Gigabyte 1070 xtreme gaming probleem.

Pagina: 1
Acties:

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-01 15:47
Goede middag.

Ik heb afgelopen donderdag deze kaart dus ontvangen. Nu heb ik dus het volgende probleem: "beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld".
Ik krijg geen melding , maar ik heb dit terug kunnen vinden in de windows 10 event logs.
Het gebeurde voor het eerst toen ik world of warcraft aan het spelen was , als ik in een bepaald gebied kwam bevroor het scherm voor een seconde of 3. Toen heb dus met DDU drivers eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd : nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb daarna gekozen voor een oudere driver , de game crashte niet meer op dezelfde plek maar had nu wat kleinere haperingen op andere locaties in warcraft.

Om uit te sluiten of dit aan wacraft zelf lag , ben ik Overwatch gaan spelen. Tijdens een totale speeltijd van 2 uur is de driver 3 keer gecrashed. Toen heb ik voor laatste keer met DDU alle drivers eraf gegooid , en dus weer de nieuwste nvidia driver geinstalleerd. World of warcraft crashte weer op dezelfde plaatsen als voorheen en Overwatch hetzelfde.

Iemand enig idee hoe dit te fixen is , of moet ik gewoon de kaart retour sturen?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
download eens een wat oudere driver,de nieuwste is helaas niet altijd de beste.

Die nieuwe is gewoon niet goed dus met die kaart,als de oude wel werkt.
Nvidia is wel meer aan het knoeien met drivers op het moment

[ Voor 46% gewijzigd door freaky35 op 10-12-2016 15:31 ]

• FredjeK
Zoals vermeld staat heb ik dit dus al gedaan :)

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-01 20:32
Heb je al een nieuw installatie van Windows geprobeerd? Windows heeft nog wel eens onverklaarbare foutmeldingen die alleen op te lossen zijn met een nieuwe installatie.

• freaky35
probeer meerdere versies,want niet 1 driver werkt 100% met alle games

• freaky35
272.90 en 273.06 zijn wel drivers die met meerdere games goed werken
.Maar het is een kwestie van uitproberen.

sluit trouwens ook zoveel mogelijk alles af op de achtergrond,als je haperingen hebt

Wat zijn de verdere specs van de pc?

• FredjeK
Bedankt voor de reacties trouwens. Nieuwe windows installatie heb ik nog niet gedaan.
Rest van m'n specs zijn : Asus Maximus VII Formula , i7 4770k (geen oc) , 16GB corsair vengeance ddr3 , coolermaster V850 psu , 2x samsung evo 850 , windows 10 64 bit.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01
Het lijkt op een software issue ipv hardware, Windows her-installatie lijkt mij het beste om te doen/proberen.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• FredjeK
Ik heb trouwens gelezen dat er veel 1070 kaarten zijn die problemen hebben met hogere geheugen clock (die mijn kaart vanuit de fabriek meekrijgt). Maar het gaat om kaarten met een micron geheugen , ik heb via GPU-Z gekeken en mijn kaart heeft samsung geheugen. Dus dit lijkt me het probleem ook niet.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Hoe warm loopt die kaart?

• FredjeK
Tijdens het gamen 61 graden max tot nu toe. Heb net trouwens windows 10 opnieuw geinstalleerd.
Ben nu de games aan het downloaden , dus we zullen zien.

• FredjeK
Ok , dus ook na een schone windows installatie is het probleem niet verholpen helaas.
De kaart gewoon retour sturen denk ik dan maar.

• freaky35
wat is nu nog het probleem dan,je had met de oudere drivers toch geen chrasses?

• FredjeK
Jawel , met Overwatch en ook met warcraft. Alleen niet zo veel en op andere plaatsen in de game.
Heb nu net via Gigabyte Xtreme engine software de kaart op ecomode gezet. Op dezelfde plaatsen waar hij in OC mode crashte doet hij dit nu niet meer. Dus de kaart kan z'n eigen fabrieksoverclock niet aan of hoe moet ik dit zien?

