Pricewatch prijsdaling API?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04 23:34
Hee Tweakers,

ik ben bezig met een projectje om deal makkelijk weer te geven, maar ik ben op zoek naar een API voor de prijsdaling op de pricewatch pagina.

Ik heb twee andere topics gevonden waar het over API's ging, maar dat leek meer te maken met alle producten. Ik wil graag alleen de producten bij de prijsdaling pagina.

Linkje; https://tweakers.net/pricewatch/deals/

b.v.d. _/-\o_ _/-\o_

gr,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wij vinden natuurlijk al dat de deals makkelijk worden weergegeven, wat gaat jouw projectje anders of beter doen?

Verder proberen we moeite te doen om onze codebase te verkleinen, ipv te laten groeien. Daarom moeten we streng zijn en willen we goed weten wat voor groter belang het dient om zo'n API te maken. En als iets slechts het belang van één bezoeker dient, is de kans dat we het gaan maken natuurlijk bijzonder klein.

Ik heb je topic ook even verplaatst van Pricewatch naar Mooie Features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-05 17:21

ikvanwinsum

/dev/null

Uuhm dat bouw je toch gewoon (zolang Tweakers dat geen probleem vindt) zelf een scrapertje? Ik bedoel, tweakers is redelijk netjes gebouwd, dus met een DOM parser zou je al redelijk wat informatie uit die pagina kunnen halen.

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
ACM schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:41:
Wij vinden natuurlijk al dat de deals makkelijk worden weergegeven, wat gaat jouw projectje anders of beter doen?

Verder proberen we moeite te doen om onze codebase te verkleinen, ipv te laten groeien. Daarom moeten we streng zijn en willen we goed weten wat voor groter belang het dient om zo'n API te maken. En als iets slechts het belang van één bezoeker dient, is de kans dat we het gaan maken natuurlijk bijzonder klein.

Ik heb je topic ook even verplaatst van Pricewatch naar Mooie Features
Het is niet echt een groot project of degelijk anders. Ik wil de laatste tijd graag meer js, jquery, json, etc. leren en dit leek me erg gaaf om te gebruiken.

Kent u de youtuber techsource? En zijn site dealsource.tech ? Zoiets wou ik dus maken, maar dan voor Nederland, aangezien amazon niet bepaald populair is hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

iinsane schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:16:
Het is niet echt een groot project of degelijk anders. Ik wil de laatste tijd graag meer js, jquery, json, etc. leren en dit leek me erg gaaf om te gebruiken.
Als je het volgens de manier van ikvanwinsum doet, kan je ook webscraping aan dat lijstje toevoegen ;)

Zolang je het aantal requests dat je doet beperkt houdt (dus o.a. je testcode uitwerken met statische html-files ipv steeds onze server benaderen), hebben we daar geen moeite mee.
Kent u de youtuber techsource? En zijn site dealsource.tech ? Zoiets wou ik dus maken, maar dan voor Nederland, aangezien amazon niet bepaald populair is hier..
Amazon is behoorlijk populair hier. Maar gelukkig hebben we hier inderdaad nog wel concurrentie van andere grote webwinkels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
ACM schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:23:
Amazon is behoorlijk populair hier. Maar gelukkig hebben we hier inderdaad nog wel concurrentie van andere grote webwinkels :)
Nou... ik heb nog nooit iemand horen zeggen 'oh dat bestel ik wel even via amazon'. Misschien vanwege het hele creditcard only of giftcards gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

iinsane schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:22:
Nou... ik heb nog nooit iemand horen zeggen 'oh dat bestel ik wel even via amazon'. Misschien vanwege het hele creditcard only of giftcards gedoe..
Dat klopt, maar in de pricewatch zijn ze toch goed voor een 13e plek. Waarbij winkels als Coolblue, Media Markt en Bol.com wel duidelijk groter zijn, maar bijvoorbeeld Wehkamp (14e ;) ) iets kleiner is.

Het zal daarbij wel helpen dat ze een relatief gezien een enorm deel van de door ons opgenomen producten verkopen, ook van de wat meer obscure dingen. Dat vertekend dan natuurlijk het beeld een beetje.
Bovendien hebben wij waarschijnlijk ook relatief veel mensen (ivt landelijk) die bereid zijn met hun credit card en in Duitsland (hoewel tegenwoordig wel in het Nederlands of Engels) te bestellen.

[ Voor 22% gewijzigd door ACM op 11-12-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
ACM schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:05:
[...]

Dat klopt, maar in de pricewatch zijn ze toch goed voor een 13e plek. Waarbij winkels als Coolblue, Media Markt en Bol.com wel duidelijk groter zijn, maar bijvoorbeeld Wehkamp (14e ;) ) iets kleiner is.

Het zal daarbij waarschijnlijk wel helpen dat ze een enorm aanbod hebben, ook van de wat meer obscure dingen.
Wehkamp 14 ?? Ik heb die pagina nog nooit bekeken dus dit lees is nu voor het eerst. Apart zeg dat amazon nog voor wehkamp komt. Amazon biedt wel enorm veel producten aan ja. Ik ben gewoon te vinden op tweakers, en de eerste beste webshop die het product heeft voor een mooie prijs, is voor mij de winnaar :P
Pagina: 1