Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe aankomende Build discussie / tips

Pagina: 1
Acties:

• thijsvt
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-11 12:20
Hey Tweakers!

Op het moment ben ik aan het kijken naar een nieuw systeem wat ik rond Januari zal gaan bestellen omdat ik dan weer terug in het oude vertrouwde Nederland ben. Ik heb daarom een build idee hieronder neergezet die gebaseerd is op de site’s die ik lees a.k.a Tweakers/hardware.info maar zou hier graag met jullie over sparren om een zo goed mogelijke build te krijgen.
Het idee is dat een beetje meer of minder er niet toe doet zolang het een goed argument heeft.

Wat heb je al?
Het volgende heb ik al:
- Logitech z906 speaker set
- Twee full HD 24 inch dell monitoren
- Mechanisch toetsenbord en gaming muis
- Samsung SSD 840 250GB
- Random brand SSD 60GB
- WD green 3TB hard drive
- WD black 500GB hard drive
- Alle benodigde software

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de pc voor de volgende onderdelen gebruiken: Casual gamen, Programmeren van applicaties, Huis/Tuin en keuken gebruik, Extern werk (zoals systeembeheer) en natuurlijk hier en daar een hobby applicatie

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het tussen de 950-1200 euro willen laten kosten. Als een echte Nederlander zou ik zeggen hoe goedkoper hoe beter maar echte verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Rand apparatuur heb ik al maar leuke tips zijn altijd welkom!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het volgende minimaal in het systeem hebben:
- i5 of hogere CPU
- 16GB ram
- NVME SSD
- Een GPU voor minimaal casual gaming die er even tegenaan kan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag A merk of eentje waarvan je gewoon op aankan. Ik vervang mijn build gemiddeld elke 4 jaar dus zo lang moet hij het eigenlijk ook minimaal doen en liever zelfs langer.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb de PC het liefst zo stil mogelijk. Hiervoor een H100i waterkoeler (oude model) gehad en die was helaas alles behalve stil

Ga je overlokken?
Over het algemeen klok ik niet over. Wel heb ik altijd het idee dat componenten met K van bijvoorbeeld Intel hun waarde meer behouden. Teven behoud ik dan natuurlijk de mogelijkheid om het ooit te doen.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht zoals iedere tweaker mooie tips en misschien een leuke discussie / spar over een onderdeel. Hopelijk is er dan uiteindelijk een mooie build. Tevens is ieder advies welkom en zou zelfs advies zoals: wacht 2 maanden want dan is er een baanbrekende verandering aanwezig welkom.

De eerste concept-opstelling

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 244,95€ 244,95
1ASRock Z170 Extreme4€ 144,90€ 144,90
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 339,-€ 339,-
1Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart€ 84,-€ 84,-
1Scythe Fuma€ 42,85€ 42,85
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 93,95€ 93,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 131,89€ 131,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.177,49

EDIT:

WENSLIJST UPDATE
Ik heb de wenslijst aangepast maar ik wacht dus tot januari tot de nieuwe release van kaby lake an zal tegen die tijd verder kijken op basis van die presentaties of prijsdalingen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 244,95€ 244,95
1ASRock Z170 Extreme4€ 144,90€ 144,90
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 275,-€ 275,-
1Phanteks Enthoo Pro Closed Zwart€ 84,-€ 84,-
1Scythe Fuma€ 42,85€ 42,85
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 86,90€ 86,90
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 131,17€ 131,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.105,72

[ Voor 21% gewijzigd door thijsvt op 11-12-2016 11:28 ]

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA Deze sticks zijn op het moment goedkoper en hebben een lagere true latency.

450 Watt in de vorm van pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M zou ook volstaan.

Je hebt overigens een complete overclock build. Als je dat toch hebt, zou ik gewoon gaan overklokken. Anders gooi je wel heel veel geld weg.

Waar heb je de NVMe SSD voor nodig?

• thijsvt
lactaxative schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:43:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA Deze sticks zijn op het moment goedkoper en hebben een lagere true latency.

450 Watt in de vorm van pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M zou ook volstaan.

Je hebt overigens een complete overclock build. Als je dat toch hebt, zou ik gewoon gaan overklokken. Anders gooi je wel heel veel geld weg.

Waar heb je de NVMe SSD voor nodig?
A goede tip betreffende het werkgeheugen! die ga ik vervangen in de concept build.

betreffende de PSU deze huidige PSU die ik in de lijst heb staan komt ook met 550w en kan eventuele upgrades aan mocht ik dat ook willen, tevens heeft hij 10 jaar garantie. Vraag me af of je voor die 8/10 euro verschil hetzelfde hebt.

