Windows 10 gecrasht, SSD niet zichtbaar als externe HD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannus Wilius
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-01-2021
Mijn Windows 10 is gecrasht en reset met behoud van bestanden werkt niet meer. Alle diagnose en repairmodussen lijken vast te lopen. Nu wil ik proberen of een clean install nog mogelijk is, maar ik wil mijn bestanden bewaren. Daarom had ik de harde schijf (Samsung 850 EVO SSD) eruit gehaald en via een SATA-kabel aan een andere laptop gehangen om de bestanden eraf te halen, maar hij herkent hem niet eens. Het ligt niet aan de kabel, want die werkt wel met een andere harde schijf.
Iemand een idee hoe ik de SSD alnog zichtbaar krijg om de bestanden eraf te kunnen halen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
Wat voor laptop en staat hij op ahci in de bios, en zien je hem in de bios van de laptop?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:29
Als de ssd niet meer zichtbaar is,op wat van manier dan ook,dan lijkt me dat die defect is?

Dan kan je helaas niet meer bij de bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als je je bestanden wilt behouden kan je ook een clean install doen en een backup terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannus Wilius
@mell33 Het is een oude HP ENVY dv7. Ik heb geen idee of hij op ahci staat. Ik zal hem in de laptop hangen en checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannus Wilius
@tommyboyNL Ik heb geen backup. Ik heb dit ding van mijn broertje geleend nadat mijn laptop het had begeven. Het meeste heb ik nog wel ergens anders staan, maar een aantal foto's dat erop staat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannus Wilius
@mell33 Ik kan dat nergens terugvinden in het BIOS menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
Johannus Wilius schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:28:
@mell33 Ik kan dat nergens terugvinden in het BIOS menu
ide zie je wel in de bios van de oude laptop? Daar kan je ahci instellen alsnhet goed is.

Is de ssd in je huidige laptop wel te zien in de bios?

Als het in beiden niet te zien is vrees ik het ergste.

Probeer een pc

Ps, als je wat wil aanvullen op je laatse reactie kan je de laaste reactie wijzigen ipv weer een reactie te posten. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Mel33 op 11-12-2016 16:00 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFTE
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 21:08
SSD in laptop doen en als deze beschikt over een optische drive booten van een Hiren boot cd met netwerk ondersteuning en kopiëren naar een andere pc op het netwerk of een usb hdd of stick eraan hangen. (Mits je geen bitlocker had ingeschakeld en de key niet hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:13
JFTE schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:05:
SSD in laptop doen en als deze beschikt over een optische drive booten van een Hiren boot cd met netwerk ondersteuning en kopiëren naar een andere pc op het netwerk of een usb hdd of stick eraan hangen. (Mits je geen bitlocker had ingeschakeld en de key niet hebt.)
Inderdaad de beste optie, als alleen het filesysteem corrupt is geraakt van de SSD (dus geen trim execute) kan je nog normaal recoveren. Maar Hiren Boot CD wordt natuurlijk wat (te) oud bij recentere hardware (uefi?).
Voor een meer update alternatief hiervoor zoek je naar "WINPE Sergei Strelec English version" ;)

IDE of AHCI mode moet beide gewoon werken met SSD, alleen IDE mode gebruik dan voor compatibiliteit met bijvoorbeeld de genoemde Hiren Boot CD.
Pagina: 1