Wegvallen wifi en onverwachts eindigen Safari op iMac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Hi,

Ik heb een iMac uit 2011 die draait op OS Sierra 10.12.1 met:
- Processor: 3,4 GHz Intel Core i7
- Geheugen: 8 GB 1333 MHz DDR3
- Videokaart: AMD Radeon HD 6970M 1024 MB

Na deze update heb ik regelmatig last van 2 problemen:

1. Regelmatig wegvallen wifiverbinding (moet ik ff Wifi uit/aanzetten)
2. Laatste tijd ook dat ik een foutmelding krijg dat Safari onverwachts is gestopt en zie dan onderstaande melding,

Ik krijg er niet de vinger achter hoe ik deze problemen moet voorkomen.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Wim

Process: com.apple.WebKit.WebContent [10370]
Path: /System/Library/Frameworks/WebKit.framework/Versions/A/XPCServices/com.apple.WebKit.WebContent.xpc/Contents/MacOS/com.apple.WebKit.WebContent
Identifier: com.apple.WebKit.WebContent
Version: 12602 (12602.2.14.0.7)
Build Info: WebKit2-7602002014000007~1
Code Type: X86-64 (Native)
Parent Process: ??? [1]
Responsible: Safari [9337]
User ID: 502

Date/Time: 2016-12-11 11:41:09.879 +0100
OS Version: Mac OS X 10.12.1 (16B2555)
Report Version: 12
Anonymous UUID: E32F2446-BDC8-317C-1806-3CDE3E9072FB

Thread 1:: com.apple.NSEventThread
0 libsystem_kernel.dylib 0x00007fff9a72441a mach_msg_trap + 10
1 libsystem_kernel.dylib 0x00007fff9a723867 mach_msg + 55
2 com.apple.CoreFoundation 0x00007fff85491ae4 __CFRunLoopServiceMachPort + 212
3 com.apple.CoreFoundation 0x00007fff85490f61 __CFRunLoopRun + 1361
4 com.apple.CoreFoundation 0x00007fff854907b4 CFRunLoopRunSpecific + 420

[ Voor 98% gewijzigd door wimbre op 10-01-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit is niet te lezen zo. Stop dat allemaal anders even in een pastebin oid.

Al eens een complete factory reset uitgevoerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 11-12-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maak eens een nieuwe gebruiker aan en werk daar eens een poosje onder. Zo kom je er achter of het software (instellingen) zijn of dat het hardwarematig is.

En inderdaad, die hele waslijst met foutmeldingen hoort niet hier. Niemand gaat dat allemaal doorlezen, dat heb je zelf vast ook niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Uiteraard had ik niet de verwachting dat de deskundigen dit allemaal gaan lezen. Dat ik toch de hele waslijst meegezonden heb komt omdat ik zelf helemaal geen technische achtergrond heb en dus ook niet kan beoordelen welke informatie ik wel/niet moet doorgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 13:57
Zelf heb ik veel gehad aan het eerste stuk uit dit artikel: http://osxdaily.com/2015/...lems-mac-os-x-el-capitan/
Toen ik die bestandjes weggooide, waren mijn wifi-problemen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
wimbre schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:12:
… dus ook niet kan beoordelen welke informatie ik wel/niet moet doorgeven…
Even selectief quoten.

Je kunt in ieder geval beginnen met het beantwoorden van vragen die gesteld zijn of probeersels die voorgesteld worden. Helaas reageer je daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

sypie schreef op zondag 11 december 2016 @ 23:17:
[...]
Even selectief quoten.

Je kunt in ieder geval beginnen met het beantwoorden van vragen die gesteld zijn of probeersels die voorgesteld worden. Helaas reageer je daar niet op.
Inderdaad! We zijn wat reacties verder en wat heb je tot op heden al geprobeerd van de suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik vind de laatste reacties wel erg vreemd! Is het zo dat als je een vraag stelt direct dient te reageren?

