Voorkomen automatisch verzonden mail in spam-map

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-07 19:15

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Ik heb samen met iemand een aantal jaren geleden een site gemaakt voor een goede doelen actie bij mij op, mijn inmiddels oude, middelbare school. Nu heb ik er al jaren last van dat de mails die automatisch in de spam-map belanden bij de ontvangers, en dus de inschrijvers/deelnemers. Ik heb al alles geprobeerd, maar nog steeds ontvangen mensen het in de spam-folder. Hoe kan ik dit oplossen?

De inschrijving wordt dus naar een bestand geschreven op de server, zodat daar een mooie lijst ontstaat voor ons. Daarnaast wordt de inschrijving standaard gestuurd naar een mailadres dat ik nu "[verwijderd voor privacy]" noem, maar gaat het ook naar de inschrijver zelf ($email). Maar dus deze twee mails worden altijd als spam gemarkeerd, hoe kan ik dit oplossen?

Ik denk dat het ligt aan "From" in de PHP-code. Hier heb ik "$email@post.webmailer.de" neergezet, omdat gmail zei dat dat de verzender was. Ik host de site bij Strato. Misschien gebruik ik voor From niet het juiste mailadres en detecteert gmail en andere mailprogramma's dat de mail niet echt van dat mailadres vorzonden is? Hoe lost ik dit op?

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<!doctype html>
<html lang="nl">

<head>
        <?php include("parts/meta.php"); ?>
        <title>TYB - Inschrijven</title>
        <meta name="description" content="Op deze pagina kun je je inschrijven voor Tighten your Belt">
    </head>

<body>
        <div class="container">
            <?php include("parts/header.php"); ?>
            <?php include("parts/navbar.php"); ?>
            <?php include("parts/aside.php"); ?>
            <section>
                <article>
                    <header><h2>Inschrijven voor TYB</h2></header>
                        <p>Via deze pagina kan elke leerling uit de <span class="bold">derde</span> klas of hoger van het Elzendaalcollege Boxmeer zich inschrijven voor TYB. Je gegevens worden hierbij 
                        verzameld om ons een overzicht te geven van het aantal deelnemers dat we kunnen verwachten en zodat we jullie ook nog eventueel een mailtje 
                        kunnen sturen als er nog iets belangrijks te melden is.</p>

<p>Als je toch niet mee kan doen of niet mee wilt doen, dan is het zeer gewenst om dit via het <a href="contactformulier">contactformulier </a> 
                        ons te laten weten. Dan kunnen wij hier rekening mee houden en staan we niet onnodig op je te wachten tijdens TYB.</p>

<p>Na het inschrijven ontvang je een bevestigingsmail met je inschrijfgegevens. Ontvang je deze niet, check of deze niet in de spam-map terecht is gekomen!</p>
                    <footer></footer>
                </article>
                <article>
                    <header><h2>Inschrijfformulier</h2></header>
                        <form name="form1" action="?" method="post">
                        <div class="input">Naam* <input type="text" name="name" id="name" maxlength="25" size="25" required="required" placeholder="Vul hier je voor- en achternaam in" /></div>
                        <div class="input">Klas* <input type="text" name="klas" id="klas" maxlength="3" pattern=".{3,}" title="Minimaal 3 tekens invoeren!" size="12" required="required" placeholder="Vul hier je klas in" /></div>
                        <div class="input">E-mail* <input type="email" name="email" id="email" maxlength="35" required="required" placeholder="Vul hier je e-mailadres in" /></div>
                        <div class="input">Medicijnen en allergi&euml;en <textarea type="text" name="medicijnen" id="medicijnen" maxlength="3000" rows="10" cols="30" placeholder="Vul hier je gebruikte medicijnen en bekende (voedsel)allergi&euml;en in, zodat we hier rekening mee kunnen houden tijdens TYB en wanneer we op het eind met z'n allen wat gaan eten." ></textarea></div>
                        <div class="input"><input type="submit" name="send" id="send" value="Verzenden" /> <input type="reset" name="reset" id="reset" value="Reset" /></div>
                    </form>
                    <footer></footer>
                </article>
            </section>
            <?php include("parts/footer.php"); ?>
        </div>
    </body>
</html>

De bijbehorende PHP-code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<?php

$headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers .= "X-Priority: 3\r\n";

$subject = "TYB Inschrijving";

$name = $_POST["name"];
$email = $_POST["email"];
$message = $_POST["message"];
$klas = $_POST["klas"];
$medicijnen = $_POST["medicijnen"];

$headers = 'From:' . $name . '<$email@post.webmailer.de>' . "\r\n" .
    'Reply-To: [verwijderd voor privacy]' . "\r\n" .
    'X-Mailer: PHP/' . phpversion();

$to = "[verwijderd voor privacy], $email";

if($medicijnen != ""){
$medicijnen = <<<MEDICIJNEN
$medicijnen
MEDICIJNEN;
}
else{
    $medicijnen = "Niets opgegeven...";
}

if($_POST){
$body = <<<EMAIL
Naam: $name
Klas: $klas
E-mail: $email
Medicijnen: $medicijnen

EMAIL;
$data = <<<DATA

$name ; $klas ; $email ; $medicijnen\r\n
DATA;
mail($to, $subject, $body, $headers);
$filename = "files/inschrijvingen.txt";
$file = fopen($filename, "a+");
$size = filesize($filename);
fwrite($file, $data);
fclose($file);

echo '<script type="text/javascript">
    alert("Bedankt voor het inschrijven. Klik op oke om naar de homepagina te gaan.");
    setTimeout(function() {window.open("index.php", "_self") }, 0);
    </script>';
}

?>

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Swift Mailer met SMTP al geprobeerd ipv mail()?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:49 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
@DJMaze: bij Strato host ik de site en ik weet niet of dit daar mogelijk is. Maar behalve een alternatief voor bovenstaande, is er ook een oplossing i.c.m. mail()?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
@JCE Maar verzend hij niet standaard nu al via de SMTP server van Strato? En is er geen simpele oplossing te bedenken i.c.m. mail i.p.v. een compleet alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
mrtnptrs schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:18:
is er ook een oplossing i.c.m. mail()?
Gedeeltelijk wel, daarvoor moet je $additional_parameters gebruiken.
Maar dat is niet helemaal de oplossing.
Gebruik gewoon SMTP zoals wij zeggen.

En een rDNS, SOA, SPF, DKIM en DMARC

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 10-12-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op regel 15 wordt $email niet geparsed, dat zal sowieso niet de bedoeling zijn. Op dezelfde regel kun je bovendien headers injecten...moet je ook niet willen. Pak een goede library voor mailen (zoals bijv het genoemde Swiftmailer) en ga niet zelf aanrommelen. Zorg daarnaast dat inderdaad je DNS records in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:55

Cas

Het onderhouden van een goede mailserver is vaak lastig voor beginners. Je kunt gewoon je SMTP instellingen van Strato gebruiken. Een oplossing kan ook een externe SMTP aanbieder zijn, hierbij kun je denken aan het gratis SparkPost (voorheen Mandrill meen ik?).

