PC geeft soms geen videosignaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-10-2025
Mijn vraag
Beste Tweakers,
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat bij het opstarten van mijn PC mijn PC geen videosignaal geeft naar mijn monitor. Dit gebeurt niet altijd en kan ik oplossen door de pc ongeveer 10x aan en uit te doen.
Ik heb al een andere PC aangesloten op mijn Monitor en die doet het gewoon prima, ook de HDMI kabel is prima.
Aangezien dit niet altijd gebeurt en dit te verhelpen is met 10x een hard reset ben ik zeer benieuwd wat het probleem kan zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: Intel I5-3350P
Mobo: Origineel Acer Moederbord (Heb PC zelf geüpgraded)
PSU: Seasonic 550Watt
RAM: 8GB DDR3
GPU: MSI R9 380 4G
Opslag: Crucial SSD en een WD Blue 1TB HDD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere HDMI kabel, Monitor gecontroleerd, Videokaart op een andere plek gezet.

Alvast Bedankt!
...

Alle reacties

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:10

Nemesizz

Untouchable

Ik zou het zoeken richting de voeding, symptomen die je beschrijft heb ik vaker gezien en was meestal de voeding die niet goed wil starten bij een cold-boot.

Ipv van 10x restarten, moet je eens proberen ding aan te zetten, gewoon even een paar minuten laten draaien (ja, hij geeft geen beeld), en daarna een keer resetten (gewoon reset knop indrukken). Als die dan wel door start is het zeer waarschijnlijk de voeding.

Andere optie is natuurlijk 'gewoon' een andere voeding proberen :P

Seasonic maakt opzich goede voedingen, maar ook die kunnen kapot gaan.

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Het is jammer dat je processor geen geïntegreerde GPU heeft, anders zou je het op die manier eens kunnen proberen.

Ziet je computer wel de videokaart en de monitor verschijnen in Computerbeheer/Apparaatbeheer?

• Pandawan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-10-2025
Nemesizz schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:29:
Ik zou het zoeken richting de voeding, symptomen die je beschrijft heb ik vaker gezien en was meestal de voeding die niet goed wil starten bij een cold-boot.

Ipv van 10x restarten, moet je eens proberen ding aan te zetten, gewoon even een paar minuten laten draaien (ja, hij geeft geen beeld), en daarna een keer resetten (gewoon reset knop indrukken). Als die dan wel door start is het zeer waarschijnlijk de voeding.

Andere optie is natuurlijk 'gewoon' een andere voeding proberen :P

Seasonic maakt opzich goede voedingen, maar ook die kunnen kapot gaan.
Ga ik volgende keer proberen, bedankt! :*)
choogen schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:29:
Het is jammer dat je processor geen geïntegreerde GPU heeft, anders zou je het op die manier eens kunnen proberen.

Ziet je computer wel de videokaart en de monitor verschijnen in Computerbeheer/Apparaatbeheer?
Staat er bij, Gamen ect. is ook geen probleem als ie t eenmaal doet.