Hoi,
Sinds vorige week ben ik bezig met het een unattend installatie te maken voor MSSQL 2014. nu kan je met de configurationfile.ini heel veel opties instellen die je wilt hebben in MSSQL en zo ook het SA password ingeven. Nu vind ik dat een beveiligingsrisico, zo'n ini file kan ergens blijven rondzwerven en wellicht in verkeerde handen vallen. Nu is mijn idee om met Powershell een inputvenster te creeren waar je het SA password invult en deze input vervolgens gebruikt om switch /SAPWD=<password> in te vullen.
Ik heb inmiddels dit gevonden:
YouTube: Get User Input From Command Line In Powershell !
Nu zit ik alleen nog mee dat ik dit wil vertalen naar /SAPWD=<password>
...
Windows server 2012r2, MSSQL Std 2014, Powershell
...
...
Sinds vorige week ben ik bezig met het een unattend installatie te maken voor MSSQL 2014. nu kan je met de configurationfile.ini heel veel opties instellen die je wilt hebben in MSSQL en zo ook het SA password ingeven. Nu vind ik dat een beveiligingsrisico, zo'n ini file kan ergens blijven rondzwerven en wellicht in verkeerde handen vallen. Nu is mijn idee om met Powershell een inputvenster te creeren waar je het SA password invult en deze input vervolgens gebruikt om switch /SAPWD=<password> in te vullen.
Ik heb inmiddels dit gevonden:
YouTube: Get User Input From Command Line In Powershell !
Nu zit ik alleen nog mee dat ik dit wil vertalen naar /SAPWD=<password>
...
Windows server 2012r2, MSSQL Std 2014, Powershell
...
...
[ Voor 15% gewijzigd door Schrikbeest op 10-12-2016 12:48 ]