff loopt te goochelen met licenties van (mogelijk) ettelijke duizenden Euro's en geen idee hebt wat je ermee kan/moet.
Hij moet ook gewoon SQL Express gebruiken en géén volledige (geliceneerde) versie. SQL Express mag IEDEREEN gewoon gratis downloaden én gebruiken op een Windows machine.

SQL Express kan overigens (bijna) alles wat een normale SQL versie ook kan, al zitten er wat limieten in welke je als "simpele" gebruiker (waarschijnlijk) nóóit gaat benaderen.

https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=29062

SQL 2014 Express is er ook maar daar willen niet alle programma's even lekker/gemakkelijk mee babbelen, ook niet als je de Database's juist instelt qua SQL levels en protocollen.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 11-12-2016 18:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:21:
[...]

Hij moet ook gewoon SQL Express gebruiken en géén volledige (geliceneerde) versie. SQL Express mag IEDEREEN gewoon gratis downloaden én gebruiken op een Windows machine.

SQL Express kan overigens (bijna) alles wat een normale SQL versie ook kan, al zitten er wat limieten in welke je al "simpele" gebruiker nóóit gaat benaderen.
Correct maar dat is de vraag niet; topictitel gaat toch echt over SQL Server 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
mijn excuses, ik bedoelde idd SQL express, des al niet te min heb ik nog steeds hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dan ben je verplicht om SQL Express 2014 te installeren; uit mijn hoofd is dat de enige versie die correct overweg kan met bepaalde WoW64-zaken in de kernel van Windows 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HendrikT schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:29:
mijn excuses, ik bedoelde idd SQL express, des al niet te min heb ik nog steeds hetzelfde probleem
Dan moet je de 2012 SQL Express Database waarschijnlijk in 2008 mode draaien. Als je een handleiding van dat programma wat je hebt raadpleegt staat er waarschijnlijk wel ergens iets in aangaande compatibiliteit.

De Database ansich heeft overigens andere (mogelijke) settings dan de database engine!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 11-12-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
bedankt voor de reacties, ik krijg telkens toch als ik via google zoek vooral SQL server express te zien, hoort dat server er nu wel of niet bij, is express de aanduiding dat het gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HendrikT schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:38:
bedankt voor de reacties, ik krijg telkens toch als ik via google zoek vooral SQL server express te zien, hoort dat server er nu wel of niet bij, is express de aanduiding dat het gratis is.
SQL Express = SQL Server mét beperkingen. Je kunt er bijvoorbeeld geen SQL Cluster mee bouwen maar qua werking is het gewoon een (gratis!!) SQL server zoals bedoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-07 09:13
wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 18:40:
[...]

SQL Express = SQL Server mét beperkingen. Je kunt er bijvoorbeeld geen SQL Cluster mee bouwen maar qua werking is het gewoon een (gratis!!) SQL server zoals bedoeld.
Dat is < SQL server 2016 SP1 niet geheel waar. Een aantal SQL-features ontbreken in de oudere "Express/Standard" edities, die er nu wel in zitten. Het gaat dan om zaken als Columnstore, In-Memory OLTP, Row-level security, Always Encrypted en zo nog wat. Waarschijnlijk geen functies die TS nodig heeft (immers applicatie vraagt SQL2008R2), maar wel een handig weetje.

Het is wel relaxed dat MS de edities meer gelijk getrokken heeft, waardoor de verschillen nu voornamelijk operationeel/infrastructureel zijn dan technisch. Maakt het leven als (BI) developer weer makkelijker 8)

@TS: Probeer SQL Server 2016 Express SP1 eens

[ Voor 6% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 11-12-2016 18:52 . Reden: Download link toegevoegd ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
Helaas krijg ik tijdens het installatieproces nog steeds de error: Attempted to perform an unauthorized operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HendrikT schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:06:
Helaas krijg ik tijdens het installatieproces nog steeds de error: Attempted to perform an unauthorized operation.
Krijg je die melding tijdens de installatie van de SQL Express installatie óf tijdens het aanmaken van de database door het programma wat een database vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:08:
[...]