• freaky35
wat voor voeding zit er in de pc?
Graag merk/type en watts

[ Voor 29% gewijzigd door freaky35 op 10-12-2016 19:11 ]

• FredjeK
Coolermaster V850 , dit is 1 van de beste voedingen verkrijgbaar.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:51
Zijn er geen problemen met de VRM's, of was dat alleen bij een ander merk?
Die werden namelijk niet goed gekoeld waardoor de kaart instabiel kon worden.

Dus download even GPU-z of een ander programma waarmee je in een grafiek de temps van alle onderdelen van de kaart kunt zien en of bijvoorbeeld dus de VRM's niet te heet worden..

[ Voor 37% gewijzigd door SgtElPotato op 10-12-2016 19:32 ]

Zucht...

• FredjeK
Nou , ik hop dat het opgelost is. Ik ben even beide kabels van de voeding naar de kaart nagelopen.
Hierbij viiel me op dat 1 kabel die met 8 pinnen in de voeding zat en met 6 pinnen in het 6 pins slot op de kaart. De andere kabel zat met 6 pinnen in de voeding en met 8 pinnen in het 8 pins slot. Ik heb deze 2 omgewisseld. Dus nu 6 pin voeding naar 6 pin kaart , 8 pin voeding naar 8 pin kaart. Hij is tot nu toe niet gecrashed. Kan ik dan bij deze concluderen dat de kaart op sommige momenten niet genoeg stroom kreeg?

• freaky35
Dat kan zeker het geval zijn,vandaar dat ie op eco stand het wel gewoon deed,vandaar dat ik ook vroeg wat de voeding was.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:20
FredjeK schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:19:
Nou , ik hop dat het opgelost is. Ik ben even beide kabels van de voeding naar de kaart nagelopen.
Hierbij viiel me op dat 1 kabel die met 8 pinnen in de voeding zat en met 6 pinnen in het 6 pins slot op de kaart. De andere kabel zat met 6 pinnen in de voeding en met 8 pinnen in het 8 pins slot. Ik heb deze 2 omgewisseld. Dus nu 6 pin voeding naar 6 pin kaart , 8 pin voeding naar 8 pin kaart. Hij is tot nu toe niet gecrashed. Kan ik dan bij deze concluderen dat de kaart op sommige momenten niet genoeg stroom kreeg?
Mocht je alsnog problemen hebben hierna stuur de kaart terug voor een nieuwe.

Kennis had hetzelfde probleem maar dan met Overwatch en BF1 en niks hielp, kaart omgeruild en het probleem was weg.

Overigens was dat een "maandag ochtend" model, er zijn geen grote problemen bekend met die kaart.

• FredjeK
Zojuist Overwatch weer gecrashed , dus ik stuur de kaart inderdaad maandag terug.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

FredjeK schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:43:
Zojuist Overwatch weer gecrashed , dus ik stuur de kaart inderdaad maandag terug.
Voordat je dat doet, check WoW ook ff

• FredjeK
Nee wow was ok. Maar ja , heb nu m'n 780ti weer erin zitten , al een uur overwatch aan het doen en geen crash. Die crash gaat ook niet komen ;)

• frankym
Ik zou nog eff proberen of een nieuwe Windows installatie je problemen oplost.

Dan kan je uitsluiten of het geen software issue is.

Edit:

Je geeft aan dat de andere videokaart het wel gewoon doet zonder crashen, 90% zekerheid dat je kaart inderdaad kapot is.

[ Voor 59% gewijzigd door frankym op 11-12-2016 11:22 ]

• FredjeK
frankym schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:44:
Ik zou nog eff proberen of een nieuwe Windows installatie je problemen oplost.

Dan kan je uitsluiten of het geen software issue is.
Schone windows installatie heeft niets opgelost helaas.

Edit: Ik zie wel dat er een nieuwe bios beschikbaar is voor de kaart , "increases stability" staat er o.a. bij.
Weet alleen niet of ik me hieraan wil wagen...

