Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC build, geen internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:41
Hallo, ik hoop dat ik dit in het juiste subforum heb geplaatst.

Ik heb gisteren mijn nieuwe build in elkaar gezet, was voor het eerst dat ik dit heb gedaan dus was in eerste instantie best tevreden met het resultaat.
Windows 10 erop gezet met de windows toolkit en een usb stick.

Na installatie steek ik mijn huidige Ethernet kabel erin en dan begint de ellende. Er staat geen ethernetkabel aangesloten, dan gaat hij kort identificeren en vervolgens weer naar het rode kruisje. (De lampjes achterin van de ethernet poort blijven dus ook langzaam knipperen, ipv continue branden)
-> Dezelfde kabel werkt dus wel in mijn oude pc die ik er naast heb staan.

Ik ben eerst naar de website van mijn moederbord gegaan om de beschikbare updates allemaal up to daten. Haalt niks uit.
Vervolgens begon ik tw twijfelen of ik misschien iets fout heb gedaan met het moederbord ofzo, dus ik heb een korte, andere, ethernet kabel gestoken tussen de nieuwe en de ouwe pc (of laptop zelfs). Dan erkent hij wel een netwerk maar geen internetverbinding.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen om het werkend te krijgen??

Mijn build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,90€ 187,90
1MSI H110M ECO€ 53,90€ 53,90
1XFX Radeon RX 480 RS 4GB€ 242,31€ 242,31
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 42,50€ 42,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Corsair CX450M€ 57,-€ 57,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 798,46

• Fromz
Iets te vroeg geweest, alsnog nieuwe drivers via Internel gevonden en nu lijkt het te werken.
https://downloadcenter.in...thernet-Connection-I219-V

• Fromz
ik schroef de kast dicht, reboot en weer hetzelfde.. Blijft tussen geen enthernet en identificeren hangen..

Hoe kan dit nou?

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:24
Is waarschijnlijk de bug in Windows sinds de update van 5 december voor niet engelse installaties. Even zoeken op Windows site of site van kpn daar staan wat oplossingen.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-11 20:02
Typ in het opdrachtpromptvenster "ipconfig /renew

is een bug in windows 10 na de laatse updaty

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 17:46
Om het te testen of het idd de bug is, moet je even naar CMD en dan typ ipconfig /renew (let op de spatie voor de / ) Dat vernieuwd je ip adres in je interne lan

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Fromz
Bedankt! Ben nu wat aan het downloaden zal zo is rebooten om te testen.

• Fromz
Ik heb gisteren dus de hele avond verbinding gehad, vandaag opnieuw opgestart en weer hetzelfde probleem.

Ik weet dat dit niet helemaal hier thuishoort maar misschien heeft dit er mee te maken:
Als ik soms stekkers in en uit plug op mijn moederbord valt mijn scherm uit, geen input meer. Bij opnieuw opstarten doet hij het wel weer..

Kan er iets met mijn moederbord zijn of is dat te ver gezocht?

[ Voor 58% gewijzigd door Fromz op 12-12-2016 09:15 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Fromz: Wist je dat er een editknop is? Die moet je gebruiken om je laatste bericht te bewerken als jij de laatste poster bent.
Nu "schop" je (wellicht onbewust) je eigen topic omhoog wat niet gewenst is (binnen 24 uur) :) Let daar even op.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 17:46
Fromz schreef op maandag 12 december 2016 @ 07:57:
Ik heb gisteren dus de hele avond verbinding gehad, vandaag opnieuw opgestart en weer hetzelfde probleem.

Ik weet dat dit niet helemaal hier thuishoort maar misschien heeft dit er mee te maken:
Als ik soms stekkers in en uit plug op mijn moederbord valt mijn scherm uit, geen input meer. Bij opnieuw opstarten doet hij het wel weer..

Kan er iets met mijn moederbord zijn of is dat te ver gezocht?
Wat voor stekkers precies?
Is je pc wel op een geaard stopcontact aangesloten?
heb je de juiste drivers wel van je moederbord Lan (soms heb je een andere revisie)
En je tijd staat goed?

Met win 10 moet het eigenlijk qua drivers wel kloppen, maar check het toch even
Maak eens een foto van je mbord
je hebt de 4pins voeding kabel ook aangesloten?
Sluit je de lan op de modem aan?

dit zijn zo nog wat dingen die je kan verduidelijken naar ons toe.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1