Krijg je die melding tijdens de installatie van de SQL Express installatie óf tijdens het aanmaken van de database door het programma wat een database vereist?
tijdens de installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Start de uitvoering van die download van SQL 201x Express eens op als administrator .... Rechter muisklik op de .exe -> Run as Administrator óf "Shift - Rechter Muisklik" -> Run as Different User".

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 11-12-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
zie startpost heb ik al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je download van SQL staat ergens in %username%\downloads. .... waarschijnlijk. Heb je daar ook eens op geklikt met een rechter muisklik?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-12-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Niet online
Kijk eens in het volgende bestand of daar issues worden vermeld.
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\<versienummer>\Setup Bootstrap\Log\<datum_tijd>\SystemConfigurationCheck_Report.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:23:
Je download van SQL staat ergens in %username%\downloads. .... waarschijnlijk. Heb je daar ook eens op geklikt met een rechter muisklik?
ja dat klopt, daar heb ik rechtsklik, uitvoeren als admin, daarna gaat alles vanzelf door next of verder te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wilko990 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:26:
C:\Program Files\Microsoft SQL Server\<versienummer>\Setup Bootstrap\Log\<datum_tijd>\SystemConfigurationCheck_Report.htm
Ik ben inmiddels ook wel een beetje schieuwnierug geworden naar dát wat TS probeert de bereiken maar ik kom alleen een ATSDownloader tegen voor het programma "Amererican Truck Simulator: ...

Rara welk progsel wat die DB vereist hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
Wilko990 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:26:
Alles staat op passed of Not applicable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:29:
[...]

Ik ben inmiddels ook wel een beetje schieuwnierug geworden naar dát wat TS probeert de bereiken maar ik kom alleen een ATSDownloader tegen voor het programma "Amererican Truck Simulator: ...

Rara welk progsel wat die DB vereist hebben we het over?
zoek maar eens op Aritech ATS8500 Standalone Downloader software, Aritech is 1 van de betere alarmsystemen, met dit programma kan je eenvoudig je alarmsysteem configureren, ipv alles via het controlepaneel te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HendrikT schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:31:
[...]

Alles staat op passed of Not applicable
Dan heb je, als het goed is, ook een werkende instance van SQL draaien, nu :D

Kijk eens of je een SQL admin console op kunt starten vanaf het bureaublad (menu met de tegeltjes gewoon even SQL intikken, dan krijg je vanzelf de mogelijke items).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:36:
[...]

Dan heb je, als het goed is, ook een werkende instance van SQL draaien, nu :D

Kijk eens of je een SQL admin console op kunt starten vanaf het bureaublad (menu met de tegeltjes gewoon even SQL intikken, dan krijg je vanzelf de mogelijke items).
Als ik op cancel klik bij de foutmelding dan gaat de installatie door en krijg ik uiteindeliijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Niet online
Nee, alleen als in de summary.txt de status passed staat vermeld.
Dit is slechts een controle die de setup doet van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
SQL admin console staat niet tussen de mogelijke items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wilko990 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:39:
Nee, alleen als in de summary.txt de status passed staat vermeld.
Dit is slechts een controle die de setup doet van het systeem.
Er draait "iets" aan SQL Engine's nu. Er wordt een upgrade getriggerd welke fout loopt, althans.... Daar lijkt 't op.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 11-12-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Niet online
Dat betwijfel ik maar is makkelijk te controleren.
Welke SQL services draaien er nu (uitvoeren: services.msc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
na het uitpakken wat ik dus als admin uitvoer zet hij bestanden in een directory, hij noemt dit de Installation Media Root Directory, hier in staat ook weer het installatieprogramma, met een setup[, ik zal nu deze ook eens al admin uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
Wilko990 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:47:
Dat betwijfel ik maar is makkelijk te controleren.
Welke SQL services draaien er nu (uitvoeren: services.msc)?
er draait wel iets ja, SQL Server (MSSQLSERVER) Provides storage, processing .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HendrikT schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:52:
[...]

er draait wel iets ja, SQL Server (MSSQLSERVER) Provides storage, processing .........
Er draait dus (toch) al een MSSQL server welke je probeert te upgraden :+

MSDN: Download SQL Server Management Studio (SSMS)

Daarmee kun je bekijken wát er nu al draait... Kan ook een WID (Windows Internal Database) zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 11-12-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:53:
[...]

