Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, die exclusief voor onderweg is.
Ik heb een potente desktop thuis staan, en een prima laptop die op mijn werk staat ("draagbare desktop").
Ik heb ook een android tablet maar ben hier niet heel erg van onder de indruk, en mijn "lichtere" laptop staat alweer op de V&A.
Eisen/Wensen:
Qua merken heb ik geen voorliefde.
Qua marketing strategie ben ik tegen Apple die alles veel te duur verkoopt, maar ik heb wel respect voor de specificaties van de macbooks (licht maar kunnen wel wat doen). Helaas is inderdaad de prijs het heikelpunt.
Mijn vraag is: Kom ik met deze wensen uit op een chromebook, of is er een laptop of 2-in-1 achtige tablet die dit ook kan maar wel Windows draait?
Bijvoorbeeld:
pricewatch: Asus EeeBook R209HA-FD0013TS
pricewatch: Asus VivoBook R209HA-FD0034T
pricewatch: Acer Chromebook 11 CB3-131-C2E2
pricewatch: Toshiba Satellite C40-C-10Q
pricewatch: Acer Aspire ES1-132-C8QN
hebben allemaal ongeveer dezelfde specificaties...
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, die exclusief voor onderweg is.
Ik heb een potente desktop thuis staan, en een prima laptop die op mijn werk staat ("draagbare desktop").
Ik heb ook een android tablet maar ben hier niet heel erg van onder de indruk, en mijn "lichtere" laptop staat alweer op de V&A.
Eisen/Wensen:
- Gewicht: hij moet licht zijn! Op dit moment een laptop van 2.23kg in mijn tas, dat is me te zwaar voor dagelijks gesjouw.
- Toetsenbord: QWERTY, numeriek o.i.d hoeft opzich niet. Functietoetsen (play/pause, geluid harder/zachter/mute toggle) zijn wel wenselijk.
- Schermformaat: Het liefst 14 inch, iets groter mag, iets kleiner mag ook, maar moet wel mee te werken zijn - 10" tablets of netbooks zijn dat niet.
- OS: Gezien ik de meeste werkzaamheden inderdaad tegenwoordig online doe of in ieder geval kan doen, volstaat Chrome OS. Toch zou ik graag windows hebben voor de offline programma's die ik gebruik (bijv. word of excel, een FTP-client, Notepad++, Eclipse, etc)
- Prijs: max E400, maar liefst nog onder de E250.
Qua merken heb ik geen voorliefde.
Qua marketing strategie ben ik tegen Apple die alles veel te duur verkoopt, maar ik heb wel respect voor de specificaties van de macbooks (licht maar kunnen wel wat doen). Helaas is inderdaad de prijs het heikelpunt.
Mijn vraag is: Kom ik met deze wensen uit op een chromebook, of is er een laptop of 2-in-1 achtige tablet die dit ook kan maar wel Windows draait?
Bijvoorbeeld:
pricewatch: Asus EeeBook R209HA-FD0013TS
pricewatch: Asus VivoBook R209HA-FD0034T
pricewatch: Acer Chromebook 11 CB3-131-C2E2
pricewatch: Toshiba Satellite C40-C-10Q
pricewatch: Acer Aspire ES1-132-C8QN
hebben allemaal ongeveer dezelfde specificaties...
[ Voor 12% gewijzigd door Diamundo op 10-12-2016 14:41 ]
Ik denk na over de woorden van het leven.