Toon posts:

Kan een macbook omgaan met twee timemachines? (2 HD's)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, weer eens een vraag van een beginner;

ik ben altijd nogal van de dubbel safety. Wat ik wil doen is twee externe HD's instellen voor timemachine, en dan regelmatig even die twee schijven (na elkaar) aan mijn macbook hangen zodat hij 2x een backup maakt.
De ene schijf bewaar ik thuis, de andere ligt in een locker op mijn werk, zodat wat er ook gebeurd (al brand mijn hele huis af) ik altijd nog een backup heb.

Maar kan een mac hiermee omgaan? Kan ik dan vanuit beide timemachine schijven backups terug zetten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlang
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online
In time-machine kan je meerdere schijven toevoegen. Hierop maakt je mac ook een backup.
Ik heb het ook al eens gedaan en ik had geen problemen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:19
Ja, werkt prima. Ik doe hetzelfde met een schijf op het werk en een thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 16:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Die off-site backup moet je wel regelmatig aan je mac hangen. Zodra die 14 dagen niet is bijgewerkt, gaat Mac OS piepen namelijk. Heeft geen gevolgen voor de backup of je mac zelf, maar is gewoon irritant.

Verder werkt het prima. Ik heb hier 2 Time Machines backups lopen en nog 1 extra off-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:09
Na 10 dagen toch al? Bij mij tenminste wel. Ik vind dat juist wel handig. Zodra die piept gelijk even er aan hangen en klaar is het weer.
Ik werk met 1 time machine naar nas, en 1 naar een externe hd die er dus zo'n 1x in de 10 dagen aan hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:25
Ik wil niet de spelbreker uithangen. Maar je had dit toch gewoon op internet kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:20
Is het verder niet handiger om naar een cloudbackup dienst te kijken, zodat je niet met een fysieke schijf hoeft te slepen? :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Volkan1984, ik heb een hoop gevonden op internet over timemachine, maar niet dit specifieke punt.

Een cloud, tsja.... Ik ben daar nog wat terughoudend in omdat het minder veilig voelt dan op een HD. Natuurlijk kan die HD ook in verkeerde handen vallen maar ja... dan heb ik dat zelf iig snel genoeg in de gaten, en bij een hack van de cloud niet.

En verder heb ik niet zoveel zin om te betalen voor een cloud terwijl het zo ook prima kan. Ik heb geen andere meerwaarde bij een cloud omdat ik nooit bestanden op andere machines wil openen.
Icloud heb ik iig wel ingesteld voor de instellingen etc, maar niet voor documenten. Mijn hoeveelheid data zou dan teveel zijn voor de gratis versie.
Pagina: 1