Er draait dus al een MSSQL server welke je probeert te upgraden :+

MSDN: Download SQL Server Management Studio (SSMS)

Daarmee kun je bekijken wát er nu al draait...
zoals je wel in de gaten hebt heb ik er zelf geen verstand van, maar als ik dit zie

zie dan is er toch niet iets helemaal goed dacht ik, en kan dat de reden zijn waarom dat programma dat ik graag wil gebruiken niet wil starten, want die ATS Downloader vereist deze database, en als ik dat programma nu weer installeer komt ie weer met de melding dat sql express niet geinstalleerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HendrikT schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:00:
[...]

zoals je wel in de gaten hebt heb ik er zelf geen verstand van, maar als ik dit zie

zie dan is er toch niet iets helemaal goed dacht ik, en kan dat de reden zijn waarom dat programma dat ik graag wil gebruiken niet wil starten, want die ATS Downloader vereist deze database, en als ik dat programma nu weer installeer komt ie weer met de melding dat sql express niet geinstalleerd is
Als je 100% zeker weet dat je géén programma's draait welke een afhankelijkheid hebben naar SQL dan kun je die instance van SQL gewoon stoppen (simpelweg de service stoppen) en de installatie opnieuw starten vanuit de .exe welke je gedownload hebt (starten als "admin"!!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HendrikT
ik weet zeker dat ik verder geen programma's draai die hier van afhankelijk zijn. Maar ik las nu even een pauze in want ik ben er al de hele dag mee bezig, ik vind het geweldig van jullie die gereageerd hebben dat jullie er zoveel energie in gestoken hebben, bedankt hiervoor. Ik kom hier nog op terug later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-07 09:13
wimmel_1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:03:
[...]

Als je 100% zeker weet dat je géén programma's draait welke een afhankelijkheid hebben naar SQL dan kun je die instance van SQL gewoon stoppen (simpelweg de service stoppen) en de installatie opnieuw starten vanuit de .exe welke je gedownload hebt (starten als "admin"!!).
Mogelijk is er *een* versie (half?) geinstalleerd. Als je bij geinstalleerde programma's kijkt, staat er dan een SQL Server tussen? Zo ja, dan kan je kijken of je deze met SQL server management studio kan benaderen. Lukt dat, dan kan je die (waarschijnlijk) ook voor je ATSDownloader gebruiken. Mocht je toch tegen issues aanlopen, dan zou ik alle SQL server items deinstalleren en vervolgens 2016 nog eens proberen te installeren.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

EvilWhiteDragon schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:29:
[...]

Mogelijk is er *een* versie (half?) geinstalleerd. Als je bij geinstalleerde programma's kijkt, staat er dan een SQL Server tussen? Zo ja, dan kan je kijken of je deze met SQL server management studio kan benaderen. Lukt dat, dan kan je die (waarschijnlijk) ook voor je ATSDownloader gebruiken. Mocht je toch tegen issues aanlopen, dan zou ik alle SQL server items deinstalleren en vervolgens 2016 nog eens proberen te installeren.
Vandaar dat ik ook al verwees naar een mogelijke WID versie van een SQL Database. WID versies kun je met de Management Console ook benaderen (óók al hebben ze zelf daar geen installatie voor), echter moet je wel weten hoe ;)

Die "hoe" kan hier vermeldt worden, maar.... Ik denk dat TS er meer aan heeft als 'ie zelf tot de conclusie komt dat er geen DB's draaien (óf juist wel?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 08:52
Zoals ik het lees, probeer je nu het update bestand i.p.v. het volledige ATS8500 pakket te installeren!