Zoals hierboven genoemd is het natuurlijk ook goed om een goede library als Swiftmailer of PHPMailer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:49 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57
Mailgun is ook een alternatief. Tot 10K mails/maand gratis, en hebben een mooie SDK waar je tegenaan kunt gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 03:51

Urk

Ik heb zelf al een keer een klant gehad waarbij de SMTP server van STRATO op een MX Blocklist stond, het verwijderen ervan (shared hosting pakket) was een drama en heeft vele support tickets gekost. Uiteindelijk maar overgestapt naar een betere hoster.
Dit zou in jouw geval ook goed het probleem kunnen zijn. Bekijk anders eens goed in een inkomende SMTP server de logging van de betreffende e-mail, daar wordt je al een hoop wijs uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Urk schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:57:
Bekijk anders eens goed in een inkomende SMTP server de logging van de betreffende e-mail, daar wordt je al een hoop wijs uit.
Ik denk niet dat TS dat snapt. Kan je beter een online tester gebruiken zoals https://www.mail-tester.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

PHP:
1
2
3
4
5
$name = $_POST["name"];
$message = $_POST["message"];
$klas = $_POST["klas"];

Sorry, ga eerst maar eens iets veiligs bouwen met checks er om heen.

En over belanden in spam box bij gebruikers:
webmailer.de - smapdetectie gaat hiervan over zijn nek. Heb het eens getest op mijn e-mail server (Exchange 2013) en die gooit het ook in de spam box. Alleen al met dit als domein.

Het beste is gewoon te sturen vanaf een valide e-mail domein, liefst met goed ingerichte SPF records en bijvoorbeeld "no-reply@domein.de" waar "domein.de" een echt domein is.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14
Maar kan je niet gewoon in je e-mail client (Outlook, gmail?) een regel maken: Nooit markeren als spam? Als het alleen voor jezelf is.

En anders inderdaad een goed from (en return path) instellen, van het domein van je website en zorgen dat SPF dat ook toestaat. Of beter Mailgun of andere dienst voor je laten regelen.

Kan je ook zien waarom je bericht als spam gemarkeerd wordt?

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben uiteindelijk toch met PHPMailer aan de gang gegaan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
                        if(isset($_POST['send'])) {
                            $name = $_POST["name"];
                            $klas = $_POST["klas"];

if($medicijnen == ""){
                            }
                            date_default_timezone_set('Etc/UTC');
                            require 'phpmailer/PHPMailerAutoload.php';
                            $mail = new PHPMailer;
                            $mail->CharSet =  "utf-8";
                            $mail->isSMTP();
                            $mail->SMTPDebug = 1;
                            $mail->Debugoutput = 'html';
                            $mail->Host = 'smtp.gmail.com';
                            $mail->SMTPSecure = 'tls';
                            $mail->SMTPAuth = true;
                            $mail->Username = 'elzendaal.tyb@gmail.com';
                            $mail->Password = 'super_secret_password';
                            $mail->Port = 587;
                            $mail->setFrom('elzendaal.tyb@gmail.com', 'Tighten your Belt');
                            $mail->addAddress($email, $name);
                            $mail->addCC('elzendaal.tyb@gmail.com');
                            $mail->addReplyTo('elzendaal.tyb@gmail.com', 'TYB-organisatie');
                            $mail->Subject = 'Tighten your Belt Inschrijving';
                            $mail->AltBody = "To view the message, please use an HTML compatible email viewer!";
                            $mail->Body = "Naam:" . $name . "\r\n";
                            $mail->Body .= "Klas:" . $klas . "\r\n";
                            $mail->Body .= "E-mail:" . $email . "\r\n";
                            $mail->Body .= "Medicijnen:" . $medicijnen . "\r\n";
                            if(!$mail->send()) {
                              echo 'Message was not sent.';
                              echo 'Mailer error: ' . $mail->ErrorInfo;
                            } 
                            else {
                              echo 'Message has been sent.';
                            }   
                        }

Maar na op de verzend-knop te drukken van het form, laad de pagina een hele tijd, maar gebeurd er eigenlijk niks en worden er ook geen mails verzonden. Ik gebruik nog steeds dezelfde HTML. Kan iemand zeggen wat ik fout doe?

[ Voor 6% gewijzigd door mrtnptrs op 29-12-2016 00:15 ]

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-07 21:37

ikvanwinsum

/dev/null

Alleereerst zorgen dat je de input van je POST-formulier valideert. Wat let het je nu om bijvoorbeeld HTML op te nemen in $medicijnen, waardoor je mailtje iets heel anders doet dan je verwacht.

Daarnaast is het altijd handig dit soort dingen te testen op websites als mail-tester.com

Het lijkt erop dat je PHP-script ergens op zit te wachten, misschien klopt er iets niet met je implementatie van phpmailer? Kijk bijvoorbeeld eens wat er in $mail zit voordat je probeert een mail te verzenden. Succes met debuggen :Y

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
ikvanwinsum schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:34:
Alleereerst zorgen dat je de input van je POST-formulier valideert. Wat let het je nu om bijvoorbeeld HTML op te nemen in $medicijnen, waardoor je mailtje iets heel anders doet dan je verwacht.

Daarnaast is het altijd handig dit soort dingen te testen op websites als mail-tester.com

Het lijkt erop dat je PHP-script ergens op zit te wachten, misschien klopt er iets niet met je implementatie van phpmailer? Kijk bijvoorbeeld eens wat er in $mail zit voordat je probeert een mail te verzenden. Succes met debuggen :Y
De HTML valideert de input al en daarnaast kan ik dit later nog doen en is dit niet de oorzaak van mijn probleem.

Ik zal eens naar die site kijken.

Met dat laatste kan ik niet echt veel he? Daar had ik ook al aan gedacht, maar ik kan de fout maar niet vinden.

Kan iemand naar de code kijken en me de oorzaak van het probleem aanwijzen en een uitleg over hoe ik dit moet oplossen?

[ Voor 6% gewijzigd door mrtnptrs op 29-12-2016 00:41 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maar na op de verzend-knop te drukken van het form, laad de pagina een hele tijd, maar gebeurd er eigenlijk niks en worden er ook geen mails verzonden.
Mag de webserver waar je code op draait wel verbinden naar smtp.gmail.com:587? Kan me best voorstellen dat een shared hosting server niet allemaal random connecties naar buiten toestaat op relatief obscure poorten.

Ik weet niet hoe je error_reporting/display_errors staat, maar als die op productiewaardes staat ga je daar ook niet veel uit halen en krijg je een blanco pagina. Check je error log anders eens. :)

[ Voor 21% gewijzigd door spone op 29-12-2016 00:43 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
spone schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:42:
[...]

Mag de webserver waar je code op draait wel verbinden naar smtp.gmail.com:587? Kan me best voorstellen dat een shared hosting server niet allemaal random connecties naar buiten toestaat op relatief obscure poorten.
Moet ik hiervoor Strato bellen dan of zo? Of kan ik dit op een andere manier te weten komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Geloof me dat ik het goed bedoel, maar met deze naïviteit alléén al zou je echt je handen er van af moeten trekken totdat je weet waar je over praat. Wat let iemand om, buiten je client-side validatie om, iets tegen je script aan te posten? Never, ever, trust user input. Client-side validatie is een handigheidje, een toevoeging, die je een round-trip naar de server bespaart. Meer niet. Validatie dien je server-side altijd te doen. No exceptions.

Simpelweg javascript uitschakelen of een curl scriptje maken of iets als Postman of whatever gebruiken is nu voldoende om je "validatie" te omzeilen. Dat is écht een héél slecht idee

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 29-12-2016 00:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mrtnptrs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:44:
[...]

