Ik heb samen met iemand een aantal jaren geleden een site gemaakt voor een goede doelen actie bij mij op, mijn inmiddels oude, middelbare school. Nu heb ik er al jaren last van dat de mails die automatisch in de spam-map belanden bij de ontvangers, en dus de inschrijvers/deelnemers. Ik heb al alles geprobeerd, maar nog steeds ontvangen mensen het in de spam-folder. Hoe kan ik dit oplossen?
De inschrijving wordt dus naar een bestand geschreven op de server, zodat daar een mooie lijst ontstaat voor ons. Daarnaast wordt de inschrijving standaard gestuurd naar een mailadres dat ik nu "[verwijderd voor privacy]" noem, maar gaat het ook naar de inschrijver zelf ($email). Maar dus deze twee mails worden altijd als spam gemarkeerd, hoe kan ik dit oplossen?
Ik denk dat het ligt aan "From" in de PHP-code. Hier heb ik "$email@post.webmailer.de" neergezet, omdat gmail zei dat dat de verzender was. Ik host de site bij Strato. Misschien gebruik ik voor From niet het juiste mailadres en detecteert gmail en andere mailprogramma's dat de mail niet echt van dat mailadres vorzonden is? Hoe lost ik dit op?
De bijbehorende PHP-code:
De inschrijving wordt dus naar een bestand geschreven op de server, zodat daar een mooie lijst ontstaat voor ons. Daarnaast wordt de inschrijving standaard gestuurd naar een mailadres dat ik nu "[verwijderd voor privacy]" noem, maar gaat het ook naar de inschrijver zelf ($email). Maar dus deze twee mails worden altijd als spam gemarkeerd, hoe kan ik dit oplossen?
Ik denk dat het ligt aan "From" in de PHP-code. Hier heb ik "$email@post.webmailer.de" neergezet, omdat gmail zei dat dat de verzender was. Ik host de site bij Strato. Misschien gebruik ik voor From niet het juiste mailadres en detecteert gmail en andere mailprogramma's dat de mail niet echt van dat mailadres vorzonden is? Hoe lost ik dit op?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <!doctype html> <html lang="nl"> <head> <?php include("parts/meta.php"); ?> <title>TYB - Inschrijven</title> <meta name="description" content="Op deze pagina kun je je inschrijven voor Tighten your Belt"> </head> <body> <div class="container"> <?php include("parts/header.php"); ?> <?php include("parts/navbar.php"); ?> <?php include("parts/aside.php"); ?> <section> <article> <header><h2>Inschrijven voor TYB</h2></header> <p>Via deze pagina kan elke leerling uit de <span class="bold">derde</span> klas of hoger van het Elzendaalcollege Boxmeer zich inschrijven voor TYB. Je gegevens worden hierbij verzameld om ons een overzicht te geven van het aantal deelnemers dat we kunnen verwachten en zodat we jullie ook nog eventueel een mailtje kunnen sturen als er nog iets belangrijks te melden is.</p> <p>Als je toch niet mee kan doen of niet mee wilt doen, dan is het zeer gewenst om dit via het <a href="contactformulier">contactformulier </a> ons te laten weten. Dan kunnen wij hier rekening mee houden en staan we niet onnodig op je te wachten tijdens TYB.</p> <p>Na het inschrijven ontvang je een bevestigingsmail met je inschrijfgegevens. Ontvang je deze niet, check of deze niet in de spam-map terecht is gekomen!</p> <footer></footer> </article> <article> <header><h2>Inschrijfformulier</h2></header> <form name="form1" action="?" method="post"> <div class="input">Naam* <input type="text" name="name" id="name" maxlength="25" size="25" required="required" placeholder="Vul hier je voor- en achternaam in" /></div> <div class="input">Klas* <input type="text" name="klas" id="klas" maxlength="3" pattern=".{3,}" title="Minimaal 3 tekens invoeren!" size="12" required="required" placeholder="Vul hier je klas in" /></div> <div class="input">E-mail* <input type="email" name="email" id="email" maxlength="35" required="required" placeholder="Vul hier je e-mailadres in" /></div> <div class="input">Medicijnen en allergiëen <textarea type="text" name="medicijnen" id="medicijnen" maxlength="3000" rows="10" cols="30" placeholder="Vul hier je gebruikte medicijnen en bekende (voedsel)allergiëen in, zodat we hier rekening mee kunnen houden tijdens TYB en wanneer we op het eind met z'n allen wat gaan eten." ></textarea></div> <div class="input"><input type="submit" name="send" id="send" value="Verzenden" /> <input type="reset" name="reset" id="reset" value="Reset" /></div> </form> <footer></footer> </article> </section> <?php include("parts/footer.php"); ?> </div> </body> </html> |
De bijbehorende PHP-code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| <?php $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers .= "X-Priority: 3\r\n"; $subject = "TYB Inschrijving"; $name = $_POST["name"]; $email = $_POST["email"]; $message = $_POST["message"]; $klas = $_POST["klas"]; $medicijnen = $_POST["medicijnen"]; $headers = 'From:' . $name . '<$email@post.webmailer.de>' . "\r\n" . 'Reply-To: [verwijderd voor privacy]' . "\r\n" . 'X-Mailer: PHP/' . phpversion(); $to = "[verwijderd voor privacy], $email"; if($medicijnen != ""){ $medicijnen = <<<MEDICIJNEN $medicijnen MEDICIJNEN; } else{ $medicijnen = "Niets opgegeven..."; } if($_POST){ $body = <<<EMAIL Naam: $name Klas: $klas E-mail: $email Medicijnen: $medicijnen EMAIL; $data = <<<DATA $name ; $klas ; $email ; $medicijnen\r\n DATA; mail($to, $subject, $body, $headers); $filename = "files/inschrijvingen.txt"; $file = fopen($filename, "a+"); $size = filesize($filename); fwrite($file, $data); fclose($file); echo '<script type="text/javascript"> alert("Bedankt voor het inschrijven. Klik op oke om naar de homepagina te gaan."); setTimeout(function() {window.open("index.php", "_self") }, 0); </script>'; } ?> |
Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.