Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Merens
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-01-2021
Ik bestel een WIfi kaartje voor een HP Paviljon dv6 en voeg de foto's met type, serie enz van oorspronkelijk kaartje.
Kaartje correct geleverd MAAR PC fout:104 Unsupported wireless network device detected.
System Halted. Remove device and restart.
Na contact, stuur ik het kaartje terug, betaal een kleine extra en zij sturen mij een (zogezegd) origineel kaartje, wat ze speciaal besteld hebben. Echter opnieuw dezelfde fout. Eén nummer op het kaartje klopt, maar alle overige niet. Na een Bios update, beweren ze dat er een fout is aan mijn moederbord, maar het oude kaartje werkt wel nog(voor een tijdje) zonder fout op te geven.
Nu weigeren ze het kaartje terug te nemen omdat ze dit voor mij speciaal hebben bestelt.
Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:48
White list uit de bios (laten) verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Veel laptops hebben een Whitelist, zoals Nielson al zegt.
Die whitelist zit vast geprogrammeerd in de BIOS en zorgt er voor dat je alleen de exacte WiFi kaartjes kan gebruiken die de fabrikant heeft geleverd.
Een 'origineel' kaartje kan prima mee bedoeld worden dat ze hetzelfde model kaartje hebben besteld bij de fabrikant van het kaartje. Echter, wat sommige laptop fabrikanten doen is dat ze de kaartjes re-branden. Daardoor zijn ze administratief anders (andere identificatiecodes inwendig in t kaartje) en dan werkt zo'n 'origineel' kaartje niet omdat de laptop hem blokkeert. (kaartje niet op whitelist? jammer dan! error 104!)

En ja, je kan de BIOS (laten) aanpassen, maar dat is wel een risicovolle bezigheid. Soms kan de whitelist verwijderd worden, soms moet er een regel uit de lijst aangepast worden voor het exacte kaartje wat je hebt gekocht.

Ik vindt het de moeite niet waard iig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Merens
Dank voor uw reactie. Zoals hierboven vermeld, probeer ik mijn centen terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Merens
Q24U reageert niet meer, zelfs niet op een vraag naar een antwoord wat beleefdheid toch inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-10 21:57
Het valt gewoon onder de Wet Koop Op Afstand. Het maakt geen klap uit dat ze het speciaal voor jou besteld hebben. Gewoon per mail aangeven dat je gebruik wilt maken van de WKOA en instructies vragen voor de retourzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Robert Merens schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:29:
Q24U reageert niet meer, zelfs niet op een vraag naar een antwoord wat beleefdheid toch inhoud.
Eh, vergeten dat het weekend is geweest, en al na 1 dag constateren dat ze niet meer reageren? Als je zo ongeduldig bent in hoe je contact legt, dan ga je erg weinig bereiken. Iets minder drammerig, iets meer geduld.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Merens
Een paar weekends!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Merens
En nog steeds geen antwoord!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:47

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Heb je al getracht telefonisch contact met ze op te nemen?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:03

InFamous

excommunicado

En wat verwacht je precies van ons? Wij kunnen je niet contact brengen met Q24U.

PW > SF

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Merens
InFamous schreef op zondag 25 december 2016 @ 17:05:
[...]

En wat verwacht je precies van ons? Wij kunnen je niet contact brengen met Q24U.

PW > SF
Ik wil mijn ontevredenheid uitdrukken (ruchtbaarheid geven) over hun handelen met klanten aan een forum welke te maken heeft met hun verkoop materiaal (computer onderdelen). Hopelijk zijn zij, of één van hun medewerkers ook bij jullie aangesloten.
Hebben jullie of één van jouw leden,ervaring met klachten aan webwinkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 22:08
Je kunt ze sommeren je product terug te nemen en de overeenkomst ongedaan te maken conform de wet koop op afstand.

Ze zijn aangesloten bij webwinkel keur, hier kun je een geschil aandragen. Deze zijn juist voor dit soort zaken.

En lang niet altijd hoeven alle producten retour genomen te worden. Producten op maat gemaakt en/of aangepast aan de wens van de klant hoeven niet altijd door de leverancier retour genomen te worden. Hier is in dit geval geen sprake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:03

InFamous

excommunicado

Robert Merens schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:36:
[...]

Ik wil mijn ontevredenheid uitdrukken (ruchtbaarheid geven) over hun handelen met klanten aan een forum welke te maken heeft met hun verkoop materiaal (computer onderdelen). Hopelijk zijn zij, of één van hun medewerkers ook bij jullie aangesloten.
Hebben jullie of één van jouw leden,ervaring met klachten aan webwinkels?
Daar is het forum niet voor bedoeld, daarvoor zijn de shopreviews: https://tweakers.net/shopreview/9260/q24u/overzicht/

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1