HDD doet het niet goed.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
Mijn vraag
Ik ben er net achter dat een van mijn hdd veel te langzaam schrijft (coppy paste). tov mijn andere schijven. Is het volledig formateren van de schijf de beste metode om hem weer goed te krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-01 17:34
Toch is wat meer info wel handig.
- welk type is de harddisk (dat zie je in Windows bij de eigenschappen ervan)?
- is het een interne of externe harddisk?
- als het een externe harddisk is, hoe sluit je die aan?
- welke snelheden haal je wel?
- wat zijn de SMART-parameters van de harddisk (zie voor meer uitleg het SMART-topic in dit forum)?

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
Sorry voor de beprekte info. Moest net gaan eten. Het gaat om een Docking station van sharkoon en een externe schijf van seagate (2tb)
Ze zijn allebei aangesloten via usb3 kabels.
Ik heb 2 identieke 1tb green wd interne hdd en eentje van 2tb (ook WD green). De een gaat gewoon tot 50/70mb en de ander komt niet eens boven de 10mb. Ik heb op de seagate alle info staan en vanaf die heb ik een map met kleine en grote bestanden gekopieerd naar alle 3 de interne hdd via de dockingstation. De 2tb en een 1tb schijf gaat gewoon via een snelheid van 50mb maar die andere komt niet boven de 10mb. Dus wat kan ik het beste doen met die schijf om hem weer op volle snelheid te laten schrijven? Alle info die er op staat heb ik ook op andere schijven staan dus hij kan gewoon leeg gehaald worden.
Heb de schrijf ook al snel geformatteerd maar dit hielp niet.

[ Voor 3% gewijzigd door S en A DW op 10-12-2016 11:58 ]