Betreffende de NVMe SSD. Eigenlijk een beetje omdat het kan en nog sneller is dan de SSD's die ik nu al heb ;)

• lactaxative
thijsvt schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:51:
[...]

A goede tip betreffende het werkgeheugen! die ga ik vervangen in de concept build.

betreffende de PSU deze huidige PSU die ik in de lijst heb staan komt ook met 550w en kan eventuele upgrades aan mocht ik dat ook willen, tevens heeft hij 10 jaar garantie. Vraag me af of je voor die 8/10 euro verschil hetzelfde hebt.

Betreffende de NVMe SSD. Eigenlijk een beetje omdat het kan en nog sneller is dan de SSD's die ik nu al heb ;)
De Bitfenix heeft 7 jaar garantie, dit is inderdaad korter. Wel moet ik erbij vertellen dat een voeding bij hoger procentueel verbruik, een hoger rendement heeft. Hierdoor is de voorkeur vaak voor een voeding met een vermogen passend bij het systeem. De keuze blijft aan jou natuurlijk.

Tja, omdat het kan is natuurlijk de beste reden. Of je er ook veel van gaat merken, betwijfel ik wel.

• thijsvt
lactaxative schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:58:
[...]

De Bitfenix heeft 7 jaar garantie, dit is inderdaad korter. Wel moet ik erbij vertellen dat een voeding bij hoger procentueel verbruik, een hoger rendement heeft. Hierdoor is de voorkeur vaak voor een voeding met een vermogen passend bij het systeem. De keuze blijft aan jou natuurlijk.

Tja, omdat het kan is natuurlijk de beste reden. Of je er ook veel van gaat merken, betwijfel ik wel.
hmm hier ga ik me zeker in verdiepen en dus misschien ook wel aanpassen. Het is niet alsof 7 jaar te weinig is.

En waarom denk je dat ik er niks van zal merken? Zelfs niet tegen een Samsung 840 van een paar jaar terug bijvoorbeeld?

• lactaxative
Het punt is een beetje dat de laadtijden wel met x4 x5 omlaag gaan, maar als de laadtijden al slechts een seconde waren, wat is de winst dan? Op mijn oude 750 Evo (zwakker dan de 840), start Windows toch nog steeds in 5 seconden op. Dit zou dus ook in 1 seconden kunnen, maar dan zit ik nog steeds 3 seconden op het 'wil je je BIOS in' scherm. Ik vind de winst dus vrij matig. Maar goed, het kan wel, en is een goed verhaal in bepaalde kroegen.

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Als je in januari gaat bestellen kan je misschien de zen generatie van amd en kaby lake van intel afwachten, of je kan toch voor skylake gaan die zullen dan waarschijnlijk goedkoper worden.

• thijsvt
iBombs schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:11:
Als je in januari gaat bestellen kan je misschien de zen generatie van amd en kaby lake van intel afwachten, of je kan toch voor skylake gaan die zullen dan waarschijnlijk goedkoper worden.
Zijn er al exacte release data beschikbaar toevallig?
lactaxative schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:10:
Het punt is een beetje dat de laadtijden wel met x4 x5 omlaag gaan, maar als de laadtijden al slechts een seconde waren, wat is de winst dan? Op mijn oude 750 Evo (zwakker dan de 840), start Windows toch nog steeds in 5 seconden op. Dit zou dus ook in 1 seconden kunnen, maar dan zit ik nog steeds 3 seconden op het 'wil je je BIOS in' scherm. Ik vind de winst dus vrij matig. Maar goed, het kan wel, en is een goed verhaal in bepaalde kroegen.
haha moet zeggen dat dat verhaal in de kroegen me wel even deed lachen. Wie weet, ik kijk het even aan :)

Verwijderd

iBombs schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:11:
Meest zinnige antwoord.
5 Januari afwachten release Kaby Lake.
Daarvoor kiezen of je gaat voor Sky Lake prijzen zullen dan wel zakken ja.
Leverbaar Kaby Lake vanaf 2de week januari CPU's moederborden zullen ook snel volgen.

• thijsvt
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:38:
[...]

Meest zinnige antwoord.
5 Januari afwachten release Kaby Lake.
Daarvoor kiezen of je gaat voor Sky Lake prijzen zullen dan wel zakken ja.
Leverbaar Kaby Lake vanaf 2de week januari CPU's moederborden zullen ook snel volgen.
bedankt dan wacht ik het lekker af en gebruik ik tot die tijd mijn laptop wel. Wie weet wat de presentatieverschillen zijn en anders lekker minder betalen :)

Verwijderd

Gelijk heb je 😊
Ik wacht ook rustig af...
Of een hele nieuwe build Kaby Lake of even wachten tot Sky Lake in prijs daalt 😉
Pagina: 1