Moet ik hiervoor Strato bellen dan of zo? Of kan ik dit op een andere manier te weten komen?
Dat zou je kunnen doen, maar probeer eerst maar eens een errormelding boven water te krijgen waarom je script ermee ophoudt. Dat helpt je (en ons) de goede richting op in het bedenken van een oplossing.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:44:
[...]

Geloof me dat ik het goed bedoel, maar met deze naïviteit alléén al zou je echt je handen er van af moeten trekken totdat je weet waar je over praat. Wat let iemand om, buiten je client-side validatie om, iets tegen je script aan te posten? Never, ever, trust user input. Client-side validatie is een handigheidje, een toevoeging, die je een round-trip naar de server bespaart. Meer niet. Validatie dien je server-side altijd te doen. No exceptions.
Ja, ik weet het, maar de HTML deed alles al goed valideren, waardoor het voor ons niet nodig was dit ook nog eens in de HTML te implementeren. Ik doe dat nog een dezer dagen, maar nu wil ik alles liever gewoon werkend hebben :P

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
spone schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:46:
[...]

Dat zou je kunnen doen, maar probeer eerst maar eens een errormelding boven water te krijgen waarom je script ermee ophoudt. Dat helpt je (en ons) de goede richting op in het bedenken van een oplossing.
Ik krijg geen errormelding te zien, alleen wat HTML fouten: www.tyb2017.nl/inschrijven2 Probeer maar eens...

[ Voor 6% gewijzigd door mrtnptrs op 29-12-2016 00:49 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mrtnptrs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:46:
Ja, ik weet het, maar de HTML deed alles al goed valideren, waardoor het voor ons niet nodig was dit ook nog eens in de HTML te implementeren.
"in de PHP te implementeren" bedoel je neem ik aan. En ja, dat is ook nodig als 't "alleen maar intern" is; vandaag of morgen heb je een collega die niet zo blij is met z'n baan en hop daar ga je.
Ik doe dat nog een dezer dagen
Dat kun je over die dichtklap-animatie zeggen of dat kopje dat 4 pixels naar rechts moet of dat kleurtje dat niet lekker is. Zoiets zeg je niet over dit soort zaken ;) Dat blijft geheid liggen en anders wel 4x uitgesteld totdat 't alsnog blijft liggen (want "het werkt toch prima?"). Dit soort zaken moet je aanleren meteen op te pakken en mee te nemen, end-of-story.

mrtnptrs in "Voorkomen automatisch verzonden mail in spam-map"

Verder: Gebruik a.u.b. de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 29-12-2016 00:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:49:
[...]

"in de PHP te implementeren" bedoel je neem ik aan. En ja, dat is ook nodig als 't "alleen maar intern" is; vandaag of morgen heb je een collega die niet zo blij is met z'n baan en hop daar ga je.

[...]

Dat kun je over die dichtklap-animatie zeggen of dat kopje dat 4 pixels naar rechts moet of dat kleurtje dat niet lekker is. Zoiets zeg je niet over dit soort zaken ;) Dat blijft geheid liggen en anders wel 4x uitgesteld totdat 't alsnog blijft liggen (want "het werkt toch prima?"). Dit soort zaken moet je aanleren meteen op te pakken en mee te nemen, end-of-story.

Verder: Gebruik a.u.b. de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

toon volledige bericht
Ok, nogmaals, ik weet dat je gelijk hebt en het goed bedoeld, maar dit veroorzaakt mijn probleem niet 8)7 En daarnaast: ik heb geen collega's :) En daarnaast zijn die berichten achter elkaar belachelijk, ik zal hier extra op letten.

• ikvanwinsum

ikvanwinsum

/dev/null

Neem dit eens op bovenin je php-script:
PHP:
1
2
3
ini_set('display_errors', 1);
ini_set('display_startup_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);

Dan krijg je hopelijk al een stuk meer te zien.

En vergeet het er niet weer uit te halen wanneer het live gaat. :)
mrtnptrs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:52:
[...]

Ok, nogmaals, ik weet dat je gelijk hebt en het goed bedoeld, maar dit veroorzaakt mijn probleem niet 8)7 En daarnaast: ik heb geen collega's :)
Dat zal best dat het het probleem niet veroorzaakt, maar je moet het ALTIJD doen. Dit zijn de manieren waarop sql-injecties plaatsvinden, xss-aanvallen gebeuren, men soms zelfs willekeurige code kan uitvoeren op je server. Als zoiets gebeurt ben je echt verder van huis.

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
ikvanwinsum schreef op donderdag 29 december 2016 @ 01:00:
Neem dit eens op bovenin je php-script:
PHP:
1
2
3
error_reporting(E_ALL);

Dan krijg je hopelijk al een stuk meer te zien.

En vergeet het er niet weer uit te halen wanneer het live gaat. :)

[...]

Dat zal best dat het het probleem niet veroorzaakt, maar je moet het ALTIJD doen. Dit zijn de manieren waarop sql-injecties plaatsvinden, xss-aanvallen gebeuren, men soms zelfs willekeurige code kan uitvoeren op je server. Als zoiets gebeurt ben je echt verder van huis.
toon volledige bericht
I will do it! XD Maar nu laad hij lang en dan zie ik alleen nog maar de achtergrond of een deel van de HTML-code dat gedupliceerd lijkt te worden. Probeer het zelf maar eens met de link die ik gaf. Ook met die error_reporting regels zie ik niks meer dan eerst. Edit: sorry, fixed, was een foutje van mij!

Nu krijg ik na lang laden:

"Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, service@webmailer.de and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log."

[ Voor 22% gewijzigd door mrtnptrs op 29-12-2016 01:15 ]

• ikvanwinsum

ikvanwinsum

/dev/null

Die doet er wel lang over, ja. Na een tijdje wachten krijg ik een internal server error.
Wanneer je zo lang moet wachten moet PHP vaak op zijn beurt ook ergens op wachten. Dat kan een een mysql-database zijn, een upstream server, of zoals nu waarschijnlijk bij de send() functie.

Wat staat er in je error.log? Daar wil, zeker in het geval van een 5xx code, nog wel eens wat staan.

• DJMaze
  • Niet online
Ik zie smtp.gmail.com, staat je twee traps verificatie uit?

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
DJMaze schreef op donderdag 29 december 2016 @ 01:31:
Al gecheckt, staat uit!

Ik kon geen error.log vinden op de hosting server. Ook zelf dit bestand aanmaken en via error_log = ... naar verwijzen in PHP.ini produceerde ook geen error log.

[ Voor 29% gewijzigd door mrtnptrs op 29-12-2016 01:35 ]

• DJMaze
  • Niet online
Probeer eens:
PHP:
1
2
3
$options = array('ssl' => array('verify_peer' => false, 'verify_peer_name' => false, 'allow_self_signed' => true));
var_dump(stream_socket_client("tcp://smtp.gmail.com:587", $errno, $errstr, 2, STREAM_CLIENT_CONNECT, stream_context_create($options)));
var_dump("{$errno}: {$errstr}");

• ikvanwinsum

ikvanwinsum

/dev/null

Hmm, vreemd. Hij kan inderdaad nog wel eens op verschillende plaatsen staan. Vaak wil het wel in /var/log/nginx oid staan. (als je nginx gebruikt iig)

Zorg er wel voor dat het logbestand wat je in php.ini aanwijst schrijfbaar is voor de webserver, anders heeft het nog steeds niet zoveel zin. En vergeet php/apache/nginx niet te herladen/herstarten nadat je instellingen hebt gewijzigd.

