Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Desktop PC upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen, af en toe streamen op Twitch voor wat vrienden, en wellicht (ook af en toe) een server hosten

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik besteed niet hoger dan €800 voor het upgraden

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Qua randapparatuur heb ik alles al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik wil mijn CPU upgraden. Mijn huidige is een i5 4460, en deze veroorzaakt een vrij erge bottleneck (in de meeste games) met mijn GTX1070 G1 Gaming. Ik ga naar Skylake toe, en ik zal dus ook een nieuw moederbord met geheugen moeten halen (16GB+ DDR4). Ik wil ook een nieuwe ventilator voor mijn CPU koeler ( CM Hyper 412S), de standaard fan die er op zit maakt voor mij net iets teveel lawaai.

Nog even in het kort wat ik nodig heb:
CPU (Skylake)
Moederbord (USB Type C, min. 3 case-fan headers.)
Geheugen (DDR4, minstens 16GB.)
Ventilator voor op CPU koeler (120mm)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
CPU van Intel, sowieso

Ik dacht zelf al aan:

Intel Core i7-6700K Boxed € 359,95
MSI Z170A SLI Plus € 128,-
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 € 100,95
Noctua NF-S12A PWM, 120mm € 19,44

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik heb alleen nog wat wensen voor de casefan die ik wil upgraden, en dat is er eentje die stil is.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Waarschijnlijk wel, maar pas na een paar jaartjes. Daarom leun ik ook aan de 6700K, vanwege de hogere stock speeds. Tegen die tijd zal ik ook een nieuwe CPU koeler aanschaffen (heb nu CM Hyper 412S)

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik wil zoveel mogelijk fps kunnen krijgen. Ik speel namelijk op 1080p@144hz. Ik speel verschillende games, zoals Mafia 3 (daar haal ik nu tussen de 25 en 45fps, settings beinvloeden mijn FPS niet), GTA (rond de 50fps, op Medium/High/Very High). Ik ben van plan nog meer games te kopen, zoals Rise of the Tomb Raider, maar ik heb deze aankopen al enige tijd uitgesteld vanwege de bottleneck die ik ondervind.

Nog even een lijstje met wat ik nu heb:
Fractal Design Define S met 2 stockfans
Gigabyte Sniper B6 B85, Socket 1150
Intel Core i5 4460
Gigabyte GTX1070 G1 Gaming
8GB DDR3 Kingston HyperX
Cooler Master Hyper 412S met stockfan
256GB SSD Crucial BX100
1TB Seagate HDD
Cooler Master V650 80+gold

*Alles in bold ben ik van plan te upgraden

Wat ik van jullie wil weten is wat ik het beste kan halen om de bottleneck zo klein mogelijk te maken wat binnen mijn budget valt.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2016 17:36 . Reden: Spellingsfoutjes ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis even waar die bottleneck precies optreedt, want Mafia is een miserabele port. Een upgrade gaat je vrij weinig brengen helaas...

Verwijderd

Topicstarter
Het feit dat mijn fps nauwelijks veranderen (1 á 2 fps van Low > Ultra) tijdens het schakelen van de video settings geeft al enige indicatie van een bottleneck, dit geldt ook voor GTA 5. In GTA 5 heb ik de bottleneck kunnen controleren d.m.v van RivaTuner. Waar de GPU usage rond de 50-60% bleef, was de CPU 90-98%.

In Mafia 2 heb ik dit trouwens ook meegemaakt. Ik behaalde meer fps (5 á 10) op 4K (Nvidia DSR) dan op 1080p met dezelfde settings. Bovendien was de gameplay op 4K DSR overall smoother (minder stutters).

Ik heb het ook gemerkt in The Witcher 3, waarin de FPS fluctueerde van 50 naar 80fps. Het veranderen van de video settings gaf weinig verschil in fps, en de GPU usage bleef ook maar haken rond de 60%, terwijl de CPU al zo'n beetje aan het toppunt zat.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2016 17:48 . Reden: Extra voorbeeldje ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:39
die cooler master 412s van je heeft een vrij grote heatsink. Een static pressure fan in plaats van een airflow fan is dan handig. pricewatch: be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm deze doet het baantje van een heatsink of radiateur fan goed en stil en een andere optie is de beroemde pricewatch: Noctua NF-F12 PWM, 120mm

edit: ik zat met een andere heatsink in gedachte, niet dat het mijn fan aanbeveling verandert. Je kunt deze twee fans trouwens ook prima gebruiken als stille casefan. Airflow optimized fans vind ik zelf een beetje onzin. De meeste fan merken stappen ook over op een soort general purpose design dat meer weg heeft van static pressure dan airflow voor hun high end fans

[ Voor 27% gewijzigd door youridv1 op 10-12-2016 23:10 ]

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Als ik jouw was zou ik wachten met een upgrade. Eventueel kan je er wat extra geheugen bijstoppen, maar dan denk ik dat je ook wel klaar ben.