Als je dit doet dan krijg je inderdaad de foutmelding van de SQL server. Heb je het volledige pakket dan zal ATS8500 de juiste SQL server installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
etienne, zo te zien ben jij iemand die verstand heeft van software behorend bij de alarmsystemen, ik beschik helaas op dit moment een versie die automatisch sql express R2 wil installeren, en dat slikt mijn computer blijkbaar ook niet, tijdens het installeren van ATS8500 geeft hij de optie, cancel herstart pc en probeer opnieuw of handmatig installatie van sql express r8, dat heb ik dus al tig keer geprobeerd, ook alle software verwijderen, herstarten pc, helemaal opnieuw beginnen met alles als admin opstarten. Het is toch apart dat het zo moeilijk is om een stukje software aan de praat te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 22:53
Heb toevallig vorige week ATS 8500 software geïnstalleerd op een Windows 10 Pro machine.
Dit werkte prima met de SQL Express versie die er bij zat.
Gok dat er inderdaad een update van de ATS 8500 software geïnstalleerd word.
Zou als het goed is een CD moeten zijn met onderstaande bestanden

ATS8500 Snel aan de slag 300513.pdf
ATS8500 Standalone Downloader
DotNetFX35SP1
SqlExpress2008
StandaloneDownloader_4155(MR_023.023.0120)

[ Voor 31% gewijzigd door DaMoUsYs op 13-12-2016 01:18 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
fotog=892,413,,,"foto"]https://tweakers.net/ext/f/HFlCMhOKv4IjpAOvvYdmf5hr/full.jpg[/img]

dit is de software die ik heb, ik ben begonnen met het grote bestand, dit is m.i. de full version

ik heb nu nog maar eens de 2016 SP1 versie geprobeerd, maar ook dan geeft ie weer aan dat ik probeer een unauthorized iets wil doen met error code -2068119551 , als je dit op zoekt dan zie je telkens oplossingen waarin gezegd wordt dat je de rechten van de mappen aan moet passen voor de gebruikers, maar dit heb ik ook al tot in den treure aangepast. Ik vind het raar dat het bij andere mensen maar zo wel lukt. Het probleem speelt zowel op mijn pc als op een laptop, beide met windows 10

[ Voor 255% gewijzigd door HendrikT op 13-12-2016 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Laatst online: 22:53
lijkt er op dat (1) niet is uitgepakt ?
De versie die meegeleverd wordt is ook gewoon te installeren op Windows 10
Misschien dat het helpt als je de installatie bestanden in een korter pad neerzet
C:\Install of zoiets

[ Voor 69% gewijzigd door DaMoUsYs op 13-12-2016 01:46 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
DaMoUsYs schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 01:44:
lijkt er op dat (1) niet is uitgepakt ?
De versie die meegeleverd wordt is ook gewoon te installeren op Windows 10
Misschien dat het helpt als je de installatie bestanden in een korter pad neerzet
C:\Install of zoiets
Inderdaad bestand 1 dient uitgepakt en geinstalleerd te worden.
Ik ken deze foutmelding wel, zelf een paar jaar geleden een uur druk geweest omdat ik dezelfde fout kreeg als de TS..... Gewoon de volledige versie installeren en daarna de update draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
ja misschien wat onduidelijk van mij maar ik heb inmiddels al zoveel geprobeerd, bestanden gedelete en opnieuw zips uitgepakt maar ik heb wel degelijk het downloader zip bestand uitgepakt.

ATS8500

ik heb de centrale van iemand over genomen en die heeft mij de bestanden via internet verstuurd dus ik heb geen cd.

