XBox One S en kwaliteit DVD 1080p upscaling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06 16:25
Ik ga sowieso een PS4 kopen, voor de kids en ook een stuk voor mezelf. Maar er zijn ook wat Xbox One exclusives die me aanspreken. Dus wellicht zet ik die ook op mijn boodschappenlijstje.

Heb momenteel een 40 inch Full HD TV van Philips met Ambilight, en dat zal zo blijven tot hij de geest heeft (is van 2012). Ook heb ik daarbij een Sony BluRay speler gekocht, indertijd dat specifieke model omdat die gekend was voor de beste DVD-upscaling naar 1080p (Sony BDP-S370).
Nu, de online mogelijkheden van dat toestel zijn natuurlijk hopeloos verouderd (was net te oud om nog de Netflix app te krijgen) en wordt hij dus enkel als ‘domme’ DVD- en BR-speler gebruikt (heel af en toe eens een CD’tje).

De Xbox One S zou eigenlijk die speler kunnen vervangen (de PS4 ook maar die is op media center vlak toch wat minder dan de Xbox). Dus zou ik ervan profiteren om mijn boelke wat op te kuisen (heb onder mijnen TV zelfs nog een VHS-recorder staan, was indertijd top of the range met 6 koppen en Nicam stereo maar hij staat nu stof te vergaren - eens een paar films laten afspelen en ben er nog altijd niet goed van, VHS op een 1080p scherm, ’t is toch da nie :D )

Het belangrijkste is te weten hoe DVD’s eruit zien op een Xbox One S. Hoe is de upscaling naar 1080p ? En er is wel degelijk verschil tussen apparaten. Mijn schoonvader heeft nog een DVD-recorder staan van Sony en die upscaling is ook dik in orde. Steek echter een DVD in zijn receiver van Bose (die volgens de specs ook 1080p upscaling doet) en de nachtmerries van VHS op Full HD komen meteen terug.

Bijkomstig : de Xbox One heeft een tweede HDMI poort voor een settopbox zoals mijn HD digicorder. Mijn vraag is wat de mogelijkheden zijn in combinatie met de Telenet digicorder. Heb ik de Xbox remote nodig of niet.
Ik heb een Yamaha YHT-S400 receiver met 3 HDMI ingangen : nu zittend daar de digicorder en de BR speler op aangesloten. De PS4 zou daar bij komen, maar de Xbox zou de BR speler vervangen, tenzij ik de digicorder via de xbox laat gaan.

Alle info, weetjes, suggesties zijn welkom !