Beste mede tweakers,
info:
router: mikrotik 2011UiAS
webos: 6.37.1
ik ben nu al ruim een maand bezig met het volgende probleem;
Om een offsite backup te maken heb ik een computer met windows 7 bij mijn vader neergezet.
Deze wil ik via VPN pptp verbinding laten maken. Dit is een eerst test, want uit eindelijk wil ik een ipsec tunnel maken. Maar eerst dit werken krijgen.
Proxy-arp staat aan op de bridge
De vpn gebruikt de zelfde dhcp pool, anders werkte het pingen naar de router wel, echter naar bijvoorbeeld de server niet.
Om een heel lang verhaal kort te maken, heb ik bijna alles werkend.
Vpn verbinding maken werk, waarbij ik via de vpn alle interne devices kan pingen.
Mijn router kan ik pingen en ook bijvoorbeeld mijn ap's en server
via vpn kan ik via een lokaal ip een remote desktop verbinding maken
via winbox kan ik op de vpn verbinding maken met de router
Alleen lukt het niet om lokaal een netwerk share verbinding te maken.
Wat heb ik geprobeerd:
De firewall heb ik compleet uitgezet, waarbij ik na 2 min uit india gelijk inlogs pogingen kreeg op mijn router, geen goed idee dus en geen resultaat
Een andere pc geprobeerd op mijn werk, dus een andere pc en een andere internet verbinding. same resultaat.
DNS, bij een ipconfig zag ik dat er geen DNS bij de vpn verbinding staat, dit heb ik geprobeerd op de vpn ip4 verbinding zelf in te voeren en op het VPN profile bij de webos. geen resultaat.
Ik het de webos op een kleine pc ge installeert dus de router vervangen, zelfde resultaat.
Google google en nog eens google ge raad pleeg en heel veel forums gelezen.
Ik zal wel iets heel kleins over het hoofd zien, kunnen jullie mij verder helpen?
info:
router: mikrotik 2011UiAS
webos: 6.37.1
ik ben nu al ruim een maand bezig met het volgende probleem;
Om een offsite backup te maken heb ik een computer met windows 7 bij mijn vader neergezet.
Deze wil ik via VPN pptp verbinding laten maken. Dit is een eerst test, want uit eindelijk wil ik een ipsec tunnel maken. Maar eerst dit werken krijgen.
Proxy-arp staat aan op de bridge
De vpn gebruikt de zelfde dhcp pool, anders werkte het pingen naar de router wel, echter naar bijvoorbeeld de server niet.
Om een heel lang verhaal kort te maken, heb ik bijna alles werkend.
Vpn verbinding maken werk, waarbij ik via de vpn alle interne devices kan pingen.
Mijn router kan ik pingen en ook bijvoorbeeld mijn ap's en server
via vpn kan ik via een lokaal ip een remote desktop verbinding maken
via winbox kan ik op de vpn verbinding maken met de router
Alleen lukt het niet om lokaal een netwerk share verbinding te maken.
Wat heb ik geprobeerd:
De firewall heb ik compleet uitgezet, waarbij ik na 2 min uit india gelijk inlogs pogingen kreeg op mijn router, geen goed idee dus en geen resultaat
Een andere pc geprobeerd op mijn werk, dus een andere pc en een andere internet verbinding. same resultaat.
DNS, bij een ipconfig zag ik dat er geen DNS bij de vpn verbinding staat, dit heb ik geprobeerd op de vpn ip4 verbinding zelf in te voeren en op het VPN profile bij de webos. geen resultaat.
Ik het de webos op een kleine pc ge installeert dus de router vervangen, zelfde resultaat.
Google google en nog eens google ge raad pleeg en heel veel forums gelezen.
Ik zal wel iets heel kleins over het hoofd zien, kunnen jullie mij verder helpen?