Heb je wel een access.log? En staat er nog wat in de logs van Apache/Nginx?

Anoniem: 58485

Oke,

Open de email in Gmail in de spam folder, en klik op show headers. Daar staat een foutmelding. Plak die eerst eens hier. Dan weet je waarom google die mail blokkeert.

Je moet dit doorschuiven naar je hoster, en vragen of zij de DNS records correct willen zetten. Met name DKIM. Google is gek geworden. Het halve internet functioneert op Phpmail. Het weren van zulk soort emails standaard betekend dat een hoop websites die automatische berichten versturen niet meer werken. Denk aan fora's, inschrijfformulieren, bevestigingsberichten en tien miljoen andere voorbeelden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 29-12-2016 01:48 ]

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Het probleem is dus dat het maar een hostingserver bij Strato is, die ik via FTP en Filezilla beheer. Ik kan dus niet bij die logbestanden. Ik zal morgen nog even kijken of PHP wel schrijftoegang had tot dat bestand. @Jism Het probleem is dus ook dat het formulier geen enkele mail verstuurd, dus ik kan niet via Gmail nagaan wat er mis gaat....

Maar ziet alles codewijs er gewoon goed uit dan?

[ Voor 7% gewijzigd door mrtnptrs op 29-12-2016 01:56 ]

Dan heb je een DNS issue, dan accepteert heel google de mail gewoon niet. Als je mail namelijk wel in de spamfolder beland kan je de headers in gmail openen, en zien waarom het in spam geplaatst wordt. Zo'n foutmelding kan namelijk enorm zinvol zijn, en zonder het te weten loopt iedereen hier maar wat rond te gissen.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 01:56:
Dan heb je een DNS issue, dan accepteert heel google de mail gewoon niet. Als je mail namelijk wel in de spamfolder beland kan je de headers in gmail openen, en zien waarom het in spam geplaatst wordt. Zo'n foutmelding kan namelijk enorm zinvol zijn, en zonder het te weten loopt iedereen hier maar wat rond te gissen.
En het is niet mogelijk dat PHPmailer op de server faalt of zo? Want je gaat er nu gelijk vanuit dat de form in principe werkt. :P Ook de spamfolder is leeg, daar keek ik continu al....

mrtnptrs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 02:01:
[...]

En het is niet mogelijk dat PHPmailer op de server faalt of zo? Want je gaat er nu gelijk vanuit dat de form in principe werkt. :P Ook de spamfolder is leeg, daar keek ik continu al....
Heel simpel: maak een test account op hetzelfde domein als waar je vandaan staat te mailen. Verander het te ontvangen mail adres naar je test account, komt het daar wel binnen? Dan werkt je PHPMail functie gewoon, maar komt hij bij google o.a niet naar binnen.

Dat is zo goed als een DNS record dat je aan moet passen. De regels omtrend emails zijn de laatste jaren heel erg aangescherpt.

De kans dat PHpmail niet werkt is 0.000001%. Dat zou je terug moeten vinden in exim main of reject log (als je daar toegang toe hebt) en waarom die niet verstuurd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 29-12-2016 02:03 ]

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
DJMaze schreef op donderdag 29 december 2016 @ 01:44:
Probeer eens:
PHP:
1
2
3
$options = array('ssl' => array('verify_peer' => false, 'verify_peer_name' => false, 'allow_self_signed' => true));
var_dump(stream_socket_client("tcp://smtp.gmail.com:587", $errno, $errstr, 2, STREAM_CLIENT_CONNECT, stream_context_create($options)));
var_dump("{$errno}: {$errstr}");
Warning: stream_socket_client(): unable to connect to tcp://smtp.gmail.com:587 (Connection timed out) in /mnt/web104/b1/61/57796961/htdocs/inschrijven2.php on line 6 bool(false) string(25) "145: Connection timed out"

Ik denk dat we de oorzaak gevonden hebben :( Wat betekent dit dus precies en is er een manier om dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hij maakt gewoon geen verbinding met smtp.gmail.com:587. Het kan zijn dat dit gewoon op de fysieke server op waarop je staand (uitgaand) gewoon geblokkeerd is ter security.

Sommige hosters gebruiken een aparte machine voor puur mails. Ligt er maar net aan hoe het ingesteld staat. Maar dit zegt helemaal niets.

Zie even mijn eerder bericht > test account maken > testen, werkt dat?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 29-12-2016 02:08 ]

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 02:07:
Hij maakt gewoon geen verbinding met smtp.gmail.com:587. Het kan zijn dat dit gewoon op de fysieke server op waarop je staand (uitgaand) gewoon geblokkeerd is ter security.

Sommige hosters gebruiken een aparte machine voor puur mails. Ligt er maar net aan hoe het ingesteld staat. Maar dit zegt helemaal niets.

En dit kan dus alles veroorzaken? Zou je kunnen vragen aan Strato om deze poort te openen voor mij of zullen ze dit nooit doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Je kan ook nog even poort 465 en 25 proberen ipv 587

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
DJMaze schreef op donderdag 29 december 2016 @ 02:11:
Je kan ook nog even poort 465 en 25 proberen ipv 587
Dan krijg ik precies dezelfde errors en probeert hij overduidelijk alsnog poort 587.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

mrtnptrs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 02:09:
[...]

En dit kan dus alles veroorzaken? Zou je kunnen vragen aan Strato om deze poort te openen voor mij of zullen ze dit nooit doen?

Aub, zonder dit kunnen we uren doorposten op dit forum zonder ook maar 1 steek verder te komen. Je moet uitsluiten of het probleem op de server ligt, of extern. Ik vermoed het laatste. En dat kan je alleen testen door eerst een test account aan te maken, het te ontvangen mail adres te wijzigen en je formulier opnieuw te testen. Komt het binnen? Dan werkt het mailen gewoon, maar dan gaat het extern mis, dan moet je hoogstwaarschijnlijk gewoon een DNS record aan je domein toevoegen dat dit probleem bij google plet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kan zijn dat verbindingen vanaf Strato niet toegestaan zijn en dat Google het aan hun kant blokkeert.

Eigenlijk is het probleem waarschijnlijk nog wat breeder dan puur hoe je je email opstelt; by default worden eigenlijk alle goedkope shared hosting en instant VPS services geblokkeerd door standaard spamfilters. Dat komt door dat ze te makkelijk en te vaak voor spam gebruikt worden.

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 02:14:
[...]

Aub, zonder dit kunnen we uren doorposten op dit forum zonder ook maar 1 steek verder te komen. Je moet uitsluiten of het probleem op de server ligt, of extern. Ik vermoed het laatste. En dat kan je alleen testen door eerst een test account aan te maken, het te ontvangen mail adres te wijzigen en je formulier opnieuw te testen. Komt het binnen? Dan werkt het mailen gewoon, maar dan gaat het extern mis, dan moet je hoogstwaarschijnlijk gewoon een DNS record aan je domein toevoegen dat dit probleem bij google plet.
Sorry, ik zat eerst even de simpelste dingen te bekijken, doe dit morgen :) Trusten iedereen! :O

• DJMaze
  • Niet online
mrtnptrs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 02:09:
Zou je kunnen vragen aan Strato om deze poort te openen voor mij of zullen ze dit nooit doen?
Strato staat op de blacklist van Google.
Strato staat ook op mijn blacklist en iedereen die daar een pakketje afneemt zou zijn heil ergens anders moeten zoeken.

