Toon posts:

Waarom is intel zo duur?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch:
AMD Athlon Thunderbird 700 (Slot A) FL 455,-AMD Duron 700 FL 319,-
Intel Celeron 700(Boxed) FL 620,-
Intel Pentium III 700E (Slot 1) FL 629,-

WTF is er aan de hand met die intel prijzen.

Ik heb een a-bit BE6-II MoBo en ik wil wel een keer van deze celeron 466 af en een pentium3 700 kopen

Maar met deze prijzen is het een beter idee om een andere MoBo te kopen en er een athlon op te prikken. ben ik bijna goedkoper uit dan een domme pentium.

Iemand enig idee of de prijzen nog een keer omlaag gaan of dat intel er volgende week er maar gewoon mee ophoud?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Slechte Yields, en omdat de meeste mensen toch niet weten dat er iets ander bestaat dan intel, vraag maar aan de gemmidelde Nederlaner naar AMD, zullen vragen of dat iets te eten is, of een enge ziekte, Intel heeft een veel grotere naam. AMD doet het op gebied van reclame erg slecht, maar zij hopen dat de processor, vanwege goede resultaten zichzelf verkoopt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 21:45
Wat zijn yields ?

PVoutput

Verwijderd

Intel heeft het grootste aandeel van de markt, een enorme naam en relatief weinig concurrentie gehad. Nu komt AMD opzetten en streeft ernaar een hoofdrol te spelen naast Intel. Een manier om je marktaandeel te vergroten is door een 'agressieve prijsstelling'. Intel is zo'n groot bedrijf, dat kan wel tegen een stootje. De ontwikkelingen gaan zo snel, dat 1 misstap al snel weer verdwijnt met een volgende generatie chips (i820 MTH probleem). Daarnaast levert Intel processors voor alle marktsectoren en tevens chipsets en moederborden. Dus AMD heeft nog wat te doen voor ze even groot zijn, maar ze zijn nu aardig opweg. Dat is een goede ontwikkeling, want hierdoor moet ook Intel zijn prijs/kwaliteit verhouding in de gaten houden en kan niet lui achterover gaan hangen (wat ze volgens mij ook niet doen, daar zorgen o.a. hun aandeelhouders anders wel voor Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif ).

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

de yield geeft aan hoeveel procent van de gebakken chips van een fabrikant goedgekeurd wordt en hoeveel de vuilnisbak in kan.

bij een yield van bijv. 80% wordt dus 80% van de gemaakte chips goedgekeurd en 20% afgekeurd. een lage yield maakt het product duur omdat een mislukte chip de fabrikant evenveel kost als een goede chip zonder dat daar een opbrengst tegenover staat. en dat geld wordt terugverdiend door de goede chips duurder te maken.