Zondag stel ik om 12.00 uur een vraag en na een tweetal reacties heb ik een korte reactie gegeven.

Om 23.15 zie ik nu, krijg ik (in mijn ogen en misschien niet zo bedoelt) negatieve reacties.

Alhoewel ik mij daar niet verplicht toe voel wil ik best toelichten waarom ik nog niet gereageerd heb.

Na 2 dagen werken heb ik er inmiddels 32 uur op zitten (oftewel 16 uur per dag) en heb even tijd om achter de computer te zitten. Ik zeg dit niet om te imponeren maar meer om aan te geven dat het wel eens kan zijn dat iemand niet in de gelegenheid is om te reageren.

Zojuist heb ik de update van OSSierra 10.12.2 geïnstalleerd en wil, voordat ik verdere acties onderneem, kijken of de problemen blijven.

Uiteraard zal ik mijn bevindingen met jullie delen en als de problemen blijven de aanbevelingen proberen. Ik wil immers van mijn problemen af.

Wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Nou, dit is wel ietwat een lange tenen reactie. Misschien even proberen jezelf te verplaatsen. Er worden suggesties gegeven en in je 2e reactie geef je daar geen blijk van. Ik zou je adviseren voortaan toe te voegen dat je het gaat proberen maar nog even geen tijd hebt.

Probeer het positief te zien als een interesse in of je probleem opgelost wordt. Hopelijk is de update van het OS de oplossing voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Goedemorgen,

Zoals beloofd zou ik nog een terugkoppeling geven over de wifi problemen.

Het drama is nu compleet.

De update van OS geïnstalleerd maar wifi problemen waren nog niet opgelost. Na 2 dagen ging de IMac ineens steeds opstarten maar maakte het startproces niet af. Ik vond tips (via mijnIpad) om het eerst eens in veilige modus te proberen maar zelfs dat lukte niet!

Als ik de IMac aanzet zie ik het Apple logo en daarna een voortgangsbalk maar iets over de helft slaat hij uit en start weer op.

Ook heb ik geprobeerd (tips op internet) om het PRAM en SMC te resetten maar dat haalde niets uit.

Ik weet overigens niet of in dit soort situaties het toetsenbord wel werkt 8)7 .

Ik heb geen flauw idee wat de oorzaak kan zijn en denk dat er een reparatie aan zit te komen :'( .

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen of wT er kapot zou kunnen zijn?

Hoor graag jullie mening.

Mvg.

Wim

[ Voor 6% gewijzigd door wimbre op 07-01-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Zojuist email ontvangen dat mijn videokaart de oorzaak is van het niet doorstarten van mijn Imac.

Ze hebben inmiddels een nieuwe besteld dus ben blij dat dit probleem opgelost wordt.

Jullie bedankt voor jullie ondersteuning!

Mvg. Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik had bij start van dit topic 2 problemen:

1. Regelmatig wegvallen wifiverbinding (moet ik ff Wifi uit/aanzetten)
2. Laatste tijd ook dat ik een foutmelding krijg dat Safari onverwachts is gestopt en zie dan onderstaande melding,

2e probleem is opgelost en bleek aan mijn inmiddels vervangen videokaart te liggen.

Het eerste probleem is er nog steeds en blijkbaar hebben anderen er ook last van, zie link:
https://apple.stackexchan...ermittently-on-el-capitan

Ik heb gisteravond een log gemaakt via WIFI probleemoplossing.

Is er iemand op dit forum die daaruit de oorzaak zou kunnen vinden? En zo nee, weet iemand waar ik dit log dan voor zou kunnen leggen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je ook draadloze toetsenbord en muis gebruikt kan het daar aan liggen. Die zenden op 2.4GHz net als de meeste low end routers van providers.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Zend mijn Airport Extreme ook op 2.4GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
wimbre schreef op zondag 16 april 2017 @ 17:29:
Zend mijn Airport Extreme ook op 2.4GHz?
Ja, en als er wifi 802.11 AC wordt gebruikt wordt, dan kan waarschijnlijk de iMac het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Sorry, ik heb een fout gemaakt in mijn vorige post. Ik heb nl. geen Airport Extreme maar een AirPort Time Capsule.

