Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LAA: Lichte onderweglaptop: zit ik aan Chromebooks vast?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, die exclusief voor onderweg is.
Ik heb een potente desktop thuis staan, en een prima laptop die op mijn werk staat ("draagbare desktop").
Ik heb ook een android tablet maar ben hier niet heel erg van onder de indruk, en mijn "lichtere" laptop staat alweer op de V&A.

Eisen/Wensen:
  • Gewicht: hij moet licht zijn! Op dit moment een laptop van 2.23kg in mijn tas, dat is me te zwaar voor dagelijks gesjouw.
  • Toetsenbord: QWERTY, numeriek o.i.d hoeft opzich niet. Functietoetsen (play/pause, geluid harder/zachter/mute toggle) zijn wel wenselijk.
  • Schermformaat: Het liefst 14 inch, iets groter mag, iets kleiner mag ook, maar moet wel mee te werken zijn - 10" tablets of netbooks zijn dat niet.
  • OS: Gezien ik de meeste werkzaamheden inderdaad tegenwoordig online doe of in ieder geval kan doen, volstaat Chrome OS. Toch zou ik graag windows hebben voor de offline programma's die ik gebruik (bijv. word of excel, een FTP-client, Notepad++, Eclipse, etc)
  • Prijs: max E400, maar liefst nog onder de E250.
Als je een beetje tussen de regels leest, zul je opmerken dat een Windows Surface/Service tablet ook zou passen, het is licht, kan een toetsenbord hebben, echter is die blijkbaar wel ontieglijk duur. Mijn vriendin heeft er eentje (maar geen pro dus die kan geen .exe's uitvoeren, dat is wel weer jammer) en ik vind ze prima werken.

Qua merken heb ik geen voorliefde.
Qua marketing strategie ben ik tegen Apple die alles veel te duur verkoopt, maar ik heb wel respect voor de specificaties van de macbooks (licht maar kunnen wel wat doen). Helaas is inderdaad de prijs het heikelpunt.

Mijn vraag is: Kom ik met deze wensen uit op een chromebook, of is er een laptop of 2-in-1 achtige tablet die dit ook kan maar wel Windows draait?

Bijvoorbeeld:
pricewatch: Asus EeeBook R209HA-FD0013TS
pricewatch: Asus VivoBook R209HA-FD0034T
pricewatch: Acer Chromebook 11 CB3-131-C2E2
pricewatch: Toshiba Satellite C40-C-10Q
pricewatch: Acer Aspire ES1-132-C8QN

hebben allemaal ongeveer dezelfde specificaties...

[ Voor 12% gewijzigd door Diamundo op 10-12-2016 14:41 ]

Ik denk na over de woorden van het leven.

Beste antwoord (via Diamundo op 13-12-2016 14:02)

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Antwoord op je vraag:
- Geen idee, heb een tijdje een chromebook gehad, fijn en licht maar een niet-niet product in mijn ogen. Een 2-in-1 voor 400 euro lijkt me moeilijk.

Ik zou op zoek gaan naar een gebruikte macbook air 11".
- QWERTY toetsenbord
- 1.06KG
- Offline programma's zijn allen beschikbaar

Als je dan ook echt .exe wil uitvoeren, dan kan je windows in een vm draaien ala virtualbox.

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Antwoord op je vraag:
- Geen idee, heb een tijdje een chromebook gehad, fijn en licht maar een niet-niet product in mijn ogen. Een 2-in-1 voor 400 euro lijkt me moeilijk.

- QWERTY toetsenbord
- 1.06KG

Als je dan ook echt .exe wil uitvoeren, dan kan je windows in een vm draaien ala virtualbox.

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zoiets?
pricewatch: Toshiba Satellite Pro R40-C-10W
Skylake Celeron CPU, 14inch, 4GB RAM, 500GB HDD, 1.75kg en een QWERTY keyboard.
Edit: en Windows 10

Daar kom ik op uit als ik filter op 12+ inch, lichter dan 1,9kg, prijs lager dan 420 euro, Windows als besturingssysteem (7 t/m10) en alleen CPU's waar met goed fatsoen een beetje vermogen in zit.

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 10-12-2016 15:21 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
styx1 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:37:
Antwoord op je vraag:

- QWERTY toetsenbord
- 1.06KG

En Windows zelf draait ook prima op een Macbook Air dmv Bootcamp.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Ik heb goede ervaringen met de Voyo Vbook V3; twee van die dingen in gebruik elders in de familie en ze doen het prima. Niet echt super-superlicht (as in, wel zwaarder dan een SP of een MBA) maar volgens mij niet veel zwaarder dan veel van die chromebooks, en het best wel mooie IPS-paneel maakt IMO een boel goed.
Het is alleen wel een Chinees product wat je ook zelf zult moeten importeren. Als je koopt bij Tinydeal en ze declareren de waarde volledig (wat IME zelden het geval is) kom je op ~€350 uit.

Eerlijk gezegd wat mij betreft met afstand het beste apparaat onder de ~€600. Snel? Niet echt, maar voor wat jij omschrijft ruim voldoende. En dat scherm, voor dat geld... :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26
Ik snap het probleem niet zo? Kies gewoon eentje van deze 45 modellen? categorie: Laptops 8)7

HP Stream 14 bijvoorbeeld. Heb die in de MM vastgehouden en de bouwkwaliteit is uitstekend.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Diamundo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Dank voor jullie antwoorden!
Ik heb een paar spreekwoordelijke hengeltjes uitgegooid in de V&A, eens zien wat daar uitkomt.

Ik heb het antwoord van @styk1 als beste geselecteerd, maar @aike's toevoeging vind ik ook zeer waardevol (mag even gezegd worden :) )

@Ramon, dat klopt, ik zou bijvoorbeeld uit een van de grofweg 40 laptops kunnen kiezen in het filter wat jij voorschrijft (het worden er een paar minder als ik QWERTY toestenbord,en producten ipv uitvoeringen aan klik).
Probleem is alsnog dat er heel veel chromebooks tussen zitten maar een voorgestelde tweedehands MBA of een chinese VBook bijvoorbeeld weer niet, waar die toch echt wel genoemd mogen worden.

Lukraak eentje kiezen uit de PW had ik ook zelf kunnen doen, en dan had ik deze vraag niet hoeven stellen ;)

Ik denk na over de woorden van het leven.

Pagina: 1