Op zich is denk ik het installeren van het programma Downloader niet zo'n probleem, maar hiervoor heeft hij dus sql server 2008 express nodig, ik heb ook de versie van 2012 en 2016 geprobeerd handmatig te installeren maar ik krijg telkens de error : Attempted to perform an unauthorized operation

error

[ Voor 43% gewijzigd door HendrikT op 13-12-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 19:52

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik denk dat je met de leverancier van de software moet gaan praten. Ze leveren een pakket dat blijkbaar hardcoded afhankelijk is van SQL 2008 (express of non-express, dat zal niet uitmaken). SQL 2008 wordt niet meer ondersteund op Windwos 10, in het verlengde daarvan wordt jouw software pakket ook niet meer ondersteund door Windows 10. Als je in de installer kunt kiezen om een voor geïnstalleerde versie van SQL te gebruiken, dan zou je de volgende stappen kunnen ondernemen:

Op jouw windows 10 machines ALLES wat maar lijkt op SQL deïnstalleren.
Kijken of er inderdaad géén services mee draaien die met SQL te maken zouden kunnen hebben.
Daarna EERST SQL Express laatste versie installeren (dit zou 2014 of 2016 moeten zijn).
Vervolgens de applicatie installeren en deze tijdens de installatie verwijzen naar de SQL 2014/2016 installatie die inmiddels aanwezig is op jouw machine.

Mocht dit niet mogelijk zijn tijdens de installatie van het software pakket dan is er niets aan te doen.
Dan zul je op zoek moeten naar een versie van het pakker welke niet afhankelijk is van SQL 2008.

Succes!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
ElCondor bedankt voor je suggestie, ik zal nogmaals proberen alle reeds SQL gerelateerde software te verwijderen. Ik heb echter al eens geprobeerd SQL express 2016 te installeren, ook toen de melding van Attempted to perform an unauthorized operation

ik heb nog een installatie CD van windows 8.1 welke in ooit geupgrade heb naar windows 10, wellicht dat het met 8.1 wel gaat. Ik weet dat terug van 10 naar 8.1 niet kan, maar wel met de installatie cd denk ik, alleen even proberen en daar na weg er mee.

[ Voor 33% gewijzigd door HendrikT op 14-12-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Nog geen enkel probleem gehad deze software op Windows 10 te installeren, ik denk toch echt dat je een te oudere versie van de installer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
ja ik ben er ook bang voor, maar omdat ik geen nieuwere versie heb probeer ik natuurlijk alles uit om het zo snel mogelijk aan de praat te krijgen. Ik kan helaas ook geen versie online vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gewoon een ideetje hoor maar sinds de topicstart zitten we met de melding:
Attempted to perform an unauthorized operation.
Iets zegt me dat je geen full admin bent op je PC en dat hierdoor elke installatie van SQL lijkt te falen, ongeacht of dat nou Express of "full" is.

Maar ja, aangezien wij niet op jouw PC kunnen kijken, moeten we er helaas vanuit gaan dat je 100% zeker weet dat je admin bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
@MAX3400, ik begrijp je vermoeden, ik ben welliswaar geen computer expert maar ik weet inmiddels er wel zoveel van dat ik dit soort dingen allemaal al uitgeprobeerd heb, ik heb via rechtermuisknop beveiliging overal ownership genomen op alle directories en ook in het registry heb ik dingen ingesteld die ik al elders via google gevonden heb, dit komt eignelik ook neer op "take ownership"

NB mijn PC is een zelfbouw PC waar ik een los gekochte windows 8.1 licentie op heb geïnstalleerd die geupgrade is naar Windows 10

[ Voor 14% gewijzigd door HendrikT op 14-12-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
Pfffff, ik heb dus zoals hierboven door mezelf vermeld met mijn windows 8.1 installatie CD opnieuw windows geinstalleerd, na de installatie direct ATS Downloader geinstalleerd en nu is het succesvol geinstalleerd. Het probleem zit hem dus duidelijk in de Windowsversie i.c.m. de versie van Downloader die ik nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nou ja, let's agree to disagree; hier binnen 3 minuten SQL Express 2016 geinstalleerd op mijn Windows 10 VM zonder enige melding/issues (wel inclusief alle laatste updates van Windows).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/40uXXulpZv8Vge8j50sRgbkA/thumb.jpg
Begin me af te vragen of de hele sequence van ATSDownloader "bagger" is maar dat neemt nog niet geheel de twijfel weg dat je gewoon niet alles kan/mag op Windows 10, lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 19:52

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Je hebt geen idee hoe installers soms in elkaar worden geflanst. Altijd een ondergeschoven kindje wat quick and dirty bij elkaar gklikt wordt. Terwijl dat toch een soort visite kaartje van je software is.

