Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf Gigabit Switch voor TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halloo, ik zou graag een switch plaatsen in mijn tv kast zodat ik alle randapparatuur op die switch kan aansluiten (decoder, etc...) een 5 ports lijkt me dus voldoende. Ik ben geen echte kenner van instellingen en zo 8)7 , dus wil ik een "plug and play" type plaatsen zeg maar.
Welke kwaliteitsvolle switches komen hiervoor in aanmerking?

Alvast bedankt voor énig advies ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 22:43
Maakt niets uit. Tel wel even goed het aantal aansluitingen die je (in de toekomst) nodig denkt te hebben. Eén aansluiting van de switch is je uplink dus op een 5-poorts witch kun je maar vier apparaten aansluiten, voor een paar euro meer heb je vaak een 8-poorts.

categorie: Netwerk switches

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit Easy Smart Switch met 5 aansluitingen
Deze werkt ook voor tv zonder wat te hoeven instellen.
Je hebt hier ook een 8 poort van.
Wel op de e letten die er achter staat.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:00:
Halloo, ik zou graag een switch plaatsen in mijn tv kast zodat ik alle randapparatuur op die switch kan aansluiten (decoder, etc...) een 5 ports lijkt me dus voldoende. Ik ben geen echte kenner van instellingen en zo 8)7 , dus wil ik een "plug and play" type plaatsen zeg maar.
Welke kwaliteitsvolle switches komen hiervoor in aanmerking?

Alvast bedankt voor énig advies ;)
Wat voor decoder betreft dit? Als deze van een IPTV provider is wil je even kijken of deze gebruikt maakt van IGMP (KPN/Telfort) of VLANs (Vodafone, oud-Telfort(?)). Als deze provider IGMP gebruikt wil je een switch kopen met IGMP Snooping zodat je geen probleem krijgt met haperende TV streams wanneer andere netwerkapparatuur in standby staat. Als deze met VLANs werkt moet je misschien 2 kopen, of 2 kabels leggen (en in het eerste geval switches met VLANs kopen) zodat je beide VLANs naar de TV kast kan krijgen en in de switch kan verdelen over de poorten.

Een goed voorbeeld van een IGMP Snooping Switch is de Netgear GS105E en 108E en mocht je TV kast heel groot zijn kan je voor de 116E gaan. (Voor IGMP Snooping hoef je niets in te stellen)
Al deze switches ondersteunen ook VLANs (via een Windows applicatie)