Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Openvpn server Raspberry pi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met het installeren van openvpn op de Raspberry maar kom in dubio of iets wel normaal is.

Nadat ik wil checken met ssh of de deamons, openvpn en openvpn@server.service active zijn middels de commando's

systemctl status openvpn
systemctl status openvpn@server.service

zie ik dat openvpn@server.service faalt active tezijn na een reboot van de Raspberry.

Voor de openvpn heb ik een start-vpn script in /etc/rc.local aangemaakt en is volledig active na het rebooten van de raspberry.

Ik zit alleen met de openvpn@server.service waar die vandaan komt en of dit spooky is?

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-11 16:10
Waar is "openvpn@server.service" voor? Ik heb alleen "openvpn" draaien en dat gaat al jaren goed?!
Waar zie je dit voorbij komen? Met "ps axuf", ergens in een directory ofzo?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Heb je heel toevallig het ip adres van je raspberry bovenaan in je serverconfig? Daar liep hij bij mij ook op vast, toen ik deze verwijderde startte hij wel met een reboot van de pi.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Verwijderd

Topicstarter
daxy schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:44:
Waar is "openvpn@server.service" voor? Ik heb alleen "openvpn" draaien en dat gaat al jaren goed?!
Waar zie je dit voorbij komen? Met "ps axuf", ergens in een directory ofzo?
Ik snap bij god niet waarom dezer extra service actief moet zijn, ik heb me een gans gegoogled, maar tot waarom dezer service er moet zijn is me niet duidelijk..
Mitssz schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:42:
Heb je heel toevallig het ip adres van je raspberry bovenaan in je serverconfig? Daar liep hij bij mij ook op vast, toen ik deze verwijderde startte hij wel met een reboot van de pi.
Tans verwijderd, maar geen effect op dezer melding.

ssh
ssh1

Dit zijn de screens welke wellicht het 1 en ander beter laat ogen met wat ik ondervind. Het onderste screentje laat de situatie na een reboot zien. Subverkeer?

• Mitssz
  • Nu online
Hmm, bij mij staat alles hetzelfde. Staat er wat bijzonders in de openvpn log? (/var/log/openvpn.log)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Verwijderd

Topicstarter
Het wekt een wat argwaan op dezer openvpn@server.service service, kan het behoren tot de ddclient.conf die ik heb aangemaakt na een free ddns middel?

Anders maar een linearecta purge format. en naar een ander tuto rieken.

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
die 2e commando heb ik nog nooit gezien/gebruikt..
Ik heb deze handleiding gebruikt:
http://readwrite.com/2014...rver-secure-web-browsing/
(is wel een oude handleiding van 2014 maar het heeft bij mij prima gewerkt)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Verwijderd

Topicstarter
Zitt aan een to the bone Debian install te denken, Debian heeft na apt -get update haast wel het rpi weten.

Goede link..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2016 17:55 ]

• Mitssz
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:06:
Het wekt een wat argwaan op dezer openvpn@server.service service, kan het behoren tot de ddclient.conf die ik heb aangemaakt na een free ddns middel?

Anders maar een linearecta purge format. en naar een ander tuto rieken.
Ik heb ook deze service draaien, en ik heb geen ddclient ernaast draaien. Dus je zou zeggen dat hij er wel hoort.

Verwijderd

Topicstarter
Communiceert dezer service met elders? Ik heb dat wat int hoofd gehaald en wil eerlijk gezegd weer van die gedachte af.

Al is het het @ protocol wat pop3 is of dat het @ refereert aan een module elders in de kernel. Ik ben er niet zo happig op.

• Mitssz
  • Nu online
Geen idee, zo goed ben ik niet in Linux.
Ik zie wel in meerdere tutorials dat je deze service moet activeren, zelfs in de tutorial van de officiele Fedora wiki. Het lijkt dat dit de OpenVPN server service is, en de normale OpenVPN service, ja geen idee eigenlijk waar die dan zou moeten dienen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mitssz op 14-12-2016 13:18 ]

• hmw
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-11 22:22

hmw

systemd service configuration

To start OpenVPN automatically at system boot, either for a client or for a server, enable openvpn@<configuration>.service on the applicable machine. (Leave .conf out of the <configuration> string.)

For example, if the client configuration file is /etc/openvpn/client.conf, the service name is openvpn@client.service. Or, if the server configuration file is /etc/openvpn/server.conf, the service name is openvpn@server.service.
Pagina: 1