[ Voor 20% gewijzigd door FredjeK op 11-12-2016 13:29 ]

• freaky35
Als je in windows bent,heb je geen problemen toch,alleen onder belasting?
Dan zou je het kunnen doen,als deze in Windows wel stabiel is.
Echter lastige keuze

Bij twijfel niet doen zou ik zeggen

• frankym
Ik zou inderdaad bij twijfel niet doen, ik weet ook niet of het moeilijk is om de nieuwe bios er in te installeren.

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

FredjeK schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:19:
[...]

Schone windows installatie heeft niets opgelost helaas.

Edit: Ik zie wel dat er een nieuwe bios beschikbaar is voor de kaart , "increases stability" staat er o.a. bij.
Weet alleen niet of ik me hieraan wil wagen...
Een videokaart BIOS update is veiliger dan een PC BIOS update. En als je pc het nu wel opeens wel doet in WOW, kan je zeker zeggen dat het of de drivers of de bios zijn. Zal een beetje raar zijn dat de kaart kapot is omdat hij het nu ALLEEN niet bij overwatch doet. Misschien meer games proberen?

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Ook niet toevallig msi afterburner op de pc staan? Deze veroorzaakt soms ook crashes..

gametag: estruqiarixs

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Harm30 schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:40:
Ook niet toevallig msi afterburner op de pc staan? Deze veroorzaakt soms ook crashes..
Er was een specifieke versie die vaak crashde, weet niet meer welke.

• FredjeK
UltiemePCNerd schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:12:
[...]

Een videokaart BIOS update is veiliger dan een PC BIOS update. En als je pc het nu wel opeens wel doet in WOW, kan je zeker zeggen dat het of de drivers of de bios zijn. Zal een beetje raar zijn dat de kaart kapot is omdat hij het nu ALLEEN niet bij overwatch doet. Misschien meer games proberen?
Ik heb nog nooit een gpu bios update gedaan , wat gebeurt er trouwens als ik de kaart brick? Dan kan ik naar m'n garantie fluiten toch? Ik heb Overwatch met 4 verschillende drivers gespeeld , crashed iedere keer ( op een schone windows installatie). Nu ben ik met m'n oude kaart al 4 uur aan het spelen , loopt perfect.

Ook heb ik geen afterburner op m'n systeem staat. Heb na de verse windows installatie alleen het hoognodige geinstalleerd , dus getest met een zo schoon mogelijke windows.

edit : ook dacht ik eerder dat wow met een andere driver "gefixed" was. Totdat ik hij weer crashte in een gebied waar ik nog niet geweest was. Om nu de hele game te gaan verkennen (je weet hoe groot wow is ;) )
Voor de duidelijkheid , in wow staat het beeld een seconde of 3 stil , dan loopt de game vanzelf verder.
In Overwatch bevriest het beeld en gebeurd er verder niks meer , alleen alt-f4 biedt uitkomst.
Op elk tijdstip waar wow en OW deze problemen hebben staat in windows logs dat de drivers niet meer reageerden maar hersteld zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door FredjeK op 11-12-2016 16:20 ]

• frankym
Fred, ik zou de kaart gewoon terugsturen , laat ze bij de winkel waar je deze kaart gekocht heb maar rommelen met de bios.
Je hebt uitgesloten dat het probleem niet aan de software ligt , maar aan de hardware.

• FredjeK
frankym schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:20:
Fred, ik zou de kaart gewoon terugsturen , laat ze bij de winkel waar je deze kaart gekocht heb maar rommelen met de bios.
Je hebt uitgesloten dat het probleem niet aan de software ligt , maar aan de hardware.
Als ik 'm terug stuur wil ik gewoon een andere kaart , ga niet wachten op reparatie. heb ik toch recht op als ik binnen de 14 dagen zit?

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

FredjeK schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:22:
[...]

Als ik 'm terug stuur wil ik gewoon een andere kaart , ga niet wachten op reparatie. heb ik toch recht op als ik binnen de 14 dagen zit?
Ja.
Pagina: 1