Is get dan ook met 802.11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Is een bedraadde muis en toetsenbord dan de oplossing of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Weinig kans dat die het probleem veroorzaken.
Blijft je WiFi wel verbonden? Wat is je netwerkopstelling precies en hoe staat de TimeCapsule ingesteld? (Heb je die trouwens al netjes voorzien van de nieuwste firmware?)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik heb een iMac uit 2011 die draait op OS Sierra 10.12.4 met:

Daarnaast een TimeCapsule met firmware 7.6.8. (volgens mij de meest recente).

Type kaart: AirPort Extreme (0x168C, 0x9A)
Firmwareversie: Atheros 9380: 4.0.74.0-P2P
Ondersteunde PHY-modi:: 802.11 a/b/g/n
Ondersteunde kanalen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 36, 40, 44, 48, 52, 56, 60, 64, 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128, 132, 136, 140
Activeer bij draadloze verbinding: Ondersteund
AirDrop: Ondersteund
Status: Verbonden
Informatie huidig netwerk:
Hxxxxx dxxxxxx Netwerk:
PHY-modus: 802.11n
BSSID: 28:cf:da:b6:4a:04
Kanaal: 116
Landcode: NL
Netwerktype: Infrastructuur
Beveiliging: WPA/WPA2 - persoonlijk
Signaal/ruis: -35 dBm / -98 dBm
Verzendsnelheid: 216
MCS-index: 23

Draadloos Apple toetsenbord en muis.

Vandaag de hele dag via VPN verbinding (met kantoor) thuis gewerkt en zeker 10 x even wifi aan/uit gezet om verder te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:52
wimbre schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:23:
Ik heb een iMac uit 2011 die draait op OS Sierra 10.12.4 met:

Daarnaast een TimeCapsule met firmware 7.6.8. (volgens mij de meest recente).

Type kaart: AirPort Extreme (0x168C, 0x9A)
Firmwareversie: Atheros 9380: 4.0.74.0-P2P
Ondersteunde PHY-modi:: 802.11 a/b/g/n
Ondersteunde kanalen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 36, 40, 44, 48, 52, 56, 60, 64, 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128, 132, 136, 140
Activeer bij draadloze verbinding: Ondersteund
AirDrop: Ondersteund
Status: Verbonden
Informatie huidig netwerk:
Hxxxxx dxxxxxx Netwerk:
PHY-modus: 802.11n
BSSID: 28:cf:da:b6:4a:04
Kanaal: 116
Landcode: NL
Netwerktype: Infrastructuur
Beveiliging: WPA/WPA2 - persoonlijk
Signaal/ruis: -35 dBm / -98 dBm
Verzendsnelheid: 216
MCS-index: 23

Draadloos Apple toetsenbord en muis.

Vandaag de hele dag via VPN verbinding (met kantoor) thuis gewerkt en zeker 10 x even wifi aan/uit gezet om verder te kunnen.
Ik had voorheen ook zulke problemen met de Technicolor TC7200 van Ziggo. Sinds ik een Connect Box heb, zijn de problemen ook weg. Heb je toevallig ook Ziggo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik heb idd Ziggo en nog een router (Thompson 870U) van hun voorloper UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:23
Jeetje. Dat is al een hele oude unit zeg.

Je TC zit idd op de laatste firmware versie. Kun je morgen Ziggo even bellen om te vragen of ze een nieuw modem kunnen leveren omdat de oude steeds uitvalt?