Als je er goed over nadenkt en er netjes een next-next-finish install van maakt, welke zelf op zoek gaat naar dependancies en deze installeerd dan heeft je gebruiker een veel betere eerste kennismaking met je software. Just my two cents ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Aritech heeft later een nieuwe versie uitgebracht welke een betere compatibiliteit heeft met windows 10. Daar zal ongetwijfeld de SQL op zijn aangebracht.
Dat de software niet te downloaden is is alleen maar goed, stuk marktbescherming en daar ben ik voorstander van.
Zoals eerder gezegd dien je aan een nieuwere versie te komen als je persé een Windows 10 installatie wilt doen.

• HendrikT
Beste "reageerders",

ik heb vanmiddag anderhalf uur met een medewerker van Microsoft aan de telefoon gezeten, hij heeft geprobeerd mijn probleem op te lossen en SQL server express 2012 te installeren, deze medewerker heeft zelf ondervonden dat het bijna niet mogelijk is de 64 bits versie te installeren, uiteindelijk is het gelukt om de 32 bits versie te installeren op mijn 64 bits Windows 10, ik ga nu even weer alles verwijderen, want inmiddels zijn er heel wat versies geinstalleerd op mijn pc. Ik moet zeggen dat ik de hulp van de microsoft medewerker geweldig vond, hij was uitermate vriendelijk en kwam steeds weer met andere mogelijke oplossingen, vele hiervan had ik zelf ook al geprobeerd maar ja ook ik kan een instelling hier of daar over het hoofd dien, deze man had er zeker meer kaas van gegeten.

wat is dus inmiddels ook geprobeerd heb is een clean install van windows 8.1 deze cd heb ik in mijn bezit en heb ik geinstalleerd op een oude laptop en hiermee is het gelukt om ATS Downloader versie 1.0.0 icm sql server 2008 R1 te installeren, verbinding met mijn Aritech ATS1000a is ook al gerealiseerd. Ik heb dus nu eigenlijk 1 licentie op 2 pc's en dat is natuurlijk niet de bedoeling dus hiervoor werk ik nog aan een oplossing

• etienne001
Wie is die medewerker dan? Aritech zelf kan je niet bellen namelijk....
Waarom heeft die medewerker niet de laatste software geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HendrikT
die medewerker die ik aan de telefoon had is een medewerker van Microsoft niet van Aritech, hi heeft me geholpen met de installatie van de MS SQL server express. De alarmcentrale heb ik particulier van iemand overgenomen. Als je op marktplaats kijkt dan worden daar wel meer Aritech systemen aangeboden. De magneetcontacten die er niet bij zaten heb ik bij jouw winkel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
De oplossing voor mijn probleem met Windows 10 is als volgt: je download Microsoft SQL Server R2 en installeert hier van de X86 (32 bits) en niet de X64 ook al installeer je wel de X64 versie van ATS Downloader en is je PC een 64 bits.
Tijdens het installeren maak je een database aan met de naam DownloaderDB, hierna installeer je de software van ATS 8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

HendrikT schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:03:
je download Microsoft SQL Server R2
Die bestaat niet... Maar daar begon je topic al mee met een enorm misverstand wat voor type "database services" je probeerde te installeren; dan zou het echt helpen als je een oplossing post, dat je ook de 100% correcte informatie post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
oke sorry MAX

Microsoft® SQL Server® 2008 R2 SP2 - Express Edition
Pagina: 1