Toon posts:

Desktop wifi upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers.

Ik ben op zoek naar een netwerkkaart of dongle zodat ik mijn desktop op een wifi netwerk kan aansluiten.

ik game en stream vooral op mijn desktop die op Windows 10 draait.
De desktop staat op kleine afstand van 5 meter van de wifi router met 1 wand ertussen. Signaal sterkte is geen probleem dus.

Mijn budget ligt rond de 50 euro.

Ik zou graag wat hulp hebben en of iemand mij kan vertellen of een PCI-e netwerkkaart beter is dan een usb dongle en wat de grote vershillen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2016 11:57 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Nou krijg je zo'n keurig template voorgeschoteld met vragen over o.a. waar je systeem over gaat en wat je al zelf hebt gevonden... Tweakers is geen dumpplek voor je vragen. Dat zou je na 7 toch moeten weten ;).

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:09:
Nou krijg je zo'n keurig template voorgeschoteld met vragen over o.a. waar je systeem over gaat en wat je al zelf hebt gevonden... Tweakers is geen dumpplek voor je vragen. Dat zou je na 7 toch moeten weten ;).
Volgens mij heb ik mij aardig aan de template gehouden, behalve het merk voorkeur aangezien er geen revieuws vanuit tweakers over netwerkkaarten zijn en er tich merken en PCI-e kaarten en of usb dongles zijn kan ik wel willekeurige dingen gaan opnoemen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat ik vooral mis is waar de rest van je systeem uit bestaat. Voor hetzelfde geld zijn alle PCI-e sloten bezet en kan dat helemaal niet. Vandaar dat we altijd vragen gewoon volledig te zijn, dat scheelt nodeloos heen en weer gepost :).

Daarbij ben je zeker niet de eerste die wifi wil. Er wordt dan ook genoeg over gediscussieerd in andere topics. Dan kan je daar prima wat voorzetjes uithalen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De PCI-e kaarten hebben doorgaans externe antennes die gemiddeld genomen een betere en stabielere verbinding geven dan een USB dongle. Dit hangt echter wel af van het wifi signaal etc.. in huis.

Welke opties heb je reeds gevonden in de pricewatch? Waar twijfel je tussen?

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 11-12-2016 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die is gewoon vrij. Usb ook.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

WiFi, Desktop, gamen en streamen?
Sowieso geen ideale combi.

Maargoed, als je een desktop wil voorzien van WiFi, zorg dan dat je iets hebt met antennes die je los kan plaatsen.
Een desktop is een groot blok metaal die WiFi signalen absorbeert. Zit de antenne te dicht bij, verlies je enorm veel signaalsterkte.
Met een WiFi USB stick kan je dat oplossen met een USB verlengkabeltje. Koop je een PCI/PCIe kaartje, koop dan eentje met antennes met een kabel, of koop ze er los bij.

PCI/PCIe heeft wel de voorkeur omdat de stroomvoorziening gewoon beter is en je dus ook beter zendsignaal krijgt. USB is vaak fors minder krachtig.

Maargoed, als we het hebben over 5 meter met 1 wandje... Waarom druk je daar niet gewoon een UTP kabel doorheen? Veel sneller en stabieler, en lagere pings. Lijkt me best wel iets cruciaals bij gamen en streamen.

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 11-12-2016 12:05 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:56:
Wat ik vooral mis is waar de rest van je systeem uit bestaat. Voor hetzelfde geld zijn alle PCI-e sloten bezet en kan dat helemaal niet. Vandaar dat we altijd vragen gewoon volledig te zijn, dat scheelt nodeloos heen en weer gepost :).

Daarbij ben je zeker niet de eerste die wifi wil. Er wordt dan ook genoeg over gediscussieerd in andere topics. Dan kan je daar prima wat voorzetjes uithalen.
Zoeken op het forum naar "usb dongle" kwam niet veel positiefs uit. 1 draadje uit juli 2015 dus dat is niet heel recent. En kwa vergelijkingen tussen een netwerkkaart en usb dongle zag ik helemaal geen aansluitende topics, kan ook aan mij liggen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:05:
[...]

Zoeken op het forum naar "usb dongle" kwam niet veel positiefs uit. 1 draadje uit juli 2015 dus dat is niet heel recent. En kwa vergelijkingen tussen een netwerkkaart en usb dongle zag ik helemaal geen aansluitende topics, kan ook aan mij liggen.
Je kan natuurlijk alternatieve zoektermen proberen. Of de hele specifieke woorden zoals 'dongle' weglaten ;)
Teveel woorden in een zoekopdracht zijn net zo schadelijk voor de resultaten als te weinig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ga even wat reviews uitpluizen voor de
TP-Link Archer T9E Dual-Band PCI Express
En

ASUS PCE-AC68

De usb wifi dongles laat ik eerst wel even links liggen op advies van Mc Kaamos

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-02 09:22
Zoals ze hierboven al zeggen, leg een kabeltje. Ik heb een erg goede wifi set die 3 meter van de modem/router af staat en ik heb de helft van mijn snelheden en dubbele ping. Ik raad je dus nogmaals aan om een utptje te trekken
Pagina: 1