Ik moet ook erg lachen om hun reclame: "Kat in de zak gekocht, niet fair" (pot en ketel gezegde, hahaha).
YouTube: STRATO TV-reclame 2016/2017 "Hosting #faireenvoudigd"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

johnkeates schreef op donderdag 29 december 2016 @ 02:15:
Kan zijn dat verbindingen vanaf Strato niet toegestaan zijn en dat Google het aan hun kant blokkeert.

Eigenlijk is het probleem waarschijnlijk nog wat breeder dan puur hoe je je email opstelt; by default worden eigenlijk alle goedkope shared hosting en instant VPS services geblokkeerd door standaard spamfilters. Dat komt door dat ze te makkelijk en te vaak voor spam gebruikt worden.
Ja en nee,

Je moet tegenwoordig gewoon een bepaalde record aan je domein toevoegen en dat is het. Het liefst willen ze zien dat je vanaf een account verstuurd waarvoor je in moet loggen, dus niet via PHPMail. Maar ook met PHPMail zou je technisch prima in de inbox van zowel gmail als hotmail moeten kunnen komen. Het valt en staat met je configuratie.

Daarom, als je mails in de spamfolder van gmail ontvangt, open het bericht in de spamfolder, klik op headers, daar staat een foutmelding. En met die foutmelding weet je zo precies wat je moet veranderen om vervolgens in de inbox van gmail te geraken met de middels 1000 oplossingen geboden op internet.

Het script om een verbinding met gmail te maken dat niet werkt zou gewoon door Strato dichtgetimmerd kunnen zijn. Zo goed als eigenlijk. Mail verloopt vaak via een aparte server dan de server bedoeld voor hosting alleen.

Gmail is slim genoeg om een spam aanval te herkennen. Het gaat vaak in vlagen en een fatsoenlijke host stelt gewoon een mail limit in van bijv 200 mails of zelfs minder per dag. Als men zo graag een nieuwsbrief wil versturen naar 1000 ontvangers neemt men maar een bulk mail service elders.
DJMaze schreef op donderdag 29 december 2016 @ 02:22:
[...]

Strato staat op de blacklist van Google.
Heb je hier een onderbouwing voor? Volgens mij verzin je nu maar iets ter plekke.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 29-12-2016 02:24 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
DJMaze schreef op donderdag 29 december 2016 @ 01:31:
Sjezus, what? Laat alsjeblieft 2FA aan staan. Over iemand van de drup in de regen helpen...

Daar heb je application specific passwords voor (en die zou je overal moeten gebruiken! Net als 2FA overigens).

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 29-12-2016 03:28 ]

Over mij

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

mrtnptrs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:39:
[...]

De HTML valideert de input al en daarnaast kan ik dit later nog doen en is dit niet de oorzaak van mijn probleem.
Client-side validatie is leuk voor je gebruiker (gebruiksvriendelijke waarschuwing nog voor het submitten van de form) maar er valt niet op te vertrouwen. Een gebruiker kan immers een browser gebruiken die het niet ondersteunt of het zelfs gewoon handmatig uitzetten.

Daarom altijd server-side validatie doen. Die hoeft niet zo gebruiksvriendelijk te zijn als je al client-side validatie hebt, maar je hebt wel validatie nodig waar je op kunt vertrouwen.

EDIT: Spuit 11

Heb je al nou al eens een mail gestuurd naar mail-tester.com, om te zien wat er mis was met de email die je verstuurt van de server van Strato zelf?

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 29-12-2016 03:37 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Compizfox schreef op donderdag 29 december 2016 @ 03:31:
[...]

Client-side validatie is leuk voor je gebruiker (gebruiksvriendelijke waarschuwing voor het submitten van de form) maar er valt niet op te vertrouwen. Een gebruiker kan immers een browser gebruiken die het niet ondersteunt of het zelfs gewoon handmatig uitzetten.

Daarom altijd server-side validatie doen. Die hoeft niet zo gebruiksvriendelijk te zijn als je al client-side validatie hebt, maar je hebt wel validatie nodig waar je op kunt vertrouwen.
Haha, het is me nu wel duidelijk hoor ;) Het was me al duidelijk toen RobIII het zei. Ik heb dit al een aantal keren gezegd om eerlijk te zijn 8)7 |:(

@Compizfox Doe ik morgen!

Blanco post naar het domein is al voldoende om heel zo'n client-side validatie te omzeilen. :')

In ieder geval; Anoniem: 58485 in "Voorkomen automatisch verzonden mail in spam-map"

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 02:14:
[...]

Ok, en waar moet ik dit testaccount dan aanmaken en welke poort en host moet ik dan invullen in de PHP-code?

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-07 13:04
@TS
Strato blokkeerd de uitgaande connectie naar Google
SMTP via Google kan je dus vergeten.
Google zou je geen timeout laten krijgen maar een keiharde 401 of 403 terug gooien.

Je zou de lokale mailer (dus GEEN SMTP) van swiftmailer kunnen gebruiken, maar de kans is groot dat die prutshoster genaamd Strato op blacklists staat.
Oplossing : je code fixen zodat de de invoer controleerd en verhuizen van host.

Maar please, rebouw je site op een framework of CMS die de beveiliging ed al voor je af handelt!

[ Voor 21% gewijzigd door hackerhater op 29-12-2016 14:09 ]

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
hackerhater schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:07:
@TS
Strato blokkeerd de uitgaande connectie naar Google
SMTP via Google kan je dus vergeten.

Je zou de lokale mailer (dus GEEN SMTP) van swiftmailer kunnen gebruiken, maar de kans is groot dat die prutshoster genaamd Strato op blacklists staat.
Oplossing : je code fixen zodat de de invoer controleerd en verhuizen van host.

Maar please, rebouw je site op een framework of CMS die de beveiliging ed al voor je af handelt!
Hoe weet je dus zo zeker dat Strato de uitgaande connectie naar Google blokkeerd? Aan die test die ik had uitgevoerd om te kijken of hij er data naartoe kon verzenden en dat ik dus een time-out error kreeg? En daarnaast: huh? is een site zelf van de grond af aan opbouwen niet veel beter (en ook leuker) dan bijv. Wordpress lekker lui te gebruiken? Oftwel: je zegt waarschijnlijk wel dingen die waar zijn, maar licht ze ook even toe met waarom ze waar zijn/je bron. Want anders gaat iedereen maar random dingen zeggen om later te kijken of het waar was of niet, wat het voor de TS alleen maar verwarrend maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door mrtnptrs op 29-12-2016 14:14 ]

• hackerhater
mrtnptrs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:13:
[...]

Hoe weet je dus zo zeker dat Strato de uitgaande connectie naar Google blokkeerd? Aan die test die ik had uitgevoerd om te kijken of hij er data naartoe kon verzenden en dat ik dus een time-out error kreeg? En daarnaast: huh? is een site zelf van de grond af aan opbouwen niet veel beter (en ook leuker) dan bijv. Wordpress lekker lui te gebruiken? Oftwel: je zegt waarschijnlijk wel dingen die waar zijn, maar licht ze ook even toe met waarom ze waar zijn/je bron. Want anders gaat iedereen maar random dingen zeggen om later te kijken of het waar was of niet, wat het voor de TS alleen maar verwarrend maakt.
Zie aan de regel die ik nog toegevoegd had.
Google had je gewoon een foutcode terug gegooid als ze de verbinding hadden geweigerd.
Een timeout is een duidelijk teken van een verbinding die geweigerd wordt zonder verdere melding (firewall !)
Gezien Google no way poort 587 inkomende geblokkeerd zal hebben, zal het de uitgaande firewall van Strato zijn.