Die 870 series is nog van voor de oorlog zo'n beetje. KPN gebruikte die als Experiabox V1.
Die zitten kndertussen op V10. Een Ubee of Technicolor unit werken op zich prima en die laatste heeft ook nog een AC accesspoint als je de routerfunctionaliteit gebruikt en hem niet in bridge zet (ligt er aan of je wifispots wil kunnen gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Als wifi aan/uitzetten het probleem oplost, zit het probleen waarschijnlijk niet in 't modem; tenzij de AirPort in Bridge Modus staat of de ip ranges overlappen door misconfiguratie. Dan zou het nog kunnen, vandaar ook de vraag hoe t netwerk is opgebouwd en hoe de timecapsule precies staat ingesteld. :)

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 19-04-2017 00:09 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Vandaar ook de vraag hoe t netwerk is opgebouwd en hoe de timecapsule precies staat ingesteld.

Ik ben een leek dus corrigeer mij gerust als ik onzin uitsla maar het is voor mij lastig om precies op te geven wat jullie willen weten.

Ik zie in de TimeCapsule op tabblad Netwerk bij "Routermodus" staan : Uitgeschakeld (brugmodus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Nog even een aanvullende vraag:

Mijn router van Ziggo staat op "Router". Als ik deze op "Bridgemode" zet gebeurt het navolgende:
- Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
- De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen.
- De firewall schakelt uit.
- Je kunt WifiSpots niet meer gebruiken.
- De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.

Kan het geen kwaad dat die firewall uitgeschakeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
wimbre schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:29:
Nog even een aanvullende vraag:

Mijn router van Ziggo staat op "Router". Als ik deze op "Bridgemode" zet gebeurt het navolgende:
- Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
- De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen.
- De firewall schakelt uit.
- Je kunt WifiSpots niet meer gebruiken.
- De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.

Kan het geen kwaad dat die firewall uitgeschakeld wordt?
Huh? Gebruik je nu de Wi-Fi van je Time Capsule of van de Ziggo Router? Ik zou sowieso die van de Time Capsule instellen, want die is waarschijnlijk beter dan die van Ziggo.

Heb je Ziggo al gebeld of via Facebook een bericht gestuurd om een Connect Box aan te vragen? Gewoon even zeggen dat je veel problemen met Wi-Fi hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Okee, je timecapsule staat dus in Bridge modus.
Je kan twee dingen doen, de modem in bridge zetten en dan de timecapsule routing functies aanzetten; dat zou moeten werken en dan wordt je timecapsule je verbinding naar buiten. Je draait t dan feitelijk om, nu is je modem de router en je airport als bridge. Dan wordt t modem je bridge en je timecapsule de router. Óf je houdt t gewoon zoals t nu is en we kijken ff verder.

Maar, voor nu ff je modem normaal laten staan; dus niet in bridge. Stel die airport nou eens in als router. Doe maar DHCP en NAT modus. Dan gaat ie bitchen dat je dubbel NAT hebt (inderdaad niet de bedoeling, maar dat is voor latere zorg - negeren dus.): moet je dan nog steeds zo vaak wifi uit en weer aanzetten, of blijft t dan opeens prima werken? :) Dan kunnen we wat verder komen en hopelijk met wat meer zekerheid kijken waar t probleem waarschijnlijk ligt. :)

Oh het is trouwens logisch dat dhcp, nat en firewall op t modem wegvallen als je die in bridge zet, immers wordt je eigen router dan geacht die taken te vervullen. Je modem wordt dan niets meer dan een dom kastje om je te verbinden met het Ziggo netwerk.

[ Voor 31% gewijzigd door WhatsappHack op 20-04-2017 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Huh? Gebruik je nu de Wi-Fi van je Time Capsule of van de Ziggo Router? M.i. de TC als router.

Ik heb overigens Ziggo gebeld en zij zeggen: Als de wifi op je telefoon niet wegvalt geef onze router de internetverbinding dus goed door en ligt het probleem dus in de verbinding tussen de TC en de iMac. M.a.w. geen nieuwe router van Ziggo.

