Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinME] - Hoe maak ik een netwerk verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 21:35
Ik heb hier een Compaq EVO D310 computer waarop ik Windows ME staan heb. Jawel Windows ME.

Maar het lukt me maar niet om een verbinding te krijgen met m'n eigen netwerk om zodoende op het internet te komen. Ik heb Firefox 2.0 geinstalleerd om IE niet te hoeven te gebruiken en een 3com ethernet kaartje werd keurig door ME herkend en geinstalleerd.

Alleen ik snap verder niet hoe ik tot een lan verbinding moet komen:
Het is tegenwoordig een stuk makkelijker, ethernet kaartje erin, automatisch ip configuratie en online. Maar met ME ging dit duidelijk iets anders.

Hieronder een paar screen shots, misschien dat iemand weet wat ik hier verkeerd doe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yftzvatm4Os7Sx0PVBogQMmo/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9wKDOD2OmPxUqvB0ZdBgVYLJ/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OMLAAltO5MqmtUWsJwkns80c/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wiYPM6FSFkvD0wPD2hPbIh2V/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EGmsEFhmM2uJ15hTXtR2n67X/thumb.jpg

Mijn YouTube Channel

Beste antwoord (via Snowwie op 10-12-2016 19:31)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:18
Lijkt behoorlijk goed te gaan, alleen bij gateway al eens geprobeerd het IP adres van je router in te vullen? Dan plukt 'ie daar ook wel z'n DHCP en DNS vandaan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• ShitHappens
Lijkt behoorlijk goed te gaan, alleen bij gateway al eens geprobeerd het IP adres van je router in te vullen? Dan plukt 'ie daar ook wel z'n DHCP en DNS vandaan.

• Snowwie
ShitHappens schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:11:
Geprobeerd, geen effect. Ook nu kan ik m'n router nog niet bereiken.

Mijn YouTube Channel

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Kijk eens op je laatste screenshot.

Gele uitroeptekens ;)

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Lang geleden!
Maar ik meen me te herinneren dat de instelling van de netwerkkaart helemaal eender was als wat nu meestal het geval is met Windows 7, 8.1 en 10. Gewoon alles op automatisch toewijzen en klaar. Desnoods de kabel uit de modem eerst even rechtstreeks op die computer. Alles even uitschakelen en opnieuw opstarten, te beginnen bij de modem. Volgens mij moet er geen verschil zijn met nieuwere Windows versies.

• Snowwie
Godnondeju, of je steekt de stekker in de verkeerde adapter. 8)7 8)7 8)7
MarElo schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:30:
Kijk eens op je laatste screenshot.

Gele uitroeptekens ;)
(Ik had geen drivers voor de onboard ethernetkaart, zodoende had ik een losse 3com kaartje geplaatst, maar vergeten de kabel over te zetten).

Ja, dan kun je lang wachten op een verbinding, zonder kabel..

[ Voor 39% gewijzigd door Snowwie op 10-12-2016 19:33 ]

Mijn YouTube Channel

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Och...lekker prutsen zo in het weekend he :-)

• Snowwie
Heerlijk toch....?

Klooien met ouwe computers, ouwe OS-en, ouwe drivers en hopelijk straks ook oude games die normaal gesproken niet meer draaien op Windows 10. :)

Nu nog proberen om een een oude Soundblaster Live 5.1 (SB0100) aan de gang te krijgen, dat gaat ook niet echt van harte....

Op zich is deze Compaq EVO D310 met z'n 2,4Ghz processor en 512MB ram daar ruim voldoende voor.
Nu nog een fatsoenlijke AGP x8 kaartje op de kop tikken.

[ Voor 16% gewijzigd door Snowwie op 10-12-2016 19:39 ]

Mijn YouTube Channel

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Succes ermee

• ShitHappens
Snowwie schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:30:
Godnondeju, of je steekt de stekker in de verkeerde adapter. 8)7 8)7 8)7

[...]

(Ik had geen drivers voor de onboard ethernetkaart, zodoende had ik een losse 3com kaartje geplaatst, maar vergeten de kabel over te zetten).

Ja, dan kun je lang wachten op een verbinding, zonder kabel..
Lol! Ja dat kon k vanaf hier nou ook weer niet zien ;) nu de hamvraag: Werkte dat gelijk of moest je inderdaad nog de gateway instellen?

• Snowwie
Ik had de gateway ingesteld en het werkte ook gelijk.

Of het had gewerkt zonder het invoeren van de gateway weet ik niet. Zou ik moeten proberen. :)

Mijn YouTube Channel

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Wauw een Compaq EVO D310 was mijn eerste moderne computer toen ik 12 was (13 jaar geleden)
Heb ik nog lang gebruik in totaal 6 jaar.
En Dat ding heeft veel meegemaakt.
en lekker goed geüpgraded
2gb ram
een nvidia gtx 5500
Een pentuim 4 2.8ghz in gezet (Die uit een laptop kwam)
En heeft veel besturing systemen gezien .
Windos xp, vista, Linux, windows 7 En als laatsen windows 8 insider previeuw
Lan drivers kreeg ik gewoon werkend hoor (Heb nog misschien ergens een setup van liggen)
Ook al moet ik er wel bij zeggen dat windows 7 hem toen der tijd vanzelf zag.
Maar helaas 2 jaar geleden heb ik de pc weg gegeven aan een jonge van 13 (zijn gezin geen geld had voor een pc)
Hoop dat de pc nog in de running is . maar snap ook wel als het niet zo is.
Ik heb wel de pentuim 4 2.8ghz terug in de laptop gedaan .
Ik heb de laptop namelijk nog wel. :D
Pagina: 1