Mocht je niet overtuigd zijn :
hope.youconix.nl:587
Mijn mail-server.
telnet hope.youconix.nl 587
Trying 84.22.97.36...
Connected to hope.youconix.nl.
Escape character is '^]'.
220 hope.youconix.nl ESMTP Exim 4.87 Thu, 29 Dec 2016 14:25:01 +0100
Een site van de grond op bouwen is inderdaad leuker dan een cms of framework te gebruiken, maar dan moet je wel heel goed weten wat je doet (been there, done that. Ik heb mijn eigen framework in productie, would not do again).
Gezien het niveau wat de TS in dit topic liet zien raad ik dat ten zeerste af voor spullen die op het internet staan.
Maar hooguit 1% van de programmeurs kan fatsoenlijke veilige code bouwen van de grond af. Laat de rest aub gebruik maken van bestaande tools zodat de sites niet keer op keer gehacked worden.
Qua framework raad ik Laravel aan.

[ Voor 11% gewijzigd door hackerhater op 29-12-2016 14:37 ]

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Ok, dit is raar, zelfs als ik de mailserver van onze hackerhater probeer, krijg ik nog steeds een time-out.

• hackerhater
Niet zo raar. Dat betekend simpelweg dat Strato poort 587 uitgaand blokkeert.
Voor korte termijn gebruik de lokale mail-functionaliteit van Swiftmailer.
Voor lange termijn : lees je in in Laravel, herbouw je site daarmee en verhuis van hoster.

[ Voor 52% gewijzigd door hackerhater op 29-12-2016 15:13 ]

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
hackerhater schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:12:
Niet zo raar. Dat betekend simpelweg dat Strato poort 587 uitgaand blokkeert.
Voor korte termijn gebruik de lokale mail-functionaliteit van Swiftmailer.
Voor lange termijn : lees je in in Laravel, herbouw je site daarmee en verhuis van hoster.
Ok, iedereen het met hem eens? Is er geen oplossing te vinden via PHPMailer? Is mijn PHP-code voor de rest dus goed?

Heeft iemand dan eventueel een idee voor een goed alternatief voor Strato, waarbij dit alles wel gewoon werkt?

En offtopic:
En die oplossing voor op lange termijn is natuurlijk wel erg veel werk (en nee, ik ben niet lui!!!) en de site is maar een maand of twee in het jaar werkend voor een middelbare school activiteit. Niemand zal er dus mee gaan rotzooien.... Daarnaast, aangezien ik de enigste ben die met de site ooit heb gewerkt en zelfs al niet meer op die middelbare school zit, kan het goed zijn dat dit jaar of volgend jaar de laatste keer is dat de site gebruikt gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
mrtnptrs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:47:
Ok, iedereen het met hem eens? Is er geen oplossing te vinden via PHPMailer? Is mijn PHP-code voor de rest dus goed?
Hangt er vanaf.
Een evangelist die verteld dat de poort naar de Hemail dicht is in Amsterdam maar open staat in Rome kan ik begrijpen.
Maar om dan te vertellen dat je de Laravel Bijbel moet gebruiken is natuurlijk onzin. De Zend Koran werkt ook.

Daarmee zeggende moet je gewoon phpmailer, swiftmailer, whatever gewoon instellen om de smtp van Strato te gebruiken.

Wat je in de toekomst wilt gebruiken is wat jij prettig vindt om mee te werken en niet wat een YII/Laravel/Zend/Doctrine/Docker/CodeIgniter/CakePHP/Symfony/Phalcon/Aura/Kohana/FuelPHP/etc Evangelist verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Ok, ik heb gewoon een mailadres van Strato gebruikt dat ik er heb aangemaakt met 465 als poort, smtp.strato.com als smtp-server en met het goede wachtwoord. Nu moet ik nog lang wachten, maar eerst kreeg ik een internal server error en nu krijg ik plots deze output:

2016-12-29 23:53:31 Connection: opening to smtp.strato.com:465, timeout=300, options=array ( ) 2016-12-29 23:53:31 Connection: opened 2016-12-29 23:53:31 Connection: opened

Lijkt er dus op dat hij nou wel verbinding maakt, maar nog steeds een lange timeout heeft en op de een of andere manier nog steeds faalt.

[ Voor 13% gewijzigd door mrtnptrs op 30-12-2016 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

DJMaze schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:25:
[...]
Daarmee zeggende moet je gewoon phpmailer, swiftmailer, whatever gewoon instellen om de smtp van Strato te gebruiken.
Wat heeft dat voor voordeel boven PHPMail/SwiftMailer mail() (sendmail) te laten gebruiken? Gaat waarschijnlijk via dezelfde server en het scheelt SMTP-configuratie.

@TS: Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat gebeurt er als je dat doet (dus wel via PHPMailer/SwiftMail in plaats van 'kaal' mail())? Komt de mail dan nog steeds in de spamfolder? Heb je al een mail naar mail-tester.com gestuurd om erachter te komen waar het aan ligt?

Ik ben er niet geheel van overtuigd dat het puur en alleen ligt aan de mailservers van Strato (die blacklisted zijn of whatever). De opbouw van je mail (missende/foutieve headers) en dingen als SPF hebben ook veel invloed. Als je kaal mail() gebruikt (zonder PHPMailer/SwiftMailer) doe je dat eigenlijk gegarandeerd fout.

[ Voor 45% gewijzigd door Compizfox op 30-12-2016 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Ok, guys, wat kan ik nu het beste doen en wat is het simpelste? (zodat het voor anderen die misschien in de toekomst aan de site gaan werken, ook nog te begrijpen is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:33
Jeetje veel posts. Even my 2 cents: SMTP is géén vereist om je mails bij Gmail niet in de inbox te krijgen. Dat maakt het geen slechte oplossing, maar het is zeker niet de oorzaak van je probleem. Het wordt op die manier snel een XYprobleem (gebruik smtp>welke>gebruik gmail>hoe krijg ik verbinding op poort 587>vraag het aan strato>strato wil het niet wat moet ik nu>enz).

Verder zag ik hier al de bekende mail-tester website voorbij komen, daar sluit ik mij bij aan. Die vertelt er precies wat er fout is met je mail (spf record, dkim record, dmarc record, bounce adres, inhoud, enz).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
sdk1985 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:03:
Jeetje veel posts. Even my 2 cents: SMTP is géén vereist om je mails bij Gmail niet in de inbox te krijgen. Dat maakt het geen slechte oplossing, maar het is zeker niet de oorzaak van je probleem. Het wordt op die manier snel een XYprobleem (gebruik smtp>welke>gebruik gmail>hoe krijg ik verbinding op poort 587>vraag het aan strato>strato wil het niet wat moet ik nu>enz).