Ik heb de TC inmiddels op DHCP en NAT gezet en ga dit nu even monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Tot op dit moment heb ik nog geen last gehad van het wegvallen van de wifiverbinding.

Moet de router van ZIGGO nu in de bridgemode gezet worden?

[ Voor 3% gewijzigd door wimbre op 22-04-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
wimbre schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:34:
Tot op dit moment heb ik nog geen last gehad van het wegvallen van de wifiverbinding.

Moet de router van ZIGGO nu in de bridgemode gezet worden?
Nee, dit hoeft niet. Als het zo werkt, zou ik er niks meer aan veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
OMG😫😫

Ik heb ineens helemaal geen internet meer!

Gisteren zag ik het lampje van mijn Time Capsule oranje knipperen.

Via helpdesk van Ziggo hebben zij de thomson modem gereset en hebben we gecontroleerd of er internet achter de modem doorkwam door de internetkabel van de TC in mijn laptop te doen. Dat was het geval want mijn laptop had internet.

De thomson stond in bridgemode (dat heeft men blijkbaar tijdens mijn vorige telefonisch contact toch gedaan) maar ik heb daarna gewoon internet gehad op mijn iMac.

Daarna heb ik ook diverse maken de router en TC (die dus in DHCP/NAT mode staat) uit/aan gezet maar dat bied geen uitkomst.

Ik werk nu ff via mijn iphone en weet niet hoe ik foto's van mijn airport configuratieprogramma kan toevoegen.

Ik kom er niet achter wat wel/niet ingevuld moet staan, wel/niet automatisch wordt gevuld en in welke volgorde router en Tc aan/uit gezet miet worden.

Graag jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
wimbre schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:14:
OMG😫😫
Ik werk nu ff via mijn iphone en weet niet hoe ik foto's van mijn airport configuratieprogramma kan toevoegen.

Ik kom er niet achter wat wel/niet ingevuld moet staan, wel/niet automatisch wordt gevuld en in welke volgorde router en Tc aan/uit gezet miet worden.

Graag jullie hulp
Upload even een screenshot van de Apple Airport App via www.imgur.com :)

Je Ziggo router staat nog steeds in bridge mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
https://imgur.com/gallery/iKHWf

De ziggo router staat nog in bridge mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik heb nog 2 contact gehad met Ziggo.

De 1e maal gaf men aan dat het niet aan de Ziggo router kon liggen omdat deze in bridge stond en dus geen Ip adressen uitgeeft. Zij heeft voorgesteld om deze Ziggo router weer in routemodus te zetten en de TC in brugmodus te zetten. Als het dan wel werkt dan ligt het volgens haar zeker niet aan de Ziggo router.

Toen had ik helemaal niets meer.

Na 10 minuten weer gebeld en aangegeven dat ik nu helemaal niets meer had en dus graag een andere modem wilde.

Deze meneer zag mijn modem helemaal niet meer (klopt ook want aan mijn kant bleef het online-lampje uit) en zei dat hij een monteur langs zou sturen. Dit kon pas 4 mei a.s.

Ik kijk nu op mijn pc en zie ineens emails binnenkomen. Ik dacht huh?

Heb ik ineens weer internet. Ik begrijp er helemaal niets meer van!!

Ik lees steeds dat de TC in bridge en de Ziggo modem in routermodus niet de ideale situatie is.
Mijn vraag is wat ik dan moet doen en in welke volgorde.

Alvast bedankt.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Niet ideaal volgens wie en waarom niet?
T zou gewoon moeten werken, heb er hier nooit problemen mee gehad toen ik nog bij Ziggo zat. Maar alternatief kan je ook het Ziggo modem in bridge zetten en dan je TC in dhcp/nat modus en daar alles aanhangen.

