Acculader scooter/auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:03

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Het volgende "probleem"

Ik heb een scooter die amper gebruikt word in de winter, hij staat dan een tijd stil in de berging en de accu wordt minder en minder. Op een gegeven moment ben je gewoon te lang bezig om hem weer aan te krijgen met de kickstart.

Wat kan ik doen? Ik kan de polen eraf halen en weer aansluiten als ik er een keer gebruik van wil maken, maarnee dat kost teveel tijd ;)

Nu kan ik een druppellader aanschaffen, dat lost eigenlijk mijn probleem op! Topic kan dicht nu toch? Helaas, ik heb een berging zonder stopcontact en kan daar ook niets maken (huur mag ik niet doen).

Zijn er misschien druppelladers met accu? Die ik gewoon kan opladen binnen en die de capaciteit heeft om een andere accu te voorzien van stroom voor een paar dagen?

Wie o wie weet het, of dit uberhaubt bestaat? Budget: rond de €100 euro. Zou ook mooi zijn als hij genoeg kan leveren voor bijv. een autoaccu.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:13
Dat zou wel kunnen wellicht, maar is echt inefficiënt. Heeft je scooter geen killswitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
418O2 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:00:
Dat zou wel kunnen wellicht, maar is echt inefficiënt. Heeft je scooter geen killswitch?
Nee is een Zip, je bedoelt zo'n startonderbreker wat bijv. een Sym Orbit/Fiddle heeft?

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR303CO9EX2vyq_kWWikK347UVEGUS0A2TzxpKjuKtN2XM68vuzdA

[ Voor 18% gewijzigd door Christiano007 op 10-12-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04 21:12
Je hebt wel accuboosters om te starten met een lege accu. Maar ik zou gewoon 220 aftappen van het lichtpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bace19782
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-05-2023
koop bij bv de action een accu lader voor een auto die zijn 12 volt 3500mah dit zijn vol automatische laders/druppel laders die kun je er op laten zitten aan zetten en in het voor jaar of als je hem nodig heb er af halen , lees goed de gebruiks aan wijzing en let op het juist aan sluiten de rood op plus en zwart op de min !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
https://nl.aliexpress.com...lamp-base/1044027076.html

Is dit nog iets wat geschikt is hiervoor? Kan het alleen nergens vinden op een Nederlandse site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ook al is je accu afgekoppeld zal ie degraderen als je hem niet vaak gebruikt. Zit er toevallig een raam in de berging?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Erasmo schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:32:
Ook al is je accu afgekoppeld zal ie degraderen als je hem niet vaak gebruikt. Zit er toevallig een raam in de berging?
Ja, een kiepraampje

[ Voor 3% gewijzigd door Christiano007 op 10-12-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:13
Christiano007 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:03:
[...]

Nee is een Zip, je bedoelt zo'n startonderbreker wat bijv. een Sym Orbit/Fiddle heeft?

[afbeelding]
Ik weet niets van scooters, maar elke motor heeft een grote rode knop die de hele accu afkoppelt. Blijkbaar scooters dus niet.

Aan het licht koppelen is misschien ook niet zo'n goed idee. Weet niet wat een lader trekt (vast niet veel) maar als je brand krijgt heb je een hoop gezeur. Ik zou dat in elk geval overleggen met de verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 18:14
Afkoppelen helpt een accu niet, tenzij het apparaat stroom verbruikt als-ie uit staat.
Simpele oplossing: accu thuis aan de lader zetten.
Nog simpeler: elke maand een uurtje rijden. Als-ie die maand niet overleeft is het tijd om de accu te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

418O2 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:37:
[...]

Ik weet niets van scooters, maar elke motor heeft een grote rode knop die de hele accu afkoppelt. Blijkbaar scooters dus niet.

Aan het licht koppelen is misschien ook niet zo'n goed idee. Weet niet wat een lader trekt (vast niet veel) maar als je brand krijgt heb je een hoop gezeur. Ik zou dat in elk geval overleggen met de verhuurder.
De killswitch op mijn motor (Honda Hornet CB600F) onderbreekt toch echt alleen de ontsteking, en de rest blijft gewoon aan staan. De sluipverbruikers zoals de startonderbreker en het klokje dus ook.

Je zou, in overleg met de verhuurder inderdaad, een aftakking kunnen maken van het lichtpunt, en daar dan een kleine installatieautomaat voor zetten. Bij een storing in jouw aftakking zet je tenminste niet het hele blok zonder stroom. Maar zoals TS aangeeft zal ook daar waarschijnlijk geen toestemming voor worden gegeven.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:35
Accu mee naar binnen nemen
Als je incidenteel toch een keer moet rijden kan dat zonder accu.

Als je accu een paar weken rijden niet overleeft is het tijd voor een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dan moet je het met een zonnepaneeltje wel kunnen redden.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:45
Ik zou een nieuwe accu halen en een massaschakelaar inbouwen in je zip. Onder je zadel schakel je dan de min vrij waardoor je accu niet meer leegloopt. Andere optie is zo'n booster met li-ion accu die kan ook een auto met lege accu starten. Maar die hang je er maar 10sec aan dat is geen druppelaar.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1