Verder zag ik hier al de bekende mail-tester website voorbij komen, daar sluit ik mij bij aan. Die vertelt er precies wat er fout is met je mail (spf record, dkim record, dmarc record, bounce adres, inhoud, enz).
Ok, geen nieuwe informatie voor mij... :) Wat is dan de beste en snelste optie om mijn doel te bereiken?: mails correct laten versturen, maar dat ze niet in de spam-map terecht komen :)

En wat is nu dan de oorzaak van het probleem?: dus waarom werkt het nog niet, zelfs nu ik de gegevens van mijn mailadres van Strato gebruik?

Die mail-tester website zal echt wel goed zijn, maar hoe kan ik dit testen als ik geen mails verzonden krijg met het formulier? |:( Ik mis hier dus overduidelijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
mrtnptrs schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:08:
[...]

Ok, geen nieuwe informatie voor mij... :) Wat is dan de beste en snelste optie om mijn doel te bereiken?: mails correct laten versturen, maar dat ze niet in de spam-map terecht komen :)

En wat is nu dan de oorzaak van het probleem?: dus waarom werkt het nog niet, zelfs nu ik de gegevens van mijn mailadres van Strato gebruik?

Die mail-tester website zal echt wel goed zijn, maar hoe kan ik dit testen als ik geen mails verzonden krijg met het formulier? |:( Ik mis hier dus overduidelijk iets.
Sorry maar je startpost wordt toch echt geïmpliceerd dat je mail kunt versturen (hoe kan het anders in spam komen):
Nu heb ik er al jaren last van dat de mails die automatisch in de spam-map belanden bij de ontvangers, en dus de inschrijvers/deelnemers.
...
De inschrijving wordt dus naar een bestand geschreven op de server, zodat daar een mooie lijst ontstaat voor ons. Daarnaast wordt de inschrijving standaard gestuurd naar een mailadres dat ik nu "[verwijderd voor privacy]" noem, maar gaat het ook naar de inschrijver zelf ($email). Maar dus deze twee mails worden altijd als spam gemarkeerd, hoe kan ik dit oplossen
Dat je nu niet (meer) kan versturen omdat je "insert reden X" hebt aangepast lijkt mij alleen maar meer reden om het simpel te houden, terug naar het begin te gaan en gewoon de suggestie van DJMaze in "Voorkomen automatisch verzonden mail in spam-map" te volgen.

Die website heeft als enige doel duidelijk weer te geven wat er mis is. Als je het domein erbij had gezet dan had iemand je waarschijnlijk al verteld wat er mis is met je spf/dkim records (als ze al bestaan).

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 30-12-2016 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
sdk1985 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:14:
[...]

Sorry maar je startpost wordt toch echt geïmpliceerd dat je mail kunt versturen (hoe kan het anders in spam komen):

[...]

Dat je nu niet (meer) kan versturen omdat je "insert reden X" hebt aangepast lijkt mij alleen maar meer reden om het simpel te houden, terug naar het begin te gaan en gewoon de suggestie van DJMaze in "Voorkomen automatisch verzonden mail in spam-map" te volgen.

Die website heeft als enige doel duidelijk weer te geven wat er mis is.
Oh ja, maar dat ging via de standaar mail() functie zonder PHPMailer te gebruiken. Maar ik ben slim geweest, ik heb die oude pagina gekopieerd en in de kopie aan het werk gegaan, het orgineel is er nog en daarmee zal ik nu even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

mrtnptrs schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:16:
[...]

Oh ja, maar dat ging via de standaar mail() functie zonder PHPMailer te gebruiken. Maar ik ben slim geweest, ik heb die oude pagina gekopieerd en in de kopie aan het werk gegaan, het orgineel is er nog en daarmee zal ik nu even testen.
Zie mijn edit van m'n vorige post: probeer eens mail() via PHPMailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
@Compizfox: hoe? en wat is dan nog het voordeel van PHPMailer???

De uitslag is verre van goed: https://www.mail-tester.com/web-xg5dn

Edit: er zat een fout in de From-header in de oude versie, hier een nieuw en beter rapport: https://www.mail-tester.com/web-o1whi

[ Voor 33% gewijzigd door mrtnptrs op 30-12-2016 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

mrtnptrs schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:19:
Simpel: vertel PHPMailer gewoon niet dat ie SMTP moet gebruiken. Hij zal dan defaulten naar sendmail.

Bijvoorbeeld zo:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$mail = new PHPMailer;

$mail->setFrom('from@example.com', 'Mailer');
$mail->addAddress('joe@example.net', 'Joe User');     // Add a recipient
$mail->addReplyTo('info@example.com', 'Information');

$mail->isHTML(true);                                  // Set email format to HTML
$mail->Subject = 'Here is the subject';
$mail->Body    = 'This is the HTML message body <b>in bold!</b>';
$mail->AltBody = 'This is the body in plain text for non-HTML mail clients';

if(!$mail->send()) {
    echo 'Message could not be sent.';
    echo 'Mailer Error: ' . $mail->ErrorInfo;
} else {
    echo 'Message has been sent';
}

Het voordeel van PHPMailler is dat je een correct opgestelde email krijgt. Iets wat je nu met 'kaal' mail() niet bepaald hebt.

Zoals mooi staat uitgelegd in de README van PHPMailer:
Formatting email correctly is surprisingly difficult. There are myriad overlapping RFCs, requiring tight adherence to horribly complicated formatting and encoding rules - the vast majority of code that you'll find online that uses the mail() function directly is just plain wrong! Please don't be tempted to do it yourself - if you don't use PHPMailer, there are many other excellent libraries that you should look at before rolling your own - try SwiftMailer, Zend_Mail, eZcomponents etc.
Staan meerdere fouten in de From-header. Probeer dat nog eens, maar dan met PHPMailer.

[ Voor 23% gewijzigd door Compizfox op 30-12-2016 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985

Duidelijk toch? Je scoort 3.5 van 10 :P .
The famous spam filter SpamAssassin. Score: -2.5.
A score below -5 is considered spam.
Geen spf, dmarc,dkim en niet via de domeinnaam verzonden. Of dat deels aan strato ligt durf ik je niet te vertellen want het domein wordt nu helemaal niet vermeld. Dat zou je even 'snel' kunnen testen door WordPress te installeren en vanaf daar een mailtje te sturen en vervolgens kijken hoe dat scoort.

Daarmee sluit je je eigen scripting skills uit. Gaat het daarmee wel goed? Dan is er vast iemand die je verder kan helpen. Gaat het dan ook niet goed dan moet je even contact opnemen met strato of jezelf even inlezen in de spf/dkim records. Bij externe mailingsdiensten moet je dit uiteindelijk ook aanpassen, daar ontkom je niet aan.

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 30-12-2016 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

De uitslag is verre van goed: https://www.mail-tester.com/********

Edit: er zat een fout in de From-header in de oude versie, hier een nieuw en beter rapport: https://www.mail-tester.com/********
Ik hoop dat je geen echte gegevens gebruikt hebt, want dat zal Maarten niet leuk vinden!