Je kan ook de tc op dhcp/nat zetten én t ziggo modem ook in router modus (krijg je dubbel NAT, ik had dat aanstaan destijds ivm gedeelde verbinding dus wilde extra laag isolatie), maar dan moet de IP range die de TC uitdeelt anders zijn dan die van Ziggo!! Anders loopt de boel heel erg in de soep en kan je idd heel raar gezeik krijgen.
Heb t wel eens gehad met een sitecom router die aan dat modem hing... die werd gereset en ging terug naar zn normale IP reeks, die helaas t zelfde was als t Ziggo modem. Tot mijn verbazing klapt internet er dan op alle poorten uit, kabeltje naar Sitecom lostrekken en binnen een minuut weer internet.

Dat was met dat Cisco modem van ze. Sowieso een instabiel kut modem trouwens... Deed soms opeens geen DOCSIS signaal tonen, gewoon alles op 0dB. Ziggo kon dan ook t hele modem niet zien, en t was maar hopen dat ie terugkwam... Kon van 15 minuten tot 5 uur duren. Vrijwel altijd als Ziggo gesloten was natuurlijk, en overdag geen problemen: dus wilde ze enkel een monteur sturen op eigen kosten ondanks dat ze konden zien dat ie vaak offline ging... Ja, dikke ***; no way dat ik er zelf voor ga lappen. :)
Volgende stap: Hallo KPN, ik wil graag een abonnement afsluiten... ;)

Trouwens, dat 169.x.x.x IP dat in je screenshot staat betekent dat de TC geen IP heeft gekregen van je modem... Geen route naar buiten dan lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 01-05-2017 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik heb inmiddels (na lage wifisnelheden) mijn oude Ziggo router omgewisseld voor een Ziggo Connect Box en heb ook de kabel van Ziggo router naar Airport Extreme basisstation (Time capsule) vervangen door een Cat 6 kabel.

Ik blijf regelmatig last houden van wegvallen Wifi op de iMac.

Ik vroeg mij nu af of ik wel de juiste opstelling heb.

Vanaf de inkomende internetkabel is de hele route bekabeld tot aan mijn Airport Extreme basisstation en vervolgens maakt mijn iMac (en de rest van de apparatuur in huis zoals iPads, iPhones) gebruik van Wifi via dit basisstation.

Is het mogelijk (en wellicht de bedoeling) dat ik vanaf mijn Airport Extreme basisstation (Time capsule) weer een kabel naar de iMac laat lopen? Dan veronderstel ik dat er via de iMac geen wifi verbinding nodig zou zijn.

Nogmaals ik ben een leek dus wellicht sla ik de plank compleet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
wimbre schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:48:
Ik heb inmiddels (na lage wifisnelheden) mijn oude Ziggo router omgewisseld voor een Ziggo Connect Box en heb ook de kabel van Ziggo router naar Airport Extreme basisstation (Time capsule) vervangen door een Cat 6 kabel.

Ik blijf regelmatig last houden van wegvallen Wifi op de iMac.

Ik vroeg mij nu af of ik wel de juiste opstelling heb.

Vanaf de inkomende internetkabel is de hele route bekabeld tot aan mijn Airport Extreme basisstation en vervolgens maakt mijn iMac (en de rest van de apparatuur in huis zoals iPads, iPhones) gebruik van Wifi via dit basisstation.

Is het mogelijk (en wellicht de bedoeling) dat ik vanaf mijn Airport Extreme basisstation (Time capsule) weer een kabel naar de iMac laat lopen? Dan veronderstel ik dat er via de iMac geen wifi verbinding nodig zou zijn.

Nogmaals ik ben een leek dus wellicht sla ik de plank compleet mis.
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar heb je al verschillende updates doorgevoerd? Heb je een clean install op je iMac gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 20:29
Gekeken naar mogelijkeinterferentie? Zet de iMac eens op een andere plek in huis, is het probleem dan hetzelfde?

Is t niet mogelijk om een ethernetkabel van de TC naar je iMac te trekken?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1