Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Usb wifi heeft contact met netwerk maar windows niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Mijn usb wifi adapter heeft verbinding maar windows vindt alleen een ongeindentificeerde netwerk waardoor ik niet op internet kan. (Zie screenshot in link : https://i.imgsafe.org/c656fa4339.jpg )
Bij herstel zegt/vraagt ie om reset van de adapter maar dit werkt niet (al 100x geprobeerd)
Iemand een idee hoe ik dit probleem op kan lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Windows Vista(sp2)
Sitecom usb wifi adapter
Ziggo hotspot

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Resetten , alles opnieuw instaleren.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vind het mooi maar in je screenshot, alhoewel ge-edit, lijkt het IP-adres van de WiFi-adapter toch echt met 169.254. te beginnen. Als dat zo is, dan heb je een APIPA IP-adres gekregen en zal je nooit op internet kunnen.

Hoe ging je voorheen op internet dan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
De eerste 2 dagen had ik geen problemen en werkte alles perfekt. Sindsdien krijg ik elke keer het ongeindentificeerde netwerk terwijl ik niets veranderd heb.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:06:
De eerste 2 dagen had ik geen problemen en werkte alles perfekt. Sindsdien krijg ik elke keer het ongeindentificeerde netwerk terwijl ik niets veranderd heb.
Je hebt al meerdere dagen geen WindowsUpdates geinstalleerd? Geen updates voor je virusscanner / firewall / whatever security?

En wat nou als je een System Restore doet naar vorige week ofzo? Werkt internet dan weer wel en kan je dan even in de gaten houden welke zaken zichzelf mogelijk gaan updaten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bar weinig verstand van pc's en heb dus nooit een herstelpunt gemaakt om een system restore te doen. Dit kan ik dus niet doen , wat ik wel weet is dat er geen updates zijn geinstalleerd in die paar dagen aangezien ik die op handmatig heb staan.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

nieuws: Microsoft brengt patch uit voor internetproblemen Windows 10

Ik vermoed dat je hier last van heb. Via ethernet de patch binnen halen een optie?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
NoxiuZ schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:42:
nieuws: Microsoft brengt patch uit voor internetproblemen Windows 10

Ik vermoed dat je hier last van heb. Via ethernet de patch binnen halen een optie?
Ik vermoed zomaar dat die niet gaat werken op Windows Vista zoals in de OP vermeld staat.

U+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heeft dat apparaat waar je die USB Wifi adapter in steekt niet een onboard "WiFi module óf een NIC waar een UTP kabel in past?

ZO Née: Verwijder in het apparaatbeheer van die PC de USB Root Hub eens en reboot die machine daarna (daarna pas weer die USB WiFi module insteken).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Nox
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

Oh, goedendag :D

Doe eens ipconfig -release en -renew?

Werkt alles met een ander wifinetwerk? Desnoods een hotspot maken op je telefoon?

Als dat goed werkt, check je router.

(En probeer eens anders dan sitecom :p)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
@wimmel_1 : zal het straks eens proberen , dank.
@NoxiuZ : er is helaas geen ander wifi netwerk om te proberen. Dit is een ziggo hotspot van iemand anders, ik deelde mijn internet met de onderbuurman maar die is verhuisd, tijdelijk wou ik hotspot gebruiken om de periode te overbruggen tot dat er bij mij internet wordt geleverd.
Het rare is dat de hotspot wel werkt op mijn tel.

• MAX3400

MAX3400

Als het over Ziggo hotspots gaat, moet je eens met Ziggo bellen. Er is/was al enige tijd een onduidelijkheid dat je maar x apparaten tegelijk mag verbinden met hotspots op jouw account.

Kan me ook voorstellen dat als een hotspot (van de buurman) "vol" zit, dat jouw PC pech heeft en niet meer mag internetten.

Aangezien het beheer van de hotspots niet bij de abonnee maar bij de ISP ligt, zou ik daar dus eens mijn heil gaan zoeken.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 17:46
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:20:
@wimmel_1 : zal het straks eens proberen , dank.
@NoxiuZ : er is helaas geen ander wifi netwerk om te proberen. Dit is een ziggo hotspot van iemand anders, ik deelde mijn internet met de onderbuurman maar die is verhuisd, tijdelijk wou ik hotspot gebruiken om de periode te overbruggen tot dat er bij mij internet wordt geleverd.
Het rare is dat de hotspot wel werkt op mijn tel.
Je moet hem even opnieuw aanmelden op dat netwerk, je kan in de windows instellingen, wifi beheren en dan dit netwerk laten vergeten, en dan weer aanmelden (als je tenminste het ww en gebruikersnaam weet)

En dat wat MAX3400 zegt

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Topicstarter
Bij ziggo kun je 5 per account linken.
Heb de code van een familielid die het zelf maar op 1 apparaat heeft plus mijn tel en pc maakt er 3.
Ik heb de verbinding op verschillende tijdstippen geprobeerd ook een keer snachts om 4 uur (lijkt me niet dat er dan meerdere users zijn).
Het netwerk vergeten en opnieuw instellen heb ik al meerdere keren geprobeerd maar ook dat werkt niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer voor de grap eens het MAC-adres van je WiFi-adapter te wijzigen (tweede teken met 2 ophogen is doorgaans beste keus). Kijk of je dan wel verbinding kunt maken. Dit kinkt verdacht als MAC-based blacklisting.

Oslik blyat! Oslik!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-11 17:46
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:15:
Bij ziggo kun je 5 per account linken.
Heb de code van een familielid die het zelf maar op 1 apparaat heeft plus mijn tel en pc maakt er 3.
Ik heb de verbinding op verschillende tijdstippen geprobeerd ook een keer snachts om 4 uur (lijkt me niet dat er dan meerdere users zijn).
Het netwerk vergeten en opnieuw instellen heb ik al meerdere keren geprobeerd maar ook dat werkt niet.
ik denk dat je probleem is, dat je hem op de eigenaar van de 'ziggo hotspot' zijn netwerk moet aanmelden , ivm met het certificaat, omdat vista wat moeilijk doet in dit geval denk ik

Bron+stappenplan
Welke apparaten kan ik gebruiken met WifiSpots certificaten?
WifiSpots van Ziggo werken op bijna alle apparaten met wifi. De volgende apparaten en besturingssystemen hebben we uitgebreid getest voor het gebruik met certificaten. Daarom bevelen we deze voor gebruik aan:

Windows: minimaal vereist Windows 8.1
Samsung smartphone: minimaal vereist Android 4.x
Samsung tablet: minimaal vereist Android 3.x
HTC smartphone: minimaal vereist Android 4.x
HTC tablet: minimaal vereist Android 3.x
Huawei smartphone: minimaal vereist Android 4.x
iPhone: minimaal vereist iOS 7
iPad: minimaal verseist iOS 7
iMac: minimaal vereist OS X Mavericks
Gebruik je een ander apparaat of besturingssysteem voor WifiSpots? Maak je geen zorgen. De huidige inlogmethode voor WifiSpots behoort al tot de veiligste in Nederland.

Tip! Wanneer je voor het eerst WifiSpots wilt installeren met certificaten, dan raden we je aan om dit te doen met je eigen internetverbinding van Ziggo. Dat is bij de eerste keer dat je inlogt met WifiSpots certificaten het veiligst. Is de installatie gelukt? Dan kun je nu onbeperkt internetten op zo'n 2 miljoen WifiSpots van Ziggo.

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 14-12-2016 12:00 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1