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 30-12-2016 01:45 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
@Evanescent Wat bedoel je? En daarnaast: met deze code lukt het mail versturen wel:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
    error_reporting(E_ALL);
    //$options = array('ssl' => array('verify_peer' => false, 'verify_peer_name' => false, 'allow_self_signed' => true));
    //var_dump(stream_socket_client("tcp://smtp.strato.com:465", $errno, $errstr, 2, STREAM_CLIENT_CONNECT, stream_context_create($options)));
    //var_dump("{$errno}: {$errstr}");

$name = $_POST["name"];
        $klas = $_POST["klas"];

if($medicijnen == ""){
        }
        $mail = new PHPMailer;
        //$mail->SMTPDebug = 3;
        //$mail->isSMTP();
        //$mail->Debugoutput = 'html';
        //$mail->Host = 'smtp.strato.com';
        //$mail->SMTPSecure = 'tls';
        //$mail->SMTPAuth = true;
        //$mail->Username = 'no-reply@tyb2017.nl';
        //$mail->Password = 'supersecret';
        //$mail->Port = 465;
        $mail->setFrom('no-reply@tyb2017.nl', 'Tighten your Belt');
        $mail->addAddress($email);
        $mail->AltBody = "To view the message, please use an HTML compatible email viewer!";
        //$mail->Body .= "Klas:" . $klas . "\r\n";
        //$mail->Body .= "E-mail:" . $email . "\r\n";
        //$mail->Body .= "Medicijnen:" . $medicijnen . "\r\n";
        if(!$mail->send()) {
        } 
        else {
        }   
    }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je kunt bij 'Click here to view your message' het originele bericht bekijken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

mrtnptrs schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:43:
@Evanescent Wat bedoel je? En daarnaast: met deze code lukt het mail versturen wel:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
    error_reporting(E_ALL);
    //$options = array('ssl' => array('verify_peer' => false, 'verify_peer_name' => false, 'allow_self_signed' => true));
    //var_dump(stream_socket_client("tcp://smtp.strato.com:465", $errno, $errstr, 2, STREAM_CLIENT_CONNECT, stream_context_create($options)));
    //var_dump("{$errno}: {$errstr}");

$name = $_POST["name"];
        $klas = $_POST["klas"];

if($medicijnen == ""){
        }
        $mail = new PHPMailer;
        //$mail->SMTPDebug = 3;
        //$mail->isSMTP();
        //$mail->Debugoutput = 'html';
        //$mail->Host = 'smtp.strato.com';
        //$mail->SMTPSecure = 'tls';
        //$mail->SMTPAuth = true;
        //$mail->Username = 'no-reply@tyb2017.nl';
        //$mail->Password = '!Broekkant1';
        //$mail->Port = 465;
        $mail->setFrom('no-reply@tyb2017.nl', 'Tighten your Belt');
        $mail->addAddress($email);
        //$mail->Body .= "Klas:" . $klas . "\r\n";
        //$mail->Body .= "E-mail:" . $email . "\r\n";
        //$mail->Body .= "Medicijnen:" . $medicijnen . "\r\n";
        if(!$mail->send()) {
        } 
        else {
        }   
    }
toon volledige bericht
Mooi.

OK, volgende stap: het From-adres. Heb je controle over dit domein? Voeg dat de juiste SPF-records toe aan dat domein. Je moet namelijk in deze records aangeven dat de server bevoegd is om mail te verzenden voor dat domein.

Hoort dat domein bij het hostingpakket van Strato toevallig? Dan heb je kans dat het al goed staat (omdat Strato dat al standaard goed heeft staan).

En doe nog even zo'n mail-tester.com run.

Je gebruikt overigens zo te zien geen HTML in je body. Dan kun je die AltBody weglaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 30-12-2016 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Compizfox schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:46:
[...]

Pas wel op dat er een limiet is. Ik dacht 10x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Compizfox schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:46:
[...]

Mooi.

OK, volgende stap: het From-adres. Heb je controle over dit domein? Voeg dat de juiste SPF-records toe aan dat domein. Je moet namelijk in deze records aangeven dat de server bevoegd is om mail te verzenden voor dat domein.

Room42 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:47:
[...]

Pas wel op dat er een limiet is. Ik dacht 10x per dag.
Ja, idd, het limiet is 3x per dag. Over 24 uur kan ik het dus zelf pas weer opnieuw checken.

@Compizfox: hoe moet dat, denk eraan, ik ben dus een redelijke leek op het gebied van DNS, SPF, TXT etc. Al heb ik wel een TXT-record aangemaakt: v=DMARC1; p=none (Dat zei mail-tester dat ik dat moest doen)

Vergeef me voor mijn enorm slechte spelling op dit tijdstip!

[ Voor 3% gewijzigd door mrtnptrs op 30-12-2016 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
mrtnptrs schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:50:
[...]

[...]

Ja, idd, het limiet is 3x per dag. Over 24 uur kan ik het dus zelf pas weer opnieuw checken.
Of je moet het vanaf een ander IP-adres kunnen testen. Via VPN, bijvoorbeeld.
@Compizfox: hoe moet dat, denk eraan, ik ben dus een redelijke leek op het gebied van DNS, SPF, TXT etc. Al heb ik wel een TXT-record aangemaakt: v=DMARC1; p=none (Dat zei mail-tester dat ik dat moest doen)
Daar zijn de documenten nu toch wel over geschreven. Genoeg over te vinden, lijk me. Tip: http://www.spfwizard.net/

Maar let op dat je hem wel goed invult. Dat kunnen wij niet voor je. Geen SPF-record is beter dan een slecht record. Zorg dat je alle afzendende servers opneemt.

Overigens staat je code vol met domeinen en mailadressen en wachtwoorden. Niet echt slim. Het is inmiddels wel duidelijk welk formulier je aan het knutselen bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 30-12-2016 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Topicstarter
Room42 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:57:
[...]
Of je moet het vanaf een ander IP-adres kunnen testen. Via VPN, bijvoorbeeld.

[...]
Daar zijn de documenten nu toch wel over geschreven. Genoeg over te vinden, lijk me. Tip: http://www.spfwizard.net/

Maar let op dat je hem wel goed invult. Dat kunnen wij niet voor je. Geen SPF-record is beter dan een slecht record. Zorg dat je alle afzendende servers opneemt.

Overigens staat je code vol met domeinen en mailadressen en wachtwoorden. Niet echt slim. Het is inmiddels wel duidelijk welk formulier je aan het knutselen bent.
Ik zal er naar kijken. Daarnaast had ik idd op 1 plek een wachtwoord staan, maar dit wachtwoord heb ik al veranderd. (daarnaast is het nog een enorm oud wachtwoord dat ik gebruikte voor mijn accounts toen ik nog 10 was of zo :)
)

[ Voor 6% gewijzigd door mrtnptrs op 30-12-2016 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
DJMaze schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:25:
[...]

Hangt er vanaf.
Een evangelist die verteld dat de poort naar de Hemail dicht is in Amsterdam maar open staat in Rome kan ik begrijpen.
Maar om dan te vertellen dat je de Laravel Bijbel moet gebruiken is natuurlijk onzin. De Zend Koran werkt ook.

Wat je in de toekomst wilt gebruiken is wat jij prettig vindt om mee te werken en niet wat een YII/Laravel/Zend/Doctrine/Docker/CodeIgniter/CakePHP/Symfony/Phalcon/Aura/Kohana/FuelPHP/etc Evangelist verteld.
De reden waarom ik Laravel aan raad is puur omdat ik persoonlijk de code duidelijk vind samen met goede documentatie. Voor de rest : pure voorkeur.
Ik raad alleen de meeste mensen af bare metal te werken i.v.m. veiligheid en het scheelt simpelweg werk.

Maar als deze site inderdaad binnenkort weg gaat zou ik het niet doen :) Wellicht wel iets voor de volgende site.

@TS
Don't insult me door me een man te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door hackerhater op 30-12-2016 09:55 ]

Pagina: 1