Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn vader's telefoon vond 't nodig om geen whatsapp meer te kunnen installeren; er wordt elke keer bij de installatie (na de download) een foutcode gegeven, waarvoor het toestel even kort trilt. de foutcode is -11. het is geen geweldig ding maar het werkt, en in mijn ogen zou dat 't nog steeds moeten doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy Mini 2 met de laatste (dus erg oud) android voor dit ding

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
natuurlijk het WWW gebruiken om foutcode -11 op te zoeken, echter zonder succes! uiteraard is eerst de telefoon opnieuw opgestart, gekeken of er genoeg geheugen vrij is (370MB op 't toestel zelf) en is de cache van de play store geleegd zoals veel websites aanbevelen

heeft iemand een idee?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Beste antwoord (via NLBUURMAN op 11-12-2016 18:27)

• UntoldStories
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09-2023
Je bent zo te zien niet de enige die sinds de laatste Whatsapp-update tegen dit probleem aanloopt! ;-)

Gelukkig is Whatsapp druk bezig om een bugfix beschikbaar te stellen;
WhatsApp laat aan Whatsappen.nl weten dat de gisteren uitgebrachte versie 2.16.382 problemen geeft met Android versie 2.3.6. Het bedrijf rolt momenteel twee updates achter elkaar uit om dit probleem te verhelpen. Zowel de versies 2.16.389 én 2.16.391 bevatten de bugfix. De uitrol in Google Play is naar verwachting in de loop van de avond of nacht volledig afgerond.

Kun je niet wachten tot de update via Google Play beschikbaar wordt, dan kun je de nieuwste versie downloaden op de website van WhatsApp.
Bron: http://www.whatsappen.nl/...-met-whatsapp-foutcode-11

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Ik ben bang dat de Android-versie gewoonweg te oud is voor nieuwere versies van WhatsApp.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Lijkt er op dat foutcode -11 te maken heeft met je android versie.
Zoals je al aangeeft is het al een wat oudere telefoon en wellicht werkt die ook nog.
Echter zijn sommige functies in whatsapp niet meer geschikt voor deze oudere android versie.

Er is wel een mooie work around voor maar dat zou inhouden oudere versie van whatsapp installeren.
Echter als whatsapp het idee krijgt dat het ophoud bij versie X.X dan werkt die meer.

De andere workaround is rooten en een custom rom opdraaien met een nieuwere android versie.
Echter doe je dit volledig op eigen risico en heb je kans op een brick (werkt je toestel niet meer).

Meer kunnen we er helaas niet van maken.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Lijkt er op dat foutcode -11 te maken heeft met je android versie.
Zoals je al aangeeft is het al een wat oudere telefoon en wellicht werkt die ook nog.
Echter zijn sommige functies in whatsapp niet meer geschikt voor deze android versie.

Er is wel een mooie work around voor maar dat zou inhouden oudere versie van whatsapp.
Echter al whatsapp het idee krijgt dat het ophoud bij versie X.X dan werkt die meer.

De andere workaround is rooten en een custom rom opdraaien met een nieuwere android versie.
Echter doe je dit volledig op eigen risico en heb je kans op een brick (werkt je toestel niet meer)

Meer kunnen we er helaas niet van maken.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:09
Hahn schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:39:
Ik ben bang dat de Android-versie gewoonweg te oud is voor nieuwere versies van WhatsApp.
Lijkt me sterk dat de Galaxy Mini 2 nog op Android 2.1 of lager draait, dat zijn tenminste de minimumeisen die Whatsapp zelf stelt.
En als de Android versie te laag was lijkt het me ook niet dat je hem kunt downloaden vanuit de Play Store...?

[ Voor 14% gewijzigd door SgtElPotato op 10-12-2016 21:46 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SgtElPotato schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:45:
[...]

Lijkt me sterk dat de Galaxy Mini 2 nog op Android 2.1 of lager draait, dat zijn tenminste de minimumeisen die Whatsapp zelf stelt.
Standaard stond er 2.3 op; geen idee of er de laatste week een update van Whatsapp is gekomen waardoor de eisen omhoog zijn gegeaan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:09
MAX3400 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:46:
[...]

Standaard stond er 2.3 op; geen idee of er de laatste week een update van Whatsapp is gekomen waardoor de eisen omhoog zijn gegeaan?
Op de site niks van te zien: https://www.whatsapp.com/faq/en/android/21166563

Beetje rondzoeken op internet leert wel dat Whatsapp niet lekker werkt op een lagere Android versie dan 4.0.

[ Voor 14% gewijzigd door SgtElPotato op 10-12-2016 22:01 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Toestel terug naar fabrieksinstellingen zal het wel oplossen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• UntoldStories
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09-2023
Je bent zo te zien niet de enige die sinds de laatste Whatsapp-update tegen dit probleem aanloopt! ;-)

Gelukkig is Whatsapp druk bezig om een bugfix beschikbaar te stellen;
WhatsApp laat aan Whatsappen.nl weten dat de gisteren uitgebrachte versie 2.16.382 problemen geeft met Android versie 2.3.6. Het bedrijf rolt momenteel twee updates achter elkaar uit om dit probleem te verhelpen. Zowel de versies 2.16.389 én 2.16.391 bevatten de bugfix. De uitrol in Google Play is naar verwachting in de loop van de avond of nacht volledig afgerond.

Kun je niet wachten tot de update via Google Play beschikbaar wordt, dan kun je de nieuwste versie downloaden op de website van WhatsApp.
Bron: http://www.whatsappen.nl/...-met-whatsapp-foutcode-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06

Eraser127

Nijkerk

Heb hetzelfde sinds gisteren, Galaxy S Plus (ivm wachten op OnePLus 3T en Galaxy S4 stuk). Bij handmatig apk downloaden en installeren geeft ie parseerfout.

Edit: nieuwe update en het werkt weer.

Weet iemand trouwens het volgende:

Als ik de chatdatabase van mijn kapotte Galaxy S4 naar de OnePlus 3T zet, kan ik dan alsnog ook de chat backup van Galaxy S Plus die ik nadat de S4 stuk ging importeren?

[ Voor 44% gewijzigd door Eraser127 op 11-12-2016 22:30 ]

My Discogs

Pagina: 1